Ajax wil verder met groot aantal spelers
21 december 2006
Ajax gaat binnenkort met Tom De Mul en Hedwiges Maduro om de tafel zitten om hun tot medio 2008 lopende contracten te verlengen. Eerder opende de club al de onderhandelingen met Johnny Heitinga, Ryan Babel, Edgar Manucharyan, Jan Vertonghen en Kenneth Vermeer. Ondanks het gegeven dat spelers als Maduro, Manucharyan en Vertonghen niet op veel speeltijd kunnen rekenen, wil Ajax graag met de talenten verder.
"Het betreft allemaal jonge, talentvolle spelers die we voor een paar extra jaren willen laten bijtekenen", verklaart technisch directeur Martin van Geel in Voetbal International. Behalve Maduro (21) en De Mul (20) hebben ook Heitinga (23), Babel (20), Manucharyan (19), Vertonghen (19) en Vermeer (20) nog een contract tot de zomer van 2008.
Maduro zegt in VI dat hij het gevoel heeft op de weg terug te zijn na een vormcrisis. "Het gaat de goede kant op", aldus de middenvelder. "Ik kende een moeizaam begin, mede door oververmoeidheid. Maar ik merk dat ik steeds sterker word. Na de winterstop ben ik weer helemaal de oude."
Ajax Online