Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Daniel

Bericht door Daniel » di jul 24, 2007 8:36 pm

Collin valt tegen, Sneijder komt er nauwelijks in voor, Goossens toch enig positief, als hij de bal heeft tot hij er wel iets goed mee maar voor de rest een slechte wedstrijd. Waar is Gabri?
Bij die opstellingen: Hayblock. :smallgrin.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jul 24, 2007 8:39 pm

Iemand Gabri gezien? was tijdje op vakantie dus wie geeft antwoord op mijn brandende vraag: Waar is Gabri?
Pompiedom

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 24, 2007 8:40 pm

Voorin is het helemaal niks, dat kunnen we Goosens niet verwijten. Collin is wat mij betreft afgetest. Ogararu is 2 klassen beter.

Het is 3x niks. Oke, we missen Stam, Davids, Gabri en een linksbuiten, maar het is nu wel erg weinig wat Ajax laat zien. Glascow is trouwens ook niks. Dekkingsfout van KJH bij die goal.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jul 24, 2007 8:40 pm

even nog een keer posten, sta op 666, brengt ongeluk he :1evil.gif:
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 24, 2007 8:41 pm

Columbus schreef:Vind het prut...

Sneijder is geen mens zonder Davids en Gabri. Stam mis je zowiezo om een beetje een zekere indruk uit te stralen. Collin krijgt zoveel ruimte dat hij niet weet wat hij doen moet, speelt plichtmatig het balletje maar terug. Huntelaar staat op een eiland. Buitenspelers komen hun man niet voorbij.

Nee, hoop ook dat Martin kijkt en dat hij beseft dat er best wat van de 17 miljoen geinvesteerd mag worden ipv krijgertjes en afdankertjes ophalen bij middenmoters...
Volgens mij is Sneijder helemaal niet zo slecht. Speelde Emanuelson en Kennedy vrij. Wel wat slordig in zijn passing, wat niets voor hem is, maar dat heeft niets met Gabri en Davids te maken, want die ondersteunen enkel bij balverlies.

Collin moet sneller passen, want dan staat er telkens wel iemand vrij. Ogararu doet dit een stuk beter dan afgelopen seizoen, maar verdedigend kan ik hem niet beoordelen, want hij speelt nu als wingback. Ogararu mag overigens wel wat vaker de ruimte aan de buitenkant gebruiken.

Goossens vind ik alleraardigst, maar moet wat slimmer zijn in het maken van ruimte. Met Kennedy ben ik heel tevreden.

Daniel

Bericht door Daniel » di jul 24, 2007 8:45 pm

Colin krijgt continue zeeen van ruimten, dan rusht hij een tiental meters het middenveld op en dan gaat ie langzamer lopen en dan legt hij de bal terug. Wat moet je daar nou mee? Ga dan ook door, anders heb je er niet veel aan. En continue te harde of net te zachte diepte passes geven aan Kennedy, of een diepte pass geven als Kennedy maar 2 meter van hem af staat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 24, 2007 8:47 pm

Deze opstelling lijkt dan ook nergens op. Maduro centraal achterin, een positie waar hij keer op keer flopte vanwege z'n gebrek aan snelheid en defensief inzicht. Urby bewijst dat hij alle pit van de bal mist om als linkshalf te spelen, die loopt er echt onbeholpen bij als linkshalf. Ogararu idemdito als rechtshalf, de beweging ontbreekt compleet, net als de aansluiting en communicatie met Kennedy. Ik heb Ogararu slechts 1 keer een gat zien trekken voor Kennedy, die sowieso wel wat meer snelheid mag genieten, geloof ik.

Voorin missen we de snelheid van Babel. Goossens, Huntelaar en Kennedy vind ik toch wel erg sloom. Sneijder zakt voor geen meter in en oogt niet fit. Of hij heeft er gewoon geen zin, maar dat gaat hopelijk nog wel over.

De centrumverdedigers ogen debiel omdat ze de bal, op Vermaelen na, allemaal alleen maar op elkaar spelen, maar dat is vanwege het totale gebrek aan beweging op het middenveld.

De dynamiek van Gabri en Davids wordt in vele opzichten gemist. Dit leek op het Ajax van begin 2005-2006.

columbus

Bericht door columbus » di jul 24, 2007 8:49 pm

Bertje schreef:
Columbus schreef:Vind het prut...

Sneijder is geen mens zonder Davids en Gabri. Stam mis je zowiezo om een beetje een zekere indruk uit te stralen. Collin krijgt zoveel ruimte dat hij niet weet wat hij doen moet, speelt plichtmatig het balletje maar terug. Huntelaar staat op een eiland. Buitenspelers komen hun man niet voorbij.

Nee, hoop ook dat Martin kijkt en dat hij beseft dat er best wat van de 17 miljoen geinvesteerd mag worden ipv krijgertjes en afdankertjes ophalen bij middenmoters...
Collin moet sneller passen, want dan staat er telkens wel iemand vrij. Ogararu doet dit een stuk beter dan afgelopen seizoen, maar verdedigend kan ik hem niet beoordelen, want hij speelt nu als wingback. Ogararu mag overigens wel wat vaker de ruimte aan de buitenkant gebruiken.

Goossens vind ik alleraardigst, maar moet wat slimmer zijn in het maken van ruimte. Met Kennedy ben ik heel tevreden.

