De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie » wo mei 09, 2007 9:00 pm

Trab schreef:Vind het een linke stand. Heerenveen zal zich ongetwijfeld ingraven in de Arena en gokken op de counter met Alves en Nilsson. En juist tegen tegenstanders die zich ingraven heeft Ajax het zo moeilijk dit seizoen.
Zolang Huntelaar niet de kansen mist als een paar maanden geleden

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 09, 2007 9:00 pm

Gabri werd node gemist vandaag! het middenveld werd overlopen!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 9:01 pm

Jesse schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Misschien dat we onze stijgende lijn als 12e man een beetje kunnen doorzetten?
Ik zit voor het eerst op 127. Ik zal m'n best doen! :wow.gif:
Ik zit aan de overkant op 115 en zal naar je zwaaien!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arwin

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 9:02 pm

WP_LeGeNd schreef:Gabri werd node gemist vandaag! het middenveld werd overlopen!
Stomme rode kaart weer, Ajax leert niets van zijn fouten eerder in het seizoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 9:02 pm

Zuidema schreef:
ajaxhome schreef:Afgelopen , een gelukkige 1-0 verlies had 5-1 kunnen zijn voor Heerenveen :00001757.gif:
Maar het werd 1-0 met een bij lange na niet okselfris Ajax. Dat moet toch kunnen in de Arena.
Lijkt me ook. Ajax heeft het altijd moeilijk in Heerenveen. Thuis verloopt de wedstrijd doorgaans anders. Dan is Ajax de dominante ploeg.

Ajax weet nu wat het te doen staat. Geen getwijfel. Zondag is Ajax waarschijnlijk ook wat fitter.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 09, 2007 9:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit aan de overkant op 115 en zal naar je zwaaien!
Zwaaien is niet genoeg, brullen moet je! :wow.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Izmailov

Bericht door Izmailov » wo mei 09, 2007 9:05 pm

Zo voorspelbaar die Ten Cate. Lievelingtje Babel mag gewoon weer tot de 85ste minuut aan kloten. Heerenveen moet zondag 1x scoren en het is afgelopen. Want met het aanvalsspel van de laatste weken gaat Ajax echt geen 3x scoren. Konden ze tegen Willem II ook niet.

Commentaar na afloop zal wel iets zijn als: "We waren erg vermoeid." "Het veld was erg traag." "Er is nog niks beslist." "We hebben het nog in eigen hand." En nog wat andere lulkoek.

Wederom een bar slechte vertoning. En dat geld ook (weer) voor Ten Cate.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:05 pm

Voor de reacties hier. :00001757.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:06 pm

Dit hele topic kan gewoon rechtstreeks naar het "trap nog eens een open deur in" topic.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mei 09, 2007 9:13 pm

HTC: "1e helft waren we niet scherp. Dekten veel te ruim. 2e helft zetten we wat vroeger druk en hadden we wat meer spelaandeel. Door een paar knullige fouten kreeg Heerenveen nog een paar grote kansen. Toch moet ik de ploeg een compliment maken. Niet voor het voetbal, want dat was niet goed, maar wel voor de strijdlust."

Nihad

Bericht door Nihad » wo mei 09, 2007 9:16 pm

Heel Ajax speelde niet goed. Ja, Stekelenburg.

Zondag zet Ajax dit wel recht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » wo mei 09, 2007 9:16 pm

joey schreef:
Zuidema schreef:
ajaxhome schreef:Afgelopen , een gelukkige 1-0 verlies had 5-1 kunnen zijn voor Heerenveen :00001757.gif:
Maar het werd 1-0 met een bij lange na niet okselfris Ajax. Dat moet toch kunnen in de Arena.
Lijkt me ook. Ajax heeft het altijd moeilijk in Heerenveen. Thuis verloopt de wedstrijd doorgaans anders. Dan is Ajax de dominante ploeg.

Ajax weet nu wat het te doen staat. Geen getwijfel. Zondag is Ajax waarschijnlijk ook wat fitter.
3 dagen rust .. Een paar lichte trainingen en de volgende wedstrijd benaderen als een return wedstrijd in de Champions League.

Want laten we even wel zijn, Heerenveen is echt geen wereldploeg ..

