De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 12, 2007 3:37 pm

joey schreef:
Jesse schreef:Als zij er niet iets aan kunnen doen, wie dan wel?
Wegereef! :headbang.gif: :00001757.gif:
Nog zo'n slapjanus.... :kwijl.gif:

Het ligt niet aan de scheidsrechter. Het ligt aan jezelf als je faalt!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 12, 2007 3:39 pm

Marillion schreef:
Neefkens schreef:Prachtig altijd die termen als "ze hebben het zélf laten liggen", net alsof het een bewuste actie is om dat te doen. Of het verwijtbaar is of zo.
Dat is het zeker ja. Als je ziet hoe sommige spelers op het veld staan bij cruciale wedstrijden tegen Willem II, RKC en eerder bijvoorbeeld Excelsior dan mag je daar best iets van zeggen hoor.

Als je ze vraagt of ze kampioen willen worden zullen ze allemaal ja zeggen. En dat menen ze ook nog wel. Maar er vervolgens ook alles voor doen? Neuh....dat gaat dan wel weer erg ver. Dat geld niet voor alle spelers maar er lopen er genoeg tussen die niet beschikken over een echte winnaarsmentaliteit.
Sport jij zelf ook ? Dan weet je dat je zo nu en dan er helemaal niets van bakt terwijl je je helemaal uit de naad werkt. Niet grijpbaar, het lukt dan gewoon niet. En dat is iets menselijks en verdomd zeg: de spelers zijn ook mensen.
Dat sluit niet uit dat er vast ook zijn die bewust de boel verkloten, maar dat zie je bij AJAX gelukkig niet vaak.

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 12, 2007 3:43 pm

En juist dat uit de naad werken zie je niet altijd terug. Tegen AZ lukte ook vrijwel niets, maar ze knalden er wel allemaal vol in. Dan hoor je niemand klagen. Helaas is het niet altijd zo.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » za mei 12, 2007 3:58 pm

Neefkens schreef:
Marillion schreef:
Neefkens schreef:Prachtig altijd die termen als "ze hebben het zélf laten liggen", net alsof het een bewuste actie is om dat te doen. Of het verwijtbaar is of zo.
Dat is het zeker ja. Als je ziet hoe sommige spelers op het veld staan bij cruciale wedstrijden tegen Willem II, RKC en eerder bijvoorbeeld Excelsior dan mag je daar best iets van zeggen hoor.

Als je ze vraagt of ze kampioen willen worden zullen ze allemaal ja zeggen. En dat menen ze ook nog wel. Maar er vervolgens ook alles voor doen? Neuh....dat gaat dan wel weer erg ver. Dat geld niet voor alle spelers maar er lopen er genoeg tussen die niet beschikken over een echte winnaarsmentaliteit.
Sport jij zelf ook ? Dan weet je dat je zo nu en dan er helemaal niets van bakt terwijl je je helemaal uit de naad werkt. Niet grijpbaar, het lukt dan gewoon niet. En dat is iets menselijks en verdomd zeg: de spelers zijn ook mensen.
Dat sluit niet uit dat er vast ook zijn die bewust de boel verkloten, maar dat zie je bij AJAX gelukkig niet vaak.
Tja, daarom hebben ze ook een " menselijk " salaris .. :00001747.gif: .Eigenlijk zou je met zo'n salaris helemaal niet aangemoedigd hoeven te worden ...
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mei 12, 2007 4:41 pm

Voorspelling:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3-1 dus
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 12, 2007 4:49 pm

Gaaf gedaan man !! :00000639.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mei 12, 2007 4:58 pm

Laie mijn spaanse vriend heeft t gemaakt, maar kan jij Ray vragen om deze smilies zo snel mogelijk op de server te gooien. De mensen van Photobucket.com zullen waarschijnlijk de smiley een rotschop verkopen wanneer het veel traffic kost.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 12, 2007 5:24 pm

joey schreef: @de boycotters: als we het niet redden straks niet zeuren dat goede spelers verkocht moeten worden en vervangen worden door mindere spelers, hè? Want blijkbaar vinden jullie je eigen gelijk belangrijker dan de directe toekomst van onze club.
Och gut, licht het niet aan Wegereef dan licht het wel aan de supps die niet komen.. tjonge jonge zeg, laat die flapdrollen die normaal als een zoutzak in de Arena zitten morgen maar lekker sfeer maken.

Arwin

Bericht door Arwin » za mei 12, 2007 5:37 pm

Ik zou als volgt spelen:

---------------------Stekelenburg-------------------
---------Van der Wiel---Stam----Vermaelen--------
----------------------Heitinga---------------------------
----------Davids----------------------Emanuelson
----------------------Sneijder----------------------------
--------Babel-------Huntelaar-----------Perez----------

Lijkt me de beste veldbezetting en de meeste spelers op plaatsen waar ze het goed doen dit seizoen. Wel 3 aanvallers, maar ook een sterk middenveld. Zo moet je wel van Heerenveen kunnen winnen.

Helaas heb ik er echter niet echt vertrouwen in dat het goed komt. Zal wel een gelijkspel of nipte overwinning worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 12, 2007 5:40 pm

Wordt een vrij simpele overwinning voor AJAX.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mei 12, 2007 5:43 pm

2-1 kan ook simpel zijn...

Ik hoop een beetje op het Werder Bremen thuis scenario: vroege goal, en met 3-1 winnen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thafunk

Bericht door Thafunk » za mei 12, 2007 7:28 pm

Ik hou niet van dat geboycot van wedstrijden bij het minste of geringste. Die play-offs zijn er nou eenmaal en dan laat ik het team niet in de steek. Bovendien wil ik zelf ook graag Champions League voetbal zien volgend jaar!

Die goser in 116, dat ben ik! :headbang.gif:

Wordt een pittig partijtje trouwens, ik ben er helemaal niet gerust op.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 12, 2007 9:51 pm

Met een beetje geluk hebben we in elk vak een AT' er. Dat galmt lekker, zo van alle kanten. :headbang.gif:

Ik ben er ook niet gerust op. En na Heerenveen wacht eventueel AZ. Plaatsing voor de CL wordt een hele klus. :00001747.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mei 12, 2007 11:06 pm

Ik kan me op de één of andere manier totaal niet voorstellen dat Ajax zich gaat kwalificeren voor de CL. Deze selectie bestaat voor een groot deel uit mentale mietjes die volledig door het ijs zakken wanneer mogen verandert in moeten. Telkens weer. Ik geloof er niets van dat die serial failers morgen tegen Heerenveen, volgende week tegen AZ en in augustus in de voorronde opeens wél tegen de druk van het móeten winnen bestand zijn.

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 12, 2007 11:33 pm

Ik heb er ook een hard hoofd in.

Maar we moeten nu eenmaal winnen. COME ON, AJAX!

:onfire.gif: :wow.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mei 12, 2007 11:34 pm

Jesse schreef:Ik heb er ook een hard hoofd in.

Maar we moeten nu eenmaal winnen. COME ON, AJAX!

:onfire.gif: :wow.gif:
Juist ja, daarom vrees ik dus...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 13, 2007 12:43 am

Neefkens schreef:
Marillion schreef:

Ja, ik doe redelijk fanatiek aan wielrennen. En daarbij kan het best eens zo zijn dat ik een mindere dag heb maar dat betekent niet dat ik het dan maar laat lopen. Dan knok je ervoor om toch het maximale er uit te halen ook al betekent dat dat je jezelf vreselijk pijn moet doen.

En dat is bij een aantal wedstrijden van Ajax absoluut niet het geval geweest. Duels winnen heeft niks te maken met goed spelen. Dat is een kwestie van scherp zijn en er voor willen werken. Hoe kun je nu bijvoorbeeld in een wedstrijd tegen RKC waarin je speelt om de koppositie zo goed als alle duels verliezen? Is gewoon een kwestie van instelling en wedstrijdmentaliteit.

Er heerst gewoon geen topsportmentaliteit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 2:03 am

Marillion schreef: Duels winnen heeft niks te maken met goed spelen. Dat is een kwestie van scherp zijn en er voor willen werken. Hoe kun je nu bijvoorbeeld in een wedstrijd tegen RKC waarin je speelt om de koppositie zo goed als alle duels verliezen? Is gewoon een kwestie van instelling en wedstrijdmentaliteit.
Precies. Die wedstrijd is me echt meer dan rauw op mijn dak gekomen. Noemde het al eerder dé blamage van het seizoen. Het is niet meer mogelijk, maar ik had graag eens gezien hoe de heren (technische staf incluis) naar deze wedstrijd toegeleefd hadden. Als je collectief zo onvoorstelbaar labbekakt in zo'n wedstrijd, dan is er daarvoor al het nodige fout gegaan. Ik vind dat de spelers en de technische staf daar de supporters en de fans ronduit in het gezicht gespuwd hebben. Een schandalige vertoning. Ze wilden zeker al een voorschotje op de vakantie nemen. Gelukkig maar, nog 1 wedstrijdje doorbijten en dan kunnen ze echt op vakantie.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo mei 13, 2007 4:15 am

Bij mij hebben ze in die wedstrijd ook héél veel krediet verspild. Het in het gezicht spugen van de supporters vind ik een heel mooie beeldspraak, het beschrijft precies mijn gevoelens. Ze zeiden daar eigenlijk gewoon 'fuck you, het interesseert ons niet, zoek het maar uit met je Ajax-supportersschap'. Het was geen onkunde, maar pure onwil, onwil om hun vak serieus te nemen. Onvergeeflijk, deze selectie gaat mijn sympathie niet meer terugwinnen. Vlak na RKC-uit was het pure haat en woede richting de selectie en een paar lakse, luie, ongeïnteresseerde pseudo-vedettes (Sneijder, Babel, Emanuelson) in het bijzonder. Vanaf een uur of 2 na de wedstrjd tot aan nu is dat veranderd in gelatenheid. Iets wat nieuw is, want gelatenheid heb ik nog nooit met Ajax gehad. Na die wedstrijd heeft Ajax me geen moment meer kunnen interesseren, laat staan in spanning houden of ontroeren. Zelfs bij de wedstrijd tegen Willem II heb ik geen seconde spanning of opwinding gevoeld, terwijl we toch een redelijk deel van de wedstrijd virtueel kampioen zijn geweest. Ook vorige week tegen AZ deed het me weinig. Zelfs de rode kaart van Gabri zorgde niet voor woede terwijl ik normaal een scheidsrechter die rood trekt voor een Ajacied een plotselinge, erg pijnlijke dood toe zou willen wensen.

M..

Bericht door M.. » zo mei 13, 2007 6:40 am

Kaboem! schreef: Grappig trouwens dat jullie conservatisme en grote bek Ajax straks gaat opbreken, heren hooligans!
Sorry? Wat heeft het boycotten van de play offs (oftewel, achter je eigen woorden blijven staan) in godsnaam te maken met 'hooligans'

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 13, 2007 8:21 am

Ik zie zojuist in de Telegraaf dat de laatste 3 ontmoetingen niet echt hoopvol voor Ajax zijn (2x verlies (0-1 en 1-3) en 1x gelijk).

Maar statistieken zijn om bijgesteld te worden. Ajax heeft een goede start nodig (binnen het half uur 1 of 2-0).
Ik ben benieuwd. De plee-offs winnen zou resulteren in een 'top'-seizoen (gat gedicht, beker gewonnen, JC-schaal gewonnen). Verlies resulteert in stagnatie (in ieder geval niet die grote stap als ze dan normaal kunnen maken).l

We moeten gewoon winnen.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo mei 13, 2007 9:17 am

Maarten127 schreef:
Kaboem! schreef: Grappig trouwens dat jullie conservatisme en grote bek Ajax straks gaat opbreken, heren hooligans!
Sorry? Wat heeft het boycotten van de play offs (oftewel, achter je eigen woorden blijven staan) in godsnaam te maken met 'hooligans'
Je was toch niet in Nijmegen gisteren? ;)

Oh nee...hoolies alleen bij voetbal nietwaar...
..ah...die bosjesmannen zeker weer... :icon_surprised.gif: :00001747.gif:

...en onzz aller AJAX gaat natuurlijk winnen... 3 - 0... :tifoajax.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 13, 2007 9:54 am

Ik verwacht vanmiddag een spektakelstuk waarin Ajax in een wedstrijd met 6 doelpunten aan het langste eind trekt door met 4-2 te winnen. Maar gewoon 2-0 mag van mij ook hehe.
Ajax!

999

Bericht door 999 » zo mei 13, 2007 9:56 am

Nou laten we maar ( weer ) het beste van hopen .... 2 - 0 en hopelijk met een beetje redelijk voetbal.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 10:06 am

Voetske schreef:Nou laten we maar ( weer ) het beste van hopen ....
Tja, het blijft toch AJAX, hè. Hoezeer ze ons soms ook teleurstellen...

Plaats reactie