Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

DelToro

Bericht door DelToro » ma jun 25, 2007 11:31 pm

Vossie schreef:Volgens mij wilde HtC toch juist Ogararu. Waren geruchten dat juist MvG Kromkamp wilde halen, dan valt het nog wel mee toch... :drecul.gif:
Dat is niet geheel waar:

Ajax denkt aan Gabri - bijna akkoord met Roemeen en Hongaar 21 mei 2006

Ajax heeft belangstelling voor Barcelona-speler Gabri, zo werd zondagavond gemeld in het tv-programma Studio Voetbal. De nieuwe trainer Henk ten Cate, die de Spanjaard uiteraard zeer goed kent vanwege zijn rol als assistent-coach bij Barcelona, liet weten zeer gecharmeerd te zijn van Gabri. "Ik denk dat hij voor Ajax een heel goede speler is", aldus Ten Cate in de uitzending. "Hij is op meerdere posities inzetbaar."

Gabri werkte de afgelopen drie seizoenen met Ten Cate samen bij FC Barcelona. De coach is zeer gecharmeerd van de 27-jarige middenvelder, die volgens Ten Cate een 'goede prof' is. Het contract van Gabri bij Barcelona loopt eind juni af. De drievoudig Spaans international kwam de laatste drie seizoenen niet veel aan voetballen toe. Deze competitie kwam hij elf keer in actie, waarvan vier keer als basisspeler. In totaal speelde hij sinds 1999 128 competitieduels voor Barça.

Ten Cate, die zich in het programma openhartig toonde over mogelijke versterkingen, onthulde ook dat Ajax dichtbij een akkoord is met de Roemeen George Ogararu. De 26-jarige rechtsback van Steaua Boekarest is al meerdere malen bekeken door technisch directeur Martin van Geel en technisch adviseur Piet Keizer.

"Ik heb hem zelf één keer gezien, in het duel van Steaua tegen Heerenveen", vertelde de Amsterdamse oefenmeester. "Het leek me een goede speler. Andere mensen binnen Ajax hebben hem vaker aan het werk gezien en waren eensgezind in hun oordeel. Zij zien in hem absoluut een versterking." De onderhandelingen tussen Ajax, Steaua Boekarest en Ogararu zijn al in volle gang. "Volgens mij zijn de persoonlijke onderhandelingen al in een redelijk ver stadium", aldus Ten Cate. "Het is nu alleen nog wachten of de clubs tot een akkoord komen."

Ook een zeventienjarige spits van MTK Boedapest is volgens de kersverse opvolger van Danny Blind nadrukkelijk bij Ajax in beeld. "Het gaat om een fantastisch talent, dus er zijn veel grote clubs geïnteresseerd", verklaarde Ten Cate, die denkt dat zijn oude club MTK hem gunstig gezind is. Volgens de coach wil Ajax zich voor het komend seizoen nog met drie spelers versterken.

Ten Cate gaf in Studio Voetbal ook nog aan dat hij Alfons Groenendijk heeft gekozen als derde man van het team dat de selectie van Ajax onder zijn hoede zal nemen. De oud-trainer van onder meer Sparta, Vitesse en NAC Breda koos eerder Hennie Spijkerman als assistent. Twee redenen waarom Ten Cate de 42-jarige Groenendijk koos is dat hij direct beschikbaar is en een Ajax-verleden heeft. Een andere kandidaat, Rob Witschge, viel af. Hij is momenteel als assistent-bondscoach verbonden aan het Nederlands Elftal.

(Ajaxonline.org)

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 5:19 am

Bedankt, DelToro, voor het plaatsen van dat bericht. Zijn we daar ook weer af.

@Vossie: volgens Wimpey was het precies andersom en wilde HtC juist Kromkamp.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 26, 2007 5:54 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Ogararu was al gekocht voordat HtC trainer werd.
Dit zou betekenen dat het kwade genius Danny Blind, samen met MVG, verantwoordelijk was voor de aankoop van deze roestende Roemeen. 95% van AT zou natuurlijk blind voor dit scenario tekenen!!

Aankopen worden door de TD en de trainer gefiatteerd. Je denkt toch niet dat MVG spelers aantrekt in wie de (aanstaande) trainer niet gekend is?! HtC is voor de aankoop van Ogararu net zo goed (deels) verantwoordelijk als voor het aantrekken van 'het snelste oog van de HCE' (Roger dus) en een overbodige aankoop als Leonardo.
Dat lijkt in het geval van Ogararu (en Perez) dus wel het geval. Eerlijk gezegd denk ik dat Ten Cate met de aankopen van Ogararu, Stam en Perez ongeveer even veel te maken had als Danny Blind, namelijk zeer weinig.

Het nieuws dat Ajax toch nog enigszins iets wil doen met de selectie wanneer De Mul vertrekt doet me goed. Inderdaad jammer dat Ajax blijkbaar niets ziet in het aantrekken van een nieuwe rechtsback, al denk ik dat een nieuwe aanvaller ook broodnodig is en Van der Wiel prima als rechtsback uit de voeten kan.

Spelers als Zenden (technisch onder de maat, geen voorzet en steeds minder snelheid en fitheid) en Zuiverloon (bijtertje en teamspeler, maar qua snelheid, tactisch inzicht en in aanvallend opzicht niet geweldig) moeten we ver van de Arena houden als we komend seizoen weer een paar stappen willen zetten en kampioen willen worden.
wimpey schreef:
Thomas schreef: Het is op het internet niet altijd duidelijk wanneer er grappig wordt gedaan en wanneer het serieus is.
Net zoals op Internet helaas niet duidelijk is of iemand al dan niet uit z´n nek lult.
Mensen die de moeite nemen me een beetje te leren kennen weten wel dat ik niet zomaar iets zou verzinnen, Wimpey. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 9:53 am

Thomas schreef:Dat lijkt in het geval van Ogararu (en Perez) dus wel het geval. Eerlijk gezegd denk ik dat Ten Cate met de aankopen van Ogararu, Stam en Perez ongeveer even veel te maken had als Danny Blind, namelijk zeer weinig.
Laatst bevestigde MVG toevallig op Talpa wat ik al dacht: Perez is gekomen oa. op voorspraak van...Danny Blind.

Dus Piet Keizer vond Ogararu geschikt maar Huntelaar ongeschikt? Kan deze man niet ergens geloosd worden?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:01 am

Nou ja, MVG kende Perez natuurlijk. Ik neem aan dat hij heeft voorgesteld om Perez te halen. Verder zei hij dat bij Ajax altijd een heel team verantwoordelijk is voor de aankopen en niet één man.

Keizer vond KJH aan de trage kant, wat hij ook is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:04 am

Keizer vond KJH niet alleen aan de trage kant (open deur), hij was ook tegenstander van zijn komst.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:07 am

Tja, wie niet op dat moment, er waren er maar weinig die zeiden: dat moeten we doen. MVG heeft het echt doorgedrukt. Ik kan me zijn bedenkingen wel voorstellen, want KJH was érg duur, is aan de trage kant en heeft geen actie. Het was een behoorlijk risico om hem te halen, want door die transfer was er daarna weinig geld meer.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:10 am

Tja, dat onderscheidt de topscout van een matige scout. Keizer heeft jarenlang in de scouting bij Ajax rondgelopen, maar wat heeft hij nu eigenlijk gepresteerd? Ik kan goed begrijpen dat hij is weggepromoveerd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:23 am

Het gaat om de prijs-kwaliteitverhouding. KJH is natuurlijk al een fase te laat gehaald, want 9 miljoen is véél geld. Bijna onverantwoord veel gezien het budget van Ajax. Nog meer dan Ajax voor Zlatan heeft betaald. Daarvoor moet je dus een geheide topper halen.
Vergelijk het met Koné bij PSV. Is het slim om hem te halen voor een miljoen, zoals Roda deed? Natuurlijk. Maar tien miljoen betalen voor deze speler betekent dat je de strop om je nek legt. Dat geld móet terug en of het terugkomt, moet je maar afwachten.
In dat licht bezien begrijp ik de twijfels van Keizer wel. Ajax had al een paar dure spitsen gehaald, die positie had geen prioriteit, en KJH heeft aanwijsbare tekortkomingen. Nog steeds kunnen jij en ik niet zeggen dat hij de absolute top gaat halen. Ondanks al zijn goals. Het is in zijn geval heel moeilijk te zeggen waar zijn plafond ligt. Hij is niet voor niets door Hiddink afgevoerd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:28 am

Die positie had wel prioriteit. Danny Blind klaagde niet voor niets steen en been.

KJH gaat de top halen, dat durf ik wel te zeggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:44 am

Ja, maar we hadden nog twee dure spelers lopen die voor de positie van centrumspits waren gehaald (waarvan een door onze klager Danny B. in eigen persoon) en Babel kwam eraan. En dat terwijl andere posities niet zo sterk bezet waren. Door de komst van KJH is Rosenberg definitief afgevallen als centrumspits, dat heeft ook geld gekost.
Of hij de top gaat halen? Laat ik het zo zeggen: die jongen heeft steeds iedereen verbaasd, dus ik sluit het niet uit, ondanks zijn beperkingen. Maar ik zou er mijn kop niet om durven verwedden, ik vind hem voor dat niveau nog steeds geen zekerheidje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 10:45 am

Huntelaar haalt de top absoluut. Een meer scorende versie van Morientes. Bovendien levert Huntelaar uiteindelijk meer geld op dan Rosenberg en Charisteas hebben gekost. Uitstekende aankoop.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:51 am

Dat kun je zeggen met wat we nu weten, maar op dat moment was dat niet zo zeker. En negen miljoen uitgeven betekende wel dat Ajax in de zomer weinig te besteden had en dus bijvoorbeeld Defour moest laten lopen. Als Defour straks de top haalt en KJH niet, denk je misschien weer anders over het aankoopbeleid van Ajax. Ach, ik ben blij dat ik het niet hoef te bepalen. Lastig hoor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 10:53 am

Volgens mij moest Ajax Defour laten lopen omdat Genk te veel geld vroeg. Te veel geld voor een speler betalen is natuurlijk onzinnig. Huntelaar was al erg ver in zijn ontwikkeling en bovendien een spits. Dan ben je duur, maar dat is hij ook als je hem verkoopt.

Jesse

Bericht door Jesse » di jun 26, 2007 10:53 am

Ach, de komst van Defour was wellicht weer slecht geweest voor de ontwikkeling van Sneijder en zo kan je blijven doorgaan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:53 am

Ogararu en Roger niet maar Defour wel, dat was ook een optie geweest.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:55 am

Het prbleem van Ajax die eerste seizoenshelft, en dan met name het begin, was dat er weliswaar veel kansen werden geschapen, maar dat ze tegelijkertijd ook niet werden afgemaakt. Vandaar dat een scorende spits wel degelijk belangrijk was in de winterstop.
Ajax is niet afgehaakt bij Defour omdat er geen geld zou zijn, Ajax is afgehaakt op het momnet dat Defour gebruik maakte van een wet waardoor hij zichzelf vrijwel voor niets kon vrijkopen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:56 am

Jesse schreef:Ach, de komst van Defour was wellicht weer slecht geweest voor de ontwikkeling van Sneijder en zo kan je blijven doorgaan.
Dat bedoel ik juist. Wat is wijsheid?
Misschien had Rosenberg in de tweede seizoenshelft de geest gekregen en meer gescoord als KJH niet was gekomen. Ik geloof er niets van, maar je weet nooit. Nu hebben we flink verlies op hem gemaakt.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:59 am

joey schreef:Dat bedoel ik juist. Wat is wijsheid?
Misschien had Rosenberg in de tweede seizoenshelft de geest gekregen en meer gescoord als KJH niet was gekomen. Ik geloof er niets van, maar je weet nooit. Nu hebben we flink verlies op hem gemaakt.
Nog meer? Volgens mij onze meest productieve linksbuiten in jaren! (sinds Overmars?)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:59 am

Maar ik zie het verband tussen Huntelaar en Defour nog steeds niet. Er was geld, maar er werd beslist dat dit uitgegeven moest worden aan Ogararu die het welbeschouwd nog slechter doet dan Boakye.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 11:00 am

Ik bedoel als centrumspits, Luuk. Eigenlijk heeft hij daar amper gespeeld.

@Jöhnk: Genk wilde véél geld hebben voor Defour. Meer dan Ajax voor Ogararu betaald heeft. Maar los daarvan, het was maar een voorbeeld.
Laatst gewijzigd door joey op di jun 26, 2007 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 11:01 am

LucaS schreef:
joey schreef:Dat bedoel ik juist. Wat is wijsheid?
Nog meer? Volgens mij onze meest productieve linksbuiten in jaren! (sinds Overmars?)
Wat is hij nou: linksbuiten of spits?

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 11:03 am

Tja, dan kun je hem ook nauwelijks beoordelen als spits, toch?
In de praktijk linksbuiten, Bert

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 11:04 am

Aanvaller die van links komt in een tweespitsensysteem.

Dat verbaast me steeds weer: dat Ajax spelers koopt die niet in het systeem passen. Kunnen best goede spelers zijn, maar het past dan niet. Voorbeelden van de laatste tijd: Rosenberg en Perez. Babel is natuurlijk ook een voorbeeld, maar die is er nu eenmaal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 11:05 am

Waarom past Perez niet in het systeem? Hij speelde zijn beste wedstrijden bij AZ in een systeem met drie spitsem.

Gesloten