Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 11:02 pm

Dat vind ik ook wel terecht.

Gabri is net nieuw en geen topper, maar wordt desalniettemin geacht het team op sleeptouw te nemen. Dat is niet reeel. Ik vind dat-ie het naar omsstandigheden erg aardig doet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 11:03 pm

@Jöhnk: hoe vaak hebben we de afgelopen jaren na Feyenoord-Ajax of Ajax-Feyenoord niet gedacht dat Ajax best aardig kon voetballen? Tegen Feyenoord kan het blijkbaar wel. Hoe zou dat komen? Combinatie van goede resultaten in het verleden + de kick?

Mij ga je niet vertellen dat een ploeg die Feyenooord in de Kuip alle hoeken van het veld laat zien vier doelpunten moet tegen krijgen uit tegen Vitesse. Dan klopt er iets niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 11:09 pm

Ja, de prestatiecurve van deze ploeg is onnavolgbaar. Of dat een mentale kwestie is? Geen idee.

De wedstrijd tegen Vitesse valt te vergelijken met de wedstrijd tegen FCK. Maar toen werd een en ander afgedaan als een incident.

Ook tegen Az en Psv speelde Ajax een mindere tweede helft.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 11:21 pm

Jöhnk schreef:Ja, de prestatiecurve van deze ploeg is onnavolgbaar. Of dat een mentale kwestie is? Geen idee.
Ik weet het ook niet. Bij sommigen een gebrek aan professionaliteit, bij anderen een gebrek aan kwaliteit, denk ik.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 26, 2006 11:30 pm

Als we met zn allen (waaronder HtC) het idee hebben dat het misschien tijd is voor een ander soort spelers bij AJAX, hoe gaan we dat dan doen, er is geen geld toch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 11:32 pm

brigade zuid schreef:Als we met zn allen (waaronder HtC) het idee hebben dat het misschien tijd is voor een ander soort spelers bij AJAX, hoe gaan we dat dan doen, er is geen geld toch?
Saneren en investeren.

Als het echt nodig is zal er heus wel geld zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 11:43 pm

Jöhnk schreef:Gabri is net nieuw en geen topper, maar wordt desalniettemin geacht het team op sleeptouw te nemen. Dat is niet reeel. Ik vind dat-ie het naar omsstandigheden erg aardig doet.
Gabri wordt beoordeeld als spelers van Ajax. Dat hij twee van de drie keer niet voldoet is niet mijn schuld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 26, 2006 11:44 pm

Jij hebt er meer verstand van dan Henkie? :X

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 11:46 pm

Henk zal ook wel eens kritiek hebben, hoor. Hij heeft zelfs in een interview met de VI aangegeven dat hij verbaasd was dat de Nederlandse media zo gek waren van een bankzitter van een Spaanse club.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 26, 2006 11:47 pm

Hij zegt toch echt dat Gabri met Stam vaak de uitblinker is.

Nihad

Bericht door Nihad » di dec 26, 2006 11:47 pm

We kunnen trouwens lullen wat we willen, maar winnen we morgen dan heeft Ajax 10 punten meer dan vorig seizoen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 11:48 pm

brigade zuid schreef:Hij zegt toch echt dat Gabri met Stam vaak de uitblinker is.
Neuh, dat zei hij niet. Hij zei dat Gabri en Stam het hoogste rendement halen, wat weer aangeeft dat er meer van dergelijke spelers moeten komen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 11:50 pm

brigade zuid schreef:Als we met zn allen (waaronder HtC) het idee hebben dat het misschien tijd is voor een ander soort spelers bij AJAX, hoe gaan we dat dan doen, er is geen geld toch?
We moeten ons afvragen waarom bijvoorbeeld Boulahrouz niet meer bij Ajax loopt. Het zou schelen als Ajax zelf dit soort spelers zou opleiden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 26, 2006 11:51 pm

Hij zei idd meeste redenement maar dat gaat toch lastig samen als ie 2 van de 3 keer niet voldoet zoals jij zegt.

Nihad

Bericht door Nihad » di dec 26, 2006 11:54 pm

joey schreef:
We moeten ons afvragen waarom bijvoorbeeld Boulahrouz niet meer bij Ajax loopt. Het zou schelen als Ajax zelf dit soort spelers zou opleiden.
*kuch* Co Adriaanse *kuch* :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 11:56 pm

Hij bedoelt denk ik dat deze spelers het het optimale uit hun kwaliteiten halen. In die zin hebben ze meer rendement dan spelers die dat niet doen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo dec 27, 2006 12:16 am

Nihad schreef:We kunnen trouwens lullen wat we willen, maar winnen we morgen dan heeft Ajax 10 punten meer dan vorig seizoen.
Laten we alles wel in perspectief zien. Als je de wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders naast elkaar legt dan zie je het volgende beeld:

Dit seizoen:
38 punten, 43 doelpunten, 21 in de eerste helft

Vorig seizoen:
36 punten, 32 doelpunten, 12 in de eerste helft

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 27, 2006 12:29 am

Dat geeft idd een heel ander beeld. :xyxthumbs:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo dec 27, 2006 12:37 am

brigade zuid schreef:Dat geeft idd een heel ander beeld. :xyxthumbs:
Dit geeft in ieder geval aan dat Ajax nu makkelijker wint. Vorig seizoen 5 wedstrijden met 1 doelpunt verschil, dit seizoen 3. En moeilijke uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Heerenveen worden nu wel gewonnen. En niet allemaal in de laatste minuut..

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 12:54 am

MVG en Ten Cate trekken hun conclusies wel. Maar je kunt niet iets dat al lang zo is binnen een week veranderen. Ajax kende dit probleem (de nonchalance, de verstoorde balans) al in de tachtiger jaren, en in de negentiger jaren stak het van tijd tot tijd de kop op. Midden jaren negentig waren er min of meer bij toeval een aantal spelers die die nonchalance juist niet hadden, al hadden spelers als De Boertjes er jaren over gedaan om die af te schudden.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 6:56 am

brigade zuid schreef:Dat geeft idd een heel ander beeld. :xyxthumbs:
Inderdaad, maar liefst 2 punten meer! HtC haalt uit de laatste 7 wedstrijden 8 punten, Blind haalde uit dezelfde wedstrijden (minus Excelsior, want die deden vorig seizoen niet mee) het dubbele aantal punten. De problemen zijn niet verholpen, maar verschoven. Ook Ten Cate is er inmiddels achter dat de balans in de selectie niet klopt. Goh, dat ie daar een half jaar voor nodig had om tot dezelfde conclusie te komen als RK en DB.

Het is gewoon een zootje. Geen CL, alweer kansloos voor de titel, nog steeds geen volwassen selectie, matig spel en matige prestaties. Al met al heeft de trainerswissel nog maar weinig tot geen effect gehad.

Die straftraining van gisteren vind ik trouwens prima. :xyxthumbs: Pak die softcocks maar aan. En dat ie die dweil van een Maduro eindelijk eens bij z'n kloten grijpt, vind ik ook prima. Ik vraag me serieus af of die slome flikker eigenlijk goed genoeg is voor een club als RKC. Ik verwacht niet het onmogelijke van onze ploeg, maar hard werken is toch wel het minste dat ze moeten doen. Selecteer dan maar wat meer op mentaliteit i.p.v. op zogenaamd talent.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 7:05 am

Jim schreef: Henk lult maar wat, zoals het hem op dat moment uitkomt.
Het komt er altijd op neer dat tegenslagen aan alles en iedereen zijn te wijten, behalve aan Henk ten Cate. Geen niveau, geen klasse deze man. Een ordinaire straatvechter, meer niet.
Volledig mee eens. De man is een opportunist, veel te emotioneel. Hij komt na iedere 90 minuten tot andere bevindingen. Vervelend is vooral dat het nooit aan hem ligt en altijd aan een ander. Vind het prima dat ie een straftraining geeft, maar het is toch echt zijn elftal dat een 0-2 voorsprong weggeeft. Vraag me af of de man ook bij zichzelf te rade gaat om na te gaan wat ie zelf fout doet. Vrees echter dat dat niet het geval is, ik heb het gevoel dat deze trainer zichzelf (net als zijn spelers zichzelf) ernstig overschat.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 27, 2006 7:22 am

Mogen de mensen die zeiden dat er niets zo veranderen met de zoveelste trainerswissel zolangzamerhand hun gelijk halen? Of staat daar een datum voor?

En waar blijft dat Ajax van de zo gelauwerde Martin van Geel nou? Martin van Geel die het allemaal wel even zou veranderen, en daarvoor Blind uit de weg moest ruimen. Voor wie? Een hulptrainer bij Barca.

Martin van Geel, Henk Ten Cate... Topnamen!! De internationale voetbalwereld siddert.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 7:33 am

Monkey Tonk schreef:Mogen de mensen die zeiden dat er niets zo veranderen met de zoveelste trainerswissel zolangzamerhand hun gelijk halen? Of staat daar een datum voor?

En waar blijft dat Ajax van de zo gelauwerde Martin van Geel nou? Martin van Geel die het allemaal wel even zou veranderen, en daarvoor Blind uit de weg moest ruimen. Voor wie? Een hulptrainer bij Barca.

Martin van Geel, Henk Ten Cate... Topnamen!! De internationale voetbalwereld siddert.
:xyxthumbs: :xyxthumbs:

Maar er is wel progressie geboekt hoor! :nooo:

Ik denk dat we zo onderhand beter een datum kunnen prikken waarop het handhaven van HtC (en MVG) onmogelijk blijkt te worden. Als Ajax vandaag onverhoopt van Roda verliest...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 7:55 am

Op basis van een een aantal positieve dingen heb ik nog altijd het gevoel dat Ten Cate weet waar hij mee bezig is. Ik heb nog vertrouwen in Ten Cate en Van Geel heeft dat vast ook nog.

Plaats reactie