:redcard:Arie Ajax schreef:Ik kan er helaas niet bij zijn tegen feyenoord.![]()
Ach... ik stuur je wel een paar sms-jes tijdens de wedstrijd. :D
Thanks Brigade Zuid trouwens voor dat Youtube-linkie. Ik kende hem nog niet. :smile-ajax:
Geen Ogararu? Ik zou George laten spelen omdat feyenoord toch niet al te veel druk wil gaan zetten. Maduro zou ik deze wedstrijd never nooit laten spelen, zelfs in zijn 'goede' tijd was het een drama in de verdediging. Laat Heitinga op de plaats van Maduro staan en dan kan ik aardig met je meegaan.Jöhnk schreef:Mijn adviesopstelling:
Stekel;
Heitinga, Maduro, Vermaelen, Emanuelson;
Gabri, Sneijder, Davids;
De Mul, Huntelaar, Perez
Omdat?GangstaRiB schreef:Zal Davids trouwens in de basis beginnen? Ik denk dat het te risicovol is.
Laat ik vooropstellen dat het een compleet andere wedstrijd wordt dan in de Kuip (jezus wat een cliché). Daarmee bedoel ik dat Ajax in de Kuip compleet verraste met een offensieve opstelling. Feyenoord was óók offensief ingesteld omdat ze thuis speelden, die wilden vol voor de winst gaan. Dit keer verwacht ik een heel afwachtend feyenoord dat zeer op haar hoede is. Daarom denk ik dat als Davids speelt, dat hij misschien wel overenthousiast wordt en dat hij zich uit de tent laat lokken. Ik weet totaal niet hoe zijn gemoedstoestant is in dit soort wedstrijden en misschien zit ik er wel compleet naast.Thomas schreef:Maduro in de verdediging is tot nu toe iedere keer uitgemond in fiasco. Dat risico zou ik dus niet willen nemen. Heel simpel gezien is Huysegems te snel (en wellicht te slim) voor hem en Charisteas te sterk voor hem.
Die aanval van jou deed het vorige keer uitstekend tegen Feyenoord, dus daar valt zeker wat voor te zeggen. Hopelijk tekent Babel voor zondag bij, anders is hij weer op z’n ziel getrapt of krijgt hij te weinig respect. ;) Voor Leonardo is het toch het beste als hij nog even rustig wordt gebracht en vooral uit de buurt wordt gehouden van types als Buijs. Laat hem maar lekker tegenover Bahia of Greene komen te staan, wanneer die vermoeid zijn.
Omdat?GangstaRiB schreef:Zal Davids trouwens in de basis beginnen? Ik denk dat het te risicovol is.
Dat is dan ook de reden dat ik toch zou overwegen Babel en/of Leonardo te laten spelen. Eigenlijk is Ajax gewoon verplicht die traagheid uit te buiten.GangstaRiB schreef:Ben vooral benieuwd hoe de verdediging van feyenoord eruit komt te zien, omdat de echte backs geschorst of geblesseerd zijn, Buijs, Vlaar, Bahia en Greene als achterste linie... zo traag als dikke stront.
Volgens mij is De Mul sneller dan Leonardo. Leonardo heeft alleen een veel betere versnelling.De Dominee schreef:Profiteren met snelle aanvallers: De Mul, Leonardo en Babel. Leo kan eventueel invallen in de 2e helft als de vermoeidheid al wat toeslaat en KJH zijn goaltje(s) al meegepikt heeft :D .
Davids sowieso opstellen.
Keeper, verdediging en middenveld lijken mij duidelijk. Voorin zijn voor mij KJH en Babel ook duidelijk. Dan hou je alleen nog een derde aanvaller over waarbij je de keuze hebt tussen Perez, Leonardo en De Mul. Perez vind ik daarbij de beste voetballer, helaas komt hij net als Babel het beste vanaf links tot zijn recht (beter nog centraal....). Aangezien Drenthe niet speelt heeft Feyenoord sowieso een probleem op de linksback. Ik verwacht dus dat of De Mul of Leonardo speelt en de ander er als wissel inkomt.Deli schreef:De rest lijkt me duidelijk:
Steek
Ogararu Heitinga Vermaelen Emanuelson
Gabri Davids Sneijder
de Mul KJH Babel