Volgens mij is Sneijder helemaal niet zo slecht. Speelde Emanuelson en Kennedy vrij. Wel wat slordig in zijn passing, wat niets voor hem is, maar dat heeft niets met Gabri en Davids te maken, want die ondersteunen enkel bij balverlies.
Misschien heb je gelijk wat Sneijder betreft. Je mist gewoon wat, weet niet hoe ik het zeggen moet maar misschien is het smoel... Het is allemaal zo ideeloos en plichtmatig heen en weer geschuif. Dat ligt idd niet aan Sneijder.

Maar wat Thomas ook zegt. Je mist gewoon snelheid, flair, spelinzicht vanuit achteruit... etc...
Laatst gewijzigd door columbus op di jul 24, 2007 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Starring

Bericht door Starring » di jul 24, 2007 8:53 pm

Thomas schreef:
Dit leek op het Ajax van begin 2005-2006.
Hou je hart vast. Want het het wordt alleen maar erger. Van Geel en HTC maken er een waar potje van door steeds middelmaat en Ajax-onwaardig materiaal te verwelkomen. Het resultaat zie je op het veld terug. Een elftal met een schrijnend gebrek aan creativiteit, inventiviteit, initiatief en hetgeen waar Babel en Tom de Mul het vorige seizoen voor zorgde: diepgang en verassing. Zo zou een speler als Kennedy eigenlijk tweede keus moeten zijn...

Thafunk

Bericht door Thafunk » di jul 24, 2007 9:03 pm

Kennedy krijgt van mij het voordeel van de twijfel, eerst maar eens een flink aantal wedstrijden zien spelen die jongen. Vooralsnog maakt ie helemaal niet zo'n verkeerde indruk vind ik.

Maduro in de verdediging, dáár snap ik niks van. Dat is nog nooit een succes gebleken.

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 24, 2007 9:05 pm

Ja, nou wat een ramp. Gelukkig is het maar een oefenduel. De eerste serieuze van Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 24, 2007 9:06 pm

En daar is de 1-1 van Heitinga.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jul 24, 2007 9:06 pm

Aardig doelpunt van Ajax hoor...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 24, 2007 9:08 pm

Ik zal maar eens een afwijkend geluid laten horen. Ik vind het allemaal wel meevallen. Natuurlijk, Ajax is nog niet scherp, maar wat wil je? Het is de eerste serieuze oefenwedstrijd.
Vind het positiespel redelijk. Voorin ontbreekt de eindpass. Jammer, maar dat komt nog wel. Sneijder kan beter dan hij vandaag laat zien, dat weten we allemaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 24, 2007 9:09 pm

banjavi schreef:Aardig doelpunt van Ajax hoor...
Zo de Rommedahl haters ook weer 5 min stil , beste man van het veld de 2e helft tot nu toe.In ieder geval gevaarlijker en een zuiver doelpunt onthouden

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 24, 2007 9:10 pm

Met Rommedahl is er meer snelheid en diepte in het spel. Afgekeerde goal omdat er geen voordeel werd gegeven, anders was 't 1 goal en assist.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di jul 24, 2007 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thafunk

Bericht door Thafunk » di jul 24, 2007 9:10 pm

Yep, ik - als Rommedahl hater - moet bekennen dat ie goed invalt... :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 24, 2007 9:11 pm

Wat vind je van Collin dan Joey?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 24, 2007 9:11 pm

joey schreef:Ik zal maar eens een afwijkend geluid laten horen. Ik vind het allemaal wel meevallen. Natuurlijk, Ajax is nog niet scherp, maar wat wil je? Het is de eerste serieuze oefenwedstrijd.
Vind het positiespel redelijk. Voorin ontbreekt de eindpass. Jammer, maar dat komt nog wel. Sneijder kan beter dan hij vandaag laat zien, dat weten we allemaal.
Ik vind het ook nog wel meevallen. Kennedy speelt goed mee. Goossens komt nog tekort voor dit niveau, maar daar moet uiteraard nog een vervanger voor komen. Colin heeft het moeilijk, maar ik zou hem er wel bij willen hebben, als hij niet te duur is. Verder is het (uiteraard) maar een oefenwedstrijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 24, 2007 9:15 pm

Thafunk schreef:Yep, ik - als Rommedahl hater - moet bekennen dat ie goed invalt... :blush.gif:
Met Rommedahl ,Leonardo, Kennedy en Suarez heb je toch aardige snelle vleugel spitsen :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 24, 2007 9:16 pm

brigade zuid schreef:Wat vind je van Collin dan Joey?
Die is zwak.

Dit is niet het basisteam van Ajax. Bovendien spelen de Rangers thuis en willen wat laten zien. Ajax is toch aardig dominant in balbezit, ik ben niet ontevreden.

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 24, 2007 9:18 pm

Die Rommedahl is aardig, Colin gewoon bar. Nu zie ik het verschil met Oga toch wel.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 24, 2007 9:20 pm

brigade zuid schreef:
Neefkens schreef:Godgloeiende, ok, het is een oefenwedstrijd en we missen spelers....

Maar wat een waardeloze groep ongeregeld bij elkaar. Zou Mvg kijken?
Gaat het wel goed met je Neefkens? :icon_wink.gif:
Privé en zakelijk prima, maar AJAX mwah.... :ajaxsmiley.gif:

Dank voor je interesse. :anew.gif:

Ik zit nu al een uur Jamie Oliver te kijken :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op di jul 24, 2007 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano

Bericht door Mano » di jul 24, 2007 9:21 pm

het loopt een 'beetje' maar blijft bagger!
met dit team win je de oorlog niet !!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 24, 2007 9:22 pm

KJH is ontzettend zwak, hij doet haast niets om aan de bal te komen.

Plaats reactie