Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

boa

Bericht door boa » ma mei 07, 2007 1:09 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Wedstrijdje terugkijken en confronteren met de beelden; dan had je Van basten écht klem kunnen zetten.

Ik vind van Bommel een erg overgewaardeerde voetballer en een underperformer in Oranje bovendien maar in zijn tirade geef ik hem wel (deels) gelijk. Van Bommel is misschien niet de allerbeste voetballer, Van basten is ook bepaald niet de allerbeste coach.
Maar als je die wedstrijd terugkijkt dan moet je toch ook concluderen dat van Bommel die wedstrijd drámátisch heeft gespeeld ? Alhoewel ik begrijp dat het op TV misschien anders overkwam. In het stadion was het echt huilen, huilen huilen met de pet op...

En nog even over de tactische uitvoering : misschien heeft van Bommel wel gelijk hoor, dat hij vooraf vroeg wat hij moest doen en dat van Basten toen heeft gezegd : laat hem maar gaan. Maar als een coach tijdens een wedstrijd ziet (of denkt te zien) dat dat toch geen goed besluit is geweest en vervolgens een aantal keren aangeeft dat het (toch) anders moet, dan heb je daar als speler toch naar te luisteren ? (Even los van zijn dramatische spel).

En over het argument dat van Basten van Bommel kwijt wilde : waarom heeft hij hem dan meegenomen naar Duitsland en waarom heeft hij daar alles gespeeld ? Hij wás hem al kwijt. Hij hád geen (echte) basisplaats bij Barcelona, dan was toch niks makkelijker dan hem thuis te laten als je dat echt zou willen ?

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 07, 2007 1:29 pm

joey schreef:Zelfs Kluivert heeft er geloof ik vijftig gemaakt in Oranje en die is toch geen topscorer.
Kluivert is toch wel topscorer?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 07, 2007 1:48 pm

Joey bedoelt dat Kluivert geen goalgetter is.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 07, 2007 4:38 pm

joey schreef:Zegt vandaag de dag niet zoveel meer met al die dwergen van tegenstanders.
Ja toedeledokie Joey, dwergen als Tjechie, Duitsland en Ivoorkust zeker. Als RVN er 3 inschopt tegen Schotland in dé wedstrijd waarin het om directe kwalificatie gaat dan is het ineens weer een dwergenstaatje. Het gaat erom dat RVN er heel vaak staat als het moet, ook in Oranje.

De huidige bondscoach maakte een kwart van zijn totale doelpuntenproductie in 2 wedstrijden tegen Malta, over reuzendoders gesproken.
Zelfs Kluivert heeft er geloof ik vijftig gemaakt in Oranje en die is toch geen topscorer.
In Oranje wel. So what?
Kluivert heeft heel veel goals gemaakt in vriendschappelijke wedstrijden ja, RVN heeft bijna alleen maar goals gemaakt in kwalificatie of eindtournooiwedstrijden. Dat is dus al geen argument en dan nog:En doet dat iets af aan de prestaties: Kluivert was nu eenmaal fenomenaal onder Rijkaard (toen er alleen vriendschappelijk werd gespeeld).
Toen Van Basten begon, riep iedereen: Wat mooi dat hij die ego's niet meer selecteert en voor teamspelers kiest. Nu is het blijkbaar fout dat hij dat doet. Begrijp me goed, ik vind het selectiebeleid van Van Basten ook warrig. Maar zo bijzonder is Van Bommel niet, dan heeft Seedorf meer recht van spreken.

Het is ook goed, de start die MVB heeft gemaakt. In alle kritiek van tegenwoordig zou je bijna denken dat het vroeger goed was maar met alle sterren naar Wit-Rusland was destijds echt geen pretje. En dan waren Seedorf en Davids die zo gemist worden de eersten die er met de pet naar gooiden tegen zo'n weinig motiverende tegenstander en kon Frank de Boer na de wedstrijd vertellen dat 'ze een beetje slap begonnen waren'. Prima dat MVB dat eruit geramd heeft.

Maar rare opstellingen, tactieken, vriendjespolitiek, verkeerde coaching en brouilleren met zo'n beetje elke topspeler die Nederland heeft, dat had nou ook weer niet gehoeven.

Dat hij van Bommel niet opstelt is niet erg, dat hij jokt over zijn functioneren wel.

Dat wordt Nederland sowieso niet.
Waarom niet. Omdat Nederland zogenaamd zo'n matig materiaal heeft? Italië kan het zich echt niet veroorloven om de topscorer van Spanje thuis te laten.
Natuurlijk kan Nederland wel kampioen worden. Maar niet op deze manier.
Maar als je die wedstrijd terugkijkt dan moet je toch ook concluderen dat van Bommel die wedstrijd drámátisch heeft gespeeld ? Alhoewel ik begrijp dat het op TV misschien anders overkwam. In het stadion was het echt huilen, huilen huilen met de pet op...
Misschien dat de TV het wat minder emotioneel en wat helderder overbrengt; over het algemeen wil de herinnering nog weleens verschillen met de realiteit wanneer die nuchter wordt terugbekeken. Van Bommel speelde slecht, net zoals de andere middenvelders. Niet slechter of beter; gewoon allemaal heel matig.
En nog even over de tactische uitvoering : misschien heeft van Bommel wel gelijk hoor, dat hij vooraf vroeg wat hij moest doen en dat van Basten toen heeft gezegd : laat hem maar gaan. Maar als een coach tijdens een wedstrijd ziet (of denkt te zien) dat dat toch geen goed besluit is geweest en vervolgens een aantal keren aangeeft dat het (toch) anders moet, dan heb je daar als speler toch naar te luisteren ?
Ja. Natuurlijk. Ik neem ook aan dat MVB dát regelmatig doet; dat is tenslotte zijn werk. Maar daar ging dit punt niet over (en ook niet of dat niet heel erg raar was geweest om van Bommel op te offeren om een een speler die niets uit voert voor de voeten te gaan lopen).

En over het argument dat van Basten van Bommel kwijt wilde : waarom heeft hij hem dan meegenomen naar Duitsland en waarom heeft hij daar alles gespeeld ? Hij wás hem al kwijt. Hij hád geen (echte) basisplaats bij Barcelona, dan was toch niks makkelijker dan hem thuis te laten als je dat echt zou willen ?
Nou, niks makkelijker. Van Bommel had net de Cl omhooggetild. Als basispeler. En elke journalist gilde hem zo ongeveer het elftal in. Ik denk dat zelfs van basten niet ongevoelig is voor druk(maar wel een stuk minder gevoelig dan veel anderen, dat moet ik hem nageven).

In Mijn optiek heeft van basten niet zozeer ongelijk wanneer hij van Bommel laat zitten, al vind ik dat hij hem sowieso totaal verkeerd gebruikt(maarja, wie gebruikt van Basten eigenlijk niet verkeerd), maar is het vooral de manier waarop hij het rechtvaardigt en er mee omgaat waar de fout zit.

Van Basten had kunnen zeggen dat hij iets anders wilde, dat van Bommel slecht was of dat hij het meer in de Jong ziet zitten. Whatever. Maarnee, als rechtvaardiging voor het wegsturen van van Bommel voelde van Basten zich ná Roemenië geroepen om een verhaal te fantaseren waarin Munteanu dankzij van Bommel tot groot gevaar had kunnen uitgroeien terwijl híj er nog zo voor gewaardschuwd had. Dat is dus én niet zo koel en neutraal als hij graag beweerd te zijn én ook nog bijzonder schadelijk voor de speler in kwestie.
Dát is ook wat je bij RVN hoort. Die zegt zonder meer dat hij er mee kan leven als MVB voor de toekomst liever wil bouwen op KJH. Maar zeg dát dan ipv RVN als zondebok aan te wijzen voor je eigen falen en te roepen dat hij niet goed genoeg is.

