EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 14, 2007 10:22 pm

Krijgen de spelers van (Jong) Oranje eigenlijk ook betaald door de KNVB? Of blijft het bij een vergoeding voor de clubs en wedstrijdbonussen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 14, 2007 10:35 pm

Kessler:

Woensdagavond kreeg ik gelijk de vraag van een journalist voorgelegd wat deze deelname betekent voor de start van de competitie 2008/'09. Dat is nu nog niet bekend, wij zullen hierover later uiteraard met de clubs, de ECV en de CED overleggen. Problemen zijn er om opgelost te worden. Er zijn meerdere opties mogelijk, maar we moeten nog wel even puzzelen.
Bron: knvb

Ik denk dat de competitie gewoon later begint, spelers/clubs hebben dus niet zoveel meer te zeuren, dit soort wedstrijdjes zijn beter dan in augustus tegen Bal op het dak.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 14, 2007 10:36 pm

Jahaaa, een nog zwaarder programma. Geweldig idee.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jun 15, 2007 6:38 am

De OS zijn het hoogst haalbare podium voor een sporter, iedereen die dat niet serieus neemt snapt er echt weinig van. Maar ja, we hebben het over profvoetballers en die blinken over het algemeen niet uit in intelligentie...

En Thomas, de OS zijn eens in de 4 jaar. Die paar wedstrijden extra breekt een jonge speler niet op.
Jöhnk schreef:Wat vond je van de invalbeurt van vermeer, Base?
Hij deed het aardig, al had hij volgens mij niet zoveel te doen.
Tegen het einde van de wedstrijd had hij wel een typisch Vermeer moment...een hoge bal valt naar beneden en hij plukt de bal uit de lucht, maar in plaats van rust te pakken en Jong Oranje de tijd te geven zich weer op te stellen en een paar minuten tijd te winnen heeft hij een snelle spelvoortzetting in gedachten. Hij gooit de bal naar rechts, die bal stuitert omhoog, daardoor komt de Oranje speler in de problemen, die leidt dan ook balverlies en er volgt een kans voor Portugal.

Dat soort fouten moet Vermeer er echt uithalen, ze zijn namelijk volkomen onnodig. Rust in de kop dus !

jabu

Bericht door jabu » vr jun 15, 2007 8:38 am

De nieuwe Quincy Owusu-Abeyie is gevonden!
Clubs in rij voor Rigters
door onze Telesportredactie

LANGEZWAAG - Maceo Rigters (23) heeft zijn visitekaartje in Europa afgegeven. De spits van NAC Breda werd op het laatste moment aan de selectie van Jong Oranje toegevoegd, rekende niet op speelminuten, maar vestigde in de eerste twee wedstrijden van het EK onder 21 volop de aandacht op zich. Newcastle United, Celtic en Bayer Leverkusen zaten op de tribune en dingen naar de gunst van de Amsterdammer, die aan het einde van het vorig seizoen nog mocht vertrekken bij NAC Breda.

„Ik ben blij met mijn prestaties en trots op mezelf”, blikt Rigters terug op de duels met Jong Israël en Portugal. De aanvaller is bondscoach Foppe de Haan dankbaar. „Hij geeft me het vertrouwen dat ik bij NAC nooit heb gehad.” De spits is een koopje voor de geïnteresseerde clubs, omdat hij in zijn tot 2009 lopende contract een gelimiteerde afkoopsom van driehonderdduizend euro heeft. De jeugdige international wil zich echter nog niet bezighouden met een mogelijke transfer. „Ik houd mijn hoofd liever bij het toernooi.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 15, 2007 8:57 am

Baseman schreef:De OS zijn het hoogst haalbare podium voor een sporter, iedereen die dat niet serieus neemt snapt er echt weinig van. Maar ja, we hebben het over profvoetballers en die blinken over het algemeen niet uit in intelligentie...
Tennissers lopen ook niet warm voor de Olympische spelen. Je kunt er geen geld verdienen. :wink.gif:

Jij hebt het over het hoogst haalbare. Waarom maken ze er dan in vredesnaam een jeugdtoernooi van?

Baseman

Bericht door Baseman » vr jun 15, 2007 8:59 am

Geen idee, onder druk van de Fifa maar waarom weet volgens mij niemand...

PS: Rigters naar Newcastle of Leverkusen zou wel humor zijn !
Die jongen speelt nu heel aardig, maar hij zou al dolblij moeten zijn met een basisplaats bij NAC.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 15, 2007 9:19 am

Baseman schreef:De OS zijn het hoogst haalbare podium voor een sporter, iedereen die dat niet serieus neemt snapt er echt weinig van.
Wacht maar tot PSV volgend seizoen voorronde CL moet spelen!
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » vr jun 15, 2007 9:42 am

Hoezo, dan hoeft de landskampioen toch niet ? :pepsi.gif: :wink.gif:
En ach, die paar spelers moeten gewoon gemist kunnen worden. Komend seizoen is er weer de Africa Cup, dus worden er ook spelers gemist.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 15, 2007 9:54 am

Baseman schreef:Hoezo, dan hoeft de landskampioen toch niet ? :pepsi.gif: :wink.gif:
Precies, maar PSV dus wel. :smallgrin.gif: :aai.gif:

Ik denk dat de nodige spelers zullen bedanken.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 15, 2007 10:40 am

psv hoeft zich geen zorgen te maken over de OS, want Brazilië e.d. nemen geen dispensatiespelers mee, aissatti is dan geblesseerd, grootste talent beerens voebalt in jong vitesse.
Tegen het einde van de wedstrijd had hij wel een typisch Vermeer moment...een hoge bal valt naar beneden en hij plukt de bal uit de lucht, maar in plaats van rust te pakken en Jong Oranje de tijd te geven zich weer op te stellen en een paar minuten tijd te winnen heeft hij een snelle spelvoortzetting in gedachten. Hij gooit de bal naar rechts, die bal stuitert omhoog, daardoor komt de Oranje speler in de problemen, die leidt dan ook balverlies en er volgt een kans voor Portugal.
Paar minuten tijd winnen? Door een bal vast te houden????

@ baseman

De bal uitgooien naar een speler die zonder tegenstander staat is juist slim, je houdt balbezit, je kunt de bal weer terugleggen enz.

Op balbezit spelen en dan iemand iets verwijten? Had vlaar genoemd, want nadat Vermeer de bal in de ploeg had gehouden deed vlaar niets anders dan de bal (er was geen tegenstander in de buurt) naar voren rammen. voor Foppe de Haan is dat "hogeschoolvoetbal"/de norm, want donk heeft twee wedstrijden niets anders gedaan en wordt vergeleken met Stam, zelfs beter (op termijn) genoemd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 15, 2007 10:44 am

Baseman schreef:De OS zijn het hoogst haalbare podium voor een sporter, iedereen die dat niet serieus neemt snapt er echt weinig van. Maar ja, we hebben het over profvoetballers en die blinken over het algemeen niet uit in intelligentie...
Mogen ze ook hun eigen mening vormen?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 11:05 am

Bertje schreef:
Mogen ze ook hun eigen mening vormen?
Nou ben ik geen profvoetballer, maar ik vermoed dat voetballers het WK een hoger podium vinden dan de OS.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 15, 2007 11:08 am

Dat vermoed ik ook.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 11:10 am

En dat zal deels te maken hebben met het feit dat er op de OS, in tegenstelling tot bijna alle andere sporten, natuurlijk absoluut niet de sterkste nationale (voetbal)elftallen verschijnen.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jun 15, 2007 11:23 am

Demosthenes schreef:Paar minuten tijd winnen? Door een bal vast te houden????
Ja, hij kan de bal daarna namelijk op de grond neerleggen, hoekje inlopen en wegrossen als de tegenstander in de buurt komt.
De bal uitgooien naar een speler die zonder tegenstander staat is juist slim, je houdt balbezit, je kunt de bal weer terugleggen enz.
Klopt, maar dit deed Vermeer dan ook niet...hij gooide de bal te snel, naar iemand die een tegenstander vlakbij had, de bal had een lastige stuit en de tegenstander had net een kans gehad dus er waren nog veel tegenstanders in de buurt, wat balverlies erg gevaarlijk maakte.

Een typische fout die Vermeer vaker maakt, let er maar eens op. Zijn spelvoortzettingen zijn te gehaast en meestal niet sterk. Stekel heeft daar ook een handje van.
Bertje schreef:Mogen ze ook hun eigen mening vormen?
Voetballers en een eigen mening ? :baaa.gif:

Maar hoeveel spelers van onder de 23 gaan met het nationale team mee naar het EK of WK ?
Juist daarom zijn de OS een prachtig podium voor een jonge profvoetballer.
Laatst gewijzigd door Baseman op vr jun 15, 2007 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 11:24 am

Baseman schreef:
Bertje schreef:Mogen ze ook hun eigen mening vormen?
Voetballers en een eigen mening ? :baaa.gif:
Het is duidelijk dat jij teveel met PSV en PSV'ers omgaat! :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 15, 2007 11:24 am

Baseman schreef:Een typische fout die Vermeer vaker maakt, let er maar eens op. Zijn spelvoortzettingen zijn te gehaast en meestal niet sterk. Stekel heeft daar ook een handje van.
Verschil is dat Vermeer het niet ziet, waar Stekel het niet kan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 15, 2007 11:30 am

Baseman schreef:Voetballers en een eigen mening ? :baaa.gif:
Dat zegt wel genoeg, lijkt mij.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 15, 2007 12:13 pm

Ja, hij kan de bal daarna namelijk op de grond neerleggen, hoekje inlopen en wegrossen als de tegenstander in de buurt komt.
Ja, die tegenstander wacht eerst rustig een paar minuten.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 12:20 pm

...en de bal bij een tegenstander terecht zien komen die in één vloeiende beweging een aanval inzet, waarbij Vermeer nog een eindje moet rennen om weer op tijd bij zijn goal te komen! Klinkt goed!

Baseman

Bericht door Baseman » vr jun 15, 2007 1:07 pm

Jij hebt weinig vertrouwen in Vermeer zijn traptechniek...hij heeft een goede trap en legt die bal makkelijk over de middenlijn.

Maar goed, als jullie bepaalde zaken niet willen zien is het mij ook goed.
Bertje schreef:Dat zegt wel genoeg, lijkt mij.
Goed visweer :kwijl.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 15, 2007 1:33 pm

Maar goed, als jullie bepaalde zaken niet willen zien is het mij ook goed.
of mijn variant:

Maar goed, als je bepaalde zaken niet wil zien is het mij ook goed.
:ajaxsmiley.gif:

Van ajax.nl

15/6/2007 - Mogelijk veel Ajacieden naar de Olympische Spelen
(Gepost door RvN)

Nog onduidelijk is wat de KNVB met de competitie zal doen volgend jaar augustus als het Nederlandse voetbalelftal zal deelnemen aan de Olympische Spelen. Er zullen dan mogelijk veel Ajacieden meegaan naar de Olympische Spelen. Deelnemende spelers aan het toernooi mogen niet eerder geboren zijn dan 1 januari 1985. De FIFA heeft echter bepaald dat elk land drie dispensatiespelers – spelers die vóór die datum zijn geboren - mag oproepen.
Ajax Netwerk
Op grond van hun leeftijd mogen de huidige Jong Oranje spelers Hedwiges Maduro, Ryan Babel en Kenneth Vermeer er allen bij zijn. Dit geldt ook voor Urby Emanuelson en de jongere spelers Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita, Gregory van der Wiel en Mitchell Donald.
Ajax Netwerk
Op Ajax.nl is de historie terug te vinden die Ajax heeft met de Olympische spelen

Kunnen Stam, Davids en Heitinga als dispensatiepslers mee, Vermaelen, Vertonghen en De Mul namens België; flinke voorbereidingstijd en dan zijn de AT'ers zo trots dat onze spelers mee mogen doen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 15, 2007 3:15 pm

Ah, blijkbaar zijn er toch meer mensen die het met me eens zijn m.b.t. voetbal op de OS.
LucaS schreef:En dat zal deels te maken hebben met het feit dat er op de OS, in tegenstelling tot bijna alle andere sporten, natuurlijk absoluut niet de sterkste nationale (voetbal)elftallen verschijnen.
En dat voetbal nooit als een Olympische sport is gezien. Het heeft gewoon weinig allure in de voetbalwereld. Basketballers uit de NBA staan volgens mij ook niet te springen om naar de OS te gaan.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 15, 2007 4:17 pm

Da Costa was tegen Oranje trouwens weer geweldig. :biggrin.gif: Wordt er een zwakste speler van het toernooi verkozen, dan nomineer ik Da Costa:

de man is zwak bij voorzetten van de zijkanten, want z'n timing deugt niet. Als ie kort moet dekken, staat ie op 5 meter en als ie ruim moet dekken, staat ie op iemand's voeten. Z'n opbouwende 'kwaliteiten' zijn inmiddels algemeen bekend. Hopeloze speler.

De arme jongen kon het tegen Babel en Rigters al niet bolwerken, dat wordt nog lachen volgend seizoen. Contract voor het leven bij PSV, wat mij betreft!

Plaats reactie