PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 21, 2007 12:26 am

Wouter schreef:
Je vergist je, die wedstrijd kan me weinig schelen. Ik heb het einde ook niet gehaald. De krant lezen vind ik een stuk plezieriger. Ik merk dat ik steeds minder geduld krijg met dit soort vertoningen (puur resultaatvoetbal), het interesseert me gewoon niet.
Gek, want ik vond het een boeiende wedstrijd van een hoog niveau. In elk geval een stuk beter en spannender dan Werder-Ajax, waar één ploeg duidelijk tekort kwam voor het Europese (sub)topniveau.

Het is toch wel fascinerend om te zien hoe goed Gomes is, en hoe Cocu op zijn oude dag mee kan draaien in het internationale topvoetbal. Ik zou zeggen: chapeau, PSV!

En een slome wedstrijd? Je ziet toch wel hoe snel Arsenal kan combineren? Alleen stond de verdediging van PSV zo goed dat Arsenal desondanks maar een handvol kansen kreeg. Ajax was weggespeeld door Arsenal, Joey...
Dat laatste zeker. 1-0 Tegen Arsenal in een 8e finale Champions League telt en PSV heeft de overwinning niet gestolen. Maar ze zijn pas halverwege, ben benieuwd wat ze in London laten zien en vooral ook wat Arsenal dan laat zien.

Hoger niveau dan Werder-Ajax is nogal een inkoppertje. Je hebt gewoon het verschil tussen Uefa-cup en Champions League gezien.
Ajax!

Wouter

Bericht door Wouter » wo feb 21, 2007 12:43 am

Vooral het verschil tussen PSV en Ajax!

Kilroy

Bericht door Kilroy » wo feb 21, 2007 1:07 am

Amen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 5:58 am

Ongelooflijk dat sommige mensen nog steeds quasi-verbaasd roepen dat een wedstrijd van PSV geen spectaculair voetbal oplevert. Persoonlijk kan het me niet zoveel schelen. PSV is mijn type ploeg of club niet, maar ze hadden hun zaakjes vanavond uitstekend op orde. Petje af voor Koeman en Tonny Bruins-Slot en de organiserende spelers van PSV.

Juist dankzij het behoudende spel had PSV na het doelpunt veel meer puf over dan Arsenal, dat min of meer met z’n krachten had gesmeten. PSV nam op het middenveld weinig initiatief en was bereid een eigen speler op te offeren aan iedere middenvelder van Arsenal. In Engeland is het algemeen bekend dat je Arsenal dicht op de huid moet zitten en fysiek aan moet pakken. Geef je Rosicky, Fabregas en Hleb tijd aan de bal dan word je zoek gespeeld. Aan de zijkanten mochten Adebayor en Henry gevaarlijk worden, maar zodra ze in het centrum opdoken werd de ruimte uitstekend beperkt. Ik lees hier dat Adebayor slecht was, maar ik vond Henry nog veel slechter. Die werd vrij radeloos van z’n bewakers en schoot alleen maar vanuit de tweede lijn. Dit betreft overigens een foute inschatting van mij. Ik dacht dat Alex het heel moeilijk zou krijgen tegen Henry, maar de mensen voor hem (vooral Simons, uiteraard) hielpen hem uitstekend waardoor Henry nooit de ruimte kreeg om op snelheid te komen.

PSV kon het zich ook wel veroorloven om Arsenal aan de zijkant aan te laten klooien. Clichy moest wel veel achterin blijven vanwege Koné, die vaak zijn kant op zocht. En aan de andere kant was Gallas een farce als opkomende rechtsback, terwijl Hleb zo slecht speelde dat ik niet anders kan bedenken dan dat hij wel degelijk nog last had van z’n eerder opgelopen griep. Naast de matige toevoer heeft Arsenal ook nog eens weinig goede koppers, dus het risico lag gewoon erg laag. Arsenal moet het van de lage passes en beweging hebben, maar dat hebben we vandaag vooral in de tweede helft totaal niet terug gezien. Ik verbaas me overigens over de opmerking van Joey, die zei dat hij vond dat Arsenal niet echt een goed team heeft. Dan ga ik me toch echt afvragen hoeveel wedstrijden van Arsenal hij heeft gezien.

En wie was degene op AT die Da Costa maar niets vond? Persoonlijk heeft hij dit seizoen op mij een goede indruk gemaakt, met de wedstrijd van vandaag als absoluut hoogtepunt. Samen met Simons en Alex vond ik hem de grote uitblinker. Verder verdient Koné ook een compliment. Gewoon een ongepolijste speler met dat beetje extra klasse, die tenminste gewoon blijft staan als hij aangepakt wordt. Zo kan het dus ook. Wat een beer van een speler.

