De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 21, 2006 5:53 pm

Ajax wil verder met groot aantal spelers

21 december 2006

Ajax gaat binnenkort met Tom De Mul en Hedwiges Maduro om de tafel zitten om hun tot medio 2008 lopende contracten te verlengen. Eerder opende de club al de onderhandelingen met Johnny Heitinga, Ryan Babel, Edgar Manucharyan, Jan Vertonghen en Kenneth Vermeer. Ondanks het gegeven dat spelers als Maduro, Manucharyan en Vertonghen niet op veel speeltijd kunnen rekenen, wil Ajax graag met de talenten verder.

"Het betreft allemaal jonge, talentvolle spelers die we voor een paar extra jaren willen laten bijtekenen", verklaart technisch directeur Martin van Geel in Voetbal International. Behalve Maduro (21) en De Mul (20) hebben ook Heitinga (23), Babel (20), Manucharyan (19), Vertonghen (19) en Vermeer (20) nog een contract tot de zomer van 2008.

Maduro zegt in VI dat hij het gevoel heeft op de weg terug te zijn na een vormcrisis. "Het gaat de goede kant op", aldus de middenvelder. "Ik kende een moeizaam begin, mede door oververmoeidheid. Maar ik merk dat ik steeds sterker word. Na de winterstop ben ik weer helemaal de oude."

Ajax Online

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo dec 24, 2006 4:06 pm

Prima, als we dan maar niet verwachten dat ze ook volwaardige basisspelers zijn... talenten zijn wisselvallig, dus onze kern zou ervaring moeten hebben.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 4:36 pm

Onze kern moet goed zijn. Maduro, Vermeer en Verthongen zijn nog niet goed. :yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 4:51 pm

Onze kern heeft ervaring.

Of er wordt gespeeld met Stekelenburg-Stam-Heitinga-Huntelaar in de as, of met Stekelenburg-Stam-Sneijder-Huntelaar. Dat zijn noch beginnelingen noch slechte spelers
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 5:08 pm

Ajax heeft ook heus een hoop goede spelers, al zijn ze, zoals ik in Jansma's topic al aangaf, lang niet allemaal complementair.

Stekelenburg is naar mijn mening een onderschatte keeper. Natuurlijk geen Gomes, maar naar mijn mening samen met Timmer een gedeelde twee plaats, met de derde op grote afstand.

Stam is duidelijk. Een absolute klasbak, die heus niet echt minder is dan Alex. Ik durf zelfs te stellen dat Stam scherper is dan Alex, die toch nog wel eens wat dromerig wil zijn.

Heitinga is lang geen Simons, maar wel beter dan alle andere spelers op de positie voor de verdediging.

Sneijder is een van de beste spelers van de eredivisie, maar wordt naar mijn mening nog steeds te veel als speerpunt gebruikt. Sneijder kan over grote afstanden passes versturen, maar doet dit maar weinig. Hij moet veel meer in het spel betrokken worden. Zeker geen Cocu, in ieder geval.

Huntelaar is een uitstekende spits, maar wel een aanvaller die niet bepaald snel is en het daarom moet hebben van ballen vanaf de zijkant, zodat hij positie kan zoeken in het zestienmetergebied. Nu Emanuelson regelmatig op het middenveld moet spelen en minder de achterlijn kan opzoeken (wat sowieso al weinig kan, omdat er eigenlijk niemand is die de positie van linksback goed kan overnemen) is de voorzet vanaf links er niet meer. De Mul is erg wisselvallig, al valt hij mij 100% mee. Ogararu heeft een mooie voorzet, maar brengt eigenlijk de verdediging weer in de problemen, omdat Emanuelson op links al erg naar voren en de zijkant speelt.

In tegenstelling tot PSV, waar ze minder doeltreffende spitsen hebben, maar wel spelers die die spitsen goed aanvullen. Daardoor kunnen ze ook tot beter georganiseerd aanvalsspel komen, wat weer leidt tot meer kansen en dus meer doelpunten.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 7:21 pm

Bertje schreef:Onze kern moet goed zijn. Maduro, Vermeer en Verthongen zijn nog niet goed. :yes:
En zelfs goede spelers als Emanuelson zijn nog niet vaak genoeg goed. Emanuelson z'n spel kent hoge toppen en diepe dalen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 8:11 pm

Emanuelson is een goede speler. Hij speelt meer goede wedstrijden dan slechte wedstrijden. Er is alleen totaal geen alternatief dat in de buurt komt van zijn niveau.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 8:14 pm

Ik ontken nergens dat Emanuelson een goede speler is. Alleen heeft hij dit seizoen volgens mij wel zeker zo'n (is even een gokje) 8 a 9 dramatische wedstrijden gespeeld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 8:16 pm

8 a 9? Zou je ze kunnen noemen? Op zoveel wedstrijden kom ik lang niet, namelijk.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 8:20 pm

Sparta Praag, Vitesse uit, Roda uit, Twente thuis, Sparta uit, Excelsior uit, een van de wedstrijden tegen ADO (volgens mij), Ajax-Kopenhagen en Ajax-Espanyol.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 24, 2006 8:22 pm

Gaat Martin nu op zoek naar versterkingen of blijven gewoon doorgaan met deze groep?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 8:23 pm

Thomas schreef:Sparta Praag, Vitesse uit, Roda uit, Twente thuis, Sparta uit, Excelsior uit, een van de wedstrijden tegen ADO (volgens mij), Ajax-Kopenhagen en Ajax-Espanyol.
Je hebt gelijk.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 8:25 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Sparta Praag, Vitesse uit, Roda uit, Twente thuis, Sparta uit, Excelsior uit, een van de wedstrijden tegen ADO (volgens mij), Ajax-Kopenhagen en Ajax-Espanyol.
Je hebt gelijk.
Bedankt. Het moet natuurlijk wel gezegd worden dat in de meeste van die wedstrijden het hele team slecht was, maar Urby spande regelmatig de kroon. Ik vind het wat dat betreft een vrij labiele jongen.

Niet dat dat heel belangrijk is, maar als ik uitga van z'n interviews is het niet de slimste jongen die onze liever heer ooit op deze aardkloot gezet heeft. :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 11:11 pm

Wel een van de charmantste, overigens.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 11:12 pm

Omdat?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 11:15 pm

Het is een charmante jongen.

En met niemand anders!

MVH

Bericht door MVH » ma dec 25, 2006 11:52 am

Peter schreef:Gaat Martin nu op zoek naar versterkingen of blijven gewoon doorgaan met deze groep?
Vergeet het maar, er is geen geld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 10, 2007 4:52 pm

onder Martin van Geel veranderen er wel degelijk dingen. Welke? Gewoon goed om je heen blijven kijken.
Ik moet zeggen dat ik MvG totnutoe eigenlijk ook vind tegenvallen, de beste man zit er zo zoetjes aan toch ook al weer een tijdje. Vooralsnog houd ik nog wel vertrouwen in hem maar dat is dan vooral gebasseerd op zn werk in Alkmaar en Tilburg. :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 5:34 pm

Vooral z'n aankopen vallen me wat tegen. Verder heb ik er nog wel vertrouwen in dat hij eindelijk eens wat structuur kan aanbrengen bij Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 10, 2007 6:18 pm

Thomas schreef:Vooral z'n aankopen vallen me wat tegen. Verder heb ik er nog wel vertrouwen in dat hij eindelijk eens wat structuur kan aanbrengen bij Ajax.
Perez, Stam zijn volgens mij op voorspraak van Van Geel gekomen.

Gabri, Ogararu van HTC

Roger van Cruijff.

Dus ik vind dat Van Geel het niet slecht doet, en bedenk ook dat we geen geld hebben om te investeren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 10, 2007 6:21 pm

Ogararu was al in beeld voordat HTC werd aangesteld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 6:23 pm

Een technisc directeur is altijd verantwoordelijk voor de spelers die hij in huis haalt. En dus ook voor Ogararu, Gabri, Roger, etc.

Ogararu kwam volgens mij juist op voorspraak van Van Geel.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 10, 2007 7:06 pm

HtC kende Ogararu niet. Hij zei een keer op TV (meen bij AT5) dat hij hem één keer had zien spelen, maar dat hij hem niet goed genoeg kende voor een oordeel. Hij vertrouwde op de scouts van Ajax.

(Kun je beter niet doen, maar goed. :sad: )
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » wo jan 10, 2007 8:08 pm

Volgens mij is de komst van Stam niet per sé een verdienste van Van Geel. Iedere TD (behalve Van Gaal waarschijnlijk) had Stam gehaald. Voor alle clubs in Nederland (op PSV na) was Stam een directe versterking.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 10, 2007 8:12 pm

Maar je moet hem nog wel naar Ajax krijgen. Dat vind ik een verdienste.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie