Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 04, 2007 8:40 pm

banjavi schreef:Nou... qua spel is Feyenoord niets slechter dan Ajax hoor.. dus ik weet niet waar iedereen nou zo van opkijkt... het is gewoon hetzelfde niveau...

Dan zijn er 2 vragen... is Ajax met die kwaliteit die ze hebben rondlopen zo slecht nu of is Feyenoord met die kwaliteiten die ze hebben rondlopen zo goed...

Ajax wint nu ook niet zomaar van Feyenoord (zie tegen Heerenveen)
Ongefundeerde flauwekul dus allemaal
Het niveau van feyenoord is voor mij eigenlijk een raadsel. Op tv zie ik ze zelden of nooit voetballen, m.a.w. mijn mening is gebaseerd op Ajax - feyenoord. Ik vond feyenoord in de tweede helft toen niet slechter voetballen dan Ajax, m.a.w. het verwachte klasseverschil was niet zo groot als ik had opgemaakt uit commentaren enz.

Wint Ajax de play-offs? Zal erg zwaar worden, AZ voetbalt, over de hele competitie genomen, beter, Twente voetbalt beter en stel dat we wegeraaf krijgen. Wat feyenoord zal doen? Ajax maakte vorig jaar een slecht seizoen in één keer goed, waarom zou dat feyenoord niet lukken. Ik meen me te herinneren dat feyenoord in het begin tegen Ajax kansen genoeg kreeg.

Ik zie Ajax nu niet beter voetballen dan een paar maanden geleden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 8:44 pm

banjavi schreef:Nou... qua spel is Feyenoord niets slechter dan Ajax hoor.. dus ik weet niet waar iedereen nou zo van opkijkt... het is gewoon hetzelfde niveau...
Ajax heeft een aantal hele bedroevende wedstrijden gespeeld, een aantal sterke wedstrijden gespeeld en heel veel daar tussen in. Feyenoord heeft zelden een degelijke wedstrijd gespeeld.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 04, 2007 9:26 pm

Ik heb zeker meer hart voor Ajax dan voor Feyenoord hoor.. (vind Feyenoord geen sympatieke club)... maar als ik eerlijk kijk naar het seizoen... dan vind ik niet dat Ajax (gezien de spelers en de kwaliiteit die ze er hebben lopen) het beter doet dan Feyenoord...

Ik merk dat mensen zich ophangen aan de wedstrijden onderling... en dat is misschien ook wel terecht, maar om nu direct te zeggen dat Ajax het beter doet... neuh... zeker niet... en dan vergelijk ik het spelbeeld met wat wat Ajax zou moeten zijn en dat wat Feyenoord zou moeten zijn...

Zo is Vitesse bijvoorbeeld (in kwaliteit) ook veel beter dan NEC... maar doet NEC het nog lang zo slecht niet...

maarja.. ik ben ook een heel simpele leek daarin hoor... ik zie wat ik zie en ga er verder ook niet over lopen analyseren, dus val me niet aan als ik het helemaal fout heb.. :)

En dat Ajax met gemak wint van Feyenoord... dat zegt niets over de rest van het seizoen... want wat iedereen roept... " dat zijn wedstrijden op zich" ... dus zou dat nu ook moeten gelden
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2007 8:26 am

Voorronde Champions League blijft na 1-1 tegen Roda nog steeds in zicht

Feyenoord slaat aanval af

ROTTERDAM, maandag

Feyenoord is hard op weg om de play-offs te halen. Het gelijkspel (1-1) tegen Roda JC betekende dat de aanval van de Limburgers op plaats vijf in de eredivisie werd afgeslagen door de ploeg van Erwin Koeman. Zeven duels voor het einde blijft de voorsprong van Feyenoord op de drie achtervolgers Heerenveen, Roda JC en NAC zes punten en de weg naar de voorronde van de Champions League blijft open. Hoe raar het misschien ook klinkt.

Met de voorsprong kan Feyenoord met een gerust hart op bezoek bij AZ in Alkmaar volgende week. Normaliter valt daar niets te halen voor de Rotterdammers, zodat ieder punt is meegenomen. En bij verlies hoeft niet direct de paniek toe te slaan. „Met zes punten voorsprong moeten wij gewoon de kop erbij houden”, weet Koeman.

Uiteindelijk was heel Feyenoord thuis blij met het punt tegen Roda JC. „Wat voor ons automatisch een compliment is”, vertelde interim-trainer Raymond Atteveld na afloop. Hij zag dat Feyenoord niet voor het eerst dit seizoen een achterstand moest goedmaken. Sekou Cissé schoot de Limburgers in de 57e minuut op voorsprong. Op dat moment verdiend, omdat het elftal van Atteveld de wedstrijd stevig in handen had. Vooral op het middenveld.

Het was wachten op de Limburgse genadeklap, want Koeman werd na de achterstand met enkele tegenslagen geconfronteerd. Eerst moest aanvoerder Theo Lucius afhaken vanwege een blessure, haalde Koeman middenvelder Danny Buijs naar de kant omdat hij tegen een rode kaart aan zat en zag scheidsrechter Tom van Sichem een handsbal van Ken Leemans over het hoofd. De verklaring van Van Sichem dat de ingebrachte pinchhitter Pierre van Hooijdonk een overtreding maakte sloeg nergens op, want hij liet gewoon doorspelen. Joonas Kolkka kreeg zodoende direct de kans 1-1 te maken, maar via wat Limburgse lichamen werd de gelijkmaker voorkomen.

Inmiddels ging het publiek zich ermee bemoeien en zoals wel vaker dit seizoen hielp dat Feyenoord over het dode punt heen. Van Sichem strooide als Sinterklaas in zijn beste dagen met de ene gele kaart na de andere en Roda JC liet zich onder druk zetten. Een van zijn beste invalbeurten dit seizoen werd door Van Hooijdonk bekroond met de gelijkmaker toen hij een voorzet van Jonathan de Guzman fraai achter Bram Castro kopte, 1-1.

Zo kon Van Hooijdonk op zijn afscheidstournee door Nederland eindelijk weer eens zijn stempel op een wedstrijd drukken van Feyenoord. „Wat een lekker gevoel geeft”, aldus de lange Brabander, die dit seizoen veel vaker als pinchhitter aan de bak moet dan hij ooit voor mogelijk had gehouden. Het zegt iets over het seizoen dat Feyenoord draait. Een seizoen dat geen Feyenoorder nog een keer wil meemaken met de club.

Achter de schermen probeert Feyenoord de zaken op een rij te krijgen en zodoende de basis te leggen voor een betere toekomst. Morgen presenteert technisch manager Peter Bosz zijn beleidsplan in De Kuip, wat een aanzet moet geven voor verbetering. Maar wat Bosz óók aan het papier heeft toevertrouwd: het belangrijkste om Feyenoord weer op de rails te krijgen is geld, veel geld. Om het elftal te versterken en zwakke broeders te kunnen afstoten. Zonder euro’s zal dat niet lukken. Het antwoord van Van Hooijdonk op de vraag wat hij hoopt dat in Bosz’ beleidsplan staat, was wat dat betreft alleszeggend: „Dat Feyenoord 25 miljoen euro heeft te besteden.”

Die realiteit zal de leiding van Feyenoord nadrukkelijk moeten communiceren naar de achterban, want alleen met een beleidsplan en twee spelers van Excelsior (Luigi Bruins en Andwelé Slory) moet niemand in de Kuip rekenen op beterschap. Een seizoen als het huidige zal dan eerder regel dan uitzondering zijn. Hoewel de voorronde van de Champions League zelfs nu nog niet uit het zicht is verdwenen.

Feyenoord - Roda JC 1-1 (0-0). 57. Cissé 0-1, 84. Van Hooijdonk 1-1. Scheidsrechter: Van Sichem. Toeschouwers: 40.000. Gele kaart: Vincken, Vlaar, Drenthe (Feyenoord), Kah, De Fauw, Castro (Roda JC).
De T.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 06, 2007 6:40 pm

Bosz kraakt topsportklimaat bij Feyenoord
dinsdag 6 maart 2007 om 18:08

ROTTERDAM (ANP) - Het topsportklimaat bij Feyenoord deugt van geen kant. Tot die keiharde conclusie kwam technisch manager Peter Bosz dinsdag in De Kuip tijdens zijn toelichting op het nieuwe beleidsplan dat hij voor de Rotterdamse volksclub heeft opgesteld.
Click here to find out more!

,,Ik loop hier nu acht maanden rond'', zei de oud-speler van Feyenoord. ,,Het belangrijkste dat ik heb gemist, is een topsportklimaat. Ik kan wel honderd grote of kleine voorbeelden opnoemen waaruit dat is gebleken. Daar wil ik verder niet op ingaan. Maar op basis van het nieuwe technische beleidsplan moet er een grote cultuuromslag bij Feyenoord plaatsvinden. Dat zal een moeilijk proces zijn, maar het is de enige weg om van Feyenoord weer een echte topclub te maken.''

Bosz: ,,Feyenoord heeft jarenlang stilgestaan. Hoe dat is gekomen en wanneer dat is begonnen, weet ik niet. Daarvoor moet je misschien wel ver teruggaan in de tijd. Maar je kunt het onze trainer Erwin Koeman in elk geval niet verwijten. Een topsportklimaat moet van bovenaf komen. Dat kun je niet als individu creëren binnen een grote voetbalclub."

,,Koeman is het ook volledig eens met de conclusie dat Feyenoord geen topsportklimaat heeft. Met elkaar gaan we eraan werken om in De Kuip weer een cultuur neer te zetten waarin iedereen elkaar scherp houdt en waarin topprestaties kunnen worden geleverd.''
spitsnet.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 06, 2007 6:48 pm

Peter Bosz mag de hand ook in eigen boezem steken, want die aankopen die hij heeft gepresenteerd zijn ook veelal niet geschikt voor een topclub.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 06, 2007 6:50 pm

Ehh...die lap tekst moet in het `open deur` topic Thomas. Misschien kan een moderator dat even doen?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mar 06, 2007 7:15 pm

Peter schreef:Peter Bosz mag de hand ook in eigen boezem steken, want die aankopen die hij heeft gepresenteerd zijn ook veelal niet geschikt voor een topclub.
Laten we wel wezen; als er bij die club een topsport klimaat heerste dan was Peter Bosz er toch nooit TD geworden?

999

Bericht door 999 » wo mar 07, 2007 8:37 am

Peter Bosz legt de lat hoog

ROTTERDAM, woensdag

Peter Bosz schrok er zelf van hoe de presentatie van zijn technisch beleidsplan afgelopen weken een eigen leven ging leiden. Alsof hij even zou aangeven hoe Feyenoord van een ploeterende topclub een successtory zou worden: „We moeten reëel blijven: het is niet het ei van Columbus.Wij komen met een plan – op zich al een cultuuromslag omdat vrijblijvendheid hier regeert – wat als leidraad gaat fungeren om Feyenoord structureel aan de top te krijgen. Want een club die eens in de tien jaar kampioen wordt, is geen topclub.”

Bosz weet dat realisatie geld kost. „Maar intern is bij Feyenoord veel voor verbetering vatbaar: van de begeleiding bij het eerste elftal tot de scouting, tot de jeugdopleiding. Wij willen op de juiste knoppen gaan drukken. Dat hoeft niet veel te kosten. Het mooiste zou zijn als dat hand in hand gaat met het kopen van daadwerkelijke versterkingen voor het eerste elftal.”

Vooralsnog is daar geen zicht op, hoewel het geen 31 augustus is, de deadline van de komende transferperiode. Bosz: „We doen liever niets, zoals afgelopen winter, dan te kiezen voor kwantiteit. We willen kwaliteit. Daarbij hoort het neerleggen van een reële doelstelling bij onze achterban. Dat is dan een plaats bij de eerste vijf. Die weg bewandelen is beter dan het droppen van een paar spelers uit een helikopter, waarmee je louter valse hoop wekt bij de fans.”

Bosz gaat de lat hoog leggen bij het versterken van Feyenoord. Volgens de wetten van het nieuwe plan is zelfs voor iemand als Orlando Engelaar, de architect van het geroemde middenveld van FC Twente en oud-Feyenoorder, geen plaats. „Wij scouten op een hoger niveau. Ook zou met dit plan in de hand geen plaats zijn voor de door ons gedane aankopen afgelopen zomer.”

Pikant natuurlijk omdat Theo Lucius, Angelos Charisteas, Danny Buijs, Dwight Tien- dalli, Joonas Kolkka, Stein Huysegems en Philippe Leonard met goedkeuring van Bosz en zijn adviseur Wim Jansen naar de Kuip kwamen. Bosz stelde vast dat hij gedurende z’n dienstverband van acht maanden in RotterdamZuid geen topsportklimaat heeft aangetroffen. „We moeten dat veranderen, verbeteren, iedere dag moet iedereen daar bewust mee bezig zijn.”

Vanzelfsprekend is de vraag dan of Erwin Koeman, die zich terughoudend opstelde bij het ter sprake komen van het beleidsplan, de ideale man is om dat proces te begeleiden. Het lijkt meer op Bosz’ lijf geschreven te zijn. Daarnaast is Koeman er in anderhalf jaar blijkbaar niet in geslaagd voor het door Bosz gewenste klimaat te zorgen. Bosz: „Dat ligt niet aan Koeman, maar aan de omgeving. Echter, wie niet mee wil, haakt af. Erwin Koeman blijft de hoofdtrainer van Feyenoord. Hij wordt voor ons de man die dat proces gaat begeleiden.” Over de verdere personele bezetting hield Bosz z’n mond. „We zullen meer trainers aanstellen met specifieke kwaliteiten en de bezetting rond elftallen van Feyenoord aanpassen.”

Hoewel de exacte inhoud bijzonder veelomvattend is, zijn de doelstellingen simpel. Op korte termijn een plaats bij de eerste vijf en via de play-offs eventueel een plaats in de voorronde van de Champions League. Daarnaast ver komen in de beker. Binnen twee tot drie jaar meedoen om de titel, Europees overwinteren in de UEFA Cup en een plaats in de halve finale van de beker. Over drie tot vijf jaar moet de kampioen van Nederland in De Kuip spelen, overwinteren in de Champions League en de KNVB beker winnen in een 4-3-3-systeem. Bosz: „Lukt het niet;,constateren we geen verbetering,dan kan je mij erop afrekenen.”

• Feyenoord wil volgend seizoen meer wedstrijden op zaterdagavond gaan spelen, waarmee de traditionele zondagmiddag wordt uitgehold. Mede op verzoek van de fans en vanwege de goede ervaringen dit seizoen bij Europese wedstrijden en de duels tegen AZ en Sparta.
De T.
Blij met de punten ...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 07, 2007 8:49 am

:scared: Wedstrijden op zaterdagavond? Moet er niet aan denken!!!!
PRO 14:30 op ZONDAG

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 10:16 am

Bosz gaat de lat hoog leggen bij het versterken van Feyenoord. Volgens de wetten van het nieuwe plan is zelfs voor iemand als Orlando Engelaar, de architect van het geroemde middenveld van FC Twente en oud-Feyenoorder, geen plaats. „Wij scouten op een hoger niveau. Ook zou met dit plan in de hand geen plaats zijn voor de door ons gedane aankopen afgelopen zomer.”
Ahum, waar gaat Feyenoord het geld vandaan halen? Of heeft Steef de koopjes al gevonden op de Zuidamerikaanse markt? :D
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 12:13 pm

Ik denk niet dat Bosz zo hoog van de toren zou blazen als Feyenoord er niet serieus mee bezig zouden zijn. Als ik Ajax was zou ik maar oppassen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 07, 2007 12:24 pm

joey schreef:
Ahum, waar gaat Feyenoord het geld vandaan halen?
Dat was idd ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit stuk las.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 07, 2007 12:34 pm

Thomas schreef:Ik denk niet dat Bosz zo hoog van de toren zou blazen als Feyenoord er niet serieus mee bezig zouden zijn. Als ik Ajax was zou ik maar oppassen.
Oppassen? Feyenoord heeft 11 nieuwe spelers nodig om tot een betere basiself dan die van Ajax te komen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 07, 2007 12:38 pm

Peter Bosz legt de lat hoog. Over drie tot vijf jaar moet de kampioen van Nederland in De Kuip spelen
De T.
Benieuwd hoe hij Ajax als vaste bespeler naar de kuip gaat lokken!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 1:14 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:Ik denk niet dat Bosz zo hoog van de toren zou blazen als Feyenoord er niet serieus mee bezig zouden zijn. Als ik Ajax was zou ik maar oppassen.
Oppassen? Feyenoord heeft 11 nieuwe spelers nodig om tot een betere basiself dan die van Ajax te komen.
Een goed aankoopbeleid is ontzettend belangrijk. Als Feyenoord dat goed op de rails weet te krijgen staan ze binnen een paar jaar weer op één lijn met Ajax. Er van uitgaande dat Ajax het niet op de rails krijgt dan. ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 07, 2007 2:15 pm

Bosz kan wel heel veel willen maar echt goede spelers kun je natuurlijk alleen halen als je geld hebt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mar 07, 2007 2:30 pm

Muisje Andersom schreef:
Peter Bosz legt de lat hoog. Over drie tot vijf jaar moet de kampioen van Nederland in De Kuip spelen
De T.
Benieuwd hoe hij Ajax als vaste bespeler naar de kuip gaat lokken!
Je kan het natuurlijk ook zo zien: Elk jaar speelt de kampioen van Nederland in de Kuip. Als Ajax of PSV op bezoek komt.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 07, 2007 2:35 pm

Dan betekent deze ambitie dus feitelijk dat ze de komende 3 tot 5 jaar niet illen degraderen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 2:48 pm

brigade zuid schreef:Bosz kan wel heel veel willen maar echt goede spelers kun je natuurlijk alleen halen als je geld hebt.
Met een paar gerichte aankopen kan je je elftal al dusdanig versterken dat je gewoon weer mee doet om de titel in Nederland. Kijk maar naar AZ, die hebben ook maar weinig wonderspelers.

Als je de markt goed kent kan je je elftal een flinke kwaliteitsinjectie geven. Denk aan het halen van een behoorlijke tot goede controleur. Dat is een type speler die niet echt opvalt en dus aan de neus van veel scouts voorbij zal gaan. De marktwaarde van een heleboel van die jongens zal ook niet heel hoog liggen. Veel lager dan die van bepaalde (gehypte) aanvallers bijvoorbeeld, terwijl ze veel belangrijker kunnen zijn.

En een Feyenoord dat stukken beter presteert dan dit seizoen, weer mee doet om de titel en via de playoffs de CL weet te halen heeft al meteen meer financiële mogelijkheden en is interessanter voor spelers van weer een niveau hoger.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 07, 2007 2:50 pm

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:Bosz kan wel heel veel willen maar echt goede spelers kun je natuurlijk alleen halen als je geld hebt.
Met een paar gerichte aankopen kan je je elftal al dusdanig versterken dat je gewoon weer mee doet om de titel in Nederland. Kijk maar naar AZ, die hebben ook maar weinig wonderspelers.
En waarom lukt dat bij ons dan nooit?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 2:52 pm

Een dramatische en amateuristische scouting. Al wil ik de scouting na de complete renovering die Van Geel voor ogen heeft nog wel een kans geven zich te bewijzen.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mar 07, 2007 3:31 pm

ASR_AFCA schreef::scared: Wedstrijden op zaterdagavond? Moet er niet aan denken!!!!
PRO 14:30 op ZONDAG
Niks mis mee! Stukken beter iig dan die half 1 wedstrijden waar Ajax er in een seizoen 10 van speelt. :X

Harm

Bericht door Harm » wo mar 07, 2007 3:36 pm

Muisje Andersom schreef:Dan betekent deze ambitie dus feitelijk dat ze de komende 3 tot 5 jaar niet illen degraderen!
Volgens mij willen ze juist wel degraderen (misschien worden ze wegens wanbeleid of schulden dit jaar wel teruggezet), en dan willen ze over 5 jaar pas weer terugkeren. Ik denk dat dat nieuwe stadion voor 70.000 man dan klaar is. Dat zou natuurlijk wel een mooie gelegenheid zijn om de opening te vieren.

jabu

Bericht door jabu » wo mar 07, 2007 10:40 pm

Feyenoord schijnt volgens media op de Balkan geïnteresseerd te zijn in de linksback van Partizan Marko Lomic. Groningen wilde hem graag inlijven. Hij bleek echter te duur. Ook PSV zou Lomic aan de selectie willen toevoegen.

Gesloten