Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 23, 2006 7:07 pm

Je doet flauw Thomas. De ranglijst van alle officiele europese wedstrijden van clubteams in de laatste 5 jaar laten zien dat er tussen de Nederlande en Duitse top en subtop nauwelijks verschil zit. Dat is wel degelijke een behoorlijk objectieve vergelijking, er worden immers jaarlijks behoorlijk wat wedstrijden gespeeld, terwijl 5 jaar ook een redelijke periode is.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 23, 2006 7:07 pm

Roda JC - Aachen was 6-0 in de laatste testspiel voordat het seizoen begon. :D

Overdreven om te stellen dat er in Duitsland geen laagvliegers zijn. Mainz bakt er bijvoorbeeld helemaal niets van.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 23, 2006 7:09 pm

Lucas schreef:Je doet flauw Thomas. De ranglijst van alle officiele europese wedstrijden van clubteams in de laatste 5 jaar laten zien dat er tussen de Nederlande en Duitse top en subtop nauwelijks verschil zit. Dat is wel degelijke een behoorlijk objectieve vergelijking, er worden immers jaarlijks behoorlijk wat wedstrijden gespeeld, terwijl 5 jaar ook een redelijke periode is.
Dat vind jij. Ik vind het flauw dat sommigen hier niet durven te stellen dat de Bundesliga geen clubs herbergt van het niveau van zo'n 13 van de 18 clubs uit de Eredivisie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 23, 2006 7:10 pm

Thomas schreef:Volgens mij verloor Sevilla van AZ. Dat zou dus betekenen dat ze niet beter zijn dan de Nederlandse top.
Als je een visie hebt die niet verder reikt dan 1 wedstrijd wel, ja. Is Sparta nu ook beter dan Ajax?

Sevilla is wel beter dan de Nederlandse top, omdat Sevilla Spaanse top (de Spaanse (sub)top is, afgaande op de cijfers, veel sterker dan de Nederlandse (sub)top) is, en de houder van de Uefa-cup.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za dec 23, 2006 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 23, 2006 7:10 pm

Dat heeft niets met flauw te maken. Nederlands voetbal staat op een zeer behoorlijk niveau

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 23, 2006 7:13 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Volgens mij verloor Sevilla van AZ. Dat zou dus betekenen dat ze niet beter zijn dan de Nederlandse top.
Als je een visie hebt die niet verder reikt dan 1 wedstrijd wel, ja. Is Sparta nu ook beter dan Ajax?

Sevilla is wel beter dan de Nederlandse top, omdat Sevilla Spaanse top (de Spaanse (sub)top is, afgaande op de cijfers, veel sterker dan de Nederlandse (sub)top) is, en de houder van de Uefa-cup.
Ik kijk juist wel verder. Verder dan wat resultaten in Europa, omdat daarin niet te meten is hoe sterk de tegenstand destijds was tegen de Duitse en Nederlandse clubs.

Het voorbeeld van Sevilla gebruikte ik natuurlijk alleen maar om aan te geven dat dat soort vergelijkingen nergens op slaan. Dat mijn vergelijking niet of zelden te bewijzen is klopt. Maar als je een beetje eerlijk bent ben je het gewoon met me eens dat Duitsland geen clubs van het niveau Excelsior herbergt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 23, 2006 7:16 pm

Vreemde reactie.

Je doet een onzinnige vergelijking die ik absoluut niet onderschrijf, om aan te geven dat de vergelijkingen die ik wel onderschrijf niet kloppen?

peter

Bericht door peter » za dec 23, 2006 7:17 pm

Ik weet het niet, Thomas. Je ziet ze helaas nooit tegen elkaar uit komen
Ik vind het wel frappant dat clubs als AZ, Heerenveen, Vitesse en Feyenoord in de afgelopen jaren gewoon hebben gewonnen van Duitse (sub)toppers. Die ontlopen elkaar dus niet bijster veel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 23, 2006 7:22 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Maargoed, als jij wilt beweren dat er teams als Excelsior rondlopen in de Bundesliga, vershillen we daarin duidelijk van mening.
Dat wil ik juist niet beweren, want het is oncontroleerbaar.
Hmm, laat ik het duidelijker stellen. Het verschil tussen Nederland en Portugal op de ranglijst is kleiner dan het verschil tussen Nederland en Duitsland. Betekent dat dat het niet controleerbaar is of Sporting Lissabon en Benfica beter zijn dan FC Twente en Groningen?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 23, 2006 7:25 pm

??

Benfica en Sporting zijn Portugese topclubs. Iets beter dan de Nederlandse top, dus. Derhalve ook beter dan FC Groningen en co.

peter

Bericht door peter » za dec 23, 2006 7:26 pm

Jij vergelijkt elke keer appels met peren. Sporting en Benfica zijn de zogenaamde topclubs van Portugal en als je dan objectief kijkt dan is onze top gewoon weer beter. Verder won subtopper Heerenveen met 0-3 van Vitoria Setubal, dus dan is onze competitie mooi sterker.

Volgens mij beoogt Jöhnk vooral te zeggen dat de Duitse clubs niet zoveel beter zijn dan de onze. Op basis van resultaten wordt dit ook onderbouwd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 23, 2006 7:29 pm

Jöhnk schreef:??

Benfica en Sporting zijn Portugese topclubs. Iets beter dan de Nederlandse top, dus. Derhalve ook beter dan FC Groningen en co.
Je hebt gelijk. Ik lees het nu terug en het komt een beetje warrig over wat ik de laatste 2 of 3 posts neer heb gezet.

Het maakt verder ook niet zoveel uit. Het komt er op neer dat ik niet zoveel heb met dat statistieken-geneuk. :D Ik ga liever af op wat ik met m'n eigen ogen zie. Als laatst zo'n club als Aachen zie voetballen. Dat zie je echt niet veel op de Nederlandse velden hoor. Ik denk ook dat iemand als Wimpey, die nog meer Bundesliga ziet dan ik, mijn mening zal onderschrijven. We gaan hier ook niet uit komen, dus een verdere discussie lijkt me nutteloos.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 23, 2006 7:50 pm

Het ligt ook aan de tegenstand en de wijze waarop de tegenstander speelt. Je kunt twee teams niet zomaar vergelijken als ze niet eens minimaal tegen eenzelfde tegenstander hebben gespeeld. Wat je wel kan doen is een hele ruij resultaten naast elkaar zetten van landen en dan kijken hoeveel puntjes elk van de landen heeft gehaald

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 23, 2006 7:53 pm

Jij kijkt naar statistieken om twee competities van een groot aantal clubs met elkaar te vergelijken, terwijl maar een klein aantal clubs de laatste 5 jaar is uitgekomen in Europa.

Ik ga liever uit van de kwaliteit die de teams herbergen en van wat ik zie. So be it, toch?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 23, 2006 7:55 pm

Daarnaast hebben resultaten van vijf jaar geleden totaal geen invloed op wat er nu staat. Het Ajax van nu lijkt ook totaal niet op het Ajax van vijf jaar geleden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 23, 2006 7:59 pm

Kijken we toch naar de resultaten van dit jaar? Komt Nederland nog beter voor de dag.

Over die lijst is overigens echt wel nagedacht (Helemaal toevallig is het ook niet dat Spanje op 1 staat en Luxemburg op 88). Hij gaat over meerdere jaren om onzekere factoren als slechte lotingen en het incidenteel missen van Europees voetbal etc. buiten te sluiten.

Maar kennelijk zeggen die resultaten niets. Nederland is beter dan Spanje!

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 23, 2006 8:16 pm

Thomas schreef: En dat bewijzen de resultaten tegen? Maccabi Tel-Aviv? Lausanne Sports? AJ Auxerre? Club Brugge? FC Kopenhagen?
Koeman verloor z'n laatste 7 europese uitwedstrijden als trainer van Ajax.

Danny Blind deed het in Europa natuurlijk gewoon prima. Dat zal zelfs joey (schoorvoetend) moeten toegeven. Tegen Arsenal en Inter Milan verliezen is geen schande en het Ajax van Blind pakte de ploegen die het moest pakken: Thun, Praag en met name Bröndby. Dat dat soort prestaties geen vanzelfsprekendheid is, hebben Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman en Ten Cate aan den lijve ondervonden.
Lucas schreef:Je gaat toch niet beweren dat een club als Ajax uitschakeling tegen een Duitse subtopper als een normaal iets moet beschouwen?
Denk dat je Bremen een tikkie onderschat. Ajax is m.i. ongeveer de 60e ploeg van Europa. Bremen behoort tot de 16 besten in de CL. Ajax gaat een al ronduit kut Europees seizoen roemloos beeindigen met een kansloze uitschakeling tegen Bremen. Europees kost die Ten Cate onze club een hoop punten en nog veel meer munten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 23, 2006 8:22 pm

Jöhnk schreef:Maar kennelijk zeggen die resultaten niets. Nederland is beter dan Spanje!
Waar wordt dat gezegd dan? Het zegt natuurlijk wel iets. Ik kijk gewoon liever naar de teams zelf, in plaats van dat soort statistieken. Dat lijkt me ook logisch als je de twee competities wilt vergelijken, omdat het gros niet Europa inkomt. Zodoende kan bijvoorbeeld een club als Mainz niet bewijzen dat het beter is dan Excelsior.
wimpey schreef:Danny Blind deed het in Europa natuurlijk gewoon prima. Dat zal zelfs joey (schoorvoetend) moeten toegeven. Tegen Arsenal en Inter Milan verliezen is geen schande en het Ajax van Blind pakte de ploegen die het moest pakken: Thun, Praag en met name Bröndby. Dat dat soort prestaties geen vanzelfsprekendheid is, hebben Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman en Ten Cate aan den lijve ondervonden.
Vergeet niet dat Sparta Praag het destijds in de nationale competitie veel en veel slechter deed dan dit seizoen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 11:43 am

Bertje schreef:Daarnaast hebben resultaten van vijf jaar geleden totaal geen invloed op wat er nu staat. Het Ajax van nu lijkt ook totaal niet op het Ajax van vijf jaar geleden.
Het grappige is dan ook dat de enige reden dat Duitsland nog op Nederland voorstaat is dat ze 5 jaar geleden een veel beter EC seizoen hadden. Als we die buiten beschouwing laten staat het (over de afgelopen 4 seizoenen dus) gelijk

@ Wimpey: Andere tegenstanders, ander soort voetbal. Ik geloof best dat Werder een uitstekende ploeg heeft, maar Ajax heeft dat ook

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 12:28 pm

Klopt. Uhm, welke toppers heeft Ajax ook alweer allemaal?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 12:48 pm

Stam, Huntelaar, Sneijder o.a., Werder dan?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 24, 2006 12:57 pm

Ik denk dat o.a. Thomas Werder een tikkie overschatten. Ze hebben een uitstekende ploeg, maar ik vind het wel een beetje een hype...

Zoals BZ opmerkt hebben wij ook toppers. Stam, Huntelaar, Sneijder, Emanuelson, en ook Babel...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 1:23 pm

Het schijnt de nieuwste mode te zijn bij (sommige) Ajaxfans om te doen of wij een ploeg hebben die blij mag zijn dat het europees overwintert en die blij mag zijn als het zich voor de CL-play off weet te plaatsen. :nooo:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 1:32 pm

brigade zuid schreef:Stam, Huntelaar, Sneijder o.a., Werder dan?
Diego, Klose, Frings. Mertesacker en Naldo hebben allebei veel potentie. Wiese is een prima keeper.

Maar BZ, jij vindt ook dat Ajax een uitstekende ploeg heeft?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 1:36 pm

Lucas schreef:Het schijnt de nieuwste mode te zijn bij (sommige) Ajaxfans om te doen of wij een ploeg hebben die blij mag zijn dat het europees overwintert en die blij mag zijn als het zich voor de CL-play off weet te plaatsen. :nooo:
Nee, hoor. Dat maak jij er elke keer van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie