Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
@Jöhnk: hoe vaak hebben we de afgelopen jaren na Feyenoord-Ajax of Ajax-Feyenoord niet gedacht dat Ajax best aardig kon voetballen? Tegen Feyenoord kan het blijkbaar wel. Hoe zou dat komen? Combinatie van goede resultaten in het verleden + de kick?
Mij ga je niet vertellen dat een ploeg die Feyenooord in de Kuip alle hoeken van het veld laat zien vier doelpunten moet tegen krijgen uit tegen Vitesse. Dan klopt er iets niet.
Mij ga je niet vertellen dat een ploeg die Feyenooord in de Kuip alle hoeken van het veld laat zien vier doelpunten moet tegen krijgen uit tegen Vitesse. Dan klopt er iets niet.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Saneren en investeren.brigade zuid schreef:Als we met zn allen (waaronder HtC) het idee hebben dat het misschien tijd is voor een ander soort spelers bij AJAX, hoe gaan we dat dan doen, er is geen geld toch?
Als het echt nodig is zal er heus wel geld zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Gabri wordt beoordeeld als spelers van Ajax. Dat hij twee van de drie keer niet voldoet is niet mijn schuld.Jöhnk schreef:Gabri is net nieuw en geen topper, maar wordt desalniettemin geacht het team op sleeptouw te nemen. Dat is niet reeel. Ik vind dat-ie het naar omsstandigheden erg aardig doet.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
We moeten ons afvragen waarom bijvoorbeeld Boulahrouz niet meer bij Ajax loopt. Het zou schelen als Ajax zelf dit soort spelers zou opleiden.brigade zuid schreef:Als we met zn allen (waaronder HtC) het idee hebben dat het misschien tijd is voor een ander soort spelers bij AJAX, hoe gaan we dat dan doen, er is geen geld toch?
-
- AT Toto winner 15/16
*kuch* Co Adriaanse *kuch* :sad:joey schreef:We moeten ons afvragen waarom bijvoorbeeld Boulahrouz niet meer bij Ajax loopt. Het zou schelen als Ajax zelf dit soort spelers zou opleiden.brigade zuid schreef:Als we met zn allen (waaronder HtC) het idee hebben dat het misschien tijd is voor een ander soort spelers bij AJAX, hoe gaan we dat dan doen, er is geen geld toch?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- raymon
- Contacteer:
Laten we alles wel in perspectief zien. Als je de wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders naast elkaar legt dan zie je het volgende beeld:Nihad schreef:We kunnen trouwens lullen wat we willen, maar winnen we morgen dan heeft Ajax 10 punten meer dan vorig seizoen.
Dit seizoen:
38 punten, 43 doelpunten, 21 in de eerste helft
Vorig seizoen:
36 punten, 32 doelpunten, 12 in de eerste helft
-
- AT Toto winner 15/16
- raymon
- Contacteer:
Dit geeft in ieder geval aan dat Ajax nu makkelijker wint. Vorig seizoen 5 wedstrijden met 1 doelpunt verschil, dit seizoen 3. En moeilijke uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Heerenveen worden nu wel gewonnen. En niet allemaal in de laatste minuut..brigade zuid schreef:Dat geeft idd een heel ander beeld. :xyxthumbs:
MVG en Ten Cate trekken hun conclusies wel. Maar je kunt niet iets dat al lang zo is binnen een week veranderen. Ajax kende dit probleem (de nonchalance, de verstoorde balans) al in de tachtiger jaren, en in de negentiger jaren stak het van tijd tot tijd de kop op. Midden jaren negentig waren er min of meer bij toeval een aantal spelers die die nonchalance juist niet hadden, al hadden spelers als De Boertjes er jaren over gedaan om die af te schudden.
Inderdaad, maar liefst 2 punten meer! HtC haalt uit de laatste 7 wedstrijden 8 punten, Blind haalde uit dezelfde wedstrijden (minus Excelsior, want die deden vorig seizoen niet mee) het dubbele aantal punten. De problemen zijn niet verholpen, maar verschoven. Ook Ten Cate is er inmiddels achter dat de balans in de selectie niet klopt. Goh, dat ie daar een half jaar voor nodig had om tot dezelfde conclusie te komen als RK en DB.brigade zuid schreef:Dat geeft idd een heel ander beeld. :xyxthumbs:
Het is gewoon een zootje. Geen CL, alweer kansloos voor de titel, nog steeds geen volwassen selectie, matig spel en matige prestaties. Al met al heeft de trainerswissel nog maar weinig tot geen effect gehad.
Die straftraining van gisteren vind ik trouwens prima. :xyxthumbs: Pak die softcocks maar aan. En dat ie die dweil van een Maduro eindelijk eens bij z'n kloten grijpt, vind ik ook prima. Ik vraag me serieus af of die slome flikker eigenlijk goed genoeg is voor een club als RKC. Ik verwacht niet het onmogelijke van onze ploeg, maar hard werken is toch wel het minste dat ze moeten doen. Selecteer dan maar wat meer op mentaliteit i.p.v. op zogenaamd talent.
Volledig mee eens. De man is een opportunist, veel te emotioneel. Hij komt na iedere 90 minuten tot andere bevindingen. Vervelend is vooral dat het nooit aan hem ligt en altijd aan een ander. Vind het prima dat ie een straftraining geeft, maar het is toch echt zijn elftal dat een 0-2 voorsprong weggeeft. Vraag me af of de man ook bij zichzelf te rade gaat om na te gaan wat ie zelf fout doet. Vrees echter dat dat niet het geval is, ik heb het gevoel dat deze trainer zichzelf (net als zijn spelers zichzelf) ernstig overschat.Jim schreef: Henk lult maar wat, zoals het hem op dat moment uitkomt.
Het komt er altijd op neer dat tegenslagen aan alles en iedereen zijn te wijten, behalve aan Henk ten Cate. Geen niveau, geen klasse deze man. Een ordinaire straatvechter, meer niet.
- Monkey Tonk
Mogen de mensen die zeiden dat er niets zo veranderen met de zoveelste trainerswissel zolangzamerhand hun gelijk halen? Of staat daar een datum voor?
En waar blijft dat Ajax van de zo gelauwerde Martin van Geel nou? Martin van Geel die het allemaal wel even zou veranderen, en daarvoor Blind uit de weg moest ruimen. Voor wie? Een hulptrainer bij Barca.
Martin van Geel, Henk Ten Cate... Topnamen!! De internationale voetbalwereld siddert.
En waar blijft dat Ajax van de zo gelauwerde Martin van Geel nou? Martin van Geel die het allemaal wel even zou veranderen, en daarvoor Blind uit de weg moest ruimen. Voor wie? Een hulptrainer bij Barca.
Martin van Geel, Henk Ten Cate... Topnamen!! De internationale voetbalwereld siddert.
:xyxthumbs: :xyxthumbs:Monkey Tonk schreef:Mogen de mensen die zeiden dat er niets zo veranderen met de zoveelste trainerswissel zolangzamerhand hun gelijk halen? Of staat daar een datum voor?
Maar er is wel progressie geboekt hoor! :nooo:
Ik denk dat we zo onderhand beter een datum kunnen prikken waarop het handhaven van HtC (en MVG) onmogelijk blijkt te worden. Als Ajax vandaag onverhoopt van Roda verliest...