Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 28, 2007 9:02 am

Stekelenburg - Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson - Gabri, Sneijder, Davids - Kennedy, Huntelaar, Babel

Lijkt mij een sterk basiselftal met alleen maar (oud) internationals.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 9:06 am

LucaS schreef:Hou nou toch op! Ajax heeft, zeker voor Nederlandse begrippen, een prima selectie!
Zeker, maar erg breed is die selectie niet en op sommige posities word je er met een gerichte aankoop direct sterker op. Op rechtsachter bijvoorbeeld. Ik hoop op nog een paar van die gerichte aankopen, zoals Kennedy er i.m.o. een is. Niet duur, specifieke kwaliteiten en kwalitatief goed.

Wanneer Ajax erin slaagt dergelijke spelers voor rechtsachter, linksachter en linksbuiten te vinden, heb je een kwalitatief goede, brede en veelzijdige groep waarmee zowel in de HCE als in de CL wat te halen valt.

Dan hopen dat er minder kaarten worden gepakt, dat zware blessures uitblijven en dat de trainer heeft geleerd van het voorbije seizoen en dan denk ik dat het komende seizoen wel eens leuk zou kunnen worden. Na komend seizoen vertrekken er sowieso weer een aantal, dus dan kan de club zich dan weer versterkt op het inbouwen van jeugdspelers concentreren.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jun 28, 2007 10:06 am

Ik zou ook wel heel graag Arveladze terug zien keren! Toch wel veel van genoten vorig seizoen. Slimme voetballer en een compleet andere type dan KJH.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 28, 2007 12:03 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Ajax moet komend seizoen kampioen worden, goed voetbal spelen en z´n gezicht laten zien in de CL. Betwijfel of dat met deze selectie gaat gebeuren. We hebben nog een paar aankopen nodig, simpel zat.
Dat is altijd het dilemma, Wimpey. Kies je voor de korte termijn of laat je jonge spelers doorgroeien?
Ai, ik hoor nog net het befaamde woord 'opbouwjaar' niet. :icon_wink.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 12:04 pm

Er moet ALTIJD opgebouwd worden. Een jaar waarin je niet doorgroeit is een jaar verloren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 28, 2007 12:16 pm

Jawel maar je zit nu met een lichting Stam, Gabri, Davids die niet het eeuwige leven heeft. Het zou toch leuk zijn als je nog kan oogsten voordat deze jongens met pensioen gaan. Ik denk als je nog een paar leuke aankopen erbij had gedaan dat je in de CL leuk mee had kunnen doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 12:19 pm

Als je opbouwt (en dus beter wordt), heb je ook meer kans om te presteren. Ajax kan nu wel met geld gaan smijten, maar dat is onverantwoord. Ajax heeft vorig seizoen achttien miljoen van het eigen vermogen uitgetrokken voor transfers en heeft dit seizoen ook nog verlies geleden. Je kunt niet aan de gang blijven, want voor je het weet heb je geen cent te makken, net als Feyenoord. Want laten we wel eerlijk blijven, Feyenoord haalt nu een paar leuke spelers - zonder restwaarde! - binnen, maar krijgt straks wel de helft minder voor jongens als Bruins, Slory, Drenthe, De Guzman etc. Dan hebben ze dus wéér geen geld om de jongens zonder restwaarde te vervangen.

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 12:48 pm

Bertje schreef:Als je opbouwt (en dus beter wordt), heb je ook meer kans om te presteren. Ajax kan nu wel met geld gaan smijten, maar dat is onverantwoord. Ajax heeft vorig seizoen achttien miljoen van het eigen vermogen uitgetrokken voor transfers en heeft dit seizoen ook nog verlies geleden. Je kunt niet aan de gang blijven, want voor je het weet heb je geen cent te makken, net als Feyenoord.
Ajax heeft vooral in 2005-2006 erg veel geld uitgegeven aan o.a. KJH, Lindenbergh (restwaarde?) en Rosenberg. Geschat: ± 16 miljoen.

We hebben dit seizoen qua tranfers geld gekregen voor Rosales, Charisteas en Rosenberg, bij elkaar € 8 miljoen? Dat geld is toch beschikbaar voor aankopen???

Ik hen even gekeken op transfermarkt.de, maar de bedragen die daar worden genoemd???? Wie is Gideon de Graaf die Ajax vorig jaar voor € 2.750.000 heeft verkocht aan RC Mechelen???????????

Profiel:

Geburtsdatum: 29.03.1986
Nationalität: Niederlande
Fuss: beidfüßig
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » do jun 28, 2007 12:59 pm

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:16 pm

brigade zuid schreef:Jawel maar je zit nu met een lichting Stam, Gabri, Davids die niet het eeuwige leven heeft. Het zou toch leuk zijn als je nog kan oogsten voordat deze jongens met pensioen gaan. Ik denk als je nog een paar leuke aankopen erbij had gedaan dat je in de CL leuk mee had kunnen doen.
En juist daarom moeten er ook dit seizoen al spelers de kans krijgen om ervaring in het eerste op te doen. Indien ze klaar zijn voor Ajax I natuurlijk.

Overigens denk ik dat Van der Wiel een prima rechtsback kan worden voor Ajax. Maar als Ajax Ogararu en Heitinga als de twee opties ziet voor die positie, wil ik er graag nog een rechtsachter bij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 1:19 pm

Ik neem aan dat Heitinga en Vermaelen gaan concurreren om de positie naast Stam in het centrum van de verdediging.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:23 pm

Afgelopen seizoen werd Heitinga ook van hot naar her gesleept.

T82

Bericht door T82 » do jun 28, 2007 1:28 pm

Demosthenes schreef:Ik hen even gekeken op transfermarkt.de, maar de bedragen die daar worden genoemd???? Wie is Gideon de Graaf die Ajax vorig jaar voor € 2.750.000 heeft verkocht aan RC Mechelen???????????
Die is van Ajax naar Jong NAC verhuisd.

http://www.bsiderats.nl/nieuws/nieuwsit ... uwsid=5651

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:36 pm

Arveladze mag schijnbaar voor niets weg bij AZ. Het zou me niets verbazen als Ajax een x-aantal jaar te laat alsnog Shota contracteert. Dat zou zonde zijn.

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 1:46 pm

T82 schreef:
Demosthenes schreef:Ik hen even gekeken op transfermarkt.de, maar de bedragen die daar worden genoemd???? Wie is Gideon de Graaf die Ajax vorig jaar voor € 2.750.000 heeft verkocht aan RC Mechelen???????????
Die is van Ajax naar Jong NAC verhuisd.

http://www.bsiderats.nl/nieuws/nieuwsit ... uwsid=5651
Ja, maar voor € 27,50 i.p.v. € 2.750.000

gaizka

Bericht door gaizka » do jun 28, 2007 3:24 pm

brigade zuid schreef:Jawel maar je zit nu met een lichting Stam, Gabri, Davids die niet het eeuwige leven heeft. Het zou toch leuk zijn als je nog kan oogsten voordat deze jongens met pensioen gaan. Ik denk als je nog een paar leuke aankopen erbij had gedaan dat je in de CL leuk mee had kunnen doen.
Gabri kan nog wel een aantal jaar mee, alleen voor Davids en Stam moeten er vervangers komen. Intern, Vertonghen en van der Wiel, zou natuurlijk het mooist zijn.

Misschien denkt Seedorf volgend jaar anders over zijn toekomst :eusa_pray.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jun 29, 2007 1:22 pm

LucaS schreef:Stekelenburg - Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson - Gabri, Sneijder, Davids - Kennedy, Huntelaar, Babel

Lijkt mij een sterk basiselftal met alleen maar (oud) internationals.
Ogararu en Vermaelen zijn absoluut Ajax onwaardig en de reden van het niet halen van de landstitel is het te makkelijk weggeven van tegengoals. Tel daarbij het vertrek van Grygera en het eind van ruilobject lndenberg binnen de Ajax-selectie op en de prioriteit van Ajax op de tranfermarkt is duidelijk: 2-3 verdedigers erbij voordat er gedacht kan worden aan een succesvol seizoen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » vr jun 29, 2007 4:12 pm

Volkomen mee eens. Ik heb ook nooit begrepen waarom Vermaelen zo de hemel in wordt geprezen. Wellicht omdat het wél een verdediger is die zich inderdaad alleen maar toelegt op het verdedigen (in tegenstelling tot bijv Urby), maar dat maakt hem hooguit een leuke subtopper.
Hij kan soms aardig de bal in de tribunes jagen, maar foutloos is hij zeker niet.
Geld moet rollen!

gaizka

Bericht door gaizka » vr jun 29, 2007 5:41 pm

Tscheu La Ling schreef:Volkomen mee eens. Ik heb ook nooit begrepen waarom Vermaelen zo de hemel in wordt geprezen. Wellicht omdat het wél een verdediger is die zich inderdaad alleen maar toelegt op het verdedigen (in tegenstelling tot bijv Urby), maar dat maakt hem hooguit een leuke subtopper.
Hij kan soms aardig de bal in de tribunes jagen, maar foutloos is hij zeker niet.
Verwacht je anders gezien zijn leeftijd, Chivu en F de Boer maakten op die leeftijd ook nog fouten.

Linker centrale verdedigers zijn dun gezaaid, ik denk dat Vermaelen kan uitgroeien tot een hele goede, en vind hem nu al zeer goed (zeker ajax waardig)!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 29, 2007 5:49 pm

Ik ook, Vermaelen is een toppertje!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 5:59 pm

Mr. Ajax schreef:Ik ook, Vermaelen is een toppertje!
Een zeer solide verdediger, drie maanden ouder dan de hemel ingeprezen donk, maar veel verder.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jun 29, 2007 7:38 pm

Vermaelen is pulp, bagger en opgewarmde kots!!! Zijn vele fouten resulteren alleen maar in tegengoals, Vermaelen, daar win je geen oorlog mee, te stil, te bescheiden, teveel Belg.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 29, 2007 7:41 pm

Dr. Living Stoned schreef:Vermaelen is pulp, bagger en opgewarmde kots!!! Zijn vele fouten resulteren alleen maar in tegengoals, Vermaelen win je geen oorlog mee, te stil, te bescheidde tveel Belg.
Bijzonder interessante kwalificaties, maar (zoals eigenlijk vaak) is de waarheid genuanceerd en dat is wat saai, een gepeperde mening zorgt voor leven in de brouwerij.

Vermaelen is volgens mij namelijk een talentvolle verdediger, die helaas wel eens een slippertje heeft en soms zelfs idiote pech (ik ben ook pas maanden later enigszins over de 0-2 tegen Kopenhagen heen gekomen, Doc...)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 9:00 pm

Vermaelen is volgens mij namelijk een talentvolle verdediger, die helaas wel eens een slippertje heeft en soms zelfs idiote pech (ik ben ook pas maanden later enigszins over de 0-2 tegen Kopenhagen heen gekomen, Doc...)
Is een keuze. Emanuelson dekt bij het eerste tegendoelpunt volkomen verkeerd.

Vlak voor het eigen doelpunt van Vermaelen gaat op links iemand (vergeten wie) wel erg opzichtig in de fout.

In de eerste helft hadden we afstand moeten nemen, door de niet te missen kansen ook niet te missen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jun 30, 2007 1:32 pm

Demosthenes schreef:
Is een keuze. Emanuelson dekt bij het eerste tegendoelpunt volkomen verkeerd.

Vlak voor het eigen doelpunt van Vermaelen gaat op links iemand (vergeten wie) wel erg opzichtig in de fout.

In de eerste helft hadden we afstand moeten nemen, door de niet te missen kansen ook niet te missen.
Dat was ook Urby volgens mij.

Gesloten