En dan gaan we helemaal voorbij aan de onderliggende problematiek dat spelers tegen hun natuur in spelen en MVB zijn elftal gewoon niet goed heeft staan. Als hij dáár nou eens aandacht aan besteedde ipv spelers de zwartepiet toe te spelen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mei 07, 2007 5:56 pm

boa schreef:En over het argument dat van Basten van Bommel kwijt wilde : waarom heeft hij hem dan meegenomen naar Duitsland en waarom heeft hij daar alles gespeeld ? Hij wás hem al kwijt. Hij hád geen (echte) basisplaats bij Barcelona, dan was toch niks makkelijker dan hem thuis te laten als je dat echt zou willen ?
Ja, dat vind ik nou ook. Ik denk dat Bommel blij mag zijn dat Marco hem nog een aantal kansen heeft geboden. Kijk, hij heeft 1 heel goed seizoen gedraaid bij Psv. Waarvoor hulde en respect. Maar bij Oranje was het nooit veel met Bommel en hij is natuurlijk totaal mislukt in zijn ene seizoen in Barcelona. Anders zou hij er nog voetballen denk ik dan. Hij speelde er toch alleen in de basis als anderen verhinderd waren? En in de CL finale stonden ze 1-0 achter totdat hij eruit ging. In Duitsland staat hij wel in de basis, nou goed, je ziet direct dat Bayern voor het eerst sinds jaren de UC in moet ipv de CL. Daarnaast heeft Bommel zoveel ongelukkige dingen over zich; mist een paar minuten 2e helft omdat hij te laat bij de -inmiddels gesloten- spelerstunnel is, staat langs de kant zijn broekje te wisselen terwijl zijn directe tegenstander scoort, blesseert zich als hij eindelijk door de voorselectie van Oranje heen is gekomen, laat vlak voor tijd zijn mannetje scoren waardoor zijn club een historische CL finaleplaats misloopt enz enz enz. Het is mij iets te toevallig allemaal. Hij is een loser van het zuiverste water. Nooit meer in Oranje aub. Zelfs nu hij geen international meer is merk je zijn negatieve invloed nog rond Oranje. Toch niet te geloven?

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 07, 2007 7:09 pm

Koningin op staatsbezoek met Soerjadi
DEN HAAG - Een concert van pianist Wibi Soerjadi. Dat is het culturele geschenk dat koningin Beatrix deze maand geeft aan de Slowaken, wanneer ze van 21 tot en met 23 mei een staatsbezoek aan Slowakije brengt.

Koningin Beatrix
Haar taak als staatshoofd en de beschrijving van haar familie.
Het staatsbezoek staat in het teken van de nieuwe positie van Slowakije in de Europese gemeenschap en heeft als thema's Europa en jeugd, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.

Het staatsbezoek speelt zich grotendeels af in Bratislava, waar Soerjadi op de 22ste zijn concert geeft, maar wordt afgesloten in Kosice. De koningin luistert daar op het conservatorium naar verschillende muziekuitvoeringen en woont er het laatste deel bij van een masterclass piano door, alweer, de onlangs geridderde Wibi Soerjadi.

Die kan zijn geluk niet op: „Het is fantastisch, echt geweldig. Ik zie het als een hoogtepunt. Het is zo'n eer en zo'n erkenning. Ik verheug me er zo vreselijk op. Ik loop de hele dag te glunderen. Ik ben er de hele tijd mee bezig. Het moet het mooiste concert tot nu toe worden. Een droomconcert.”

Soerjadi kon zijn ogen niet geloven toen hij een brief kreeg van de Dienst van het Koninklijk Huis. „Ik weet inmiddels dat ik in elk geval The spirit of Sunrise ga spelen. Dat is een Kür-dressuur die ik maakte voor Imre Schellekens-Bartels, die met haar paard Sunrise Jumping Amsterdam heeft gewonnen. Ze heeft ook een zilveren medaille gehaald in Las Vegas. Het wordt heel bijzonder. Er komen beelden van die dressuur op een scherm en daarbij speel ik dus live die muziek.”

Met Wibi Soerjadi neemt de koningin een kunstenaar mee die een breed publiek bereikt. „Ik bereik zonder de muziek aan te tasten een breed pubkliek”, aldus de pianist die zich sinds eind april Ridder in de Orde van Oranje-Nassau mag noemen.

Nou bassie nog

:frank.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 07, 2007 7:15 pm

Wat moeten we hiermee?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 07, 2007 7:15 pm

Wat is de bron?

Wat heeft dit artikel met het Nederlands elftal te maken?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

jabu

Bericht door jabu » ma mei 07, 2007 8:00 pm

Ik denk dat het artikel gewoon goed bij de smiley paste!

