AFC AJAX - Werder Bremen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat verwachten jullie...?

Peiling eindigde op zo feb 18, 2007 8:54 am

AJAX gaat natuurlijk door
10
40%
AJAX verliest
15
60%

Totaal aantal stemmen: 25

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 22, 2007 11:18 am

Hoe dan ook, met Leonardo, Babel, Perez, Sneijder en Huntelaar wordt het kluitjesvoetbal in het mes van Bremen. Zit hier een ander idee achter dan 'god zegene de greep'?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:19 am

Ik mag toch aannemen dat de vleugelspelers de opdracht hebben gekregen het veld breed te houden!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:26 am

Jöhnk schreef:Zit hier een ander idee achter dan 'god zegene de greep'?
Nou dit weer. Gooit Ten Cate alles op de aanval, is het weer niet goed. :nooo:

Er zit niets anders op dat 'god zegene de greep' als je het nog wil proberen. Je moet er niet aan denken dat Werder op het idee komt om aan te vallen. :blush: :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 22, 2007 11:27 am

Welke vleugelspelers? :X

Ik ben bang voor een complete oorwassing met dit toch at te aanvallend elftal. Sneijder en Perez samen op het middenveld, ok, maar Maduro en Roger daarachter, dat gaat niet...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 22, 2007 11:27 am

Muisje Andersom schreef:Ik mag toch aannemen dat de vleugelspelers de opdracht hebben gekregen het veld breed te houden!
Vast wel. En Sneijder zal de opdracht meekrijgen om als controlerende linkshalf te spelen.

Dat is net zoiets als Stekelenburg in de spits opstellen en verlangen dat hij 3 doelpunten maakt. Ik denk niet dat deze spelers het gewenste kunnen bieden.

@Joey: de ene week een ultra-defensieve opstelling en de andere week een naief-aanvallende opstelling. Nee, dat vind ik niet goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:30 am

Jöhnk schreef:Dat is net zoiets als Stekelenburg in de spits opstellen en verlangen dat hij 3 doelpunten maakt. Ik denk niet dat deze spelers het gewenste kunnen bieden.
Natuurlijk niet. Het is in elk geval nooit goed. :X :redcard:

Ik vind het belachelijk om zo aanvallend te spelen, want volgens mij worden we afgemaakt. Maar het moest zo nodig van jullie, dus geef Ten Cate daar in elk geval de credits voor! :nooo:

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:30 am

Als de spelers taakbewust spelen kunnen ze dat heus wel! Goed, Leonardo in plaats van de Mul is misschien niet handig, maar een andere smaak op links is er niet. Of je zou Mitea weer eens een kans moeten geven!

Ik ben niet ontevreden, Henk heeft goed naar me geluisterd!

Muisje Andersom schreef:--------------------Gentenaar-------------------

-----------------------Stam----------------------
------Ogararu-------------------heitinga--------

Maduro-------------------------------------Anita
-------------Sneijder-------Perez----------------

Babel-----------------------------------Leonardo
---------------------Huntelaar--------------------

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:31 am

Muisje Andersom schreef:Ik ben niet ontevreden, Henk heeft goed naar me geluisterd!
:xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:31 am

Maduro aan de buitenkant van het middenveld? :X

Het hele jaar mopperen op Ten Cate, maar één van zijn grootste fouten overnemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:33 am

Ik vind niet, zoals heel AT wel vindt, dat Maduro er niets van kan. Hij zit niet in een goede periode nee, dat is duidelijk, maar een prutser zoals er hier wordt geroepen is ie zeker niet!

Overigens zou Maduro bij mij niet spelen als iedereen fit zou zijn
Laatst gewijzigd door LucaS op do feb 22, 2007 11:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:33 am

Bertje schreef:Maduro aan de buitenkant van het middenveld? :X

Wie anders?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:34 am

Muisje Andersom schreef:Ik vind niet, zoals heel AT wel vindt, dat Maduro er niets van kan. Hij zit niet in een goede periode nee, dat is duidelijk, maar een prutser zoals er hier wordt geroepen is ie zeker niet!

Overigens zou Maduro bij mij niet spelen als iedereen fit zou zijn
Dit heeft werkelijk niets met mijn post te maken.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:35 am

Dan ben ik te dom om de diepere betekenis van je post te vatten, vrees ik

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:35 am

joey schreef:
Bertje schreef:Maduro aan de buitenkant van het middenveld? :X

Wie anders?
Dan nog liever Maduro in de verdediging en Ogararu op het middenveld. Het middenveld kan wel wat meer loopvermogen gebruiken. En daarnaast, Maduro of Ogararu, ze kunnen toch allebei niet verdedigen.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 22, 2007 11:35 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:Dat is net zoiets als Stekelenburg in de spits opstellen en verlangen dat hij 3 doelpunten maakt. Ik denk niet dat deze spelers het gewenste kunnen bieden.

Ik vind het belachelijk om zo aanvallend te spelen, want volgens mij worden we afgemaakt. Maar het moest zo nodig van jullie, dus geef Ten Cate daar in elk geval de credits voor! :nooo:
Goed, die credits krijgt hij van mij. Maar ik vraag me af of je met dit elftal uberhaupt aanvallend aanvallend kunt spelen. Immers, als je wilt aanvallen moet je de bal eerst veroveren. Wie gaat dat doen? Maduro? Roger? Aanvallend voetbal is iets anders dan zoveel mogelijk aanvallers opstellen.

Tel daarbij op dat Leonardo bij balverlies niets anders doet dan zijn mannetje laten lopen en ik vrees dat dit een traumatische ervaring wordt.

Wat mij betreft speelt De Mul op rechts en Perez op links. Zo komt er op het middenveld een plekje vrij voor een controlerender speler (Anita bijvoorbeeld).

Verder ben ik het met Bertje eens dat Maduro niet als kanthalf gebruikt dient te worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:37 am

Maduro in een driemansverdediging? :scared:

We missen Gabri,dat is een aderlating. Wat je verder ook van hem vindt, die jongen heeft Laufpensum voor twee.

@Jöhnk: Perez loopt ook waar hij wil. Is zeker geen linksbuiten. Eigenlijk is alleen De Mul een echte buitenspeler, maar die is fysiek een maatje te klein gebleken tegen Werder in de eerste wedstrijd.
Ik weet ook niet wie de bal moet afpakken. Maduro? Staat hij daarom op het middenveld? We missen Gabri én Davids, dus wordt het sowieso improviseren. Anita is een leuke speler, maar geen Vieira. Je zou aan Donald kunnen denken, maar die kwam er in de eerste wedstrijd in de duels niet echt aan te pas.
Ik neem aan dat Ogararu het loopwerk op rechts voor zijn rekening gaat nemen. We zullen dus zien of Ogararu in de praktijk aanvallend zal spelen of dat het achter zijn tegenstander aan rennen wordt.
Laatst gewijzigd door joey op do feb 22, 2007 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:38 am

Bertje schreef:Dan nog liever Maduro in de verdediging
Ik hou nog wel een beetje rekening met mijn mede-at'ers! Iedereen hier roept dat ze Maduro nooit meer in de verdediging willen zien!

Heitinga en Ogararu voor de spitsen met Stam erachter en Maduro en (in mijn opstelling) Anita voor het verdedigende werk op het middenveld. En loopvermogen? Tja, dat hebben wij minder dan Werder. Heel erg compact spelen dus bij balverlies en bij balbezit breed uitwaaien!

Harm

Bericht door Harm » do feb 22, 2007 11:40 am

joey schreef:

Henk speelt zo omdat hij verder geen andere spelers heeft. Als hij deze en vorige week de kans had, dan had hij zoals zovaak 5 verdedigers opgesteld (inclusief Heitinga op het middenveld).

