Duitsland
Moderator: mods
Je doet flauw Thomas. De ranglijst van alle officiele europese wedstrijden van clubteams in de laatste 5 jaar laten zien dat er tussen de Nederlande en Duitse top en subtop nauwelijks verschil zit. Dat is wel degelijke een behoorlijk objectieve vergelijking, er worden immers jaarlijks behoorlijk wat wedstrijden gespeeld, terwijl 5 jaar ook een redelijke periode is.
I think I lost my fucking headache
Dat vind jij. Ik vind het flauw dat sommigen hier niet durven te stellen dat de Bundesliga geen clubs herbergt van het niveau van zo'n 13 van de 18 clubs uit de Eredivisie.Lucas schreef:Je doet flauw Thomas. De ranglijst van alle officiele europese wedstrijden van clubteams in de laatste 5 jaar laten zien dat er tussen de Nederlande en Duitse top en subtop nauwelijks verschil zit. Dat is wel degelijke een behoorlijk objectieve vergelijking, er worden immers jaarlijks behoorlijk wat wedstrijden gespeeld, terwijl 5 jaar ook een redelijke periode is.
Als je een visie hebt die niet verder reikt dan 1 wedstrijd wel, ja. Is Sparta nu ook beter dan Ajax?Thomas schreef:Volgens mij verloor Sevilla van AZ. Dat zou dus betekenen dat ze niet beter zijn dan de Nederlandse top.
Sevilla is wel beter dan de Nederlandse top, omdat Sevilla Spaanse top (de Spaanse (sub)top is, afgaande op de cijfers, veel sterker dan de Nederlandse (sub)top) is, en de houder van de Uefa-cup.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za dec 23, 2006 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kijk juist wel verder. Verder dan wat resultaten in Europa, omdat daarin niet te meten is hoe sterk de tegenstand destijds was tegen de Duitse en Nederlandse clubs.Jöhnk schreef:Als je een visie hebt die niet verder reikt dan 1 wedstrijd wel, ja. Is Sparta nu ook beter dan Ajax?Thomas schreef:Volgens mij verloor Sevilla van AZ. Dat zou dus betekenen dat ze niet beter zijn dan de Nederlandse top.
Sevilla is wel beter dan de Nederlandse top, omdat Sevilla Spaanse top (de Spaanse (sub)top is, afgaande op de cijfers, veel sterker dan de Nederlandse (sub)top) is, en de houder van de Uefa-cup.
Het voorbeeld van Sevilla gebruikte ik natuurlijk alleen maar om aan te geven dat dat soort vergelijkingen nergens op slaan. Dat mijn vergelijking niet of zelden te bewijzen is klopt. Maar als je een beetje eerlijk bent ben je het gewoon met me eens dat Duitsland geen clubs van het niveau Excelsior herbergt.
Hmm, laat ik het duidelijker stellen. Het verschil tussen Nederland en Portugal op de ranglijst is kleiner dan het verschil tussen Nederland en Duitsland. Betekent dat dat het niet controleerbaar is of Sporting Lissabon en Benfica beter zijn dan FC Twente en Groningen?Jöhnk schreef:Dat wil ik juist niet beweren, want het is oncontroleerbaar.Thomas schreef:Maargoed, als jij wilt beweren dat er teams als Excelsior rondlopen in de Bundesliga, vershillen we daarin duidelijk van mening.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Jij vergelijkt elke keer appels met peren. Sporting en Benfica zijn de zogenaamde topclubs van Portugal en als je dan objectief kijkt dan is onze top gewoon weer beter. Verder won subtopper Heerenveen met 0-3 van Vitoria Setubal, dus dan is onze competitie mooi sterker.
Volgens mij beoogt Jöhnk vooral te zeggen dat de Duitse clubs niet zoveel beter zijn dan de onze. Op basis van resultaten wordt dit ook onderbouwd.
Volgens mij beoogt Jöhnk vooral te zeggen dat de Duitse clubs niet zoveel beter zijn dan de onze. Op basis van resultaten wordt dit ook onderbouwd.
Je hebt gelijk. Ik lees het nu terug en het komt een beetje warrig over wat ik de laatste 2 of 3 posts neer heb gezet.Jöhnk schreef:??
Benfica en Sporting zijn Portugese topclubs. Iets beter dan de Nederlandse top, dus. Derhalve ook beter dan FC Groningen en co.
Het maakt verder ook niet zoveel uit. Het komt er op neer dat ik niet zoveel heb met dat statistieken-geneuk. :D Ik ga liever af op wat ik met m'n eigen ogen zie. Als laatst zo'n club als Aachen zie voetballen. Dat zie je echt niet veel op de Nederlandse velden hoor. Ik denk ook dat iemand als Wimpey, die nog meer Bundesliga ziet dan ik, mijn mening zal onderschrijven. We gaan hier ook niet uit komen, dus een verdere discussie lijkt me nutteloos.
Het ligt ook aan de tegenstand en de wijze waarop de tegenstander speelt. Je kunt twee teams niet zomaar vergelijken als ze niet eens minimaal tegen eenzelfde tegenstander hebben gespeeld. Wat je wel kan doen is een hele ruij resultaten naast elkaar zetten van landen en dan kijken hoeveel puntjes elk van de landen heeft gehaald
Kijken we toch naar de resultaten van dit jaar? Komt Nederland nog beter voor de dag.
Over die lijst is overigens echt wel nagedacht (Helemaal toevallig is het ook niet dat Spanje op 1 staat en Luxemburg op 88). Hij gaat over meerdere jaren om onzekere factoren als slechte lotingen en het incidenteel missen van Europees voetbal etc. buiten te sluiten.
Maar kennelijk zeggen die resultaten niets. Nederland is beter dan Spanje!
Over die lijst is overigens echt wel nagedacht (Helemaal toevallig is het ook niet dat Spanje op 1 staat en Luxemburg op 88). Hij gaat over meerdere jaren om onzekere factoren als slechte lotingen en het incidenteel missen van Europees voetbal etc. buiten te sluiten.
Maar kennelijk zeggen die resultaten niets. Nederland is beter dan Spanje!
Koeman verloor z'n laatste 7 europese uitwedstrijden als trainer van Ajax.Thomas schreef: En dat bewijzen de resultaten tegen? Maccabi Tel-Aviv? Lausanne Sports? AJ Auxerre? Club Brugge? FC Kopenhagen?
Danny Blind deed het in Europa natuurlijk gewoon prima. Dat zal zelfs joey (schoorvoetend) moeten toegeven. Tegen Arsenal en Inter Milan verliezen is geen schande en het Ajax van Blind pakte de ploegen die het moest pakken: Thun, Praag en met name Bröndby. Dat dat soort prestaties geen vanzelfsprekendheid is, hebben Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman en Ten Cate aan den lijve ondervonden.
Denk dat je Bremen een tikkie onderschat. Ajax is m.i. ongeveer de 60e ploeg van Europa. Bremen behoort tot de 16 besten in de CL. Ajax gaat een al ronduit kut Europees seizoen roemloos beeindigen met een kansloze uitschakeling tegen Bremen. Europees kost die Ten Cate onze club een hoop punten en nog veel meer munten.Lucas schreef:Je gaat toch niet beweren dat een club als Ajax uitschakeling tegen een Duitse subtopper als een normaal iets moet beschouwen?
Waar wordt dat gezegd dan? Het zegt natuurlijk wel iets. Ik kijk gewoon liever naar de teams zelf, in plaats van dat soort statistieken. Dat lijkt me ook logisch als je de twee competities wilt vergelijken, omdat het gros niet Europa inkomt. Zodoende kan bijvoorbeeld een club als Mainz niet bewijzen dat het beter is dan Excelsior.Jöhnk schreef:Maar kennelijk zeggen die resultaten niets. Nederland is beter dan Spanje!
Vergeet niet dat Sparta Praag het destijds in de nationale competitie veel en veel slechter deed dan dit seizoen.wimpey schreef:Danny Blind deed het in Europa natuurlijk gewoon prima. Dat zal zelfs joey (schoorvoetend) moeten toegeven. Tegen Arsenal en Inter Milan verliezen is geen schande en het Ajax van Blind pakte de ploegen die het moest pakken: Thun, Praag en met name Bröndby. Dat dat soort prestaties geen vanzelfsprekendheid is, hebben Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman en Ten Cate aan den lijve ondervonden.
Het grappige is dan ook dat de enige reden dat Duitsland nog op Nederland voorstaat is dat ze 5 jaar geleden een veel beter EC seizoen hadden. Als we die buiten beschouwing laten staat het (over de afgelopen 4 seizoenen dus) gelijkBertje schreef:Daarnaast hebben resultaten van vijf jaar geleden totaal geen invloed op wat er nu staat. Het Ajax van nu lijkt ook totaal niet op het Ajax van vijf jaar geleden.
@ Wimpey: Andere tegenstanders, ander soort voetbal. Ik geloof best dat Werder een uitstekende ploeg heeft, maar Ajax heeft dat ook
-
- AT Toto winner 15/16
Nee, hoor. Dat maak jij er elke keer van.Lucas schreef:Het schijnt de nieuwste mode te zijn bij (sommige) Ajaxfans om te doen of wij een ploeg hebben die blij mag zijn dat het europees overwintert en die blij mag zijn als het zich voor de CL-play off weet te plaatsen. :nooo:
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!