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 07, 2007 8:09 pm

Van Basten heeft dit natuurlijk geregeld! Eigenlijk wilde trix MvB meevragen, maar dat kon Marco niet hebben! :yes.gif:
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 07, 2007 8:24 pm

LucaS schreef:Van Basten heeft dit natuurlijk geregeld! Eigenlijk wilde trix MvB meevragen, maar dat kon Marco niet hebben! :yes.gif:
He he eindelijk die humor begrijpt , sommige zijn hier snel aangebrand :poketounge.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 07, 2007 10:19 pm

Vergis ik me of proberen Derksen en co RVN terug in Oranje te praten?

RGB, Van Nistelrooij speelde zwak op het WK en toen vond hij het nodig om Van Basten belachelijk te maken met een lullige nepanekdote. Dat pikte Van Basten niet. Begrijpelijk.
Misschien passen de Nederlandse topspelers niet bij elkaar. Daarnaast hebben 'we' te weinig topverdedigers. Er zit nog een klein niveauverschil tussen laten we zeggen Stam en de jongens die nu de tegenstander van scoren moet afhouden.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » ma mei 07, 2007 10:24 pm

joey schreef:Vergis ik me of proberen Derksen en co RVN terug in Oranje te praten?

RGB, Van Nistelrooij speelde zwak op het WK en toen vond hij het nodig om Van Basten belachelijk te maken met een lullige nepanekdote. Dat pikte Van Basten niet. Begrijpelijk.
Misschien passen de Nederlandse topspelers niet bij elkaar. Daarnaast hebben 'we' te weinig topverdedigers. Er zit nog een klein niveauverschil tussen laten we zeggen Stam en de jongens die nu de tegenstander van scoren moet afhouden.
Hoe kun je zwak spelen wanneer je geen enkele fatsoenlijke bal krijgt. Iedereen hier weet hoe je VN moet gebruiken. Gebruik hem dan ook zo. Dat werkte bij PSV (toen hij nog veelzijdiger was), dat werkte bij Manchester (waar hij ieder record aan duigen schoot) en dat werkt bij Real (waar hij ook hard op weg is).

Het lijkt me dat je je elftal afstemt op zo'n spits.

jabu

Bericht door jabu » di mei 08, 2007 8:11 am

joey schreef:Vergis ik me of proberen Derksen en co RVN terug in Oranje te praten?
Het was bij vlagen echt gênant hoe hard Derksen en Van Hanegem hun best deden.

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 08, 2007 10:58 am

joey schreef:RGB, Van Nistelrooij speelde zwak op het WK
Waarom zijn de andere 8 spelers die even zwak presteerden er dan nog steeds bij ?

PS: Inderdaad vreemd dat oa Derksen en Van Hanegem de topscoorder van Spanje in Oranje willen zien...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 08, 2007 11:34 am

RvN speelde zwak op het WK, mede door de perikelen bij zijn club ManU. Nu heeft hij het ritme weer gevonden scoort hij weer aan de lopende band. Wat mij betreft is er nu alle reden om zo'n jongen een hernieuwde kans te geven. Het Nederlands Elftal moet draaien om jongens die spelen en presteren. Het is totaal ongeloofwaardig om een topscorer van Spanje en een uitblinker in de CL niet op te roepen, dan wel op de bank te zetten.

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 08, 2007 11:36 am

Ik heb begrepen dat hij zelf niet meer wilde. Ook niet na het gesprek met van Basten, die hem naar aanleiding van dat gesprek weer wel wilde oproepen. Moet van Basten gaan smeken?
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » di mei 08, 2007 11:37 am

Ach, als Van Basten nu dadelijk in zijn kont kruijpt zal hij wel toegeven :furious3.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 08, 2007 11:38 am

Tuurlijk niet. Het moet een eer zijn om voor je land te spelen, ongeacht wie er op de stoel van de bondscoach zit. Ik zou dan ook nooit en te nimmer bedanken voor het Nederlands Elftal. Wat dat betreft heb ik ook groot respect voor Clarence Seedorf.
Als MvB nu aangeeft dat hij RvN nodig heeft, dan moet RvN een kerel zijn en zich weer beschikbaar stellen.

Harm

Bericht door Harm » di mei 08, 2007 11:39 am

Makkelijk zeggen als je toch nooit opgeroepen wordt. En alsof eergevoel voor je land nog bestaat in Nederland.

We zijn allemaal individualisten geworden en ik vind het nogal koorknaperig om aan het eergevoel van voetballers te refereren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 08, 2007 11:42 am

LucaS schreef:Ik heb begrepen dat hij zelf niet meer wilde. Ook niet na het gesprek met van Basten, die hem naar aanleiding van dat gesprek weer wel wilde oproepen. Moet van Basten gaan smeken?
Precies. Iedereen roept telkens dat het belachelijk is dat Bommel en Nistelrooy niet meer opgeroepen worden, maar spelers die (tijdelijk) bedankt hebben roep je nu eenmaal niet op.

boa

Bericht door boa » di mei 08, 2007 11:58 am

Harm schreef:Makkelijk zeggen als je toch nooit opgeroepen wordt. En alsof eergevoel voor je land nog bestaat in Nederland.

We zijn allemaal individualisten geworden en ik vind het nogal koorknaperig om aan het eergevoel van voetballers te refereren.
Volgens mij heeft MvB hem één keer niet opgeroepen !!!

Waar was al die kritiek toen van Basten besloot om Davids, Kluivert en Seedorf niet meer op te roepen ?

En ik heb geen kritiek gehoord destijds op Michels toen hij Rijkaard niet meer opriep...Omdat Rijkaard nl. zelf bedankt had, vond niemand dit gek.

boa

Bericht door boa » di mei 08, 2007 12:01 pm

Arie Haan: 'Van Basten haalt EK 2008 niet'

8/5/2007 11:59

'Ik denk niet dat Van Basten nog bondscoach is tijdens het EK van 2008.' Arie Haan is in Metro niet lovend over Oranje's technische staf.
Het steekt Haan dat de KNVB in de zomer van 2004 voor in zijn ogen onervaren coaches heeft gekozen. 'Samen met John van 't Schip zijn zij twee relatief onervaren jongens. In de technische staf had ook een vent moeten zitten met know-how van het trainersvak.' De 35-voudige international die twee WK-finales speelde laat in het midden wie volgens hem dan voor die functie in aanmerking had moeten komen.

Haan twijfelt verder aan de trainerscapaciteiten van Van Basten. 'Het trainersvak leer je niet door een bondscoachschap. Marco van Basten was een fantastische voetballer, maar hij moet niet denken dat iedereen zo goed kan voetballen als hij.'

Ook voor de speelwijze van het Nederlands elftal heeft de voormalige trainer van onder meer Anderlecht, PAOK Saloniki, Feyenoord en VfB Stuttgart nauwelijks een goed woord over. 'We wonnen de kwalificatiewedstrijden tegen Slovenie en Luxemburg door individuele bevliegingen van Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar en Robin van Persie. Tegen zulke landen kun je je dat permitteren, maar ik denk dat de voetbalbond er straks vanzelf achter komt dat je tegen grote landen zo niet kunt spelen.'

Het zou de voormalige bondsocach van China en Kameroen niet verbazen als Van Basten voor EURO 2008 het veld moet ruimen. 'Het zou niet de eerste keer zijn dat er vlak voor een groot toernooi een andere bondscoach komt. Rinus Michels en Ernst Happel hebben het ook wel eens overgenomen.'
bron = vi.nl

:drecul.gif:

Arie Haan ..... :drecul.gif:

Waar bemoeit die zich in godsnaam mee ? Moest 'ie ook toevallig iets interessants schrijven voor een column en dacht....goh...dat is een makkelijk onderwerp....

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 08, 2007 12:03 pm

Haal jij je feestneus eens uit Marco's zaakje, Arie!

Harm

Bericht door Harm » di mei 08, 2007 12:17 pm

boa schreef:
Harm schreef:Makkelijk zeggen als je toch nooit opgeroepen wordt. En alsof eergevoel voor je land nog bestaat in Nederland.

Volgens mij heeft MvB hem één keer niet opgeroepen !!!

Waar was al die kritiek toen van Basten besloot om Davids, Kluivert en Seedorf niet meer op te roepen ?

En ik heb geen kritiek gehoord destijds op Michels toen hij Rijkaard niet meer opriep...Omdat Rijkaard nl. zelf bedankt had, vond niemand dit gek.
Ik bedoel dat Peter toch niet opgeroepen wordt.

Plaats reactie