Maar als je die wedstrijd terugkijkt dan moet je toch ook concluderen dat van Bommel die wedstrijd drámátisch heeft gespeeld ? Alhoewel ik begrijp dat het op TV misschien anders overkwam. In het stadion was het echt huilen, huilen huilen met de pet op...Raul Gonzalez Blanco schreef:Wedstrijdje terugkijken en confronteren met de beelden; dan had je Van basten écht klem kunnen zetten.
Ik vind van Bommel een erg overgewaardeerde voetballer en een underperformer in Oranje bovendien maar in zijn tirade geef ik hem wel (deels) gelijk. Van Bommel is misschien niet de allerbeste voetballer, Van basten is ook bepaald niet de allerbeste coach.
En nog even over de tactische uitvoering : misschien heeft van Bommel wel gelijk hoor, dat hij vooraf vroeg wat hij moest doen en dat van Basten toen heeft gezegd : laat hem maar gaan. Maar als een coach tijdens een wedstrijd ziet (of denkt te zien) dat dat toch geen goed besluit is geweest en vervolgens een aantal keren aangeeft dat het (toch) anders moet, dan heb je daar als speler toch naar te luisteren ? (Even los van zijn dramatische spel).
En over het argument dat van Basten van Bommel kwijt wilde : waarom heeft hij hem dan meegenomen naar Duitsland en waarom heeft hij daar alles gespeeld ? Hij wás hem al kwijt. Hij hád geen (echte) basisplaats bij Barcelona, dan was toch niks makkelijker dan hem thuis te laten als je dat echt zou willen ?