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 22, 2007 11:40 am

Ik zou net als Johnk met Perez links voorin beginnen, en Anita samen met Maduro dan maar op het middenveld beginnen. Heitinga, Anita, Maduro en Sneijder op het middenveld dus. Babel, Perez, en Huntelaar voorin.

We gaan in ieder geval wel voor de winst!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:41 am

Harm schreef:Henk speelt zo omdat hij verder geen andere spelers heeft. Als hij deze en vorige week de kans had, dan had hij zoals zovaak 5 verdedigers opgesteld (inclusief Heitinga op het middenveld).
Ongetwijfeld

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 22, 2007 11:42 am

Zoals zo vaak? Noem dan eens 3 wedstrijden waarin hij met 5 verdedigers heeft gespeeld...

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:45 am

Harm schreef:Henk speelt zo omdat hij verder geen andere spelers heeft. Als hij deze en vorige week de kans had, dan had hij zoals zovaak 5 verdedigers opgesteld (inclusief Heitinga op het middenveld).
Verdedigende middenvelder heet dat. Of is Simons ook verdediger?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:50 am

Nooit met een echte 5-mans verdediging, maar in 1 wedstrijd Stam, Ogararu, Grygera, Heitinga, Maduro, Gabri en Emanuelson opstellen, kun je nauwelijks superaanvallend noemen! En dat is wel een aantal keren gebeurd hoor.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » do feb 22, 2007 11:54 am

Muisje Andersom schreef:Nooit met een echte 5-mans verdediging, maar in 1 wedstrijd Stam, Ogararu, Grygera, Heitinga, Maduro, Gabri en Emanuelson opstellen, kun je nauwelijks superaanvallend noemen! En dat is wel een aantal keren gebeurd hoor.
Wanneer dan?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 22, 2007 11:55 am

joey schreef:@Jöhnk: Perez loopt ook waar hij wil. Is zeker geen linksbuiten. Eigenlijk is alleen De Mul een echte buitenspeler, maar die is fysiek een maatje te klein gebleken tegen Werder in de eerste wedstrijd.
Ik weet ook niet wie de bal moet afpakken. Maduro? Staat hij daarom op het middenveld? We missen Gabri én Davids, dus wordt het sowieso improviseren. Anita is een leuke speler, maar geen Vieira. Je zou aan Donald kunnen denken, maar die kwam er in de eerste wedstrijd in de duels niet echt aan te pas.
Ik neem aan dat Ogararu het loopwerk op rechts voor zijn rekening gaat nemen. We zullen dus zien of Ogararu in de praktijk aanvallend zal spelen of dat het achter zijn tegenstander aan rennen wordt.
Duelkracht is meer dan groot en sterk zijn alleen. Denk aan Pienaar tegen Viera. Ik vond Anita echt verrassend goed in de duels, in tegenstelling tot Donald, die in dat opzicht vies tegenviel. Anita is zeker geen topper, maar wel een speler die al jaren als toptalent te boek staat en de afgelopen (desastreus verlopen) week misschien wel onze beste speler was na Jaap Stam. Alle ingredienten zijn dus aanwezig om hem op te stellen. Zeker als je bedenkt wie de alternatieven zijn. Jeugdspelers bij het eerste betrekken is 1, dat doet Ten Cate uitstekend. Jeugdspelers daadwerkelijke de kans geven als de situatie zich daartoe leent is 2.

Maar goed, het zij zo. Ik wil daar ook niet zo'n punt van maken omdat het sowieso behelpen is en deze wedstrijd eigenlijk nergens over gaat.

Over Perez: ik onderken dat hij geen 'echte' linksbuiten is. Maar dat is het alternatief Babel ook niet. Daarom zou ik tegen de, met alle respect, dommekrachten achterin bij Werder kiezen voor de lepe Perez.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do feb 22, 2007 12:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie