Ik vind "goed" te veel. "Redelijk" is mijn inschatting en dat kan nog fluctueren tussen "slecht", "matig" en "goed". Goed ben je volgens mij als je op 5 juli een frisse, complete selectie hebt, die zich in alle rust een maand kan voorbereiden op de voorronde CL en de competitie. Dat is duidelijk niet het geval. De Mul, Perez en in mindere mate Sneijder en Mitea hebben te kennen gegeven weg te willen. Dat zijn ze niet. Ze lopen dus vast met (in meer of mindere mate) chagrijn in hun lijf rond. Bovendien betekent een transfer dat er weer mutaties in de selectie komen en dus minder tijd en rust over voor voornoemde voorbereiding.Jöhnk schreef:Tot zover doet MVG het goed. Goede spelers halen voor weinig is dan ook toevallig een van zijn specialiteiten.
Vraag is of MVG ook in staat is om het vertrek van onze beste spelers op te vangen. Bakircioglu en Colin vind ik goede spelers, maar de speler die Sneijder komt te vervangen zal van een andere klasse moeten zijn.
De komende anderhalve maand mag MvG laten zien hoe goed hij werkelijk is.
Waar komt overigens toch de mythe vandaan dat Van Geel goede spelers haalt voor weinig? Dat is wellicht wat overdreven. Stam, Davids en Gabri hadden we allemaal kunnen verzinnen, Roger, Leonardo en Ogararu wat minder, en dat zijn nu niet de steunpilaren van het huidige Ajax gebleken.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen MvG hoor, integendeel. Maar om zijn huidige werkwijze als "goed" te kwalificeren, dat zie ik niet zo. Vandaar wat tegengas.