Ga weg! Hij heeft advies gevraagd aan die verschrikkelijke Henk ten Cate? :shock:Ik heb er lang over nagedacht en uitgebreid gesproken met het thuisfront en de technische staf van Ajax.
Nog een paar citaten:
Ondanks dat ik vorig seizoen niet altijd speelde, heb ik Danny Blind hoog zitten. Ik heb in de A1 al prettig met hem gewerkt. Maar ik denk wel dat hij bij Ajax de verkeerde trainer op het verkeerde moment was. Hij kwam begin 2004 tussentijds binnen als vervanger van Ronald Koeman en dat was al niet ideaal. Vervolgens kwam hij vorig seizoen als beginnende trainer met Ajax terecht in een heel moeilijke fase. Misschien was het anders gelopen als hij als trainer meer ervaring had gehad. Henk ten Cate loopt al twintig jaar mee. Hij laat ons vrijer in ons voetbal en heeft bij Barcelona op topniveau gewerkt met de grootste spelers. Voetballers zijn daar heel gevoelig voor. Een boodschap komt dan beter aan.
De trainer is naar ons toe vrij duidelijk en direct. Ik heb daar niet zo veel moeite mee. Wil je succes halen, dan is het belangrijkste dat er eerlijkheid is. De manier waarop doet er niet zo veel toe. Bovendien past het in datgene dat Martin van Geel vorig seizoen al verkondigde. HIj zei toen dat er bij Ajax nog meer van de mensen geëist ging worden en dat het nog professioneler zou worden. Ik vind dat prima. Wij willen met zijn allen naar de top, inherent daaraan is dat het er af en toe hard aan toe gaat.
Dit seizoen willen we sowieso de beker winnen en ons plaatsen voor de Champions League. Nog een keer het hoofdtoernooi missen is absoluut ondenkbaar. Een reden dat ik heb bijgetekend is dat ik veel perspectief zie. De club wil één keer in de twee jaar kampioen worden en dat spreekt me aan. Ik denk ook dat het kan. In de maanden november en december presteerden we slecht, maar verder zie je de potentie. We hebben meer kwaliteit, meer ervaring en meer vechtlust. Volgend seizoen kan het zomaar het jaar van Ajax worden.
Ik heb nu geen tijd om meer over te typen.