Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 04, 2007 2:50 pm

Jöhnk schreef:Tot zover doet MVG het goed. Goede spelers halen voor weinig is dan ook toevallig een van zijn specialiteiten.

Vraag is of MVG ook in staat is om het vertrek van onze beste spelers op te vangen. Bakircioglu en Colin vind ik goede spelers, maar de speler die Sneijder komt te vervangen zal van een andere klasse moeten zijn.
Ik vind "goed" te veel. "Redelijk" is mijn inschatting en dat kan nog fluctueren tussen "slecht", "matig" en "goed". Goed ben je volgens mij als je op 5 juli een frisse, complete selectie hebt, die zich in alle rust een maand kan voorbereiden op de voorronde CL en de competitie. Dat is duidelijk niet het geval. De Mul, Perez en in mindere mate Sneijder en Mitea hebben te kennen gegeven weg te willen. Dat zijn ze niet. Ze lopen dus vast met (in meer of mindere mate) chagrijn in hun lijf rond. Bovendien betekent een transfer dat er weer mutaties in de selectie komen en dus minder tijd en rust over voor voornoemde voorbereiding.
De komende anderhalve maand mag MvG laten zien hoe goed hij werkelijk is.

Waar komt overigens toch de mythe vandaan dat Van Geel goede spelers haalt voor weinig? Dat is wellicht wat overdreven. Stam, Davids en Gabri hadden we allemaal kunnen verzinnen, Roger, Leonardo en Ogararu wat minder, en dat zijn nu niet de steunpilaren van het huidige Ajax gebleken.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen MvG hoor, integendeel. Maar om zijn huidige werkwijze als "goed" te kwalificeren, dat zie ik niet zo. Vandaar wat tegengas.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 2:53 pm

Ik had het over deze transferperiode. Als je bedenkt dat Ajax niet veel te besteden heeft vind ik het knap dat MVG twee potentiele basisspelers haalt.

Vorig jaar acteerde hij idd. niet zo sterk.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 04, 2007 2:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind "goed" te veel. "Redelijk" is mijn inschatting en dat kan nog fluctueren tussen "slecht", "matig" en "goed". Goed ben je volgens mij als je op 5 juli een frisse, complete selectie hebt, die zich in alle rust een maand kan voorbereiden op de voorronde CL en de competitie. Dat is duidelijk niet het geval. De Mul, Perez en in mindere mate Sneijder en Mitea hebben te kennen gegeven weg te willen. Dat zijn ze niet. Ze lopen dus vast met (in meer of mindere mate) chagrijn in hun lijf rond. Bovendien betekent een transfer dat er weer mutaties in de selectie komen en dus minder tijd en rust over voor voornoemde voorbereiding.
De komende anderhalve maand mag MvG laten zien hoe goed hij werkelijk is.
Daar heeft elke club mee te maken, het wordt steeds erger. Lange termijn plannen wordt steeds moeilijker. Als er 1 weggaat moet je de vervanger klaar hebben staan. Als ie dat kan is ie goed.
Waar komt overigens toch de mythe vandaan dat Van Geel goede spelers haalt voor weinig? Dat is wellicht wat overdreven. Stam, Davids en Gabri hadden we allemaal kunnen verzinnen, Roger, Leonardo en Ogararu wat minder, en dat zijn nu niet de steunpilaren van het huidige Ajax gebleken.
Verzinnen misschien nog wel, alleen halen is andere koek. En dat lukt hem prima. Ik heb zo'n gevoel dat ze eerder nooit gekomen waren.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen MvG hoor, integendeel. Maar om zijn huidige werkwijze als "goed" te kwalificeren, dat zie ik niet zo. Vandaar wat tegengas.
Het "goed vinden" komt denk ik ook door het onbewust relateren aan hoe het eerder was gesteld met de TD's bij AJAX.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 2:59 pm

Gabri hadden we allemaal kunnen verzinnen? Denk het niet. Maar Gabri is dankzij HtC gekomen.

Ik vind dat MVG een fout heeft gemaakt door 4 miljoen uit te geven aan Ogararu. Maar verder? KJH en Stam waren relatief duur, maar die presteren goed. Aan enkele andere spelers (Roger, Leo) hebben we weinig gehad, maar die waren weer goedkoop. Davids en Gabri waren zelfs voltreffers voor weinig tot niets.
Als je op een koopje moet winkelen, kun je geen zekerheidjes halen.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 3:19 pm

Olaf Lindenbergh was toch ook een aankoop van Van Geel ?.Perez toch ook ?.
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » wo jul 04, 2007 3:28 pm

Lindenbergh was geen aankoop van van Geel. Volgens mij heeft van Geel Lindenbergh verpatst aan Ajax toen hij nog TD was van AZ.

En Perez is ook geen slechte aankoop natuurlijk.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 3:50 pm

Voetske schreef:Olaf Lindenbergh was toch ook een aankoop van Van Geel ?.Perez toch ook ?.
Nee. Nee. Stam ook niet trouwens.

999

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 3:51 pm

Nihad schreef:Lindenbergh was geen aankoop van van Geel. Volgens mij heeft van Geel Lindenbergh verpatst aan Ajax toen hij nog TD was van AZ.

En Perez is ook geen slechte aankoop natuurlijk.
Ow,
In 2005 voltrekt zich datgene waar miljoenen mensen op gehoopt hebben: Martin van Geel verkast naar de burelen van Ajax. De topclub verkeert in crisis en weet zich in de extremis van de diensten van de geboren Brabander te verzekeren. Hij laat zich niet uit het veld slaan door de ruïnes van zijn voorgangers en hakt essentiële knopen door. De immer consequente td verschaft zijn volgers duidelijkheid en brengt lijn aan in de chaos bij de Godenzonen. Van Geel gaat om de tafel met notoire bankzitters en spelers waarvan het contract afloopt. Nadat hij enkele overbodige tribuneklanten van de hand heeft gedaan en hiermee het ongelooflijke bedrag van zeven miljoen euro kon bijtellen op de Amsterdamse rekening, verdiept hij zich in de transfermarkt. Hij maakt zich sterk voor het aantrekken van multitalent Olaf Lindenbergh en goalgetter Klaas-Jan Huntelaar. Ook laat hij zich op het technische vlak niet ongemoeid. Zo ziet hij in de secretaresse van AZ een welkome versterking voor Ajax.
Ajax online ..

Dat klopt dan dus niet ?.Afijn, wat geweest is geweest.
Laatst gewijzigd door 999 op wo jul 04, 2007 3:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 04, 2007 3:53 pm

Klopt inderdaad niet nee. Van Geel verkocht Lindenbergh aan Ajax en kocht Schaars voor AZ. Daarna vertrok hij naar Ajax.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 3:55 pm

Oké.Leonardo, of dat nu zo'n goede aankoop is.Wel is je bekijkt wat je ervoor moest betalen.KjH is een goede aankoop, Davids ook.En of Davids ook zou zijn gekomen indien HtC geen trainer was geweest ?.Zullen we nooit weten.En nu Kennedy en Delorge.Kennedy voor de linkerkant, lijkt me niet slechter als de Mul.Delorge tja.

Mocht Sneijder toch plotsklap verkassen, dan pas denk ik kun je gaan zien of dat Van Geel het ook echt in de vingers heeft.Dan valt er ineens een flink gat in de selectie ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo jul 04, 2007 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 3:57 pm

Het bewijs:

Scheringa zet met terugwerkende kracht vraagtekens bij de transfer van Olaf Lindenbergh, die de directeur in de weken daarvoor heeft afgerond. Van Geel kwam met Ajax een transfersom overeen van ruim twee miljoen euro, na dagenlange onderhandelingen tussen beide clubs. Nuchter beschouwd een aanzienlijk bedrag voor een 32-jarige middenvelder zonder vaste basisplaats.
AD, 10 februari 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 4:08 pm

Voetske schreef:En of Davids ook zou zijn gekomen indien HtC geen trainer was geweest ?
Dat vind ik een dooddoener. Van Geel heeft HTC nota bene zelf gehaald!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 04, 2007 5:07 pm

Dr. Living Stoned schreef:nee ik wil een vervanger voor Stugverkeerduitkomenburg, een goede rechtsback[NOOIT MEER OHWATDOETIERAARU!!!, een alternatief voor Vermaal'em en een rechterspits, daarnaast nog wat breedte investeringen en nee dat zijn deleugen en Verdronghen niet
Mee eens doc. Maar op dit vlak brand ik me niet meer aan kritiek, wordt niet op prijs gesteld hier, kom ik de laatste tijd meer en meer achter.
Je moet het gewoon zo zien MVG = Jezus, HtC = de beste trainer van de wereld en onze selectie is helemaal de bom.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 5:22 pm

Dat valt toch wel mee? Er is hier genoeg kritiek te lezen. Maar onze Doc is een beetje heel erg om zich heen te slaan, die ziet overal opgewarmde kots. :aai.gif: :wink.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 04, 2007 5:38 pm

Ik vind het maar slappe hap totnutoe. Wat van die goedkope twijfelgevalletjes, wat nietszeggende huurlingen en ondertussen is die zeurende kutbelg van een De Mul nog steeds niet verkocht en Perez ook nog niet.. waarom duurt dat allemaal zo lang.. Je kunt er de donder op zeggen dat Sneijder op het allerlaatste moment nog eens verkocht gaat worden. Als je dan aangeeft dat je er nog kwaliteit bij wil dan krijg ik te horen dat we nu wel de beste van Nederland zijn want Cocu voetbalt niet meer.. tja het zal wel.. Ik wil ook in europa weer eens een AJAX zien wat wat langer meekan.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jul 04, 2007 5:44 pm

Ik had ook liever Lampard en Gerrard zien komen, maar ja.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 5:45 pm

Je zegt het zelf, er zijn nog geen spelers verkocht. De vraag is of we dat erg moeten vinden. Waar halen we capabele vervangers vandaan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 04, 2007 5:54 pm

joey schreef:Je zegt het zelf, er zijn nog geen spelers verkocht. De vraag is of we dat erg moeten vinden. Waar halen we capabele vervangers vandaan?
Tja wat moet ik hier nou weer mee, over de hele wereld lopen voetballers rond, al vraag ik me af of MvG dat beseft want die koekeloert alleen maar in de Eredivisie rond.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jul 04, 2007 5:57 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Je zegt het zelf, er zijn nog geen spelers verkocht. De vraag is of we dat erg moeten vinden. Waar halen we capabele vervangers vandaan?
Tja wat moet ik hier nou weer mee, over de hele wereld lopen voetballers rond, al vraag ik me af of MvG dat beseft want die koekeloert alleen maar in de Eredivisie rond.
Als Ajax allerlei exotische voetballers haalt, moet er in Nederland worden gekeken en vice versa BZ. Dat weet je zo langzamerhand toch wel? Of heb jij nooit aan dat soort retoriek meegedaan?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 6:01 pm

Ik geloof er niets van dat MVG als opvolger van Sneijder een speler uit de Nederlandse competitie op het oog heeft. Ik zou namelijk niet weten wie.

999

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 6:15 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:En of Davids ook zou zijn gekomen indien HtC geen trainer was geweest ?
En daar zat het idee achter dat ie dan Davids via HtC binnen kon halen ?.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 6:28 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Geen idee, maar kennelijk was het op basis hiervan een goede keuze.

999

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 6:32 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef: Dat vind ik een dooddoener. Van Geel heeft HTC nota bene zelf gehaald!
Geen idee, maar kennelijk was het op basis hiervan een goede keuze.
Je bedoelt de glazen bol van Geel had het allemaal voorzien.Geloof er niks van.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 6:34 pm

Nee, Voetske, dat zeg ik juist niet, maar dat zie jij ook best.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jul 04, 2007 7:00 pm

Zonder MvG toch echt geen HtC en zonder HtC geen Davids. Dus je mag de komst van Davids best op het conto van HtC schrijven Voetske. Er worden immers ook de meest bizarre hersenspinsels hier neergegooid om MvG maar overal de schuld van te geven. Je moet dan zeker consequent blijven.

Gesloten