Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 14, 2007 8:00 pm

t was maar een narcose-prikkie :yes:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 14, 2007 10:56 pm

Kaboem! schreef:Ik vraag me alleen hoe dat bij de jeugd ging met Frank V.. Weet jij dat, Joey?
Frank was geen supertalent, hij kwam pas op relatief late leeftijd van een amateurclub in Haarlem (iets van TYBB) naar Ajax. Hij speelde rustig zijn wedstrijdjes zonder veel uitzicht op het eerste. Maar toen raakte Ron Spelbos kort voor de EC2-finale tegen Lok. Leipzig geblesseerd. In de aan die finale voorafgaande competitiewedstrijd, ik dacht tegen FC Utrecht, maakte Frank zijn debuut. Zijn tweede wedstrijd voor Ajax 1 was meteen de finale. Cruijff had Verlaat, die toen 19 was, opgevist uit het tweede omdat hij een verdediger nodig had die tegen de John van Loen-achtige spits van Lok kon spelen. Ik ben even zijn naam vergeten. Instructie van Cruijff: 'Speel je eigen spel, die vent kan er niets van.' ;)
Daarna speelde Verlaat nog maar sporadisch in Ajax 1. Niet elke tegenstander heeft nu eenmaal een John van Loen-achtige spits lopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 14, 2007 11:19 pm

TYBB, ofwel The Yellow Black Boys. :drecul2:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 9:55 am

Laudrupjes gaan in op aanbod Barcelona voor stage

De familie Laudrup heeft laten weten dat de talentvolle Mads en Andreas Laudrup hebben besloten om in te gaan op het aanbod van Barcelona voor een stage in april. Dat betekent dat Ajax langer zal moeten wachten op duidelijkheid omtrent het tweetal. Andreas liep in de herfst al stage bij Ajax en is voor een tweede stage uitgenodigd. Ajax hoopte ook zijn broer Mads Laudrup op stage te krijgen, maar daar wilde diens club FC Kopenhagen niets van te willen weten. Real Madrid heeft vooralsnog het nakijken.
AN

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 10:17 am

:eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jan 19, 2007 3:46 pm

joey schreef:

De familie Laudrup heeft laten weten dat de talentvolle Mads en Andreas Laudrup hebben besloten om in te gaan op het aanbod van Barcelona voor een stage in april. Dat betekent dat Ajax langer zal moeten wachten op duidelijkheid omtrent het tweetal. Andreas liep in de herfst al stage bij Ajax en is voor een tweede stage uitgenodigd. Ajax hoopte ook zijn broer Mads Laudrup op stage te krijgen, maar daar wilde diens club FC Kopenhagen niets van te willen weten. Real Madrid heeft vooralsnog het nakijken.
AN
Een gelopen zaak? De "ouwe Laudrupjes" kozen al voor het geld. Meer geld, mooi weer en Ajax kan ook nog als je 34 bent. :aai:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr jan 19, 2007 4:06 pm

X'C

MHF

Bericht door MHF » vr jan 19, 2007 4:30 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:

De familie Laudrup heeft laten weten dat de talentvolle Mads en Andreas Laudrup hebben besloten om in te gaan op het aanbod van Barcelona voor een stage in april. ...
AN
Een gelopen zaak? De "ouwe Laudrupjes" kozen al voor het geld. Meer geld, mooi weer en Ajax kan ook nog als je 34 bent. :aai:
Je zou het denken. Anderzijds meen ik mij ter herinneren dat Michael laatst had aangegeven dat hij zijn carriere anders had ingedeeld als hij toen wist wat hij nu weet. Een club als Ajax was achteraf bezien een betere optie geweest voor de opbouw van zijn carriere, zijn begin jaren in Italie waren geen doorslaand succes.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 4:34 pm

Misschien hebben die jongens ook nog wat te zeggen?

MHF

Bericht door MHF » vr jan 19, 2007 4:43 pm

joey schreef:Misschien hebben die jongens ook nog wat te zeggen?
Vast. Het gaat er om wát ze zeggen. Kiezen ze direct voor een aansprekend voetballand met dito salaris of volgen ze, al dan niet op advies van die ouwe, een meer geleidelijker pad naar de top?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 19, 2007 4:50 pm

Als ze slim zijn kiezen ze voor Ajax, doen ze dat niet, weet je meteen met wat voor soort mensen je te maken hebt.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jan 19, 2007 5:01 pm

Bullshit, Barcelona is net zo'n mooie club als Ajax, dat punt strepen we dus weg, Spanje is 1000maal mooier dan Nederland, de competitie in Spanje dan hier. Ik zou 't ook wel weten als ik één der laudrupjes was. En dan heb ik het niet gehad over hetgeen "dat soort mensen" aantrekt... Het is zonder dat ookal 2-0 voor Barcelona

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 5:04 pm

Misschien gaat Pa ook iets doen bij Barcelona?

