Feyenoord
Ajax ShowtimeMakaay had geen trek in Ajax
donderdag 26 juli, door jordyjood, Kattuk, 20:29u, ajaxonline
Roy Makaay is enige tijd geleden door Ajax gepolst voor een overstap naar Amsterdam. Dat vertelt de nieuwe Feyenoord-spits in Voetbal Magazine. Makaay voelde weinig voor een transfer naar Ajax, omdat hij al van kinds af aan meer gevoelens koesterde voor Feyenoord en PSV dan voor de club uit de hoofdstad. Ook was de topschutter verbaasd over de interesse van Ajax.
'Toen Ajax belde, dacht ik meteen dat Huntelaar weg zou gaan', verklaart Makaay in het maandblad. 'Anders kon ik die interesse niet verklaren. Wat moet je anders met mij, als je Huntelaar én Babel al hebt rondlopen.' Zaakwaarnemer Rob Jansen bedankte namens de oud-international voor de eer. 'Ik heb niks tegen Ajax, maar ik heb ook niks met Ajax', licht Makaay toe. 'Als mijn hart moet kiezen tussen de twee clubs, dan kiest het voor Feyenoord, zo simpel liggen de zaken. Waarom? Dat is gewoon een gevoel en mijn gevoel heeft mij nog nooit in de steek gelaten.'
Volgens Voetbal Magazine zou het besluit van Makaay, die vorige maand vertrok bij Bayern München, ook te maken hebben met de aanwezigheid van trainer Henk ten Cate bij Ajax. De samenwerking tussen het duo in het laatste seizoen van de spits bij Vitesse was niet echt bloeiend te noemen. Overigens deed Ajax in het verleden twee keer eerder een poging om Makaay te contracteren.
Louis van Gaal wilde hem in 1997 dolgraag naar Amsterdam halen, maar de oefenmeester kreeg tot twee keer toe nul op het rekest. Tot ieders verbijstering zegde Makaay Ajax af en vertrok hij naar Tenerife.
Toch wel een gemis voor Feyenoord denk ik, ik vind hem op dit moment een stuk beter dan Slory.Castelen neemt bijna afscheid van De Kuip
27/7/2007 14:40
Romeo Castelen is met toestemming van Feyenoord in gesprek met één of meer buitenlandse clubs, zo meldt de Rotterdamse club op haar website. De rechtsbuiten ontbrak daarom op de vrijdagtraining.
De 24-jarige Castelen was bovendien niet aanwezig op de fotosessie voor de jaarlijkse elftalfoto, ook al een duidelijke indicatie dat hij op het punt van vertrekken staat.
Naar verluidt dingen twee clubs naar de gunsten van de tienvoudig international, te weten AS Monaco en Paris Saint-Germain. Bij die club vertrok oud-Feyenoorder Bonaventure Kalou zojuist naar RC Lens. Dat lijkt de weg vrij te maken voor Castelen.
Castelen weigerde onlangs een aanbieding van zijn huidige werkgever voor contractverlenging. Aan het eind van het komende seizoen loopt de verbintenis van de aanvaller met Feyenoord af. De Rotterdamse club ziet hem liever niet transfervrij vertrekken.
Inderdaad, het is een mooi praatje.Peter schreef:In Rotterdam gaat nu de vlag uit, maar ik ben blij dat we deze onzichtbare goaltjesdief niet hebben gestrikt.
Edit: mocht het waar zijn.
Als ik het me goed herinner durfde Makaay destijds niet naar Ajax, en een jaar later verkocht Aalbers hem aan de hoogste bieder. Aalbers deed altijd nogal moeilijk over transfers naar Ajax, omdat Ajax zogenaamd de concurrentie was. Vergelijk het met AZ nu.