Ik vond niet dat PSV de overwinning op basis van het vertoonde spel in balbezit verdiende. Daarin was het Arsenal slechts het laatste half uur de baas, toen Arsenal op een oneigen manier probeerde te voetballen. Daarvoor probeerde de Gunners tevergeefs gaten te zoeken, maar alleen Rosicky (die zich echt uitstekend manifesteert binnen de ploeg) kreeg enigzins ruimte en zorgde voor creativiteit. Anyway, op basis van de tactische aanpak en slimmigheid mag men niet klagen over de overwinning van PSV. En nee, voor aantrekkelijk voetbal hoef je niet naar PSV te kijken. Daarvoor kan je beter wat vaker naar Arsenal kijken. Tenzij ze tegen een verdedigend uitmuntend PSV spelen natuurlijk. ;)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo feb 21, 2007 8:52 am

Zo, het was weer lekker op z'n psv's. Na de goal heb ik hem maar uitgezet, want ik zag het alweer gebeuren dat ze lekker achterover gingen hangen en vanochtend op de samenvating bij Sport 1 was dat inderdaad goed te zien. De eerste helft was Arsenal duidelijk de betere ploeg, maar kwam het niet tot scoren. dan valt 1 kans in de vorm van een zondagsschot goed en dan win je hem ook nog. Ongelofelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 21, 2007 10:22 am

Kon er wel van genieten
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 21, 2007 10:28 am

Ik heb ook een leuke wedstrijd gezien... PSV speelde goed en georganiseerd... kan Ajax nog wat van leren... slim spelen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 10:29 am

Thomas schreef:Ik verbaas me overigens over de opmerking van Joey, die zei dat hij vond dat Arsenal niet echt een goed team heeft. Dan ga ik me toch echt afvragen hoeveel wedstrijden van Arsenal hij heeft gezien.
Ik vind - en dat vind ik al heel veel jaren- dat Wenger er niet alles uithaalt. De man heeft een goede kijk op spelers en kan uitstekend met ze omgaan, maar zijn team staat niet altijd goed, vind ik. Gisteren bijvoorbeeld bleven steeds twee of drie verdedigers bij de eenzame Koné en nog kwam die aan de bal. Mag nooit gebeuren. Waarom niet een speler doorgeschoven om de aanvoer af te snijden? Koné was het enige gevaar, dan ben je overal van af.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 21, 2007 10:32 am

Drie man achterin houden in de Champions League vind ik geen schande, maar dat Arsenal al jaren zonder enige dreiging vanaf de zijkanten speelt is toch wel erg. Het gaat soms heel snel met één keer raken, maar ze zoeken altijd meteen het overvolle centrum op. Maak nou eens gebruik van het hele veld! Geen wonder dat Manchester, met een naar mijn mening minder uitgebalanceerde selectie, hoger staat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 10:43 am

Gaat niet om die drie man, gaat erom dat Koné met de bal kan gaan lopen. Doe het een of het ander. Of je zorgt dat Koné meteen van de bal wordt gezet of je snijdt de aanvoer af.
En inderdaad, Arsenal speelde alles door het midden. Terwijl PSV problemen had aan de zijkant, want Kromkamp was niet helemaal fit (heb ik begrepen) en toen Da Costa gewisseld werd, kwam er een onwennige Chinees in.
Ik weet niet wat het is met Arsenal. Ze hebben uitstekende spelers, maar op de een of andere manier krijg je altijd het gevoel dat Wenger er niet alles uit haalt.

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 21, 2007 10:44 am

Aangezien ze vorig seizoen de finale van de CL hebben gehaald en tot die finale geen enkel doelpunt tegen kregen (!) zullen ze wel iets kunnen...

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 21, 2007 10:46 am

Volgens mij scoorde Rosenberg vorig seizoen in de CL tegen Arsenal! :cheer:
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 21, 2007 10:47 am

Die speelt dan nu ook bij een topclub.

Ik heb het gisteren niet gezien, maar wil toch even de PSV'ers feliciteren. Had niet verwacht dat ze deze pot zouden winnen. Chapeau!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo feb 21, 2007 10:47 am

Ik heb een leuke wedstrijd gezien, ondanks gemor van MA zo af en toe :D

Gefeliciteerd!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 10:49 am

Baseman schreef:Aangezien ze vorig seizoen de finale van de CL hebben gehaald en tot die finale geen enkel doelpunt tegen kregen (!) zullen ze wel iets kunnen...
Dit jaar hebben ze er wel een paar tegen, toch? En niet alleen afstandsschoten.

Als ik Wenger was, zou ik Alex kopen. :yes:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 21, 2007 10:50 am

Als ik Wenger was zou ik Henry verkopen als hij vaker zo staat te spelen als gisteren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » wo feb 21, 2007 12:26 pm

Koeman zit Engelse clubs bijna altijd dwars

21/2/2007 12:10

Ronald Koeman kan rustig achteroverleunen. De eerste kennismaking was geen gelukkige, maar sindsdien heeft de PSV-coach vrijwel altijd een Europese ontmoeting met Engelsen gewonnen.

Zijn eerste optreden tegen een Engelse club was meteen een slechte ervaring. In het shirt van Barcelona droop Koeman in 1991 af, nadat Manchester United in Rotterdam ten koste van de Catalanen de Europa Cup II had gewonnen.

Maar sindsdien overheerst een beter gevoel bij Koeman als het gaat om dubbele confrontaties met Engelse ploegen. In het seizoen 1994/95 volgde met Barcelona in de Champions League de revanche op Manchester United, dat na de 4-0 in Camp Nou op doelsaldo strandde in de groepsfase.

Een jaar later trok Koeman als Feyenoorder aan het langste eind. In de strijd om de Europa Cup II maakten de Rotterdammers in de tweede ronde een einde aan de Europese aspiraties van Everton.

In de aanloop naar het 'grote trainerswerk' kreeg Koeman nog één keer een uitschakeling door Engelse ploeg voor de kiezen. Door de 3-3 thuis tegen Manchester United strandde Barcelona, waar Koeman als assistent werkzaam was, in de poulefase van de Champions League.

Dat was de laatste slechte herinnering van Koeman bij een Europese confrontatie met een Engelse opponent. Zijn trackrecord als trainer is er een om de vingers bij af te likken. Arsenal moet vrezen voor een herhaling van vier jaar geleden, toen Ajax onder leiding van Koeman The Gunners twee keer op een remise hield. Die resultaten betekenden het einde aan het Londense Champions League-illusies, waar de Amsterdammers verder gingen.

In Engeland denkt men met meer afschuw terug aan afgelopen seizoen. In de Champions League zorgde Koemans Benfica voor de uitschakeling van Manchester United én titelverdediger Liverpool.

De laatste nederlaag is niet lang geleden. Liverpool was op 22 november 2006 met 2-0 te sterk. Maar PSV was op dat moment al zeker van een plaats bij de laatste zestien, dus deze nederlaag bleef zonder gevolgen. Koeman heeft als trainer een ongeslagen status, die mede dankzij de 1-0 thuiszege op Arsenal mogelijk over twee weken wordt verlengd.
v.i.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 12:26 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Ik verbaas me overigens over de opmerking van Joey, die zei dat hij vond dat Arsenal niet echt een goed team heeft. Dan ga ik me toch echt afvragen hoeveel wedstrijden van Arsenal hij heeft gezien.
Ik vind - en dat vind ik al heel veel jaren- dat Wenger er niet alles uithaalt. De man heeft een goede kijk op spelers en kan uitstekend met ze omgaan, maar zijn team staat niet altijd goed, vind ik.
Hij haalde vorig seizoen de finale van de CL met een heel jong elftal. Het team waar Wenger daadwerkelijk kampioenschappen mee won met jongens als Pires, Adams, Keown, Vieira, Bergkamp, Wiltord, Ljungberg en co is de laatste jaren afgebrokkeld en dus moet Wenger opnieuw bouwen. Dat doet hij door vooral spelers te contracteren met een uitstekende techniek, passing, snelheid en beweeglijkheid en te hameren op samenspel.

Ik vond het opmerkelijk dat jij Arsenal geen team noemde omdat ze over het algemeen juist uitstekend op elkaar ingespeeld zijn. Maar Arsenal heeft net als de meeste andere ploegen ook genoeg zwakke punten. En op een aantal daarvan zijn ze gisteren goed gepakt door PSV.
joey schreef:Gisteren bijvoorbeeld bleven steeds twee of drie verdedigers bij de eenzame Koné en nog kwam die aan de bal. Mag nooit gebeuren. Waarom niet een speler doorgeschoven om de aanvoer af te snijden? Koné was het enige gevaar, dan ben je overal van af.
Gallas en Senderos kunnen Koné nooit bijbenen en dus was het een risico om bijvoorbeeld Touré, die opbouwend het sterkst is, naar voren te schuiven.
Bertje schreef:Drie man achterin houden in de Champions League vind ik geen schande, maar dat Arsenal al jaren zonder enige dreiging vanaf de zijkanten speelt is toch wel erg. Het gaat soms heel snel met één keer raken, maar ze zoeken altijd meteen het overvolle centrum op. Maak nou eens gebruik van het hele veld! Geen wonder dat Manchester, met een naar mijn mening minder uitgebalanceerde selectie, hoger staat.
Je hebt het over de algemene balans van de complete selectie of over de balans van het basisteam? Ik vind de basis van Manchester toch echt een stuk beter uitgebalanceerd, hoor.

