En het begint weer, afijn je doet maar MHF.Zodadelijk lul je weer dat ik de sfeer hier verpest.Maar knoop nu eens een ding in je oren.JIJ MAAKT NIET UIT HOE/WAT OF HOE IK IETS SCHRIJF OVER AJAX.MHF schreef::sad:Voetske schreef: Nou, slaat weer nergens op.Maar goed ...
WTF Voetske, volgens mij klaag jij nog als er geen file staat omdat je dan niet kan klagen dat er file staat.
Ik geef geen waardeoordeel over het feit óf je achter Ajax staat maar wel de manier waarop je dat uitdraagt. Die verschilt deze keer wezenlijk van de manier waarop je doorgaans reageert. Maar goed, laat ook maar want voor je het weet komt dit ook weer verkeerd over....
AZ - AJAX 25 februari 2007
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 26, 2007 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik zie hierboven 1 filmpje in de post van Jabu. De bal komt op de camera af, vanuit de linkerbovenhoek, en wordt dan door de schoen van Davids in een baan ongeveer 90 graden richting het eigen doelgebied getikt, in de rechterbovenhoek van het schermpje. Waarom roept iedereen hier dat DAvids de bal mist?????Jabu schreef:Kijk jij het filmpje nog maar eens en geef dan maar aan waar en wanneer Davids de bal raakt. Vooral in de tweede herhaling vanuit een ander camerastanpunt is duidelijk te zien dat Davids de bal niet raakt.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het is Dembele die de bal als eerste raaktrocky schreef:Ik zie hierboven 1 filmpje in de post van Jabu. De bal komt op de camera af, vanuit de linkerbovenhoek, en wordt dan door de schoen van Davids in een baan ongeveer 90 graden richting het eigen doelgebied getikt, in de rechterbovenhoek van het schermpje. Waarom roept iedereen hier dat DAvids de bal mist?????Jabu schreef:Kijk jij het filmpje nog maar eens en geef dan maar aan waar en wanneer Davids de bal raakt. Vooral in de tweede herhaling vanuit een ander camerastanpunt is duidelijk te zien dat Davids de bal niet raakt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Okay, overtuigd. Ik ben kennelijk nog niet bekomen van al het onrecht dat gisteren over ons kwam...Raymon schreef:Het is Dembele die de bal als eerste raaktrocky schreef:Ik zie hierboven 1 filmpje in de post van Jabu. De bal komt op de camera af, vanuit de linkerbovenhoek, en wordt dan door de schoen van Davids in een baan ongeveer 90 graden richting het eigen doelgebied getikt, in de rechterbovenhoek van het schermpje. Waarom roept iedereen hier dat DAvids de bal mist?????Jabu schreef:Kijk jij het filmpje nog maar eens en geef dan maar aan waar en wanneer Davids de bal raakt. Vooral in de tweede herhaling vanuit een ander camerastanpunt is duidelijk te zien dat Davids de bal niet raakt.
Maar dan blijft staan dat het een overtreding was, maar geen tweede geel!
- Ajaciedjuh
Hou maar op over die uitspraak Luuk… Ik geloof je!Muisje Andersom schreef:Ik heb voor de bres voor Ajax nooit verlaten, MHF!
Sterker nog, vanuit jouw oogpunt bezien is het de meerderheid hier die al enige tijd geleden van de bres gesprongen is! Wellicht dat we n.a.v. de wedstrijden tegen Bremen en AZ weer terugkeren op het rechte pad! ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Van Ajax Netwerk26/2/2007 - 'Goal AZ overtrediging, kaarten Davids terecht'
BRON: KNVB
Het is mosterd na de maaltijd, maar de gelijkmaker van AZ zondagmiddag in de wedstrijd tegen Ajax had afgekeurd moeten worden, zegt Jaap Uilenberg. Uilenberg is het hoofd van het Nederlandse scheidsrechterscorps. ,,Er is inderdaad sprake van een overtreding op Maarten Stekelenburg. De Zeeuw glijdt met gestrekt been door op de doelman en dat had moeten worden bestraft met een vrije trap voor Ajax.", aldus Uilenberg.
De twee gele kaarten voor Edgar Davids waren volgens hem allebei juist. ,,Bij de eerste gele kaart gaat het om de onbesuisde wijze van inkomen. De gele kaart was op z'n plaats. Het feit of een speler al dan niet wordt geraakt, is in deze niet van belang. Bij de tweede gele kaart onderbreekt Davids met een overtreding een veelbelovende aanval. Geel dus."
Wat er met de wel erkende fout fout van Wegereef gaat gebeuren is niet bekend en zal niet bekend worden. Elke wedstrijd in het betaalde voetbal wordt door namelijk de KNVB intern met de scheidsrechters besproken. ,,De wedstrijd tussen AZ en Ajax dus ook. Maar wat de uitkomst is van die evaluatie, blijft intern."
De alwetende Uilenberg heeft gesproken, einde discussie!
Nou, dankjewel Jaap. Wat een verrassing dat die treffer geen geldig doelpunt was.
Afgelopen week zat ik in 010 bij het ABN/AMRO tennis toernooi. Daar konden ze cruciale spelmomenten binnen 5 seconden terughalen met het hawk eye systeem. Gelukkig hebben we dat soort systemen bij het almachtige voetbal niet nodig. De arbitrage ziet immers alles.... :nooo:
Afgelopen week zat ik in 010 bij het ABN/AMRO tennis toernooi. Daar konden ze cruciale spelmomenten binnen 5 seconden terughalen met het hawk eye systeem. Gelukkig hebben we dat soort systemen bij het almachtige voetbal niet nodig. De arbitrage ziet immers alles.... :nooo:
Tja, nog zo iets....
Waarom kunnen scheidsrechters nou niet gewoon toegeven dat ze er naast zitten? Hij kan zich hierbij nog verschuilen achter zijn assistent omdat die er beter voorstond. Maar meneer is zelfs na het zien van de beelden niet in staat om in te zien dat hij er naast zat. Wat moet je nou met zo'n vent? Voorlopig maar niet meer fluiten lijkt mij....
Waarom kunnen scheidsrechters nou niet gewoon toegeven dat ze er naast zitten? Hij kan zich hierbij nog verschuilen achter zijn assistent omdat die er beter voorstond. Maar meneer is zelfs na het zien van de beelden niet in staat om in te zien dat hij er naast zat. Wat moet je nou met zo'n vent? Voorlopig maar niet meer fluiten lijkt mij....
Wegereef zei dat Davids Jenner raakte, dus Uilenberg lult al net zo uit z'n nek als Wegereef .. Maar weer zand erover en op naar de volgende wedstrijd waar je punten mag inleveren dankzij het nivo van onze tob-scheidsrechters .. en natuurlijk heeft iedere club er last van, de een iets minder de ander iets meer .. winnen of verliezen oke, maar niet doordat er een zooitje incompetente scheidsrechters op het veld rondloopt ieder met hun eigen spelregelopvattingen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 26, 2007 5:06 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Het miskende 'talent' heeft gesproken... Bij mij komt het idee omhoog dat er vroeg of laat eens een gek zal opstaan die een scheidsrechter na een dergelijke miskleun nog eens wat (fysiek) aandoet. Het valt me wat dat betreft nog mee. Trek de lijn eens door naar het amateurvoetbal, daar worden al regelmatig scheidsrechters bont en blauw geslagen terwijl de belangen relatief minder groot te noemen zijn. Het zou natuurlijk de volgende onwenselijke stap zijn in de geschiedenis van het betaalde voetbal maar je haalt je de woede wel op de hals op deze manier...Muisje Andersom schreef:Wegereef vond ook na het zien van de beelden dat het geen overtreding op Stekelenburg was!
Het wordt inderdaad de hoogste tijd dat de arbritrage wordt gemoderniseerd. Twee scheidsrechters. Electronische controle. Tijdstraffen. Zuivere speeltijd. Waarom zijn zulke verbeteringen nog steeds niet ingevoerd? Het lijkt wel of het ego van de scheidsrechter belangrijker is dan het spel. :XMarillion schreef:Afgelopen week zat ik in 010 bij het ABN/AMRO tennis toernooi. Daar konden ze cruciale spelmomenten binnen 5 seconden terughalen met het hawk eye systeem. Gelukkig hebben we dat soort systemen bij het almachtige voetbal niet nodig. De arbitrage ziet immers alles.... :nooo:
Ik begrijp wel dat Uilenberg Wegereef wil ontzien, maar die eerste kaart van Davids was mooi geen kaart. :nooo: Als spelers voor zulke 'overtredingen' geel krijgen, beëindigen alle eredivisieploegen wekelijks de wedstrijd met tien man.
Het stinkt aan alle kanten!
En dan gebruiken ze wel videobeelden ;)MHF schreef:Het miskende 'talent' heeft gesproken... Bij mij komt het idee omhoog dat er vroeg of laat eens een gek zal opstaan die een scheidsrechter na een dergelijke miskleun nog eens wat (fysiek) aandoet. Het valt me wat dat betreft nog mee. Trek de lijn eens door naar het amateurvoetbal, daar worden al regelmatig scheidsrechters bont en blauw geslagen terwijl de belangen relatief minder groot te noemen zijn. Het zou natuurlijk de volgende onwenselijke stap zijn in de geschiedenis van het betaalde voetbal maar je haalt je de woede wel op de hals op deze manier...Muisje Andersom schreef:Wegereef vond ook na het zien van de beelden dat het geen overtreding op Stekelenburg was!
IK GELOOF!!!!!!
http://www.knvb.nl/archief/clubs/knvb.n ... vids_juist.Uilenberg: 'Goal AZ onterecht goedgekeurd'
De gelijkmaker van AZ zondagmiddag in de wedstrijd tegen Ajax had afgekeurd moeten worden. Dat zegt Jaap Uilenberg, coördinator scheidsrechterszaken van de voetbalbond.
,,Er was inderdaad sprake van een overtreding op Maarten Stekelenburg. De Zeeuw gleed met gestrekt been door op de doelman en dat had moeten worden bestraft met een vrije trap voor Ajax."
Vanuit de positie van de scheidsrechter, die in de rug keek van de spelers, was de overtreding echter moeilijk waarneembaar, waarbij ook de assistent-scheidsrechter geen andersluidend advies gaf.
De beslissingen van scheidsrechter Jan Wegereef om Ajax-speler Edgar Davids twee keer een gele kaart te geven, waren allebei juist. Uilenberg: ,,Bij de eerste gele kaart gaat het om de onbesuisde wijze van inkomen. Die gele kaart was op z'n plaats. Het feit of een speler al dan niet wordt geraakt, is in deze niet van belang. Bij de tweede gele kaart onderbreekt Davids met een overtreding een veelbelovende aanval. Geel dus."
Intern
Elke wedstrijd in het betaalde voetbal wordt door de KNVB intern met de scheidsrechter geëvalueerd. ,,De wedstrijd tussen AZ en Ajax dus ook. Maar wat de uitkomst is van die evaluatie, blijft intern", aldus Uilenberg.
De wedstrijd AZ-Ajax eindigde zondagmiddag overigens in een 1-1 gelijkspel.
Jammer dat het achteraf niet meer kan worden hersteld :sad:
Pompiedom
Laat mij eens raden. Een dikke nul voor Wegereef.Maar wat de uitkomst is van die evaluatie, blijft intern", aldus Uilenberg.
BTW, vonden jullie Sneijder gisteren ook zo slecht? Of onzichtbaar, dat is een beter woord. En dan nog een kaart pakken ook. Terecht dat hij gewisseld werd. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!
Je moet maar eens een hele wedstrijd naar Inzaghi kijken, die doet dit iedere wedstrijd keer op keer. Een knap staaltje Inzaghi-immitatie, al wordt Klaas-Jan natuurlijk wel geholpen door Donk.Jesse schreef:Ik heb het gevoel dat Huntelaar op zoek is naar een penalty.
Farfan en Huntelaar zouden allebei eens wat mannelijker moeten gaan spelen en zich moeten realiseren dat ze veel meer voordeel zouden halen uit bepaalde situaties door door te spelen. Als ik zie hoe vaak Huntelaar en Farfan in een duel neergaan weet ik gewoon zeker dat wanneer ze in al die duels gewoon op hun benen waren blijven staan ze er een paar grote kansen uitgesleept hadden. Zeker spelers met hun klasse.Frank schreef:Ik weet 100% zeker dat als Farfan in de situatie van Huntelaar geweest zou zijn, dat het merendeel dan gezegd zou hebben: Hij gaat liggen... :hypocrite:
PS Van dat interview na de wedstrijd met Wegereef krijg ik gewoon de rillingen. Wat een engerd. Brrr.