Het stinkt aan alle kanten!
Het doel was om bij de top aan te sluiten. Als je je beste spelers dan steeds naar A'dam stuurt, ben je dom bezig. Dat het doel toch nooit bereikt is, doet daar niks aan af.joey schreef:Vitesse heeft nooit de status van Ajax gehad. In de tijd dat dit speelde had Ajax net de CL gewonnen, dus toen was het al helemaal niet aan de orde. LVG was er toen nog.
In 1998 waren we trouwens dichtbij. Als we toen niet twee van die kneuzen centraal achterin (Goossen en Veltman) hadden gehad, hadden we zo meegedaan voor de titel, want het middenveld, de aanval, de doelman en de backs hadden toen genoeg niveau voor de top van de eredivisie.
Een goede trainer, maar hij maakte één grote fout: hij liet Goossen staan terwijl hij met De Marchi een redelijke centrumverdediger achter de hand had. Met De Marchi in plaats van Goossen was Vitesse wellicht een plaatsje hoger geëindigd en hadden we misschien CL gehaald, en dan had de hele situatie anders kunnen zijn.
Maar ja, a(l)s is verbrande turf..
voetbalprimeur.nlHofland: Tot nu toe voelt Feyenoord goed
"Er groeit iets moois bij Feyenoord", zegt Kevin Hofland die de balans opmaakt voor zijn eerste weken bij Feyenoord. "Het seizoen is nog niet begonnen, maar tot nu toe voelt het gewoon goed."
De nieuwe leider in de achterste linie van de Rotterdammers lijkt nog geen moment spijt gehad te hebben van zijn keuze om VfL Wolfsburg te verlaten. "In elke linie is er een speler op wie de rest kan steunen. Dat is heel belangrijk voor een elftal. Het seizoen is nog niet begonnen, maar tot nu voelt het gewoon goed."
Hofland had waarschijnlijk niet in Rotterdam gezeten als Roy Makaay of Giovanni van Bronckhorst Feyenoord een 'nee' zou verkopen. "Voordat ik mijn ja-woord gaf, heb ik uitgebreid met Roy (Makaay. red) en Gio (van Bronckhorst. red) gesproken", zegt Hofland in het AD. "Ik wilde weten wat hun gevoel was en hoe zij het zagen. Als zij het niet gedaan hadden, had ik waarschijnlijk ook niet getekend, daar ben ik eerlijk in."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
'Castelen voor vier jaar naar HSV'
Uitgegeven: 29 juli 2007 10:49
Laatst gewijzigd: 29 juli 2007 10:51
AMSTERDAM - Romeo Castelen verruilt Feyenoord voor Hamburger SV. De aanvaller bereikte zaterdag met de Duitse club een principeakkoord over een contract tot medio 2011. Dat meldt De Telegraaf zondag.
ANP
HSV zou voor Castelen, die in Rotterdam nog een contract had voor één jaar, een afkoopsom van ongeveer tweeënhalf miljoen euro betalen.
De 24-jarige aanvaller, die onlangs niet inging op een aanbod zijn contract te verlengen, had van Feyenoord toestemming gekregen met een andere club te praten.
Bij HSV zou Castelen na Rafael van der Vaart, Nigel de Jong en Joris Mathijsen de vierde Nederlander worden.
Bron: http://www.nu.nl/
Inderdaad, achterafgepraat. Vitesse heeft zich zelfs nooit voor de CL geplaatst, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Willem ll en Heerenveen.Wouter schreef:Een goede trainer, maar hij maakte één grote fout: hij liet Goossen staan terwijl hij met De Marchi een redelijke centrumverdediger achter de hand had. Met De Marchi in plaats van Goossen was Vitesse wellicht een plaatsje hoger geëindigd en hadden we misschien CL gehaald, en dan had de hele situatie anders kunnen zijn.
Maar over Castelen: ik had geprobeerd hem te houden want hij kan wel iets.
Het stinkt aan alle kanten!
- SylvievdVaart
Heeft iemand ook het Feyenoord-item in het RTL Nieuws gezien? Het leek wel alsof Fey al kampioen is! Wat een slap propagandaverhaaltje
Makaay, De Cler, Hofland en Van Bronckhorst sterspelers
Makaay vond het betreden van De Kuip met de helikopter een zeer speciaal gevoel 

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ik werd gisteren op het station werkelijk omringd door Feyenoord-gespuis. Ik heb Bertje nog een SOS-bericht gestuurd, maar die kon me ook al niet helpen. Jullie mogen blij zijn dat ik nog leef. Ik woon gewoon in een echte Feyenoord-stad, geloof ik. Dus ben ik vanochtend maar met m'n Ajax-trui van huis gegaan en heb ik later de trein naar Den Haag genomen. Dom of heldhaftig? Wie zal het zeggen!?

Thomas schreef:Ik werd gisteren op het station werkelijk omringd door Feyenoord-gespuis. Ik heb Bertje nog een SOS-bericht gestuurd, maar die kon me ook al niet helpen. Jullie mogen blij zijn dat ik nog leef. Ik woon gewoon in een echte Feyenoord-stad, geloof ik. Dus ben ik vanochtend maar met m'n Ajax-trui van huis gegaan en heb ik later de trein naar Den Haag genomen. Dom of heldhaftig? Wie zal het zeggen!?![]()

Kom eens naar RotterdamThomas schreef:Ik werd gisteren op het station werkelijk omringd door Feyenoord-gespuis. Ik heb Bertje nog een SOS-bericht gestuurd, maar die kon me ook al niet helpen. Jullie mogen blij zijn dat ik nog leef. Ik woon gewoon in een echte Feyenoord-stad, geloof ik. Dus ben ik vanochtend maar met m'n Ajax-trui van huis gegaan en heb ik later de trein naar Den Haag genomen. Dom of heldhaftig? Wie zal het zeggen!?![]()

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10