Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jan 31, 2007 12:03 am

Arie Ajax schreef:Ik kan er helaas niet bij zijn tegen feyenoord. :blush:
:redcard:

Ach... ik stuur je wel een paar sms-jes tijdens de wedstrijd. :D

Thanks Brigade Zuid trouwens voor dat Youtube-linkie. Ik kende hem nog niet. :smile-ajax:
Op naar de vierde ster!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 31, 2007 1:53 pm

Of Ajax slap begint, vraag ik me af. Met Davids en Leo in de basis zal dat zeker niet gebeuren; die zullen zeker gebrand zijn en dus de rest meeslepen (hoop ik). Het enige wat mij niet bevalt is het ontbreken van het vaste centrum... Vermaelen-Heitinga is wel een paar niveauvtjes lager dan Stam-Grygera. Ben trouwens benieuwd of Huntelaar weer in de basis start!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 2:04 pm

Vermaelen-Heitinga is opzich niet zo'n slecht duo. Ze hebben vorig seizoen immers prima wedstrijden gespeeld als verdedigingsduo. Je moet ze alleen laten doen waar ze goed in zijn. Laat Heitinga dus de opbouw verzorgen en zorg vooral dat Vermaelen in z'n zone kan blijven. Ik zou Vermaelen Charisteas aan laten pakken en Heitinga tegenover Huysegems zetten. Over de aanvallers van Feyenoord gesproken: Is Castelen alweer terug?

Huntelaar zou ik zeker laten beginnen. Inmiddels heeft hij 5 keer gescoord in 4 klassiekers en ik zie hem er zondag wel een doelpunt aan toevoegen. De verdediging van Feyenoord is absolute sheite.

Verder denk ik dat naast Davids en Leo ook Heitinga, Huntelaar en Sneijder erg gebrand zullen zijn op een overwinning. Urby zal ook willen laten zien wat hij kan met Davids op het veld. Ja, ik verwacht een uiterst gemotiveerd Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 31, 2007 2:09 pm

De afwezigheid van Stam en Grygera is natuurlijk altijd een verlies, maar ik heb voldoende vertrouwen in Heitinga en Vermaelen. Charisteas kan leuk voetballen, maar zal niet a la Dirk Kuyt de bal ophalen bij de keeper om vervolgens door te lopen naar een vijandig doel en te scoren. Charisteas is pas van waarde als je constant ballen de 16 meter gaan inpompen. En ik verwacht dat feyenoord nooit zover zal komen. Middenveld is natuurlijk b-keus, alleen De Guzman doet wel eens rare dingen maar die kan het ook niet in zijn eentje. Achterin is het pas echt armoe troef. Ik zou wel een aanval willen zien met: Babel, Huntelaar en De Mul die bediend worden door Sneijder en Perez.. dat wordt smullen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 2:13 pm

Een opstelling met Perez en Sneijder wordt een beetje moeilijk aangezien de mogelijkheid om 3-4-3 te spelen niet meer aanwezig is, door het gemis van Stam en Gryga. We hebben te weinig centrale verdedigers over.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 31, 2007 2:18 pm

Mijn adviesopstelling:

Stekel;
Heitinga, Maduro, Vermaelen, Emanuelson;
Gabri, Sneijder, Davids;
De Mul, Huntelaar, Perez

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 31, 2007 2:24 pm

Jöhnk schreef:Mijn adviesopstelling:

Stekel;
Heitinga, Maduro, Vermaelen, Emanuelson;
Gabri, Sneijder, Davids;
De Mul, Huntelaar, Perez
Geen Ogararu? Ik zou George laten spelen omdat feyenoord toch niet al te veel druk wil gaan zetten. Maduro zou ik deze wedstrijd never nooit laten spelen, zelfs in zijn 'goede' tijd was het een drama in de verdediging. Laat Heitinga op de plaats van Maduro staan en dan kan ik aardig met je meegaan.

Ik ben benieuwd wat hij gaat doen met Perez en Babel. Babel was er vorige keer niet bij omdat hij geblesseerd was. Nu kan je hem wel laten spelen, maar vorige keer tegen feyenoord ging het wel aardig zonder Babel. Poeh.. luxe problemen.

Zal Davids trouwens in de basis beginnen? Ik denk dat het te risicovol is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 2:26 pm

Maduro in de verdediging is tot nu toe iedere keer uitgemond in fiasco. Dat risico zou ik dus niet willen nemen. Heel simpel gezien is Huysegems te snel (en wellicht te slim) voor hem en Charisteas te sterk voor hem.

Die aanval van jou deed het vorige keer uitstekend tegen Feyenoord, dus daar valt zeker wat voor te zeggen. Hopelijk tekent Babel voor zondag bij, anders is hij weer op z’n ziel getrapt of krijgt hij te weinig respect. ;) Voor Leonardo is het toch het beste als hij nog even rustig wordt gebracht en vooral uit de buurt wordt gehouden van types als Buijs. Laat hem maar lekker tegenover Bahia of Greene komen te staan, wanneer die vermoeid zijn.
GangstaRiB schreef:Zal Davids trouwens in de basis beginnen? Ik denk dat het te risicovol is.
Omdat?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 31, 2007 2:34 pm

Thomas schreef:Maduro in de verdediging is tot nu toe iedere keer uitgemond in fiasco. Dat risico zou ik dus niet willen nemen. Heel simpel gezien is Huysegems te snel (en wellicht te slim) voor hem en Charisteas te sterk voor hem.

Die aanval van jou deed het vorige keer uitstekend tegen Feyenoord, dus daar valt zeker wat voor te zeggen. Hopelijk tekent Babel voor zondag bij, anders is hij weer op z’n ziel getrapt of krijgt hij te weinig respect. ;) Voor Leonardo is het toch het beste als hij nog even rustig wordt gebracht en vooral uit de buurt wordt gehouden van types als Buijs. Laat hem maar lekker tegenover Bahia of Greene komen te staan, wanneer die vermoeid zijn.
GangstaRiB schreef:Zal Davids trouwens in de basis beginnen? Ik denk dat het te risicovol is.
Omdat?
Laat ik vooropstellen dat het een compleet andere wedstrijd wordt dan in de Kuip (jezus wat een cliché). Daarmee bedoel ik dat Ajax in de Kuip compleet verraste met een offensieve opstelling. Feyenoord was óók offensief ingesteld omdat ze thuis speelden, die wilden vol voor de winst gaan. Dit keer verwacht ik een heel afwachtend feyenoord dat zeer op haar hoede is. Daarom denk ik dat als Davids speelt, dat hij misschien wel overenthousiast wordt en dat hij zich uit de tent laat lokken. Ik weet totaal niet hoe zijn gemoedstoestant is in dit soort wedstrijden en misschien zit ik er wel compleet naast.

Ben vooral benieuwd hoe de verdediging van feyenoord eruit komt te zien, omdat de echte backs geschorst of geblesseerd zijn, Buijs, Vlaar, Bahia en Greene als achterste linie... zo traag als dikke stront.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jan 31, 2007 2:39 pm

Profiteren met snelle aanvallers: De Mul, Leonardo en Babel. Leo kan eventueel invallen in de 2e helft als de vermoeidheid al wat toeslaat en KJH zijn goaltje(s) al meegepikt heeft :D .

Davids sowieso opstellen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 31, 2007 2:39 pm

GangstaRiB schreef:Ben vooral benieuwd hoe de verdediging van feyenoord eruit komt te zien, omdat de echte backs geschorst of geblesseerd zijn, Buijs, Vlaar, Bahia en Greene als achterste linie... zo traag als dikke stront.
Dat is dan ook de reden dat ik toch zou overwegen Babel en/of Leonardo te laten spelen. Eigenlijk is Ajax gewoon verplicht die traagheid uit te buiten.

Over Davids zou ik me overigens niet zoveel zorgen maken. Het lijkt me niet dat hij meteen in z’n eerste wedstrijd gekke dingen gaat doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 31, 2007 2:43 pm

De Dominee schreef:Profiteren met snelle aanvallers: De Mul, Leonardo en Babel. Leo kan eventueel invallen in de 2e helft als de vermoeidheid al wat toeslaat en KJH zijn goaltje(s) al meegepikt heeft :D .

Davids sowieso opstellen.
Volgens mij is De Mul sneller dan Leonardo. Leonardo heeft alleen een veel betere versnelling.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jan 31, 2007 2:57 pm

Vandaar dat De Mul ook bij de 'snelle aanvallers' staat.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 31, 2007 2:58 pm

Ik denk dat Koeman Kolkka voor de wedstrijd slachtoffert, zodat hij Hofs en De Guzman kan ondersteunen met een extra middenvelder.

Feyenoord zal wel zo spelen:

Huysegems - Charisteas
Hofs
Pardo - De Guzman
Lucius
Greene - Bahia - Vlaar - Buijs

Heel misschien durft hij Schreuder op te stellen in plaats van Pardo, zodat Lucius naar links kan.

Dit zou ik opvangen met Ogararu, Heitinga, Vermaelen en Emanuelson achterin. Ogararu pakt Huysegems aan de zijkant en Heitinga neemt over op het moment dat hij naar binnen komt. Vermaelen pakt Charisteas alleen als Charisteas diep staat. Anders pakken de middenvelders hem op met rugdekking van Heitinga.

Op het middenveld Gabri, Sneijder en Davids. Davids dekt Sneijder in zijn rug en neemt de positie over van Urby, als Urby de achterlijn opzoekt. Urby schuift door naar het middenveld en zorgt dat hij aan de linkerkant aanspeelbaar is. Ogararu, Heitinga (eventueel voor zijn verdediging) en Vermaelen pakken de zones achterin. Sneijder moet het spel verdelen en Gabri zorgt voor de aansluiting.

Voorin mag Huntelaar Bahia en Vlaar weer tot wanhoop drijven, De Mul mag Greene pakken op zijn zwakke linkerbeen en Babel mag Buijs uit de tent lokken.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 31, 2007 2:59 pm

De Dominee schreef:Vandaar dat De Mul ook bij de 'snelle aanvallers' staat.
Ah, die had ik gemist.

En met niemand anders!

Waas

Bericht door Waas » wo jan 31, 2007 6:09 pm

GangstaRiB schreef: Middenveld is natuurlijk b-keus, alleen De Guzman doet wel eens rare dingen maar die kan het ook niet in zijn eentje.
Nou dan heb ik goed nieuws voor je, De Guzman is ook geschorst voor deze wedstrijd volgens de VI.

Wordt het niet te oneerlijk? ;)

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 31, 2007 7:00 pm

Drenthe is geschorst, de Guzman niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Waas

Bericht door Waas » wo jan 31, 2007 7:25 pm

Dat dacht ik dus ook, maar kijk maar eens in de VI (als je die hebt) bij de spelers die geschorst zijn voor de volgende wedstrijd.

Het kan ook een foutje van de VI zijn.

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 31, 2007 7:33 pm

Het is een fout van de VI.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do feb 01, 2007 12:00 pm

Ik zou zeker met Babel voorin beginnen. Leonardo mag van de bank komen.
Ik twijfel erg tussen Davids waarbij ik neig naar Davids omdat met Perez het middenveld simpelweg te aanvallend is.

De rest lijkt me duidelijk:

Steek
Ogararu Heitinga Vermaelen Emanuelson
Gabri Davids Sneijder
de Mul KJH Babel

Leonardo,Perez en Maduro mogen invallen.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 01, 2007 12:13 pm

Maduro mag helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » do feb 01, 2007 1:11 pm

Deli schreef:De rest lijkt me duidelijk:

Steek
Ogararu Heitinga Vermaelen Emanuelson
Gabri Davids Sneijder
de Mul KJH Babel
Keeper, verdediging en middenveld lijken mij duidelijk. Voorin zijn voor mij KJH en Babel ook duidelijk. Dan hou je alleen nog een derde aanvaller over waarbij je de keuze hebt tussen Perez, Leonardo en De Mul. Perez vind ik daarbij de beste voetballer, helaas komt hij net als Babel het beste vanaf links tot zijn recht (beter nog centraal....). Aangezien Drenthe niet speelt heeft Feyenoord sowieso een probleem op de linksback. Ik verwacht dus dat of De Mul of Leonardo speelt en de ander er als wissel inkomt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 01, 2007 2:12 pm

Op de training schijnt het volgende basiselftal gespeeld te hebben:

Stekelenburg;
Ogararu, Heitinga, Vermaelen, Urby;
Gabri, Davids, Sneijder;
De Mul, KJH, Leo

Nihad

Bericht door Nihad » do feb 01, 2007 2:50 pm

Geen Babel?

Das apart.

Jesse

Bericht door Jesse » do feb 01, 2007 2:53 pm

Hij speelt de laatste tijd toch slecht?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie