Dat is niet geheel waar:Vossie schreef:Volgens mij wilde HtC toch juist Ogararu. Waren geruchten dat juist MvG Kromkamp wilde halen, dan valt het nog wel mee toch...
Ajax denkt aan Gabri - bijna akkoord met Roemeen en Hongaar 21 mei 2006
Ajax heeft belangstelling voor Barcelona-speler Gabri, zo werd zondagavond gemeld in het tv-programma Studio Voetbal. De nieuwe trainer Henk ten Cate, die de Spanjaard uiteraard zeer goed kent vanwege zijn rol als assistent-coach bij Barcelona, liet weten zeer gecharmeerd te zijn van Gabri. "Ik denk dat hij voor Ajax een heel goede speler is", aldus Ten Cate in de uitzending. "Hij is op meerdere posities inzetbaar."
Gabri werkte de afgelopen drie seizoenen met Ten Cate samen bij FC Barcelona. De coach is zeer gecharmeerd van de 27-jarige middenvelder, die volgens Ten Cate een 'goede prof' is. Het contract van Gabri bij Barcelona loopt eind juni af. De drievoudig Spaans international kwam de laatste drie seizoenen niet veel aan voetballen toe. Deze competitie kwam hij elf keer in actie, waarvan vier keer als basisspeler. In totaal speelde hij sinds 1999 128 competitieduels voor Barça.
Ten Cate, die zich in het programma openhartig toonde over mogelijke versterkingen, onthulde ook dat Ajax dichtbij een akkoord is met de Roemeen George Ogararu. De 26-jarige rechtsback van Steaua Boekarest is al meerdere malen bekeken door technisch directeur Martin van Geel en technisch adviseur Piet Keizer.
"Ik heb hem zelf één keer gezien, in het duel van Steaua tegen Heerenveen", vertelde de Amsterdamse oefenmeester. "Het leek me een goede speler. Andere mensen binnen Ajax hebben hem vaker aan het werk gezien en waren eensgezind in hun oordeel. Zij zien in hem absoluut een versterking." De onderhandelingen tussen Ajax, Steaua Boekarest en Ogararu zijn al in volle gang. "Volgens mij zijn de persoonlijke onderhandelingen al in een redelijk ver stadium", aldus Ten Cate. "Het is nu alleen nog wachten of de clubs tot een akkoord komen."
Ook een zeventienjarige spits van MTK Boedapest is volgens de kersverse opvolger van Danny Blind nadrukkelijk bij Ajax in beeld. "Het gaat om een fantastisch talent, dus er zijn veel grote clubs geïnteresseerd", verklaarde Ten Cate, die denkt dat zijn oude club MTK hem gunstig gezind is. Volgens de coach wil Ajax zich voor het komend seizoen nog met drie spelers versterken.
Ten Cate gaf in Studio Voetbal ook nog aan dat hij Alfons Groenendijk heeft gekozen als derde man van het team dat de selectie van Ajax onder zijn hoede zal nemen. De oud-trainer van onder meer Sparta, Vitesse en NAC Breda koos eerder Hennie Spijkerman als assistent. Twee redenen waarom Ten Cate de 42-jarige Groenendijk koos is dat hij direct beschikbaar is en een Ajax-verleden heeft. Een andere kandidaat, Rob Witschge, viel af. Hij is momenteel als assistent-bondscoach verbonden aan het Nederlands Elftal.
(Ajaxonline.org)