Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 11:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dus eigenlijk zeg je dat HtC van Huntelaar een completere spits maakt door hem tegen feyenoord de hele wedstrijd op de bank te zetten? Waarom zou je van Huntelaar een completere spits moeten maken? Wat is het doel van de spits? Meevoetballen met de rug naar de goal, terwijl zijn grootste kwaliteit het maken van doelpunten is? Is dat niet een tamelijk belangrijk aspect van het spelletje, doelpunten maken? Wat willen we nou? Winnen toch? Waarom moet Huntelaar dan meespelen en anderen laten scoren, terwijl hij het zelf het beste kan? :confused:

Blijkbaar wil HtC dat. Hij denkt dat KJH in dat geval van nog grotere waarde is voor Ajax, neem ik aan. En dat hij er zelf baat bij heeft, omdat hij veelzijdiger is.
Dat hij op de bank zit, staat daar denk ik los van. Hij is uit vorm, traint ook slecht. HtC stelt degene op die het best in vorm is (zegt hij) en dat is op dit moment Babel. Dat kan ik (natuurlijk) niet beoordelen, ik zie niet alle trainingen, maar op basis van wat ik de laatste wedstrijden van KJH heb gezien kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 05, 2007 11:33 am

Laat Babel maar gewoon op links spelen hoor. We vergeten dat zijn twee assists vanaf de linkerkant kwamen, niet vanuit het centrum.

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 05, 2007 11:35 am

Ik vond Babel prima spelen. Was snel, altijd aanspeelbaar in de diepte, en bereidde 2 goals voor.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 05, 2007 11:50 am

Ik vond Babel niet goed spelen. Zijn rendement verbloemt het feit: vrijwel geen een bal die hij in de voet kreeg aangespeeld had hij onder controle. Zijn assist bij de 3-0 was natuurlijk prima, maar dat hij uberhaupt over links naar voren kon rennen zegt twee dingen: 1. hij kan beter op links dan in de spits spelen en 2. wat Greene deed weet ik niet, maar het was geen verdedigen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 05, 2007 11:54 am

Thijs schreef:Nog effe een klein dingetje: Sinds wanneer krijgen we op het eind van de rust een belletje te horen en het verzoek of we allemaal onze plaatsen weer willen innemen? Flikker toch een end op zeg! 't Is geen schouwburg.
Was volgens mij een foutje. Normaal is dat alleen bij de lange zijde. Zal een verkeerd knopje ingeduwd zijn...

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 11:58 am

joey schreef:Vind Babel juist niet voorspelbaar. Een rare speler. Het ene moment onhandig, het volgende moment briljant. Die assist bij 2-0 was bijvoorbeeld uitstekend. Goed overzicht, precies op maat.
Ik heb Babel nog nooit op een briljante aktie kunnen betrappen ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 12:21 pm

Jöhnk schreef:Verder las ik hier dat het team makkelijker voetbalt -en daardoor meer kansen creeert- met Babel als midvoor. Dat hoop ik dan maar, want gisteren heb ik het niet gezien.
Ajax heeft behoorlijk wat kansen gehad gisteren. Denk jij dat Huntelaar die ballen bij Sneijder en De Mul had gekregen?
joey schreef:Ik vond Ajax in de tweede helft wel zwak in de omschakeling. De aanvallers zetten niet meer genoeg druk (Leo!) waardoor Feyenoord er steeds uit kon komen. Voeg daarbij het verdedigend matige spel van Urby en een hoop ellende is verklaard. Ik denk wel dat Stam gemist werd. Dat wel.
Dat laatste lijkt mij ook. Stam heeft veel geleerd en is na een moeizaam begin nu juist de eerste die druk naar voren zet en z'n teamgenoten vooruitstuwt.
joey schreef:Gabri speelde gisteren zijn tot nu toe beste wedstrijd voor Ajax. Ik vind hem een vreemde speler. De andere Ajacieden prijzen hem zonder uitzondering, maar vaak lijkt hij wel een kip zonder kop. Misschien nam hij, als ervaren speler, een rol op zich die hem niet lag. Wilde hij teveel. Zou de komst van Davids bevrijdend voor hem werken?
Het middenveld is beter in balans en dus hoeft Gabri z'n linie niet op sleeptouw te nemen. Ik zie hem dankzij de komst van Davids wel meer wedstrijden als gisteren spelen. Hij kent het systeem, werkt hard en is beweeglijk.
joey schreef:Wat KJH betreft, ik begrijp HtC wel. Die wil van hem een complete spits maken. Ziet iemand een reden waarom hij dat niet zou kunnen? Technisch te zwak? Te weinig inzicht? Te weinig dynamiek? Het komt wel vaker voor dat spelers een stap terugdoen voor ze er twee vooruit zetten. Hopelijk is dat bij KJH ook het geval. We zullen zien.
Een stukje hierboven gaf ik het al aan. Huntelaar verstopt zich te vaak achter verdedigers (niet altijd omdat hij het wil) om het echt goed te doen als meevoetballende spits.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dus eigenlijk zeg je dat HtC van Huntelaar een completere spits maakt door hem tegen feyenoord de hele wedstrijd op de bank te zetten? Waarom zou je van Huntelaar een completere spits moeten maken? Wat is het doel van de spits? Meevoetballen met de rug naar de goal, terwijl zijn grootste kwaliteit het maken van doelpunten is? Is dat niet een tamelijk belangrijk aspect van het spelletje, doelpunten maken? Wat willen we nou? Winnen toch? Waarom moet Huntelaar dan meespelen en anderen laten scoren, terwijl hij het zelf het beste kan? :confused:
Met aanvallend en dominant voetbal. En Ten Cate denkt dat op dit moment eerder te kunnen bereiken met Babel dan met Huntelaar. Huntelaar heeft genoeg kansen gehad om het te laten zien.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vond Babel niet goed spelen. Zijn rendement verbloemt het feit: vrijwel geen een bal die hij in de voet kreeg aangespeeld had hij onder controle. Zijn assist bij de 3-0 was natuurlijk prima, maar dat hij uberhaupt over links naar voren kon rennen zegt twee dingen: 1. hij kan beter op links dan in de spits spelen en 2. wat Greene deed weet ik niet, maar het was geen verdedigen.
Je vergeet dat Babel zelf vanuit de spits dat gat op links in dook en er dus alle ruimte in het centrum lag. Als spits is Babel gewoon stukken beweeglijker. Hij was gisteren altijd aanspeelbaar.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 05, 2007 12:24 pm

Het doet er toch niet toe of Huntelaar er wel of niet ook 3 zou hebben ingeschoten? Ajax wint met 4-1 met grotendeels dominant voetbal. 2 assists van Babel en een goed spelende Sneijder. Daar gaat 't om. Altijd maar vergelijken wordt ook een beetje vermoeiend.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 12:26 pm

Topclubs spelen leuk, maar overtuigen niet

BARCELONA, maandag

Het lijkt erop, dat er een spannend slot van de Nederlandse competitie komt. Helemaal omdat de bovenste drie straks ook nog pittige Europese verplichtingen hebben. Zowel PSV, Ajax als AZ krijgt straks met een sterke tegenstander te maken. Tenslotte zijn Arsenal, Werder Bremen en Fenerbahçe geen misselijke ploegen.

Daarom ben ik benieuwd in hoeverre FC Twente, dat geen Europees voetbal hoeft te spelen, hiervan gaat profiteren. Wat dat betreft zal de wedstrijd FC Twente-Feyenoord volgende week meer duidelijkheid verschaffen.

Terug naar het afgelopen weekeinde, waarin de twee topduels maar liefst tien doelpunten opleverden. Leuk om te zien, al konden geen van de vier teams mij qua organisatie en positiespel overtuigen. Zowel PSV, Ajax als AZ lukte het niet om de wedstrijd te controleren op het moment dat de ploeg op voorsprong kwam. Zelfs Ajax bij een 3-1 voorsprong niet.

Ik bedoel hiermee te zeggen, dat je in staat bent om bij een voordeel de tegenstander te laten voelen dat jij er staat en dat jij verder de situatie controleert. Helaas zou geen enkele ploeg daarin slagen en blijft dit onderdeel dus hèt grote probleem van het Nederlandse voetbal. Hoe leuk en aantrekkelijk de wedstrijden soms ook zijn.

Neem Ajax-Feyenoord. Ik weet niet hoe u het ervaren heeft, maar bij de 3-1 had ik nooit echt het gevoel dat Ajax de wedstrijd in de zak had zitten. Dat kwam voornamelijk, omdat na rust de linies niet goed op elkaar waren afgestemd. Bij een goede uitvoering van het positiespel zorg je er namelijk voor, dat de verhoudingen op het veld dusdanig zijn, dat er ruimtes vallen voor spelers die voorin in stelling kunnen worden gebracht. Nu zag je, dat er èn geen ruimte voorin werd gecreëerd en dat sommige Feyenoorders tegelijkertijd zo door de linies heen konden lopen.

Neemt niet weg, dat er nog veel rek in de Nederlandse topclubs zit. Wat dat betreft is en blijft de grote vraag, in hoeverre PSV, Ajax, AZ en Feyenoord erin slagen om hun ploeg wat langer bij elkaar te houden. Tenslotte breken er dit seizoen weer veel jonge spelers door, die ook in het buitenland de aandacht trekken. En nu maar hopen, dat niet iedereen z’n hoofd op hol laat brengen en wordt er in plaats daarvan op verstandige wijze gekeken in hoeverre de aanbieding daadwerkelijk bij een speler past. En dan gaat het er niet alleen om, of iemand er alleen financieel beter van wordt, maar vooral sportief.

Zo vond ik het dit weekeinde interessant om te zien, hoe Feyenoorder Tim Vincken zich heeft ontwikkeld. Vincken zie je geleidelijk aan steeds een stap verder komen. Tegen Ajax vond ik hem zelfs één van de beste spelers op het veld.

Zoals ik Feyenoord, ondanks de 4-1 nederlaag, toch beter vond spelen dan de uitslag doet vermoeden. Het probleem zat ’m vooral in die paar minuten in de eerste helft, toen er even geen team in het veld stond. Wat Feyenoord toen allemaal deed, of beter gezegd niet deed, sloeg echt helemaal nergens op.

Wat dat betreft was het weer knap van Ajax, dat ze daar toch maximaal van wisten te profiteren.
JC.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 12:29 pm

Het is inderdaad te hopen dat Feyenoord dit team nog een tijdje bij elkaar kan houden. Haha. :D

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 05, 2007 1:29 pm

Dat Huntelaar geen meevoetballende spits slaat helemaal nergens op. Huntelaar voetbalt uitstekend mee. Volgens mij is het ook niet de reden dat Ten Cate voor Babel kiest.
Ten Cate wil gewoon Barcelona kopieeren. Hij ziet in Babel een type Eto. Snel, explosief en iemand die kan uitwijken naar de zijkanten. Leonardo is de Ronaldinho van Ajax. Huntelaar valt buiten de boot omdat hij te statisch is. Te weinig explosief.
Ik zet er mijn vraagtekens bij. In uitwedstrijden en in wedstrijden waarbij er veel ruimte ligt zal Babel ongetwijfeld tot zijn recht komen, maar tegen tegenstanders die zich ingraven heb je naar mijn mening weinig aan Babel als aanspeelpunt en 10x meer aan Huntelaar.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 05, 2007 2:11 pm

Ik heb een kwartier lang genoten. Bij die 3-0 `explodeerde` 128. :D

Licht euforische stemming. Tweede helft was dat zo goed als helemaal weg. De wedstrijd op halve kracht uitgespeeld.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 05, 2007 2:18 pm

Trab schreef:Dat Huntelaar geen meevoetballende spits slaat helemaal nergens op. Huntelaar voetbalt uitstekend mee. Volgens mij is het ook niet de reden dat Ten Cate voor Babel kiest.
Ten Cate wil gewoon Barcelona kopieeren. Hij ziet in Babel een type Eto. Snel, explosief en iemand die kan uitwijken naar de zijkanten. Leonardo is de Ronaldinho van Ajax. Huntelaar valt buiten de boot omdat hij te statisch is. Te weinig explosief.
Ik zet er mijn vraagtekens bij. In uitwedstrijden en in wedstrijden waarbij er veel ruimte ligt zal Babel ongetwijfeld tot zijn recht komen, maar tegen tegenstanders die zich ingraven heb je naar mijn mening weinig aan Babel als aanspeelpunt en 10x meer aan Huntelaar.
Precies. En daarom zullen beide spelers ook genoeg aan spelen toe gaan komen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma feb 05, 2007 2:23 pm

goodfella schreef:Ik heb een kwartier lang genoten. Bij die 3-0 `explodeerde` 128. :D

Licht euforische stemming. Tweede helft was dat zo goed als helemaal weg. De wedstrijd op halve kracht uitgespeeld.
Haha, toen die 3-0 viel hoopte ik ook op een genadeloze afstraffing. Na elke goal zeg ik ook altijd: Zo, nog effe eentje erbij voor de rust en in de tweede helft ook een stuk of drie!
Ik vraag me af met hoeveel een écht goed Ajax had gewonnen gisteren.

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 2:34 pm

Trab schreef: Dat Huntelaar geen meevoetballende spits slaat helemaal nergens op. Huntelaar voetbalt uitstekend mee. Volgens mij is het ook niet de reden dat Ten Cate voor Babel kiest.

Als HtC dit zou denken spoort ie niet helemaal .. maar hopen dat ie het niet tegen de spelers in kwestie heeft gezegt ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 2:36 pm

Trab schreef:Dat Huntelaar geen meevoetballende spits slaat helemaal nergens op. Huntelaar voetbalt uitstekend mee. Volgens mij is het ook niet de reden dat Ten Cate voor Babel kiest.
Ik vind het ook wel meevallen hoor, maar hij scoort wel beduidend minder (al ligt dat in mijn ogen vooral aan z'n mindere vorm) en dan verliest Huntelaar behoorlijk aan waarde in het veld. Maar Huntelaar heeft een goed aantal assists op z'n naam staan. Voor het meevoetballen zou ik hem op dit moment een zesje geven, maar het moet beter kunnen. Hij zou sterker moeten worden en z'n lichaam beter moeten leren gebruiken. Davids en Babel zouden wat dat betreft voorbeelden moeten zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 3:07 pm

Maar heeft HtC niet 'gewoon' een tactische keuze gemaakt? Misschien zoeken wij er teveel achter. Babel zegt daarover:

Tegen Feyenoord verliep de samenwerking met Sneijder uitstekend, vindt Babel. "De wisselwerking was goed, maar niet alleen met Sneijder. Ook met de andere spelers. Toen de trainer zondagochtend de opstelling vertelde, liet hij weten dat hij er voor koos met met snelle spelers voorin te spelen omdat de verdedigers van Feyenoord redelijk traag zijn. Dat heeft goed uitgepakt", stelt de spits tevreden vast.
fcupdate

Snelle spelers omdat de verdediging van Feyenoord traag is, dus.

Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 05, 2007 3:32 pm

Gisteren een andere aanval gezien dan met KJH. Onze KJH kwam trouwens vaak in beeld.

Tegen ADO en Excelsior zal hij wel weer in de spits staan, tegen Werder (uit) is hij geschorst, wat is het probleem? Blijkbaar staat voor zijn fans KJH boven de partijen, moet het elftal rondom hem gebouwd worden, de man die deze competitie al in vijf competitiewedstrijden wist te scoren (zal wel scorebordjournalistiek zijn).

De kritiek op Babel is: bal van zijn voet laten springen. Laat ik nou de thuiswedstrijden die KJH speelde dat juist een probleem van KJH vond. Zijn directe tegenstander kon voor hem komen, hij leunde constantt naar achteren, kreeg veel vrije trappen tegen (vaak terecht) Zelfs de achttienjarige Pieters had geen kind aan KJH.

De discussie over KJH komt, omdat hij niet scoort, ook niet als zijn medespelers hem in stelling brengen (tegen Utrecht), i.p.v. de kans zelf te benutten (o.a. Leonardo en ???)

Gisteren tegen feyenoord hadden we veel duels gezien tussen vlaar (fijn dat hij voor feyenoord speelt) en KJH. Aanhangers van beide spelers zouden het gesproken over "op het scherpst van de snede", maar wat zou Ajax daarmee zijn opgeschoten? Dit seizoen leveren dat soort duels niets op.
Iemand schreef:
Wat KJH betreft, ik begrijp HtC wel. Die wil van hem een complete spits maken. Ziet iemand een reden waarom hij dat niet zou kunnen? Technisch te zwak? Te weinig inzicht? Te weinig dynamiek? Het komt wel vaker voor dat spelers een stap terugdoen voor ze er twee vooruit zetten. Hopelijk is dat bij KJH ook het geval. We zullen zien.
Twee redenen waarom dat niet zal lukken: technisch te zwak en te weinig dynamiek. Zijn inzicht is goed. Scoort KJH weer (bijna) iedere wedstrijd, dan valt niemand over die gebreken en je mag een trainer toch niet kwalijk nemen dat hij aan tekortkomingen werkt? Het zou kwalijker zijn als HtC dat niet deed, dan zou hij KJH al hebben afgeschreven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 4:04 pm