Bij Barcelona maken mensen de dienst uit die Michael Laudrup goed kent. Bij Ajax daarentegen kent hij niemand meer. Onderschat die factor niet.

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 19, 2007 5:06 pm

Dr. Living Stoned schreef:Bullshit, Barcelona is net zo'n mooie club als Ajax, dat punt strepen we dus weg, Spanje is 1000maal mooier dan Nederland, de competitie in Spanje dan hier. Ik zou 't ook wel weten als ik één der laudrupjes was. En dan heb ik het niet gehad over hetgeen "dat soort mensen" aantrekt... Het is zonder dat ookal 2-0 voor Barcelona
Barcelona is zeker net zo'n mooie club als Ajax (voor neutrale mensen) en het weer, de potentie en het geld zijn er beter.

Maar in die eerste jaren van een carriere gaat het om spelen, ervaring op doen. Ajax staat erom bekend jonge spelers die kans ook daadwerkelijk te geven. Bij Barcelona komen ze nooit aan de bak in het eerste, de komende drie jaar.

Na Ajax kunnen ze altijd nog naar Barcelona, als ze goed genoeg zijn. Dat is makkelijker dan na een mislukking bij Barcelona B een goede club vinden om toch te kunnen gaan spelen.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jan 19, 2007 5:08 pm

wie werken er dan bij Barcelona die hij vanuit het verleden, joey?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 5:08 pm

Beguiristain, geloof ik.

En met niemand anders!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jan 19, 2007 5:24 pm

Arwin schreef:Maar in die eerste jaren van een carriere gaat het om spelen, ervaring op doen. Ajax staat erom bekend jonge spelers die kans ook daadwerkelijk te geven. Bij Barcelona komen ze nooit aan de bak in het eerste, de komende drie jaar.
ehm, hoe oud is Messi, en was bijvoorbeeld Puyol? die loopt er ook alweer 10 jaar. En over de kansen bij Ajax: Mokoena werd sl ns een maand opgegeven, en zo heeft Ajax nog meer voorbeelden gegeven van een slecht opleidingsinstituut te zijn. [AZ heeft een veel betere jeugdopleiding]

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 19, 2007 5:26 pm

Dat wat tussenhaakjes staat is serieus gemeend?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jan 19, 2007 5:31 pm

dat is een angstig gevoel wat ik heb, AZ trok dit jaar de mooiste talenten aan, het werken in Alkmaar lijkt die jonge spelers meer te trekken dan nij Ajax.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jan 19, 2007 5:35 pm

Jeugdopleiding is iets anders dan talenten aantrekken. Het gaat om het OPLEIDEN van spelers.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jan 19, 2007 5:42 pm

Dan moet je dan wel de talenten voor in huis hebben, Neefkens. Bovendien zijn de Laudrupjes ook geen EIGEN OPGELEIDE spelers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 5:44 pm

Wel als ze nog een (paar) jaar van je jeugd doorlopen. De Zeeuw, Schaars, Mendes, Martens etc. zijn in ieder geval geen eigen jeugd.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 19, 2007 5:47 pm

Arwin schreef:
Dr. Living Stoned schreef:Bullshit, Barcelona is net zo'n mooie club als Ajax, dat punt strepen we dus weg, Spanje is 1000maal mooier dan Nederland, de competitie in Spanje dan hier. Ik zou 't ook wel weten als ik één der laudrupjes was. En dan heb ik het niet gehad over hetgeen "dat soort mensen" aantrekt... Het is zonder dat ookal 2-0 voor Barcelona
Maar in die eerste jaren van een carriere gaat het om spelen, ervaring op doen. Ajax staat erom bekend jonge spelers die kans ook daadwerkelijk te geven. Bij Barcelona komen ze nooit aan de bak in het eerste, de komende drie jaar.
Precies. Je moet heel speciaal zijn wil je voor je twintigste met regelmaat in het eerste van Barcelona of Real spelen. En zelfs al ben je een hele speciale speler in de jeugd (Dos Santos) dan nog kan je het nog wel vergeten.
Neefkens schreef:Jeugdopleiding is iets anders dan talenten aantrekken. Het gaat om het OPLEIDEN van spelers.
Inderdaad. Alle spelers die AZ dit jaar aantrok waren al volwaardige leden van de selecties van andere clubs.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jan 19, 2007 5:51 pm

Niemand die zich druk maakt over het Sparta-verleden van Koevermans of noem maar op.

Chivu en Zlatan waren ook geen eigen jeugd

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 19, 2007 6:26 pm

Ehhh, nee. Niemand schreeuwt toch ook dat zij eigen jeugd zijn of dat hun kwaliteiten iets te maken hebben met onze jeugdopleiding?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gesloten