AZ - AJAX 25 februari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
999

Bericht door 999 » ma feb 26, 2007 12:57 pm

MHF schreef:
Voetske schreef: Nou, slaat weer nergens op.Maar goed ...
:sad:

WTF Voetske, volgens mij klaag jij nog als er geen file staat omdat je dan niet kan klagen dat er file staat.

Ik geef geen waardeoordeel over het feit óf je achter Ajax staat maar wel de manier waarop je dat uitdraagt. Die verschilt deze keer wezenlijk van de manier waarop je doorgaans reageert. Maar goed, laat ook maar want voor je het weet komt dit ook weer verkeerd over....
En het begint weer, afijn je doet maar MHF.Zodadelijk lul je weer dat ik de sfeer hier verpest.Maar knoop nu eens een ding in je oren.JIJ MAAKT NIET UIT HOE/WAT OF HOE IK IETS SCHRIJF OVER AJAX.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 26, 2007 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 1:01 pm

Heb jij je zijden handschoentjes niet aangetrokken, MHF?
Bertje for President!

MHF

Bericht door MHF » ma feb 26, 2007 1:03 pm

AAAAHHHHHH

:X :X :X :X :X :X
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

rocky

Bericht door rocky » ma feb 26, 2007 1:49 pm

Jabu schreef:Kijk jij het filmpje nog maar eens en geef dan maar aan waar en wanneer Davids de bal raakt. Vooral in de tweede herhaling vanuit een ander camerastanpunt is duidelijk te zien dat Davids de bal niet raakt.
Ik zie hierboven 1 filmpje in de post van Jabu. De bal komt op de camera af, vanuit de linkerbovenhoek, en wordt dan door de schoen van Davids in een baan ongeveer 90 graden richting het eigen doelgebied getikt, in de rechterbovenhoek van het schermpje. Waarom roept iedereen hier dat DAvids de bal mist?????

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 1:50 pm

Rocky, fijne jongen, Davids raakt geen bal! Daar is iedereen met jou als uitzondering het over eens!
Bertje for President!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 26, 2007 1:50 pm

rocky schreef:
Jabu schreef:Kijk jij het filmpje nog maar eens en geef dan maar aan waar en wanneer Davids de bal raakt. Vooral in de tweede herhaling vanuit een ander camerastanpunt is duidelijk te zien dat Davids de bal niet raakt.
Ik zie hierboven 1 filmpje in de post van Jabu. De bal komt op de camera af, vanuit de linkerbovenhoek, en wordt dan door de schoen van Davids in een baan ongeveer 90 graden richting het eigen doelgebied getikt, in de rechterbovenhoek van het schermpje. Waarom roept iedereen hier dat DAvids de bal mist?????
Het is Dembele die de bal als eerste raakt
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

rocky

Bericht door rocky » ma feb 26, 2007 1:58 pm

Raymon schreef:
rocky schreef:
Het is Dembele die de bal als eerste raakt
Okay, overtuigd. Ik ben kennelijk nog niet bekomen van al het onrecht dat gisteren over ons kwam...
Maar dan blijft staan dat het een overtreding was, maar geen tweede geel!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 26, 2007 2:00 pm

Dat ben ik dan wel weer met je eens :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 26, 2007 2:20 pm

Afbeelding :D (met dan aan ANN-poster)

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 26, 2007 2:57 pm

Ik heb voor de bres voor Ajax nooit verlaten, MHF!
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 26, 2007 3:03 pm

:xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

MHF

Bericht door MHF » ma feb 26, 2007 3:22 pm

Muisje Andersom schreef:Ik heb voor de bres voor Ajax nooit verlaten, MHF!
Hou maar op over die uitspraak Luuk… Ik geloof je!

Sterker nog, vanuit jouw oogpunt bezien is het de meerderheid hier die al enige tijd geleden van de bres gesprongen is! Wellicht dat we n.a.v. de wedstrijden tegen Bremen en AZ weer terugkeren op het rechte pad! ;)

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 26, 2007 3:40 pm

Lijkt me een fijn plan! :cheer:

MHF

Bericht door MHF » ma feb 26, 2007 4:44 pm

26/2/2007 - 'Goal AZ overtrediging, kaarten Davids terecht'

BRON: KNVB

Het is mosterd na de maaltijd, maar de gelijkmaker van AZ zondagmiddag in de wedstrijd tegen Ajax had afgekeurd moeten worden, zegt Jaap Uilenberg. Uilenberg is het hoofd van het Nederlandse scheidsrechterscorps. ,,Er is inderdaad sprake van een overtreding op Maarten Stekelenburg. De Zeeuw glijdt met gestrekt been door op de doelman en dat had moeten worden bestraft met een vrije trap voor Ajax.", aldus Uilenberg.

De twee gele kaarten voor Edgar Davids waren volgens hem allebei juist. ,,Bij de eerste gele kaart gaat het om de onbesuisde wijze van inkomen. De gele kaart was op z'n plaats. Het feit of een speler al dan niet wordt geraakt, is in deze niet van belang. Bij de tweede gele kaart onderbreekt Davids met een overtreding een veelbelovende aanval. Geel dus."

Wat er met de wel erkende fout fout van Wegereef gaat gebeuren is niet bekend en zal niet bekend worden. Elke wedstrijd in het betaalde voetbal wordt door namelijk de KNVB intern met de scheidsrechters besproken. ,,De wedstrijd tussen AZ en Ajax dus ook. Maar wat de uitkomst is van die evaluatie, blijft intern."
Van Ajax Netwerk

De alwetende Uilenberg heeft gesproken, einde discussie!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 26, 2007 4:50 pm

Nou, dankjewel Jaap. Wat een verrassing dat die treffer geen geldig doelpunt was.

Afgelopen week zat ik in 010 bij het ABN/AMRO tennis toernooi. Daar konden ze cruciale spelmomenten binnen 5 seconden terughalen met het hawk eye systeem. Gelukkig hebben we dat soort systemen bij het almachtige voetbal niet nodig. De arbitrage ziet immers alles.... :nooo:

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 26, 2007 4:51 pm

Wegereef vond ook na het zien van de beelden dat het geen overtreding op Stekelenburg was!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 26, 2007 4:58 pm

Tja, nog zo iets....

Waarom kunnen scheidsrechters nou niet gewoon toegeven dat ze er naast zitten? Hij kan zich hierbij nog verschuilen achter zijn assistent omdat die er beter voorstond. Maar meneer is zelfs na het zien van de beelden niet in staat om in te zien dat hij er naast zat. Wat moet je nou met zo'n vent? Voorlopig maar niet meer fluiten lijkt mij....

999

Bericht door 999 » ma feb 26, 2007 5:03 pm

Wegereef zei dat Davids Jenner raakte, dus Uilenberg lult al net zo uit z'n nek als Wegereef .. Maar weer zand erover en op naar de volgende wedstrijd waar je punten mag inleveren dankzij het nivo van onze tob-scheidsrechters .. en natuurlijk heeft iedere club er last van, de een iets minder de ander iets meer .. winnen of verliezen oke, maar niet doordat er een zooitje incompetente scheidsrechters op het veld rondloopt ieder met hun eigen spelregelopvattingen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 26, 2007 5:06 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

MHF

Bericht door MHF » ma feb 26, 2007 5:04 pm

Muisje Andersom schreef:Wegereef vond ook na het zien van de beelden dat het geen overtreding op Stekelenburg was!
Het miskende 'talent' heeft gesproken... Bij mij komt het idee omhoog dat er vroeg of laat eens een gek zal opstaan die een scheidsrechter na een dergelijke miskleun nog eens wat (fysiek) aandoet. Het valt me wat dat betreft nog mee. Trek de lijn eens door naar het amateurvoetbal, daar worden al regelmatig scheidsrechters bont en blauw geslagen terwijl de belangen relatief minder groot te noemen zijn. Het zou natuurlijk de volgende onwenselijke stap zijn in de geschiedenis van het betaalde voetbal maar je haalt je de woede wel op de hals op deze manier...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 26, 2007 5:10 pm

Marillion schreef:Afgelopen week zat ik in 010 bij het ABN/AMRO tennis toernooi. Daar konden ze cruciale spelmomenten binnen 5 seconden terughalen met het hawk eye systeem. Gelukkig hebben we dat soort systemen bij het almachtige voetbal niet nodig. De arbitrage ziet immers alles.... :nooo:
Het wordt inderdaad de hoogste tijd dat de arbritrage wordt gemoderniseerd. Twee scheidsrechters. Electronische controle. Tijdstraffen. Zuivere speeltijd. Waarom zijn zulke verbeteringen nog steeds niet ingevoerd? Het lijkt wel of het ego van de scheidsrechter belangrijker is dan het spel. :X
Ik begrijp wel dat Uilenberg Wegereef wil ontzien, maar die eerste kaart van Davids was mooi geen kaart. :nooo: Als spelers voor zulke 'overtredingen' geel krijgen, beëindigen alle eredivisieploegen wekelijks de wedstrijd met tien man.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 26, 2007 5:25 pm

MHF schreef:
Muisje Andersom schreef:Wegereef vond ook na het zien van de beelden dat het geen overtreding op Stekelenburg was!
Het miskende 'talent' heeft gesproken... Bij mij komt het idee omhoog dat er vroeg of laat eens een gek zal opstaan die een scheidsrechter na een dergelijke miskleun nog eens wat (fysiek) aandoet. Het valt me wat dat betreft nog mee. Trek de lijn eens door naar het amateurvoetbal, daar worden al regelmatig scheidsrechters bont en blauw geslagen terwijl de belangen relatief minder groot te noemen zijn. Het zou natuurlijk de volgende onwenselijke stap zijn in de geschiedenis van het betaalde voetbal maar je haalt je de woede wel op de hals op deze manier...
En dan gebruiken ze wel videobeelden ;)
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 26, 2007 5:26 pm

Ajaciedjuh schreef:Afbeelding :D (met dan aan ANN-poster)
Heb je er ook 1 met Frits Barend :D :D

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma feb 26, 2007 5:33 pm

Uilenberg: 'Goal AZ onterecht goedgekeurd'

De gelijkmaker van AZ zondagmiddag in de wedstrijd tegen Ajax had afgekeurd moeten worden. Dat zegt Jaap Uilenberg, coördinator scheidsrechterszaken van de voetbalbond.

,,Er was inderdaad sprake van een overtreding op Maarten Stekelenburg. De Zeeuw gleed met gestrekt been door op de doelman en dat had moeten worden bestraft met een vrije trap voor Ajax."

Vanuit de positie van de scheidsrechter, die in de rug keek van de spelers, was de overtreding echter moeilijk waarneembaar, waarbij ook de assistent-scheidsrechter geen andersluidend advies gaf.

De beslissingen van scheidsrechter Jan Wegereef om Ajax-speler Edgar Davids twee keer een gele kaart te geven, waren allebei juist. Uilenberg: ,,Bij de eerste gele kaart gaat het om de onbesuisde wijze van inkomen. Die gele kaart was op z'n plaats. Het feit of een speler al dan niet wordt geraakt, is in deze niet van belang. Bij de tweede gele kaart onderbreekt Davids met een overtreding een veelbelovende aanval. Geel dus."

Intern

Elke wedstrijd in het betaalde voetbal wordt door de KNVB intern met de scheidsrechter geëvalueerd. ,,De wedstrijd tussen AZ en Ajax dus ook. Maar wat de uitkomst is van die evaluatie, blijft intern", aldus Uilenberg.

De wedstrijd AZ-Ajax eindigde zondagmiddag overigens in een 1-1 gelijkspel.

http://www.knvb.nl/archief/clubs/knvb.n ... vids_juist.

Jammer dat het achteraf niet meer kan worden hersteld :sad:
Pompiedom

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 26, 2007 5:35 pm

Maar wat de uitkomst is van die evaluatie, blijft intern", aldus Uilenberg.
Laat mij eens raden. Een dikke nul voor Wegereef.

BTW, vonden jullie Sneijder gisteren ook zo slecht? Of onzichtbaar, dat is een beter woord. En dan nog een kaart pakken ook. Terecht dat hij gewisseld werd. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 26, 2007 6:14 pm

Jesse schreef:Ik heb het gevoel dat Huntelaar op zoek is naar een penalty.
Je moet maar eens een hele wedstrijd naar Inzaghi kijken, die doet dit iedere wedstrijd keer op keer. Een knap staaltje Inzaghi-immitatie, al wordt Klaas-Jan natuurlijk wel geholpen door Donk.
Frank schreef:Ik weet 100% zeker dat als Farfan in de situatie van Huntelaar geweest zou zijn, dat het merendeel dan gezegd zou hebben: Hij gaat liggen... :hypocrite:
Farfan en Huntelaar zouden allebei eens wat mannelijker moeten gaan spelen en zich moeten realiseren dat ze veel meer voordeel zouden halen uit bepaalde situaties door door te spelen. Als ik zie hoe vaak Huntelaar en Farfan in een duel neergaan weet ik gewoon zeker dat wanneer ze in al die duels gewoon op hun benen waren blijven staan ze er een paar grote kansen uitgesleept hadden. Zeker spelers met hun klasse.

PS Van dat interview na de wedstrijd met Wegereef krijg ik gewoon de rillingen. Wat een engerd. Brrr.

Plaats reactie