John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 5:26 pm

Ik heb er lang over nagedacht en uitgebreid gesproken met het thuisfront en de technische staf van Ajax.
Ga weg! Hij heeft advies gevraagd aan die verschrikkelijke Henk ten Cate? :shock:

Nog een paar citaten:
Ondanks dat ik vorig seizoen niet altijd speelde, heb ik Danny Blind hoog zitten. Ik heb in de A1 al prettig met hem gewerkt. Maar ik denk wel dat hij bij Ajax de verkeerde trainer op het verkeerde moment was. Hij kwam begin 2004 tussentijds binnen als vervanger van Ronald Koeman en dat was al niet ideaal. Vervolgens kwam hij vorig seizoen als beginnende trainer met Ajax terecht in een heel moeilijke fase. Misschien was het anders gelopen als hij als trainer meer ervaring had gehad. Henk ten Cate loopt al twintig jaar mee. Hij laat ons vrijer in ons voetbal en heeft bij Barcelona op topniveau gewerkt met de grootste spelers. Voetballers zijn daar heel gevoelig voor. Een boodschap komt dan beter aan.
De trainer is naar ons toe vrij duidelijk en direct. Ik heb daar niet zo veel moeite mee. Wil je succes halen, dan is het belangrijkste dat er eerlijkheid is. De manier waarop doet er niet zo veel toe. Bovendien past het in datgene dat Martin van Geel vorig seizoen al verkondigde. HIj zei toen dat er bij Ajax nog meer van de mensen geëist ging worden en dat het nog professioneler zou worden. Ik vind dat prima. Wij willen met zijn allen naar de top, inherent daaraan is dat het er af en toe hard aan toe gaat.

Dit seizoen willen we sowieso de beker winnen en ons plaatsen voor de Champions League. Nog een keer het hoofdtoernooi missen is absoluut ondenkbaar. Een reden dat ik heb bijgetekend is dat ik veel perspectief zie. De club wil één keer in de twee jaar kampioen worden en dat spreekt me aan. Ik denk ook dat het kan. In de maanden november en december presteerden we slecht, maar verder zie je de potentie. We hebben meer kwaliteit, meer ervaring en meer vechtlust. Volgend seizoen kan het zomaar het jaar van Ajax worden.

Ik heb nu geen tijd om meer over te typen. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 08, 2007 5:28 pm

Bedankt, joey! :xyxthumbs:

Meer mag altijd. :blush: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » do mar 08, 2007 5:30 pm

joey schreef:
Ik heb nu geen tijd om meer over te typen. :blush:
Zegt iemand met bijna 50.000 posts. Moet je werken ofzo? ;)

Heitinga zal nooit klaar zijn voor een topclub, dat hij dat niet ziet zeg...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 5:35 pm

Het probleem met Heitinga is dat hij het beste rendeert op een positie en in een systeem dat vijwel nergens gespeeld wordt.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 6:24 pm

joey schreef:
Henk ten Cate loopt al twintig jaar mee. Hij laat ons vrijer in ons voetbal en heeft bij Barcelona op topniveau gewerkt met de grootste spelers. Voetballers zijn daar heel gevoelig voor. Een boodschap komt dan beter aan.
Dan weten we nu eindelijk hoe het komt dat we na 27 wedstrijden 7 hele punten meer hebben dan vorig jaar (waarvan overigens 6 tegen de op 2 na meest gepasseerde defensie van de eredivisie)
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 6:26 pm

Dat laatste maakt natuurlijk weer geen ruk uit. Blind won met Ajax ook twee keer van RBC.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 6:31 pm

Het maakt ook geen ruk uit, alleen geeft het aan dat tegen de teams buiten feyenoord 1 hele punten meer werden behaald. Cijfers zijn zo leuk, vraag maar aan 666.

Goed voorbeeld, kwam Excelsior niet in de plaats van RBC?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 08, 2007 7:01 pm

Kan deze discussie elders verder?

Bedankt. :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 7:02 pm

Ik was zeker niet van plan er verder op in te gaan hoor, Bertje. :xyxthumbs:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 7:19 pm

Moraalridder :nooo:

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 09, 2007 10:51 pm

Een vreemd bericht in deze topic???? Ik ben blij dat Johnny Heitinga heeft bijgetekend!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

cento

Bericht door cento » wo mar 14, 2007 3:40 pm

'Heitinga in beeld bij FC Barcelona'
Ajax-verdediger Johnny Heitinga zou volgens El Mundo Deportivo een van de velen zijn die begeerd zou worden door FC Barcelona. Maar de Ajacied kent veel concurrentie.

Otro crack de campanillas que en los últimos días ha sido relacionado por la prensa inglesa con el Barça es John Terry. Al parecer, las negociaciones para prorrogar el contrato del capitán y bandera del Chelsea se han estancado y se habla de que estaría a tiro por 12 ó 18 millones de euros gracias a la vigente normativa FIFA. En la lista de zagueros con contrato hasta 2008 también hay jugadores atractivos como Christian Chivu (Roma), Johnny Heitinga (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa) y Anthony Réveillère (Lyon). Sobre todo el primero, pero también los dos siguientes, sonaron para el Barça en el pasado.(Bron: Mundo Deportivo)

Chivu, Bouma, Terry en Réveillère zijn de andere verdedigers die gevolgd zouden worden. Sneijder komt niet in het lijstje voor, waarschijnlijk omdat het om spelers gaat die in 2008 transfervrij zijn. Tekst Ajaxshowtime
bron: ajax.blieb.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 3:42 pm

Het feit dat de namen van Bouma en Réveillère ook worden genoemd maakt dit stuk nog ongeloofwaardiger dan het al was.

jabu

Bericht door jabu » wo mar 14, 2007 3:50 pm

Réveillère is toch al eens geflopt bij Valencia? (Was trouwens een aardige 'ankle breaker' bij de wereldgoal van Mancini).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 3:56 pm

Réveillère wist op huurbasis inderdaad geen indruk te maken bij Valencia.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 4:14 pm

Het feit dat Sneijder er niet in voorkomt....

Nee, is dat een verdediger dan? Drama stukje, zou het niet eens in ongeloofwaardig transfer nieuws durven te plaatsen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 14, 2007 6:38 pm

Muisje Andersom schreef:Het maakt ook geen ruk uit, alleen geeft het aan dat tegen de teams buiten feyenoord 1 hele punten meer werden behaald. Cijfers zijn zo leuk, vraag maar aan 666.

Goed voorbeeld, kwam Excelsior niet in de plaats van RBC?
Zie je nou nóg die progressie niet?! Blinde! ;)

Volgend seizoen roept Heitinga dat er onder de opvolger van HtC wederom enorme progressie is geboekt! Met al die progressie maken we in 2013 een heel redelijke kans op de landstitel.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 26, 2007 10:14 am

'Fiorentina wil Heitinga aantrekken'

Fiorentina zou zeer geïnteresseerd zijn in Ajax-verdediger John Heitinga. De Italianen zouden al sinds de winterstop in gesprek met diens zaakwaarnemer Søren Lerby, zo weten Italiaanse media te melden.

De oud-voetballer zou al meerdere keren om de tafel hebben gezeten met de technisch directeur van Fiorentina, zo meldt hij in Gazetto dello Sport. "Ik heb al vele malen gesproken met Pantaleo Corvino. De laatste keer was in februari. Daar zou zeker iets concreets uit kunnen komen.”

De 23-jarige international wordt de laatste weken weer steeds vaker genoemd in de Italiaanse media. Naar verluidt wil Ajax een bedrag van negen miljoen euro ontvangen voor een transfer van Heitinga.
voetbalzone

Het is overigens Gazetta dello Sport.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 26, 2007 10:31 am

De Italianen zouden al sinds de winterstop in gesprek met diens zaakwaarnemer Søren Lerby, zo weten Italiaanse media te melden.
Waarom heeft Heitinga dan bijgetekend? Ik geloof er niets van.
John heeft zelf uitgelegd in de VI dat hij bij Ajax wil blijven omdat hij nog niet de status heeft om bij een buitenlandse club als een grote meneer binnen te komen.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 26, 2007 11:00 am

Ik verwacht niet dat hij dat ooit zal worden. Heitinga is, voor menig club, een zeer verdienstelijke waterdrager. Die heeft een elftal ook nodig. Een echte grote meneer zal hij in mijn ogen nooit worden. Geeft niet, maar verwacht dat dan ook niet van jezelf.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 26, 2007 11:01 am

Voor 9 miljoen breng ik hem desnoods zelf.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 26, 2007 11:07 am

Jabu schreef:Ik verwacht niet dat hij dat ooit zal worden. Heitinga is, voor menig club, een zeer verdienstelijke waterdrager. Die heeft een elftal ook nodig. Een echte grote meneer zal hij in mijn ogen nooit worden. Geeft niet, maar verwacht dat dan ook niet van jezelf.
Hij mag dat toch best hopen?

Heitinga mag van mijn zijn hele carrière bij Ajax blijven. Is een jongen van de club, een cultuurdrager. Het belang van zulke spelers moet je niet onderschatten.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 26, 2007 11:20 am

Hij mag dat zeker hopen, alleen is dat in mijn ogen niet reëel. Het zou inderdaad prima zijn als hij zijn hele carrière bij Ajax blijft. Alhoewel 9 miljoen euro voor Heitinga ook niet verkeerd zou zijn. ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 26, 2007 11:23 am

Spelers die niet naar het buitenland willen worden in de Nederlandse voetbalwereld voor gek versleten. Maar volgens mij hoeft Heitinga diep in zijn hart niet zo nodig.

9 miljoen, en dan? Halen we daar een of andere vage buitenlander voor terug?

jabu

Bericht door jabu » ma mar 26, 2007 11:25 am

Alles en iedereen heeft uiteindelijk zijn prijs. Heitinga voldoet prima bij Ajax, maar voor 9 milj. moet je hem kunnen vervangen. Het lieft voor een niet al te vage buitenlander...

Plaats reactie