Demosthenes schreef:Gisteren een andere aanval gezien dan met KJH. Onze KJH kwam trouwens vaak in beeld.
Inderdaad. En niemand die HtC iets vroeg. De heren analisten kletsten zich wel de blaren op hun tong, dat wel... :X

Tegen ADO en Excelsior zal hij wel weer in de spits staan, tegen Werder (uit) is hij geschorst, wat is het probleem?
Geen wat mij betreft, zolang er sprake is van een eerlijke concurrentiestrijd.
De kritiek op Babel is: bal van zijn voet laten springen. Laat ik nou de thuiswedstrijden die KJH speelde dat juist een probleem van KJH vond. Zijn directe tegenstander kon voor hem komen, hij leunde constantt naar achteren, kreeg veel vrije trappen tegen (vaak terecht) Zelfs de achttienjarige Pieters had geen kind aan KJH.
Klopt.
Twee redenen waarom dat niet zal lukken: technisch te zwak en te weinig dynamiek. Zijn inzicht is goed. Scoort KJH weer (bijna) iedere wedstrijd, dan valt niemand over die gebreken en je mag een trainer toch niet kwalijk nemen dat hij aan tekortkomingen werkt? Het zou kwalijker zijn als HtC dat niet deed, dan zou hij KJH al hebben afgeschreven.

Die iemand ben ik. ;)
KjH heeft veel gescoord in de Nederlandse competitie, maar herhaalt hij dat kunstje in laten we zeggen de Serie A? Zonder die doelpunten heb je weinig aan hem. Stel hij maakt er in Italiè tussen de tien en de vijftien, is hij dan onomstreden? Het is ook in zijn eigen belang dat hij meer gaat brengen voor het elftal.
Vraag is alleen of dit het probleem is van Ajax. HtC kan zeggen; schop jij ze er maar in, dan vind ik het best. Maar ik denk dat die denkwijze niet bij hem past, hij wil zijn spelers beter maken.

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 4:44 pm

joey schreef:
Demosthenes schreef:Gisteren een andere aanval gezien dan met KJH. Onze KJH kwam trouwens vaak in beeld.
Inderdaad. En niemand die HtC iets vroeg. De heren analisten kletsten zich wel de blaren op hun tong, dat wel... :X
Babel hoorde s'morgens pas dat hij zou spelen, dus lijkt het me sterk dat HtC een goed gesprek heeft gehad met KjH waarom hij er naast staat .. mijn gevoel zegt dat HtC KjH heeft afgeschreven, misschien zie ik spoken maar meteen na de contract verlenging staat Babel opeens tegen Feyenoord ( de klaszieker ) in de spits.Volgens mij kun je een speler niet duidelijker maken dat je het niet meer in hem ziet zitten ..

Babel heeft heel weinig gescoord in de HcE, moet nog zien of dat ie het zelfde rendement haalt als KjH.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 4:51 pm

Ik bedoel dat de journalisten wel een mening hebben, maar HtC niet vragen naar de reden waarom KJH niet speelt. We kunnen blijven gissen, maar we weten het niet. We weten alleen dat HtC tegen Feyenoord graag met snelle aanvallers wilde spelen.
Je ziet spoken, Voetske. ;) :D

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 4:53 pm

joey schreef:Ik bedoel dat de journalisten wel een mening hebben, maar HtC niet vragen naar de reden waarom KJH niet speelt. We kunnen blijven gissen, maar we weten het niet. We weten alleen dat HtC tegen Feyenoord graag met snelle aanvallers wilde spelen.
Je ziet spoken, Voetske. ;) :D
Borst heeft er naar gevragen ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 4:53 pm

Ik heb HTC er wel iets over horen zeggen. KJH was uit vorm, geloof ik.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 05, 2007 4:55 pm

Twee internationals waarvan Babel in een betere vorm steekt dan Huntelaar, aldus HTC.
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 05, 2007 4:57 pm

Borst heeft het aan ten Cate gevraagd waarop ten Cate volhield dat Huntelaar anders moet leren voetballen. :nooo:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie