PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 14, 2007 6:13 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Wat had Chelsea 3 jaar terug met Alex gemoeten, of met een Alcides die verpieterd op de bank in Portugal. Chelsea heeft hier net zo veel belang bij als PSV natuurlijk.
Niet meer. Waarom hebben ze Alex afgelopen zomer niet verkocht?
Enig idee naar welke visie of strategie ?
Nee, maar ik zou het dolgraag willen weten!
Zelfde als de transfer van Stam, daar loog PSV ook in het wilde weg om uit te leggen waarom zij Stam niet hadden gecontracteerd(en Stam en Ajax deden er vervolgens natuurlijk vrolijk aan mee).
Hoe bedoel je?
Misschien omdat hij het echt dacht ? Goede bronnen bezwoeren ook dat Robinho naar Arsenal zou gaan, want die waren stevig in onderhandeling met Santos. Maar dat was allemaal een act, zonder dat Arsenal dat overigens meteen wist, want Santos en Robinho hadden zich al lang(bijna een jaar daarvoor) verbonden aan Real Madrid. Al bood Arsenal of Chelsea het tweevoudige; ze konden simpelweg niet eens een ander bod accepteren.
Ik heb me er toen ook wel over verbaasd. Of van Raaij is een beetje naief of hij loog om PSV wat hoger op de kaart te zetten. Hoe dan ook, het was geen al te fraaie actie.
Van Raaij naïef? Van Raaij is zo sluw als wat. Misschien riep hij het om Timmer een hak te zetten.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 14, 2007 6:18 pm

Thomas schreef:Officiëel gezien is er niets fout aan gevonden, nee. Maar dat zegt zegt niets over het negatieve effect dat het in mijn ogen op het voetbal zal hebben.
Die negatieve effecten zijn onderdelen van processen die allang in werking gezet waren voordat Abramovic Chelsea had overgenomen. Abramovic is maar weinig vernieuwend, hoor. Nu de oude garde er een concurrent bij heeft zijn deze oudjes echter opeens zo heilig als wat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » zo jan 14, 2007 10:26 pm

Het lijkt inderdaad of Milan en Juve in het verleden alles goed hebben gedaan en Madrid geen verkapte staatssteun à raison van € 800 miljoen heeft gehad.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 15, 2007 1:29 pm

PSV is gewaarschuwd

De ongenaakbare koploper van Nederland werd gisteren in Spanje te kijk gezet door de nummer tien van de tweede Bundesliga.

Tot grote ergernis van trainer Ronald Koeman verloor PSV in het Spaanse La Manga een oefenpotje van 1. FC Köln: 2-0.

Direct na afloop van de wedstrijd (waarin de Braziliaan Alcides na rust debuteerde) riep Koeman zijn spelers in het hotel bij elkaar om duidelijk aan te geven dat de nederlaag hem behoorlijk dwars zat. Binnen een kwartier was het 2-0 en daarmee kwamen de Eindhovenaren er nog genadig vanaf ook.

,,Voordat we wakker waren, had het 4-0 kunnen zijn,’’ zei Koeman. ,,Ik was er behoorlijk pissig over.’’ Uiteraard ging het de oefenmeester niet om de wedstrijd zelf. Met een voorsprong van elf punten heeft koploper PSV zich in zó’n riante positie gemanoeuvreerd, dat gemakzucht in de tweede helft van de competitie als groot gevaar op de loer ligt.

,,Het sluipt er al een beetje in,’’ vindt de trainer. ,,In het veld worden afspraken wat minder goed nagekomen. Daar heb ik het veel over met de groep. Vandaag zie je ook: als de bereidheid er niet is, dan zegt kwaliteit niet zo heel veel meer.’’

Overigens onderkende Koeman meteen dat de zeperd tegen het Köln van coach Christoph Daum hem ergens ook wel goed uitkwam. ,,Ik ben er niet rouwig om dat dit is gebeurd,’’ zei hij. ,,Zij hebben ons een signaal gegeven. Of beter: wij hebben onszelf een signaal gegeven. Als het tegen Heerenveen (komende zaterdag, red.) weer in orde is, is dit misschien wel goed geweest.’’

Op de wedstrijd na was Koeman erg tevreden over het korte trainingskamp (PSV vliegt vanavond weer naar huis) in Spanje. De selectie van de koploper is een paar dagen stevig onderhanden genomen. ,,De groep is weer fris,’’ meent Koeman. ,,Dat was voor de winterstop duidelijk anders, hoewel dat geen puntenverlies heeft opgeleverd.’’

Toch komt Koeman niet zonder kopzorgen terug naar Nederland. Met het afhaken van Albert Luque (Newcastle United) is de zo vurig gewenste versterking in de aanval er nog altijd niet. De coach wil er perse een aanvaller bij, omdat hij met Farfán, Koné, Kluivert en Tardelli in zijn selectie maar vier echte spitsen heeft, van wie de laatste twee nog niet bepaald zekerheden zijn. ,,Als er iets met Koné of Farfán gebeurt - of erger nog: met alle twee - dan sla je je voor je kop dat we niets hebben gedaan,’’ zegt Koeman.

De trainer en technisch manager Stan Valckx zaten gisteravond in La Manga om de tafel om de resterende opties door te spreken. In Eindhoven zijn ze er wel van overtuigd dat het contracteren van een aanvaller een heidens karwei wordt.

,,We moeten zien wat er mogelijk is,’’ zei Valckx. ,,Tot nog toe hebben we gezocht naar een complete aanvaller, zoals Lazovic en Luque. Misschien moeten we van dat idee af. Moeten we kijken naar óf een linksbuiten óf een grote spits.’’

Koeman sprak gisterenmorgen uitgebreid met Phillip Cocu, onder meer over diens toekomst. PSV zou graag zien dat de aanvoerder in een vroegtijdig stadium aangeeft of hij nog een jaar doorgaat.

Cocu begrijpt dat, maar zal zich er niet door laten opjagen. ,,Ik heb geen haast,’’ zei de 36-jarige middenvelder. ,,Ik hoop alleen maar dat PSV zijn selectie voor volgend seizoen wat eerder rond heeft dan vorig jaar.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 15, 2007 4:14 pm

Daarom willen ze ook een nieuwe spits.. :) En ze hebben er al een op het oog...

"PSV wil Kanu naar Eindhoven halen"

15 januari 2007, 16:01
Door: Jeroen Kuiper
Nwankwo Kanu staat in de belangstelling van PSV. De club van trainer Ronald Koeman ziet in Kanu de ideale spits na het afhaken van Danko Lazovic en Albert Luque, zo meldt Sportweek.
Ronald Koeman is een fervent aanhanger van Kanu na de nieuwsjaarsbrand van 2001 in Volendam. Daar kwam de Nigeriaanse aanvaller in actie voor het goede doel. Ook las hij een gedicht voor, wat diepe indruk maakte op Ronald Koeman.

De technische leiding van de Eindhovenaren zou inmiddels al een gesprek met Kanu achter de rug hebben. De 30-jarige oud-speler van Ajax kan echter ook bijtekenen bij Portsmouth, alwaar hij dit seizoen boven verwachting presteert.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 15, 2007 4:15 pm

Waarom niet ook Arveladze, Machlas en Ledezma?

:aai:

Ze hebben wel een geweldig schoutingsapparaat in Eindhoven, dat blijkt maar weer eens! :yes:
I think I lost my fucking headache

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma jan 15, 2007 4:22 pm

Litmanen, Davids ook maar ff benaderen Koeman?

Misschien wil Overmars z'n kicksen wel weer aantrekken!

:pukey:

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 15, 2007 4:53 pm

Leuk, een opa in de selectie...al presteert Kanu dit seizoen vooralsnog boven verwachting. Maar ik zie liever niemand komen dan Kanu.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 15, 2007 5:45 pm

Erg fantasierijk zijn ze niet. :pukey:

Maar dit is wel een goede gelegenheid voor Kanu om te tonen dat hij een echte Ajacied is en dat hij zijn woorden meende! PSV is voor Kanu geen optie. :hypocrite:
PSV-trainer Koeman wil oud Ajax-aanvaller Kanu overnemen

Niet zijn oude club Ajax, maar landskampioen PSV heeft grote belangstelling voor Nwankwo Kanu (30). De Nigeriaanse spits staat voor de keuze: bijtekenen in Portsmouth of terug naar het vasteland. Een reportage vanuit een vergane-glorie-stadje.

Passages uit Sportweek 3, door Mark van den Heuvel

PSV-trainer Ronald Koeman en Kanu hebben inmiddels al een eerste oriënterende gesprek gevoerd en nu zowel Danko Lazovic (Vitesse) als de Spanjaard Albert Luque (Newcastle United) niet haalbaar zijn gebleken, lijkt Kanu de eerstvolgende, derde optie voor PSV.’

Om de belangstelling van PSV (lees: Ronald Koeman) beter te kunnen begrijpen moeten we terug naar het jaar 2001, naar de laatste zondag van februari. Acht weken na de oudejaarsbrand in Volendam had de crème de la crème van de Nederlandse voetbalwereld (Rijkaard, Van Basten, Gullit, Ronald Koeman) gehoor gegeven aan een oproep om een benefietwedstrijd te spelen. Grootste wens van de Volendamse jeugd: Dennis Bergkamp. De toenmalige vedette van Arsenal was helaas verhinderd, maar op het allerlaatste moment werd wel Nwankwo Kanu toegevoegd aan het sterrenensemble.
Aan het einde van de bijzonder emotionele avond las Kanu een gedicht voor.

‘Als kind had ik hoop
ik hoopte een groot sporter te worden
en prijzen te winnen
ik hoopte beroemd te worden
toen leek er op een dag geen hoop meer
op de dag dat mijn lichaam gewond raakte
maar ik ben er nog
omdat mijn ziel sterk is gebleven
dankzij de mensen die me liefde schonken
zoveel liefde
dat mijn lichaam minder pijn doet
geef daarom liefde
veel liefde
alle hoop die je kunt geven
en hou je ziel sterk
dan is er altijd hoop’

Niemand hield het droog. Niet op de tribunes, niet in de huiskamer, maar ook de spelers op het veld lieten hun tranen de vrije loop. Op Ronald Koeman maakten de woorden van de Nigeriaan een verpletterende indruk en sindsdien heeft Kanu een speciaal plaatsje bij hem veroverd.

Lees het hele verhaal van Mark van den Heuvel over Kanu in Sportweek 3, vanaf dinsdag in de winkel

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 15, 2007 7:29 pm

Wie heeft er geen zwak voor Kanu? :confused:

Het went. Komt het niet van Chelsea, dan komt het van Ajax. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 15, 2007 7:47 pm

De Belgische politie heeft dit weekeinde 31 Nederlandse voetbalsupporters opgepakt nadat die op verschillende plekken in de stad Charleroi een rel hadden geschopt.

De rellen hadden plaats rond de vriendschappelijke wedstrijd van Sporting Charleroi tegen Roda. Maar het waren vooral PSV-supporters die heibel maakten. Ze begonnen met het gooien van barkrukken in een Iers café maar het eindigde met het belagen van Roda-supporters en stewards van Charleroi bij het stadion.

De politie arresteerde zaterdag in totaal 31 PSV-supporters. Zondagochtend werden 27 van hen vrijgelaten.
nieuwnieuws.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 15, 2007 9:23 pm

Ik vroeg me al af waar Harm was gebleven na zijn rentree! ;)

Harm

Bericht door Harm » ma jan 15, 2007 11:57 pm

Ja komop zeg.

Op Limburgers jagen is nog steeds niet verboden. Zo'n Belgische cel is trouwens geen lolletje. Laatst in Nederland was het toch allemaal wat comfortabeler.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 8:58 am

Hotels zijn het hier! Soms nog beter dan sommige hotels. Tenminste dat heb ik uijt betrouwbare bron!

Harm

Bericht door Harm » di jan 16, 2007 11:57 am

Het ontbijt was zelfs nog beter dan ik in een hotel had. Het was alleen een beetje warm, maar verder is het goed uijt te houden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 16, 2007 12:16 pm

Hadden ze niet eens airco? Wat een afgang. :nooo:

Harm

Bericht door Harm » di jan 16, 2007 12:32 pm

In Aruba zijn de gevangenissen nog luxer begrijp ik?

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 16, 2007 12:34 pm

De negers in ieder geval een beetje groter!
Bertje for President!

Harm

Bericht door Harm » di jan 16, 2007 12:38 pm

Ik word ook wel "the white nigger" genoemd... :hypocrite:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 16, 2007 12:42 pm

Kan het weer on-topic? Deze topic is te groot om te splitsen. :eusa_pray:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 12:44 pm

Hehehe. :twisted:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 16, 2007 12:44 pm

Ja, hoor.

Waar brengt PSV eigenlijk de winterstop door?
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 12:52 pm

La Manga
Blij met de punten ...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jan 16, 2007 12:53 pm

Bertje schreef:Hehehe. :twisted:
Nieuwe openen is ook een optie hoor, Bertje... :hypocrite:

...maar goed...La Manga dus... ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 16, 2007 1:00 pm

Is La Manga niet op Madeira?

Madeira is het wilde honden eiland! Woef!
Bertje for President!

Gesloten