Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

generaal

Bericht door generaal » ma jul 09, 2007 8:54 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:Daar staat tegenover dat Babel bij veel Ajax-aanvallen (in)direct betrokken was en dat hij bij Ajax de speler met de meeste voetbalintelligentie is.
Als er iets is dat het afgelopen seizoen ontbrak bij Babel dan was het voetbalintelligentie. Moet wel gezegd worden dat hij op een lager niveau (jeugd EK) aantoonde wel slim te kunnen spelen.
Dat ben ik niet met je eens. Onder andere tegen PSV liet hij hele slimme dingen zien. Hij was op een gegeven moment aan de bal in de 16 van Gomes en speelde handig Sneijder vrij, wat leidde tot een doelpunt. Verder is hij sowieso altijd gevaarlijk met z'n slimme loopacties zonder bal (verdedigers lopen met hem mee, waardoor er ruimte voor medespelers van Babel ontstaat).

Daniel

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 8:56 pm

Jöhnk schreef:
Neefkens schreef:Dit kan AJAX een stuk verder brengen als het geld goed uitgegeven wordt. Ik zou een mooi bedrag geven als ik nu ff het schaduwelftal kon inzien van Mvg/HvdZ.
Same here. Man, wat ben ik benieuwd. :ajaxscarf.gif:
Ik ook, maarja hoop wel dat er een echte versterkende vervanger wordt gehaald. Niet een die 'de Babel van 3 jaar geleden is' en we helemaal overnieuw moeten beginnen.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma jul 09, 2007 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 8:57 pm

Het is ongekend spannend. We hebben straks van de ene op de andere dag een zak met geld en nu komt het moment suprème dat Ajax ons eens mag verrassen met goede buitenlandse aankopen. Ik verwacht er eerlijk gezegd drie aanvallers bij. En afhankelijk van Ten Cate z'n dadendrang misschien ook nog een middenvelder.

Ajax kan zich nu in meerdere opzichten wat veroorloven. Met een beetje creativiteit krijgt Ajax er vier spelers bij en doen we nog wat met Lindenbergh, MKD en Mitea.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 8:59 pm

Ik denk dat er een rechtsbuiten en linksbuiten bijkomt, en that's it.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 9:00 pm

En dus lagen Ten Cate en Van Geel weer eens in de clinch, dit maal over de nieuwe spits?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 9:00 pm

Excuus, die pinchhitter komt natuurlijk ook. Ik las vandaag iets over Robin Nelisse, maar ik weet niet meer waar. :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma jul 09, 2007 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 9:00 pm

Mwoah, Ajax zou sowieso nog een Appie Happie halen. En een vervanger voor De Mul. En nu dus Babel. Dus dat is drie... en er is geld voor meer, dus wie weet!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daniel

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 9:01 pm

En Collin zal waarschijnlijk wel zijn contract krijgen..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 09, 2007 9:01 pm

Als Babel en de Mul de enigen zijn, verwacht ik maximaal 3 spelers erbij. Als daarentegen ook Perez nog gaat, is 4 mogelijk.
Linksback en 2 of 3 aanvallers en Colin natuurlijk. Wie weet de Zuid-Afrikaanders nog.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 09, 2007 9:03 pm

Thomas schreef:En dus lagen Ten Cate en Van Geel weer eens in de clinch, dit maal over de nieuwe spits?
In de clinch? Ze hebben gewoon andere belangen, daar bestaat het hele leven uit. Dat is iets anders dan in de clinch liggen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 9:05 pm

Jöhnk schreef:Excuus, die pinchhitter komt natuurlijk ook. Ik las vandaag iets over Robin Nelisse, maar ik weet niet meer waar. :excited.gif:
Aha, ik dacht al. Ik heb Van Geel overigens nog niet over die pinchhitter gehoord, dus wie weet is er inderdaad onenigheid over geweest.

Nelisse moet natuurlijk ver uit de buurt blijven van Ajax. Desnoods legt Ajax nu wat geld van dat Babelachtige bedrag bij zodat we een waardige speler kunnen aantrekken.

Conclusie: Colin, rechtsbuiten, linksbuiten, backupspits. Ik weet eerlijk gezegd niet of het daarbij blijft. Colin, de vervanger van De Mul en die pinchhitter waren ook gekomen zonder het geld van Babel. Misschien dat Ajax nu toch een mooie mogelijkheid ziet om door te selecteren met vertrokken spelers als Roger en Grygera (dat er geen vervangers zijn gekomen zal ook te maken hebben gehad met prioriteiten stellen) en overbodige spelers als Mitea, MKD en Lindenbergh. Nee, eerlijk gezegd verwacht ik naast Colin nog wel 4 nieuwe spelers. Van Geel en Ten Cate mogen eindelijk eens aan de slag met hun beruchte schaduwelftal. Er is nog tijd zat, de transfermarkt komt nu pas echt op gang.
Neefkens schreef:
Thomas schreef:En dus lagen Ten Cate en Van Geel weer eens in de clinch, dit maal over de nieuwe spits?
In de clinch? Ze hebben gewoon andere belangen, daar bestaat het hele leven uit. Dat is iets anders dan in de clinch liggen.
Ach, ik bewoord het wat anders. Ik dacht dat er misschien wat onenigheid over was, omdat ik Van Geel er nog niet over heb gehoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 9:51 pm

generaal schreef:Onder andere tegen PSV liet hij hele slimme dingen zien. Hij was op een gegeven moment aan de bal in de 16 van Gomes en speelde handig Sneijder vrij, wat leidde tot een doelpunt. Verder is hij sowieso altijd gevaarlijk met z'n slimme loopacties zonder bal (verdedigers lopen met hem mee, waardoor er ruimte voor medespelers van Babel ontstaat).
Leuk, een PSV'er die waardering durft te hebben voor Babel! :worshippy.gif:

Babel kan een heel goeie worden, met de nadruk op kan. Of het ook gebeurt zal van veel factoren afhangen. Van de manier waarop hij zijn carriere opbouwt bijvoorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 09, 2007 9:54 pm

Jöhnk schreef:Crouch om Torres heen. :biggrin.gif:

Eerder andersom.
Bovendien haalt Benitez zijn betonblokmiddenveld nooit uit elkaar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 9:56 pm

Gerrard-Sissoko-Masche, bedoel je? Daar zou je wel eens naast kunnen zitten. Zie Engeland-topic.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 09, 2007 9:57 pm

Thomas schreef: Nelisse moet natuurlijk ver uit de buurt blijven van Ajax.
O mijn God ja.. als ze daarmee aankomen dan weet ik het niet meer hoor.

999

Bericht door 999 » ma jul 09, 2007 9:58 pm

Neefkens schreef:
Voetske schreef:Liverpool -> Scouting -> Dudek.
Zou Dudek ze getipt hebben ? bedoel je dat ?
Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Liverpool -> Scouting -> Dudek.
Precies.

-->Zenden-->Ceesay-->Bellamy-->Kuijt

Zo geweldig zien ze het daar nou ook weer niet.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jul 09, 2007 10:08 pm

Inderdaad, het lijken de scouts van Ajax wel. Alleen dan met een stukkie groter budget... :666.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 09, 2007 10:21 pm

Wat een hoop domme reacties lees ik hier toch weer. "Een bedrag van 12 miljoen zou super zijn." Ajax is nooit een koopclub geweest en zal het ook nooit worden. We moeten het hebben van onze supertalenten als Ryan Babel en wanneer we deze jongens verkopen voordat ze ons prijzen brengen dan zijn we niet slim bezig. Maar mocht Liverpool slagvaardig opereren en met 20 miljoen over de brug komen, dan moet je daar wel serieus over na denken. Dat is nu eenmaal ons lot...

20.000.000 is een goed bedrag maar je koopt er geen nieuwe Babel mee. Een betaalbare nieuwe Donk, Dembele of Schaars zie ik zelfs niet rondlopen op de voetbalvelden. En de tropische verrassingen die ik hier lees, daar wordt ik ook niet zo warm van. Bij Ajax slagen zulke spelers niet zo makkelijk, en je betaalt snel de hoofdprijs.

Op korte termijn worden we hoe dan ook zwakker als Babel vertrekt. Op lange termijn misschien sterker, omdat je de middelen beschikbaar hebt om toe te slaan wanneer een nieuw Nederlands toptalent zich aandient. Maar met een beetje pech gaat daar een paar jaar overheen en heb je in de tussentijd een modale aanval in plaats van de superaanval die Huntelaar samen met Babel en Sneijder zou kunnen vormen. Jammer.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 10:29 pm

Giacomo Puccini schreef:Ajax is nooit een koopclub geweest en zal het ook nooit worden. We moeten het hebben van onze supertalenten als Ryan Babel en wanneer we deze jongens verkopen voordat ze ons prijzen brengen dan zijn we niet slim bezig. Maar mocht Liverpool slagvaardig opereren en met 20 miljoen over de brug komen, dan moet je daar wel serieus over na denken. Dat is nu eenmaal ons lot...
Goed met je geld omgaan is iets anders dan een koopclub zijn. Ajax is afhankelijk van haar (super)talenten ja, ook in financiëel opzicht. Als er een club komt die 17 miljoen euro wil betalen voor een verre van complete speler die Ajax niets gekost heeft, is dat uitstekend nieuws voor Ajax.
20.000.000 is een goed bedrag maar je koopt er geen nieuwe Babel mee. Een betaalbare nieuwe Donk, Dembele of Schaars zie ik zelfs niet rondlopen op de voetbalvelden.

Maar wel spelers die beter bij dit Ajax (in dit geval Huntelaar en Sneijder) passen. Daarnaast is het nog maar de vraag of Babel dit seizoen de volgende stap had gezet. Het afgelopen seizoen was hij al vooruit gegaan, maar met nog zo'n seizoen had ik echt geen genoegen genomen. Dit was het seizoen waarin Babel gewoon direct bij zo'n 15 doelpunten betrokken had moeten zijn.
En de tropische verrassingen die ik hier lees, daar wordt ik ook niet zo warm van. Bij Ajax slagen zulke spelers niet zo makkelijk, en je betaalt snel de hoofdprijs.
20 miljoen euro voor Babel, dat is de hoofdprijs. Hij heeft nu nog een langlopend contract en zal waarschijnlijk niet meer bijtekenen, dus is het een unieke kans.

Je opmerking over de tropische verrassingen is gebaseerd op gevoel. Daar kan ik niets mee.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 09, 2007 10:30 pm

joey schreef:
generaal schreef:Onder andere tegen PSV liet hij hele slimme dingen zien. Hij was op een gegeven moment aan de bal in de 16 van Gomes en speelde handig Sneijder vrij, wat leidde tot een doelpunt. Verder is hij sowieso altijd gevaarlijk met z'n slimme loopacties zonder bal (verdedigers lopen met hem mee, waardoor er ruimte voor medespelers van Babel ontstaat).
Leuk, een PSV'er die waardering durft te hebben voor Babel! :worshippy.gif:

Babel kan een heel goeie worden, met de nadruk op kan. Of het ook gebeurt zal van veel factoren afhangen. Van de manier waarop hij zijn carriere opbouwt bijvoorbeeld.
Generaal weet toch wel dat positief over Babel schrijven betekent dat je het risico loopt op AT genegeerd te worden!!!!

Babel is onze enige aanvallende topper en ik hoop dat ik hem nog jaren kan bewonderen in de Arena.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 09, 2007 10:30 pm

Vergeleken bij de 36 miljoen die Torres heeft gekost is de 20 miljoen voor Babel trouwens een weggeef-prijs. Babel heeft even veel talent vind ik.
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 09, 2007 10:36 pm

Giacomo Puccini schreef:Vergeleken bij de 36 miljoen die Torres heeft gekost is de 20 miljoen voor Babel trouwens een weggeef-prijs. Babel heeft even veel talent vind ik.
Vergelijken in lastig, maar hoeveel kostte die nani ook al weer? 18 of 25 miljoen? Voor zo'n bedrag hoef je natuurlijk niet te presteren op een jeugd-EK!

De Nederlandse competitie staat niet zo hoog aangeschreven, vrees ik. Onze toppers zijn daardoor "niet zo duur".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 10:37 pm

Giacomo Puccini schreef:Vergeleken bij de 36 miljoen die Torres heeft gekost is de 20 miljoen voor Babel trouwens een weggeef-prijs. Babel heeft even veel talent vind ik.
Torres heeft er zes seizoenen in Spanje op zitten en speelt bij Atletico Madrid. Dat versterkt je onderhandelingspositie al flink ten opzichte van een club uit de Eredivisie.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 09, 2007 10:39 pm

Thomas schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ajax is nooit een koopclub geweest en zal het ook nooit worden. We moeten het hebben van onze supertalenten als Ryan Babel en wanneer we deze jongens verkopen voordat ze ons prijzen brengen dan zijn we niet slim bezig. Maar mocht Liverpool slagvaardig opereren en met 20 miljoen over de brug komen, dan moet je daar wel serieus over na denken. Dat is nu eenmaal ons lot...
Goed met je geld omgaan is iets anders dan een koopclub zijn. Ajax is afhankelijk van haar (super)talenten ja, ook in financiëel opzicht. Als er een club komt die 17 miljoen euro wil betalen voor een verre van complete speler die Ajax niets gekost heeft, is dat uitstekend nieuws voor Ajax.
Afhankelijk qua de boekhouding sluitend krijgen is wat anders dan sportief afhankelijk zijn. Ik had graag gezien dat Ajax komend seizoen Europees successen zou gaan boeken. Met Huntelaar en Babel was dat mogelijk geweest, samen hadden ze een geweldige voorhoede kunnen vormen. Met een nieuwe speler moet je weer gaan bouwen en daar hebben we geen tijd voor want volgend seizoen vertrekken ook al een paar belangrijke pionnen. Zonde is dat.
Ajax!

999

Bericht door 999 » ma jul 09, 2007 10:39 pm

Giacomo Puccini schreef:Wat een hoop domme reacties lees ik hier toch weer. "Een bedrag van 12 miljoen zou super zijn." Ajax is nooit een koopclub geweest en zal het ook nooit worden. We moeten het hebben van onze supertalenten als Ryan Babel en wanneer we deze jongens verkopen voordat ze ons prijzen brengen dan zijn we niet slim bezig. Maar mocht Liverpool slagvaardig opereren en met 20 miljoen over de brug komen, dan moet je daar wel serieus over na denken. Dat is nu eenmaal ons lot...

20.000.000 is een goed bedrag maar je koopt er geen nieuwe Babel mee. Een betaalbare nieuwe Donk, Dembele of Schaars zie ik zelfs niet rondlopen op de voetbalvelden. En de tropische verrassingen die ik hier lees, daar wordt ik ook niet zo warm van. Bij Ajax slagen zulke spelers niet zo makkelijk, en je betaalt snel de hoofdprijs.

Op korte termijn worden we hoe dan ook zwakker als Babel vertrekt. Op lange termijn misschien sterker, omdat je de middelen beschikbaar hebt om toe te slaan wanneer een nieuw Nederlands toptalent zich aandient. Maar met een beetje pech gaat daar een paar jaar overheen en heb je in de tussentijd een modale aanval in plaats van de superaanval die Huntelaar samen met Babel en Sneijder zou kunnen vormen. Jammer.
Nou(w) de enige spelers die de vorige seizoenen het verschil maakte bij AJAX ( van degene die weg zouden kunnen gaan ) zijn Sneijder en onze topscorer.Babel heeft nog niet een seizoen laten zien wat de potentie is wat men in het ziet.En dat Huntelaar en Babel samen een goed koppel hadden kunnen worden ?, ook hierin heb ik het idee dat deze spelers elkaar niet aanvullen, integendeel ...

Verder ben ik het wel met je eens.Dat is het lot van AJAX, dat je spelers weggekocht worden zonder dat er rendement is geweest.Als deze bedragen kloppen kun je dat nooit tegenhouden, ook dat is nooit anders geweest.Misschien dat je ( al zie ik dat niet bij Babel, maar goed ) je niet zo'n speler terug kunt halen als Babel.Maar aan de anderkant nisschien komt er wel een speler, en dat moet toch mogelijk zijn met zo'n budget, die het elftal completer maakt.En een completer elftal levert in de meeste gevallen een veel hoger rendement af ....
Laatst gewijzigd door 999 op ma jul 09, 2007 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Plaats reactie