Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 9:37 pm

Jöhnk schreef:Dan moet dat wel dit jaar, want in 2008 mag hij voor een laag bedrag weg.
Dan kunnen ze hem altijd nog aan Ajax verkopen. ;)

Hij zal komende zomer wel voor veel poen naar Bayern gaan of zo.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 02, 2007 9:43 pm

Ik vind Bayern dit seizoen een typisch Duits team hebben. Veel fysieke kracht, spelers met een directe stijl van voetballen, conditioneel sterk ook. Ze kunnen bij Bayern wel een creatief brein gebruiken, volgens mij.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 02, 2007 10:40 pm

Het geruchten circuit gaat door .....

Davids: ''Ajax is een optie geworden''
Dinsdag 2 januari, door ajaxkampioenen, Laatste Nieuws, 22.29u GMT+01.00, The Mirror

Edgar Davids heeft wel trek in een avontuur bij het oude nest AJAX. Zo meldt de Engelse krant The Mirror. Edgar Davids zou zijn voetbalcarriere toch nog af willen sluiten bij AJAX. De felle middenvelder zou voor een slordige 2 miljoen naar AJAX kunnen komen in de winterstop. Dit terwijl Henk ten Cate en Martin van Geel hebben gezegt dat er geen versterkingen meer zouden komen na Leonardo. Davids kan de laatste tijd niet op een basisplek rekenen bij Tottenham Hotspur. ''Ik zit de laatste tijd meer op de bank dan dat ik speel. Ik heb het hier nog wel naar mijn zin. Maar als er een andere club aan klopt heb ik daar ook wel trek in. Ajax is een optie geworden. Ze hebben het moeilijk in de competitie.'' Henk ten Cate en Martin van Geel hebben nog niet gereageerd op dit onderwerp.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 02, 2007 10:46 pm

Toe maar, wat een eer AJAX is een optie geworden. U bent te goed heer Davids.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 10:52 pm

brigade zuid schreef:Toe maar, wat een eer AJAX is een optie geworden. U bent te goed heer Davids.
Hallelujah! :D

Zou MVG het nog overwegen? Weken wachten op een telefoontje is niet niets.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jan 02, 2007 10:53 pm

de puistige teenagers met Ajax weblogs zijn weer lekker actief!

Raymond

Bericht door Raymond » di jan 02, 2007 10:58 pm

2 miljoen? Vergeet het maar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 11:02 pm

2 miljoen om een halfjarig contract van een 34-jarige tribuneklant af te kopen is inderdaad te veel van het goede.

@Jansma: de titel van deze topic verklaart alles. Wij weten ook wel dat de bronnen dubieus zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 02, 2007 11:14 pm

Het lijkt me sterk dat hij 2 miljoen moet kosten, maar als het zo is dan is het natuurlijk teveel geld.

Raymond

Bericht door Raymond » di jan 02, 2007 11:20 pm

€2 miljoen voor een dertiger die geregeld meer op de bank zit dan speelt waarvan het contract afloopt is dan ook een belachelijk hoog bedrag. Ik kan mij niet voorstellen dat Davids buiten het veld van zoveel waarde is voor Tottenham. Het lijkt mij sterk dat hij zoals hij er nu voor staat bij Tottenham z'n contract zal verlengen, dus kan Jol net zo goed nog wát geld (€500.000 lijkt mij redelijk) aan hem verdienen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 11:29 pm

Ze willen Davids niet meer, mensen. En laten we wel wezen, Tottenham Hotspur is geen top.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 02, 2007 11:31 pm

Tottenham heeft een uitstekende selectie. Ajax zou willen dat ze zo'n team hadden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 11:38 pm

Dat roep je steeds, maar volgens mij valt het wel mee. De supporters willen de halve selectie vervangen. En er is niemand die zegt: laten we die Davids houden, misschien hebben we nog wat aan hem.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 03, 2007 12:03 am

Thomas schreef:Tottenham heeft een uitstekende selectie. Ajax zou willen dat ze zo'n team hadden.
Ik vind het maar 3x niks. Paar leuke spelers...meer niet. Carrick was de man van Tottenham maar bakt er nu ook niet veel van. Defoe is niet beter als Huntelaar. Zegt genoeg dat Ghaly basisspeler is.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 12:04 am

Ik kom er zo op terug. Ben nu even bezig.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 03, 2007 12:04 am

En weer een post voor Thomas :D
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 12:05 am

Als je wil edit ik de vorige en zet ik het daar in. Zo beter?

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 03, 2007 12:06 am

Chagrijnig? ;)
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jan 03, 2007 12:15 am

Thomas schreef:Als je wil edit ik de vorige en zet ik het daar in. Zo beter?
:aai: ;)
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 03, 2007 12:40 am

Thomas schreef:Als je wil edit ik de vorige en zet ik het daar in. Zo beter?
Ja.

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 1:10 am

Rishi schreef:
Thomas schreef:Tottenham heeft een uitstekende selectie. Ajax zou willen dat ze zo'n team hadden.
Ik vind het maar 3x niks. Paar leuke spelers...meer niet. Carrick was de man van Tottenham maar bakt er nu ook niet veel van. Defoe is niet beter als Huntelaar. Zegt genoeg dat Ghaly basisspeler is.
Carrick heeft niet of nauwelijks meerwaarde gehad in de keren dat hij speelde voor Manchester United. Een overschatte speler, in mijn ogen.
joey schreef:Dat roep je steeds, maar volgens mij valt het wel mee. De supporters willen de halve selectie vervangen. En er is niemand die zegt: laten we die Davids houden, misschien hebben we nog wat aan hem.
Hoe vaak heb jij supporters mee gemaakt die helemaal tevreden waren met de selectie van hun club? Verder valt het wel mee met de halve selectie. Het zijn vooral de bankzitters die men graag ziet vertrekken.

Tottenham heeft een meer dan goede keeper in Robinson en de beschikking over goede, typisch Engelse verdedigers als Ledley King en Michael Dawson. Rechtsback Chimbonda is een van de koopjes van de Premier League geweest. Chimbo ging zelfs ternauwernood mee met Frankrijk naar het WK, zoals je je misschien kan herinneren. Van Assou-Ekotto ben ik niet gecharmeerd en Lee heeft ook nimmer indruk weten te maken op White Hart Lane.

Met middenvelders als Zokora, Huddlestone, Ghaly, Jenas, Tainio, Davids, Malbranque, Murphy en Lennon beschikt Jol over allerlei verschillende kwaliteiten. Het mist alleen hier en daar wat diepgang en scorend vermogen (lees: aanvallende stootkracht) wanneer Lennon er niet bij is. Dan blijft alleen Malbranque over die de aanvallende kwaliteiten heeft om met een actie of z'n snelheid iets te creëren. Ghaly heeft ook een actie maar is minder snel en is een vreselijk slechte afmaker.
Zokora is een prima controleur en Huddlestone en Lennon zijn speciale spelers. Met Lennon in de ploeg houdt Tottenham het veld stukken beter breed en vrijwel iedere back in het Premiership die ik tegen hem heb zien spelen heeft het tot nu toe lastig gehad tegen Lennon. Huddlestone is één van de revelaties van het seizoen. Een goede opruimer met een prachtige pass. Jenas en Ghaly hebben overigens geen van beiden hun draai helemaal gevonden bij Tottenham, maar vooral Ghaly heeft een aantal bemoedigende prestaties geleverd. Je weet als trainer dat z'n collegamiddenvelders wat extra meters voor hem zullen moeten maken.

Tottenham heeft gewoon niet zoveel behoefte aan een type pitbull als Davids. Ze hebben verdedigende kwaliteiten genoeg op het middenveld. Davids zou handig kunnen zijn vanwege z'n diepgang, maar uiteindelijk zal hij er ook niet veel scoren voor ze en ze hebben gewoon doelpunten nodig van een speler die wat dieper speelt. Niet voor niets lees je op dat forum namen van buitenspelers als Petrov, Downing, Ribèry en Shaun Wright-Phillips of aanvallende middenvelders als Joey Barton en Tim Cahill.

Over de aanvallers kunnen we kort en krachtig zijn. De meeste grote clubs in Europa zullen jaloers zijn op het feit dat Jol de beschikking heeft over vier spitsen van het kaliber Berbatov, Defoe, Mido en Robbie Keane. Allerlei goede combinaties mogelijk dus ook hier heeft Jol opties te over.

Overigens zouden de meeste Tottenham supporters het niet erg vinden dat Davids weggaat omdat hij als bankzitter één van de grootverdieners is (en ik denk om de eerdere reden die ik gaf, dat Tottenham zo'n type niet nodig heeft). Ik lees nergens dat hij over the hill zou zijn, of iets dergelijks.

En even over Jol. Het is echt niet allemaal geweldig wat hij er laat zien en natuurlijk heeft hij veel geld uit mogen geven. Dat gold echter ook voor z'n voorgangers. Onder Jol z'n leiding heeft de scouting van Tottenham echter fantastische koopjes mogen halen in plaats van de ene floppende ster na de andere.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 03, 2007 10:58 am

Als alles daar zo top is, dan vraag ik me af waarom men 7e staat in de PL, gevolgd door een aantal clubs die er vlak achter staan. Bolton en Portsmouth hebben dus nog fantastischere selecties?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 03, 2007 11:49 am

Ach er zijn toch ieder jaar wel ploteslinge hoogvliegers, die een stuntjaar hebben? Vorig jaar heel lang Charlton, we hebben een jaar of 10 geleden zelfs ineens Blackburn als kampioen gehad. Bolton is overigens al een tijdje een stabiele PL-club. Ajax zou het daar heel moeilijk tegen hebben, vermoed ik zo.

Spurs zie ik overigens niet zozeer als een topclub; meer een sleeping giant.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 03, 2007 12:05 pm

Wapenaar: 'Dit getuigt van weinig respect'

3/1/2007 9 :24

Vitesse verraste Harald Wapenaar niet zo zeer met de uitspraak op zoek te zijn naar een nieuwe keeper. Maar de argumentatie gaf de goalie een bittere bijsmaak.
Wapenaar kan begrip opbrengen dat Vitesse een nieuwe doelman zoekt. De Arnhemse club heeft Vladimir Stojkovic van FC Nantes op het oog. Maar de manier waarop het afdanken naar buiten werd gebracht viel de 36-jarige doelman tegen.

'Concurrentie is goed, daar loop ik niet voor weg. Het ver¬haal dat ik blessuregevoelig ben, klopt niet en getuigt van weinig respect', ze Wapenaar in De Gelderlander. 'Zoiets hoor ik ook liever in mijn gezicht dan via de media.'

Of hij het seizoen afmaakt bij Vitesse laat Wapenaar mede afhangen van een gesprek met trainer Aad de Mos. De ervaren doelman staat in de belangstelling van RKC Waalwijk en Sparta Rotterdam. Een aanbod van het Oekraïense Stal Alchevsk heeft hij afgewezen.
voetbalonline.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 03, 2007 12:09 pm

Waarom plaats je dit in een Ajax-zone, Banjavi?

Plaats reactie