Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 9:07 pm

Giacomo Puccini schreef: Wat is dat nu weer voor rare uitspraak. Misschien dwingen Babel en Leonardo het zelf wel af, of is dat een gekke gedachte?
Ik zal mijn rare uitspraak voor jou even toelichten:

Ik heb het gevoel dat HtC erg gecharmeerd is van Babel. Als ik me niet vergis begon hij ook al vrij snel na zijn aanstelling hem de hemel in te prijzen. Hij ziet het helemaal in hem zitten. Daarom zal hij altijd met Babel willen spelen. Zij het als linksbuiten, zij het als spits.

Dan heb je Leonardo, in principe een zelfde soort speler als Babel. Erg snel en behendig. Leonardo is niet de makkelijkste speler, maar het schijnt dat hij vooral door HtC gekomen is. In mijn ogen speelt dat mee bij HtC om Leonardo dan ook zo vaak mogelijk op te stellen.

Samen met de Mul heb je natuurlijk dan drie razendsnelle spelers die in principe elke verdediging zoek kunnen spelen. Tel daarbij op dat Huntelaar onder HtC minder laat zien dan onder Blind en Leo - Babel - de Mul wel heeft gezorgd voor twee overwinningen dat hij het nog even zo laat staan.

Mee eens ben ik het overigens niet. Ik zie graag ook iemand voorin die kan koppen. Bovendien zou ik ook graag Perez opstellen. Al hangt dat weer af van de tegenstander.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 11, 2007 9:11 pm

Ging het de tweede helft met Huntelaar en Perez beter dan in de eerste helft met Babel en Leonardo? Ik vind van niet. En dat terwijl Perez en Huntelaar veel meer ruimte kregen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 11, 2007 9:38 pm

Ok Jesse, het is dus een gevoel. Mijn 'gevoel' is dat íedere trainer gecharmeerd zou zijn van Babel want het gaat hier om een jongen van net 20 die dit seizoen sterk presteert. Meestal aan de linkerkant, dat wel.

Een jongen van 19-20 geef je iets eerder een complimentje dan een gearriveerde speler die al door de complete natie op handen wordt gedragen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Dat heeft niks met voortrekken of 'gecharmeerd zijn van', te maken, maar met het beste uit spelers proberen te halen. Huntelaar krijgt al genoeg complimentjes terwijl hij al een aantal maanden op het veld liep te klieren. Als Ten Cate de pik op Huntelaar had gehad waren er al vele aanleidingen om hem er een keer naast te zetten, maar dat is niet gebeurd.

En Leonardo is net bij de club, geef die jongen een kans zeg. Zelf ben ik fan van de voetballer Perez en ik was fanatiek tegen de komst van Leonardo. Maar tot op heden verbaast ie vriend en vijand, dus zijn basisplek dwingt hij zelf af. Gaat hij minder voetballen dan komt hij er net als ieder ander naast te staan. Nogal voorbarig om daar aan te twijfelen want tot op heden heeft Ten Cate geen namen gespaard. Zo heeft bijvoorbeeld 'nobody' Tom de Mul zich in het team gespeeld ten koste van Argentijns (ex-)international Rosales.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:26 pm

Giacomo Puccini over Babel schreef:Met zijn goede spel op links en veelbelovende optredens in Jong Oranje heeft hij verdiend om het ook eens in het centrum te mogen proberen.
Ben je niet in de war met Huntelaar? :D

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:28 pm

Vandaag zei HtC dat Babel ongelukkig speelde. En dat terwijl Raymon Babel goed vond. ;)

Denk dat de analyse van GP helemaal klopt. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:33 pm

Ik vind overigens helemaal niet dat Leonardo vriend en vijand verrast. Tegen Feyenoord stelde hij teleur, net als vandaag. Blijven over twee invalbeurten tegen kapotgespeelde ploegen waarin hij een goede indruk achterliet. Van dat soort invalbeurten heeft Perez er al velen op zijn naam staan. Bovendien stelt Perez bijna nooit teleur als je hem in de basis opstelt.

Over Babel. Vandaag vond ik Babel veel balvaster dan tegen Feyenoord. Maar misschien rekent HTC toch in goals en assists?

Vond hem trouwens wat lauwtjes reageren na de 1-2 van KJH.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:38 pm

Jöhnk schreef:Ik vind overigens helemaal niet dat Leonardo vriend en vijand verrast. Tegen Feyenoord stelde hij teleur, net als vandaag. Blijven over twee invalbeurten tegen kapotgespeelde ploegen waarin hij een goede indruk achterliet.
Mee eens, al kan ik me voorstellen dat HtC de lichtvoetige Leonardo opstelde vanwege het drassige veld. Maar ik zou Leonardo liever als invaller achter de hand houden voor de laatste fase van de wedstrijd tegen kapotgespeelde ploegen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 11:39 pm

Ja, hij zat overduidelijk te balen dat Huntelaar scoorde. :D Als hij liever niet had gehad dat Huntelaar zou scoren, dan had hij hem niet ingebracht.

Ik vond Leonardo overigens sterk spelen nadat Huntelaar erin kwam. De aanval Babel-Huntelaar-Leonardo hebben we jammer genoeg nog altijd niet een hele wedstrijd kunnen bewonderen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:42 pm

Iedere week weer spelen we om onze laatste kans op het kampioenschap. Ik ging helemaal door het lint toen Huntelaar scoorde, net als HTC na de 2-3 van Leonardo tegen FCG.

Nee, ik vind echt dat hij wat lauwtjes reageerde.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 11:43 pm

Ik had eerlijk gezegd hetzelfde gevoel, maar ik heb absoluut geen zin om daar nu een punt van te gaan maken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:44 pm

Sorry.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 12:37 am

Jöhnk schreef:Nee, ik vind echt dat hij wat lauwtjes reageerde.
Wacht even. Je suggereert dat HtC niet blij was met het doelpunt van KJH. Dat gaat wel ver, zeg. Ik weet dat je liever Blind had gehouden, maar je moet niet overdrijven. Als HtC liever niet had gewild dat KJH scoorde, had hij hem simpelweg op de bank kunnen houden. We mogen aannemen dat hij KJH liet invallen in de hoop dat KJH een doelpunt maakte, of heb je een andere theorie? :nooo:
Los daarvan, er voltrekt zich het voor HtC ideale scenario. KJH wordt gepasseerd, kondigt aan dat hij terugvecht, valt in en scoort. Wat wil je nog meer? HtC nam een gok, KJH moet het nu oppakken. Doet hij dat niet,dan heeft HtC een probleem.
De vreugde van HtC na de winnende uit bij Groningen was enorm, maar wat wil je? Het was ver in de blessuretijd. Toch een andere situatie.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 12, 2007 12:41 am

Dat suggereer ik niet hoor. Het viel me op, dat is alles. Niet per se omdat Huntelaar scoorde, maar omdat dit achteraf best eens een zeer belangrijk doelpunt kan blijken. Ik vond hem echt heel lauwtjes reageren. Kijk het anders nog eens terug.

Wel denk ik dat HTC ook maar een mens met persoonlijke voorkeuren is, dat klopt. Maar dat geldt in zeker mate voor elke trainer.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma feb 12, 2007 1:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 12, 2007 12:48 am

Zou het iets van een verschil zijn dat het tegen Groningen ver in de blessuretijd was en HtC niet meer dacht dat het ging lukken, terwijl het nu in de 70e (?) minuut was en het er meer schijn van had dat het Ajax ging lukken?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 12, 2007 12:58 am

Dat zou kunnen, ja. Persoonlijk deed die goal mij minder omdat de achterstand op Psv toen nog onoverbrugbaar leek. Maar wellicht juichte Ten Cate ingetogen omdat het spel van Ajax niet al te best was.

Maar ik hou erover op, want ik word verkeerd begrepen. Natuurlijk ga ik ervan uit dat het HTC in eerste instantie om het Ajaxbelang (en zichzelf) gaat.

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 1:16 am

Jöhnk schreef:Dat suggereer ik niet hoor. Het viel me op, dat is alles. Niet per se omdat Huntelaar scoorde, maar omdat dit achteraf best eens een zeer belangrijk doelpunt kan blijken. Ik vond hem echt heel lauwtjes reageren. Kijk het anders nog eens terug.

Wel denk ik dat HTC ook maar een mens met persoonlijke voorkeuren is, dat klopt. Maar dat geldt in zeker mate voor elke trainer.
Nu je het zegt, heb het even terug gekeken en inderdaad nogal lauwtjes, beetje een reactie van " ah nee, iedereen behalve Huntelaar ".Daarmee suggereer ik ook niet dat hij niet blij mee zou zijn.Meer zoiets als wat een gewisselde speler heeft als zijn vervanger scoort ...
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma feb 12, 2007 3:25 am

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Dat suggereer ik niet hoor. Het viel me op, dat is alles. Niet per se omdat Huntelaar scoorde, maar omdat dit achteraf best eens een zeer belangrijk doelpunt kan blijken. Ik vond hem echt heel lauwtjes reageren. Kijk het anders nog eens terug.

Nu je het zegt, heb het even terug gekeken en inderdaad nogal lauwtjes, beetje een reactie van " ah nee, iedereen behalve Huntelaar ".Daarmee suggereer ik ook niet dat hij niet blij mee zou zijn.Meer zoiets als wat een gewisselde speler heeft als zijn vervanger scoort ...
Foei, Jöhnk en Voetske. Er is een Ten Cate topic, een Ado-Ajax topic, een Babel topic en een Huntelaar topic. Alle keus dus om over 'het opstellen van Huntelaar/Babel in Den Haag en de reacties daarop van de trainer' te posten. Maar dus niet in het Ajax - Feijenoord topic. :confused:

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 8:07 am

Dubbel schreef:
Voetske schreef:

Foei, Jöhnk en Voetske. Er is een Ten Cate topic, een Ado-Ajax topic, een Babel topic en een Huntelaar topic. Alle keus dus om over 'het opstellen van Huntelaar/Babel in Den Haag en de reacties daarop van de trainer' te posten. Maar dus niet in het Ajax - Feijenoord topic. :confused:
Je vergeet Joey, Jesse en Thomas .... en jezelf ;)
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 12, 2007 8:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 8:10 am

Thomas schreef:Ja, hij zat overduidelijk te balen dat Huntelaar scoorde. :D Als hij liever niet had gehad dat Huntelaar zou scoren, dan had hij hem niet ingebracht.

Ik vond Leonardo overigens sterk spelen nadat Huntelaar erin kwam. De aanval Babel-Huntelaar-Leonardo hebben we jammer genoeg nog altijd niet een hele wedstrijd kunnen bewonderen.
Denk eerder dat het doelpunt van Huntelaar er voor zorgde dat er meer ruimte kwan voor Leonardo ( en de andere AJAX spelers ), jammer genoeg duurde het tot de 80 minuut voordat hij een paar keer daar gebruik van maakte.Verder was het niet veel met Leo ...

Zo zie je maar hoe belangrijk doelpunten zijn ;) ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 9:35 am

Wat mij opviel was juist de uitbundige felecitatie (het was bijna een omhelsing) bij het verlaten van het veld door Babel.
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 11:02 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Lucas op 1 februari schreef:Als Ajax zondag wint en PSV mocht verliezen, zie ik ons zelfs nog wel kampioen worden Maarten! Wel 'even' in Eindhoven winnen natuurlijk!
Het is Lucas niet! Het is de Neef'!
:bis: :bis: :cheer:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 12, 2007 11:36 am

Die goal van Leonardo was natuurlijk wel even wat anders, zeg. In de allerlaatste minuut de winnende maken na een geweldige partij. Tegen ADO was er nog genoeg tijd, waarbij velen al wisten dat Ajax nog wel zou gaan winnen.

Wereld van verschil.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 7:21 pm

Rosenberg9 schreef:Wat mij opviel was juist de uitbundige felecitatie (het was bijna een omhelsing) bij het verlaten van het veld door Babel.
Mooi van Babel. :xyxthumbs:

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 12, 2007 7:33 pm

Ik vind het een rare zin. Wie werd nu door wie omhelsd?

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 10:07 pm

Ten Cate trok bijna de arm van vriend ryan los! :yes:

Plaats reactie