Ajax gaat komende zondag gewoon door naar de volgende wedstrijd tegen Twente ... :)
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 09, 2007 9:20 pm

Zuidema schreef:HTC: "1e helft waren we niet scherp. Dekten veel te ruim. 2e helft zetten we wat vroeger druk en hadden we wat meer spelaandeel. Door een paar knullige fouten kreeg Heerenveen nog een paar grote kansen. Toch moet ik de ploeg een compliment maken. Niet voor het voetbal, want dat was niet goed, maar wel voor de strijdlust."
Ik hoorde het net ook. Leuk verhaaltje hoor. Maar dit '1e helft waren we niet scherp. Dekten veel te ruim' en dit 'maar wel voor de strijdlust' kan ik dan niet zo volgen.

Beloki

Bericht door Beloki » wo mei 09, 2007 9:21 pm

Zondag ga ik me gewoon helemaal schor schreeuwen vanaf 113, want de belabberde houding waarmee Ajax vandaag speelde kan ook verbeterd worden door een actief thuispubliek. Dat motiveert toch.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 9:23 pm

Als Ajax thuis niet met twee doelpunten verschil van Heerenveen kan winnen, verdient het de voorronde CL niet. Simpel.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:23 pm

joey schreef:Als Ajax thuis niet met twee doelpunten verschil van Heerenveen kan winnen, verdient het de voorronde CL niet. Simpel.

Alexander

Bericht door Alexander » wo mei 09, 2007 9:33 pm

Wat een vreselijke wedstrijd zeg. Het is toch een schande hoe ze spelen, en dat gepruts van Ten Cate erbij. Zie ze er zondag wel uitvliegen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mei 09, 2007 9:43 pm

joey schreef:Als Ajax thuis niet met twee doelpunten verschil van Heerenveen kan winnen, verdient het de voorronde CL niet. Simpel.
Toch vind ik de vorm waarin sommige aanvallers van ons steken behoorlijk zorgelijk. Zo blijft Babel al weken volharden in het maken van hopeloos zinloze passeeracties en heeft ie vrijwel geen enkel oog voor medespelers. Zelfs bij een dubbele dekking probeert ie nota bene nog te passeren. Niet echt slim en ook erg eenzijdig. Ook Huntelaar is ronduit triest bezig. Nog even afgezien van de weinige bruikbare ballen vanaf de flanken en vanuit het middenveld mist hij gewoonweg het inzicht en de handelingssnelheid om mee te voetballen. Alles lijkt dan net een stap te snel te gaan voor hem. In persoonlijke duels met verdedigers scoort ie ook nog eens zwaar onvoldoende als balvasthouder of kaatser. En zolang de lange hoge ballen van achteruit steeds een meter boven KJH's kop worden ingespeeld, kan je hem sowieso wel als diepste aanspeelpunt en kaatser schrappen. Hoe kan hij in hemelsnaam zulke ballen controleren en dan terugleggen op opkomende spelers? Voor zover er al aansluiting is. Zulke ballen mogen eigenlijk niet hoger dan op borsthoogte worden aangespeeld, wil hij er wat mee kunnen doen. Wat mij betreft gaat ie terug naar zijn ouwe stiel van vorig seizoen: uitsluitend focussen op de kansjes in de 16. Daar liggen toch zijn grote kwaliteiten. Laat het combinatiewerk en de passing maar aan anderen over.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo mei 09, 2007 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 9:52 pm

Maar ligt het niet aan het matige functioneren van het middenveld, Zuidema? Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar we hadden nu drie aanvallers lopen die de finesse ontberen om iets te doen als de bal 'getelefoneerd wordt'.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mei 09, 2007 9:57 pm

De aanvallers zijn veel te statisch, dan kan het middenveld die bal natuurlijk ook niet kwijt. Nu speelde Heitinga wel heel dramatisch zwak vanavond. Daardoor ging alles veel te langzaam. Maar simpele dingen als vrijlopen hebben onze spitsen nog nooit van gehoord. Hoe vaak Oguraru de bal gewoon niet makkelijk kwijt kon is onwaarschijnlijk. Dan kun je hem wel de schuld geven van verkeerd inpassen, maar hij kan er ook helemaal niets mee.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mei 09, 2007 10:00 pm

Het gaat me niet alleen om deze wedstrijd, Joey. Ook in voorgaande wedstrijden is het spel van sommige spelers soms van een stuitende armoede. En zeker heeft dat ook met een soms matig functionerend middenveld te maken. Aan de andere kant: een Babel krijgt een bal en móet dan ook maar een actie maken, want alternatieven zijn er niet. Urby gaat na de pass op Babel vrijwel niet buitenom of binnendoor, om maar eens iets te noemen. Babel moet het maar zelf opknappen tegen gemiddeld 2 verdedigers. Juist nu een Davids de zone achter die 2 kan controleren, zou daarin veel meer mogeljk moeten zijn. Maar ze blijven in voorspelbare sjabloontjes rondprutsen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 10:00 pm

Ik bedoel dat het probleem van het middenveld structureel is. Aan Sneijder heb je alleen wat als hij rond de zestien speelt. Tegelijkertijd zijn we in aanvallend opzicht zwaar afhankelijk van Sneijder, want verder bestaat het middenveld uit werkers en in de verdediging hebben we ook geen verdedigers lopen die écht het moment weten te kiezen.
Als Ajax domineert (dus naar voren speelt), rendeert Sneijder. Anders niet. We missen een schakelspeler à la Ronald de Boer.

@Zuidema: ben ik het mee eens, vooral met je opmerking dat Babel wel móet passeren. En dus moet doen wat hij niet kan. Marc Overmars bijvoorbeeld kon dat ook niet, maar die werd altijd zo aangespeeld dat hij zijn snelheid kon benutten. Babel is óók snel, hij is sterk, maar daar heeft hij weinig aan op deze manier.
Laatst gewijzigd door joey op wo mei 09, 2007 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » wo mei 09, 2007 10:04 pm

Goed, ik zie dat we het eens zijn dat dit AJAX op essentiële posities kwaliteit, creativiteit mist, de trainer inbegrepen .. ach, vertel ik wat nieuws dan ...
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mei 09, 2007 10:09 pm

Raymon schreef:De aanvallers zijn veel te statisch, dan kan het middenveld die bal natuurlijk ook niet kwijt. Nu speelde Heitinga wel heel dramatisch zwak vanavond. Daardoor ging alles veel te langzaam. Maar simpele dingen als vrijlopen hebben onze spitsen nog nooit van gehoord.
Klopt. Is soms triest om te zien. Maar werkt ons klassieke 3-spitsensysteem dat ook niet in de hand? De manoeuvreerruimte naar links en naar rechts is minimaal. Ik heb het eigenlijk wel gehad met dat systeem van krijtlijn-vleugelspitsen, waar Ajax steeds weer voor kiest. Veel te statisch, veel te voorspelbaar, veel te gemakkelijk te verdedigen.
Hoe vaak Oguraru de bal gewoon niet makkelijk kwijt kon is onwaarschijnlijk. Dan kun je hem wel de schuld geven van verkeerd inpassen, maar hij kan er ook helemaal niets mee.
Ik was pislink op Ogararu tegen AZ. En dat had nog niks te maken met het niet vrijlopen van spitsen. De unforced errors in passing bij die jongen waren soms niet bij te houden. Helaas heb ik er niet de faciliteiten voor, anders had ik je er graag een compilatie van getoond.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mei 09, 2007 10:15 pm

Zuidema schreef:
Raymon schreef:De aanvallers zijn veel te statisch, dan kan het middenveld die bal natuurlijk ook niet kwijt. Nu speelde Heitinga wel heel dramatisch zwak vanavond. Daardoor ging alles veel te langzaam. Maar simpele dingen als vrijlopen hebben onze spitsen nog nooit van gehoord.
Klopt. Is soms triest om te zien. Maar werkt ons klassieke 3-spitsensysteem dat ook niet in de hand? De manoeuvreerruimte naar links en naar rechts is minimaal. Ik heb het eigenlijk wel gehad met dat systeem van krijtlijn-vleugelspitsen, waar Ajax steeds weer voor kiest. Veel te statisch, veel te voorspelbaar, veel te gemakkelijk te verdedigen.
Het werkt alleen als je dus buitenspelers hebt die een mannetje kunnen passeren en daarna een perfecte voorzet kunnen geven. Babel weleens met links een bal zien voorzetten? De Mul kan het perfect met rechts maar komt z'n man niet voorbij. Dan houdt het dus op.

Hoe vaak Oguraru de bal gewoon niet makkelijk kwijt kon is onwaarschijnlijk. Dan kun je hem wel de schuld geven van verkeerd inpassen, maar hij kan er ook helemaal niets mee.
Ik was pislink op Ogararu tegen AZ. En dat had nog niks te maken met het niet vrijlopen van spitsen. De unforced errors in passing bij die jongen waren soms niet bij te houden. Helaas heb ik er niet de faciliteiten voor, anders had ik je er graag een compilatie van getoond.
Ik vond Oguraru vandaag heel verdienstelijk spelen. Zeker in verdedigend opzicht. Gabri werd trouwens wel node gemist. Maar het team mag natuurlijk niet van 1 persoon afhangen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie