Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 22, 2007 8:09 pm

Jöhnk schreef:Ja, dat is vervelend. Maar het betaalde voetbal is net als de echte wereld.
Dat is het nou juist niét. Als een werknemer weggaat bij het ene bedrijf en in dienst treedt bij een ander, wordt in de regel geen vergoeding voldaan; hooguit om een concurrentiebeding af te kopen, wat je nou juist weer niet in de voetballerij tegenkomt.

En in het echte leven is maar een ding doorslaggevend: de kwaliteiten van een werknemer; en niet in hoeverre het land waar hij werkt veel betaalt voor televisierechten en andere marketingactiviteiten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » vr mei 25, 2007 10:10 pm

Nog een jaar bij Ajax is het beste’
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Het wemelt van de geruchten over zijn toekomst, maar Klaas Jan Huntelaar voelt dat hij nog niet klaar is bij Ajax. Morgen strijdt de spits tegen AZ om een Champions League-ticket. ,,Nog een jaar in Nederland is het beste voor mij.’’
+ afbeelding vergroten Klaas Jan Huntelaar (L) van Ajax in duel met Christian Gyan van Excelsior. FOTO ANP
Manchester United, AZ, Barcelona, Valencia, Juventus. In de wereld van onduidelijke voetbalsites en hitsige boulevardkranten staan de clubs massaal in de rij voor Klaas Jan Huntelaar.

,,Ik moet er wel om lachen, om al die verhalen’’, zegt Huntelaar. ,,Ik las ergens zelfs dat ik al verkocht was voor weetikveel miljoen euro. Mijn salaris hadden ze er ook alvast bijgezet. Ik vind het allemaal prima, blijkbaar hoort dat erbij tegenwoordig. Maar als er iets te melden valt, meld ik het zelf wel. En op dit moment speelt er niets, dus ze doen allemaal maar.’’

Zijn ploeggenoot Wesley Sneijder is uitgesproken in wat hij wil. De Utrechter is sportief en gevoelsmatig klaar voor de stap omhoog en hoopt op een transfer naar Valencia. ,,Zelf heb ik dat gevoel nog niet’’, aldus Huntelaar, die bij Ajax een contract heeft tot medio 2010. ,,Ik speel nu anderhalf jaar bij Ajax en ik heb niet het gevoel dat ik hier al klaar ben. Je weet nooit wat er gebeurt, maar ik denk dat het voor mij het beste is om in elk geval nog een jaar in Nederland te blijven.’’

Huntelaar heeft zijn loopbaan altijd zorgvuldig uitgestippeld. De spits verkoos vier jaar geleden de luwte van AGOVV boven een contractverlenging bij PSV, om zorgvuldig en gericht aan zichzelf te werken. In Eindhoven voelde hij dat het echte vertrouwen ontbrak, in Apeldoorn was dat er wél. Via Heerenveen klom Huntelaar op naar Ajax. ,,Het belangrijkste is je ontwikkeling als speler’’, zegt Huntelaar. ,,Ik probeer te kijken naar waar ik zelf sta en hoe het totaalplaatje eruitziet. Wat past het beste bij de weg die ik wil bewandelen? Die dingen weeg je zo goed mogelijk af.’’

Ruud van Nistelrooy voélde op een gegeven moment dat hij klaar was voor de stap naar Manchester United en ook Dirk Kuyt wachtte geduldig op zijn ’droomclub’ Liverpool. Huntelaar tracht een vergelijkbaar pad te bewandelen. ,,Je voelt zelf wel wanneer het moment daar is, denk ik. Prijzen en prestaties spelen daar ook in mee. Ik wil heel graag nog een keer kampioen worden met Ajax. Dat wil ik per se meemaken. Dit jaar kwamen we één goal tekort, volgend jaar moet het lukken.’’

Morgen wacht voor de aanvaller eerst nog een sleutelwedstrijd in het lopende seizoen, als Ajax zich ten koste van AZ hoopt te plaatsen voor de voorronde van de Champions League. Huntelaar speelde in zijn loopbaan pas twee wedstrijden op het miljoenenbal, uit en thuis tegen Internazionale. ,,Het belang is heel groot, voor zowel de club als de spelers,’’ aldus Huntelaar. ,,Als voetballer is de Champions League het hoogste podium, uiteindelijk gaat het erom dat je dáár presteert. Elke speler weet dat en beseft dat.’’

Voor de vrijdagtraining sprak Ajax-trainer Henk ten Cate lang en indringend met Huntelaar, op het trainingsveld naast de Arena. Alsof hij zijn topscorer nog één keer maximaal op scherp wilde zetten. Afgelopen zondag in Alkmaar haalde de trainer zijn spits vroegtijdig naar de kant. ,,Het was gewoon een gesprek over voetbal, op de wedstrijd van zondag gericht,’’ zegt Huntelaar. ,,De details houd ik tussen de trainer en mij.’’ Ten Cate wil er niet veel meer over kwijt en doet het gesprek af met een kwinkslag. ,,Ik vroeg hem of hij lekker geslapen had vannacht.’’

Ondanks de enorme belangen, maakt de selectie van Ajax een relatief ontspannen indruk. De 2-1 nederlaag in Alkmaar was een tegenvaller, maar na afloop was de vertwijfeling nooit echt voelbaar. ,,Omdat iedereen beseft dat het ook gewoon kán,’’ aldus Huntelaar. ,,Het zal absoluut niet makkelijk worden, maar ik heb er wel vertrouwen in. Dat we dit seizoen over negentig minuten nog niet van AZ hebben gewonnen, zegt me niet zoveel. In alle vier de wedstrijden hadden we kunnen winnen. Ook afgelopen zondag, al was het toen verdiend dat AZ won.’’ Zelfvertrouwen valt niet te verwarren met gemakzucht. Vandaag en morgen zal de spanning binnen de selectie vanzelf groeien, denkt de spits. ,,Dat bouwt zich als het ware op richting de wedstrijd,’’ aldus Huntelaar.

,,Op trainingskamp groeit dat en zondag is iedereen er helemaal klaar voor. Ik ook.’’

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 10:48 pm

Huntelaar blijft dus. En om een wijs man te quoten:
Ik hoop toch op Arsenal die Babel komt wegkapen. Of je stemt het spel beter af op Huntelaar of je gaat helemaal voor de Barcelona-manier. Maar ik vind het nu een beetje vlees noch vis.

gaizka

Bericht door gaizka » za mei 26, 2007 8:39 am

Goed om te horen, het lijkt me een verstandig besluit! Het is natuurlijk ook een gok om weg te gaan. Stel je beland op de bank bij je nieuwe club dan kun je het ek waarschijnlijk vergeten.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 9:02 am

Ik dacht dat KJH het zo vreselijk vond bij Ajax dat hij zichzelf huilend bij AZ had aangeboden? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 26, 2007 9:42 am

Hij zegt dat hij nog een jaar in Nederland wil blijven, joey. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 10:44 am

Zeker, maar het is héél lastig om kampioen te worden met Ajax als je bij AZ speelt. :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 2:37 pm

joey schreef:Ik dacht dat KJH het zo vreselijk vond bij Ajax dat hij zichzelf huilend bij AZ had aangeboden? :hypocrite.gif:
En de grote boze Ten Cate heeft nog zo z'n best gedaan om hem weg te pesten. :smallgrin.gif:

Allemaal BS dus.

gaizka

Bericht door gaizka » za mei 26, 2007 5:24 pm

Idd allemaal BS, en dat gaat hij morgen laten zien met een hattrick :ajaxscarf.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 26, 2007 6:12 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Ik dacht dat KJH het zo vreselijk vond bij Ajax dat hij zichzelf huilend bij AZ had aangeboden? :hypocrite.gif:
En de grote boze Ten Cate heeft nog zo z'n best gedaan om hem weg te pesten. :smallgrin.gif:

Allemaal BS dus.
Dat is een beetje erg snel geconcludeerd. Bovendien heeft niemand gezegd dat TC hem weg probeerde te pesten, maar dat hij niet op zijn sterke punten werd gebruikt. In het parool ston vandaag trouwens ook weer dat Babel een lievelingetje is en dat TC het niet zo heeft op perez en Huntelaar. Stinkjournalisten!

For the record, de kop is dat nog een jaar Ajax het beste is. Die wordt door d eredactie gemaakt. In het interview zegr Huntelaar echter "nog een jaar Nederland.." en dat je CL moet spelen. Die gaat naar AZ als Ajax het morgen niet redt! :hypocrite.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 26, 2007 6:21 pm

Ik wil heel graag nog een keer kampioen worden met Ajax. Dat wil ik per se meemaken. Dit jaar kwamen we één goal tekort, volgend jaar moet het lukken.’’
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 6:30 pm

LucaS schreef:
Thomas schreef:

Allemaal BS dus.
Dat is een beetje erg snel geconcludeerd. Bovendien heeft niemand gezegd dat TC hem weg probeerde te pesten, maar dat hij niet op zijn sterke punten werd gebruikt. In het parool ston vandaag trouwens ook weer dat Babel een lievelingetje is en dat TC het niet zo heeft op perez en Huntelaar. Stinkjournalisten!

For the record, de kop is dat nog een jaar Ajax het beste is. Die wordt door d eredactie gemaakt. In het interview zegr Huntelaar echter "nog een jaar Nederland.." en dat je CL moet spelen. Die gaat naar AZ als Ajax het morgen niet redt! :hypocrite.gif:
Er werd in bepaalde kranten (zal het Parool wel zijn geweest) en door iemand als Wimpey geïnsinueerd dat Henk the Creep (so sad :aai.gif: ) Huntelaar niet mocht en weet ik het allemaal.

Verder wil ik je verwijzen naar de post van Jesse.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 10:31 pm

Het is allemaal gelul van de pers. KJH werd een of twee keer gepasseerd, nou en???? Het lijkt wel of die jongen heilig is. Gelukkig gaat hij zelf goed om met die heiligverklaringen en met de druk die hoort bij het spelen in de top. Hij is nog een jonge speler die voortdurend leert - en kan leren van HtC en zijn medespelers.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 27, 2007 4:38 pm

Jammer dat KJH zich zo gedroeg na de eigen goal van Donk, dat hoeft van mij echt niet hoe begrijpelijk misschien ook.
Beetje klasse graag ook op dat gebied. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 4:38 pm

Ik vond het pure klasse. Huntelaar is gewoon een heerlijke klootzak. Ik had het ook zo gedaan als dat ventje in de eerste helft expres op me was gaan staan.

Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 27, 2007 4:38 pm

Dat vind ik juist schitterend, net zoals RvN tegen Andorra deed. Vreselijk vernederend en daarom geweldig om te zien.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 27, 2007 4:51 pm

Ik vond het ook een goede actie. Als Donk tenminste expres op Huntelaar was gaan staan, maar dat heb ik nog niet gezien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » zo mei 27, 2007 4:53 pm

Netjes is het niet, begrijpelijk wel. Als je ziet hoe AZ en zijn spelers zich de laatste tijd hebben gedragen ten opzichte van Ajax, en vandaag ook weer, dan zal er een hoop frustratie zitten bij de Ajacieden. Bij AZ zijn ze mijlen naast hun schoenen gaan lopen met alle gevolgen van dien.
Ik ben

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 27, 2007 4:54 pm

Don't kick a man when he's down... and out.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 4:56 pm

Unless he kicked you when you were down earlier. AZ wanted to take off the gloves, so Ajax did too.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mei 27, 2007 4:57 pm

Ik ben het eens met Neefkens, hij moet er gewoon boven staan. RvN tegen Andorra was ook genant.
Neemt niet weg dat het in zekere zin nog wel professioneel is ook, want die jongen krijgt mentaal toch een extra klapje mee.

Het viel me vandaag op dat KJH voetballend erg goed was, ondanks dat hij in feite geen kans heeft gekregen. Dat heeft hij dit jaar toch maar mooi geleerd ;)

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 27, 2007 5:00 pm

Thomas schreef:Unless he kicked you when you were down earlier. AZ wanted to take off the gloves, so Ajax did too.
Nee, juist dán sta je daar boven en laat je zien hoe het ook kan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 5:02 pm

Precies, dat gedrag vind ik niet bij Ajax thuis horen. Je pakt een belangrijke voorsprong. Dat vier je met je teamgenoten en dan ga je weer verder. Tegenstanders uitdagen doe je maar ergens anders.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 5:03 pm

Verneder ze voetballend, niet op zo'n kinderachtige manier. (ik vind het best grappig, daar niet van. :smallgrin.gif:.)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 5:03 pm

Ja, dat is makkelijk gezegd. In het heet van de strijd doe je dingen die je niet zou doen als je rustig bent en er niet zoveel adrenaline door je bloed giert. Ik weet hoe het is omdat ik zelf ook een rustig iemand ben, maar op het (hockey)veld flink tekeer kan gaan tegen m'n medespelers en tegenstanders. Dan ben ik heel gedreven. En dan ben ik nog niet eens topsporter, maar gaat het gewoon om hockey onder vrienden.

Gesloten