Over die dreiging vanaf de zijkanten ben ik het uiteraard volledig met je eens. Ik gaf al aan dat PSV Arsenal daar ook z'n gang liet gaan, maar dat Arsenal er (vooral zonder opbouwend sterke rechtsback) niets mee kon.
Bertje schreef:Als ik Wenger was zou ik Henry verkopen als hij vaker zo staat te spelen als gisteren.
:yes:

Die maakte echt een moedeloze indruk. Maar goed, Henry maakt het wel weer goed hoor. ;)

999

Bericht door 999 » wo feb 21, 2007 12:26 pm

joey schreef:
Baseman schreef:Aangezien ze vorig seizoen de finale van de CL hebben gehaald en tot die finale geen enkel doelpunt tegen kregen (!) zullen ze wel iets kunnen...
Dit jaar hebben ze er wel een paar tegen, toch? En niet alleen afstandsschoten.

Als ik Wenger was, zou ik Alex kopen. :yes:
Als ik Wenger was zou ik niet naar jullie luisteren ;)
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 1:01 pm

Ik vind Henry overschat. :X

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 21, 2007 1:06 pm

Hahaha, nog even en volgens Joey is Arsenal een middelmatig team met middelmatige spelers :D

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 1:10 pm

Nee, ik zeg juist dat Arsenal heel goede spelers heeft. Henry is ook een heel goede speler, maar niet zo verschrikkelijk goed als soms wel eens wordt beweerd. Vind ik.
Ik vind Arsenal tactisch niet zo bijzonder. Bleek gisteravond ook weer.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo feb 21, 2007 1:10 pm

Klasse van PSV hoor. Vond het een aardige wedstrijd om te zien en het resultaat is uitstekend. Koeman-style behaald natuurlijk, maar ja... Winst is winst!

Gefeliciteerd! Ik moet zeggen dat ik van Arsenal (eigenlijk alle engelse ploegen op Chelsea na) niet een super hoge pet op heb maar toch. Het is wel degelijk een grote ploeg.

Klasse derhalve. Hopen dat ze doorgaan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 1:13 pm

'PSV speelde als team met moeder aller katers'

De Engelse media verbaasden zich over de nederlaag van Arsenal bij PSV. De Eindhovenaren kunnen ondanks het knappe resultaat op weinig sympathie rekenen.
'In de 99 duels in Europa's belangrijkste competitie kwam Arsenal nooit een tegenstander tegen met zulke povere ambities in een wedstrijd voor eigen publiek', sneerde boulevardkrant The Sun naar de insteek van de ploeg van Ronald Koeman. 'Zijn ploeg speelde alsof het bijkwam van de moeder aller katers.'

The Guardian haalde aan dat Arsenal eenvoudig als feestvarken Brabant had kunnen verlaten. 'Het overwicht was overduidelijk, maar de losbandigheid in de afwerking kwam Arsenal duur te staan. Als het zijn kansen had benut, zou Arsenal het Eindhovense carnaval vierend hebben afgesloten.' De goal van Edison Méndez was de Londenaren namelijk zelf aan te rekenen. 'Hij kreeg absurd veel tijd en ruimte.'

De BBC zag in het verslag op de website dat Arsenal compleet van de kaart was door de 1-0. 'Arsenal raakte in paniek, iedere pass ging verkeerd. De verbijstering was zo groot dat Philippe Senderos een nutteloze handsbal maakte.'

The Times ziet Arsenal ondanks de flater een goede kans maken alsnog te overleven in de Champions League. 'Voor de meegereisde Arsenal-fans was het een groot contrast met vorig jaar, toen hun ploeg met 1-0 won uit tegen Real Madrid. (…) Toch kunnen ze moed putten uit Arsenals comeback-kwaliteiten. Het heeft dit seizoen al veertien keer gelijke spelen of zeges behaald terwijl ze leken te gaan verliezen.'
VI

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 21, 2007 1:15 pm

Prachtig is dat ja, de media in het andere land !
Na de uitschakeling van Lyon door PSV was de media in Frankrijk ook al zo anti-PSV, geweldig altijd die slechte verliezers :headbang:

Gesloten