Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Harm

Bericht door Harm » ma dec 11, 2006 2:03 pm

Raymon schreef:
Harm schreef: En het ergste vind ik de vele calimero's die zich nu op de site bevinden. Neem je verlies als een vent zoals BZ of Spijker en gedraag je niet zoals de door jullie uitgekotste PSV'ers, want dát is pas zielig (vooral jij bent zum kotzen Raymon).
Waarom precies lieve Harm?
Omdat Ajax een heel erg grote kans heeft laten liggen bij die nieuwe campagne om uit te dragen wat nu precies het "Ajacied zijn" inhoudt.

Deze post uit het archief van Ko. omschrijft denk ik heel duidelijk hoe "jullie" je in het verleden onderscheidden van "de rest".
Die discussie is al heel vaak gevoerd hier... Maar goed.

Ik suggereer in mijn posting op geen enkele wijze dat een echte Ajacied een Amsterdammer moet zijn. Dat is ook onzin, wat mij betreft. Dat Blut und Boden-gedoe vind ik zo'n gelul. Alsof 'Amsterdammer' zo'n eretitel is, trouwens... Dries Roelvink is een Amsterdammer, die je desgevraagd alle clichés zal opdissen ('mijn wiegie was een stijfselkissie', Jordaan dit en Jordaan dat, 'drie hoog achter', etcetera), maar ik vind het een simpele, volkse, ordinaire boerenpummel, Mokummer of niet. Wat een grote stad cosmopolitisch, vooruitstrevend, tolerant, creatief en open minded maakt, is de magneetwerking: leuke mensen uit het hele land trekken naar de hoofdstad en maken er iets speciaals van. Mensen die cosmopolitisch en 'in het groot' denken, maakt het helemaal geen moer uit waar iemand geboren is. Figuren die zichzelf de hele tijd 'echte Amsterdammer' lopen te noemen ('geboren en getogen' etcetera), verraden wat mij betreft een bijzonder dorpse kijk op het leven.

Maar dat terzijde.

Een 'echte' Ajacied voldoet in mijn ogen aan een aantal kenmerken qua attitude. Ik vind het bijvoorbeeld totáál niet 'des Ajax' om de scheidsrechter of de media de schuld van nederlagen te geven. Een Ajacied kankert op zijn eigen club.

Zulke dingetjes. Ajacieden hebben een zekere stijl, die te maken heeft met arrogantie en subtiel superioriteitsgevoel, maar ook - en dit is heel belangrijk - met relativeringsvermogen. 'Goede' Ajacieden kunnen ironisch zijn over de zwakte van hun eigen ploeg. Voor complottheorieën en Calimero-gejammer hebben Ajacieden gewoon te veel zelfvertrouwen en gevoel voor humor.

Althans, als het goed is...

Zonder reclame te willen maken... Ik heb de jongens in mijn boek de karaktertrekken gegeven die ik leuk (vaak onweerstaanbaar) vind aan Ajacieden: kritisch en genadeloos, maar tegelijkertijd humoristisch en met veel zelfspot. De tegenstander...? Die speelt domweg geen rol. Ajacieden gaan voor Ajax. Wie die elf mannetjes op de andere helft van het veld zijn, doet er niet toe.

Daarom vond ik het zo erg toen Blind over die scheidsrechterlijke fouten begon... Dat doet een Ajacied niet, vind ik.

Kortom, Ramona: Ajacied zijn is een attitude, wat mij betreft. Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen of hij zich Ajacied voelt of niet. Het is een voetbalclub, die wedstrijden speelt waarvoor je toegangskaartjes kunt kopen. Daar kun je je emotioneel bij betrokken voelen (ik wel), maar er valt weinig te claimen. Als je de positie meent te hebben om te kunnen bepalen wie er een 'echte Ajacied' is en wie niet, dan overschat je jezelf en heb je het contact met de werkelijkheid verloren. Die positie heeft namelijk niemand.

Eigenlijk kan het me allemaal geen moer schelen. Het zal allemaal wel. Iedereen moet gewoon lekker doen waar-ie zin in heeft. Misschien is dat wel de conclusie van deze posting... :D

K.
Tegenwoordig worden jullie links en rechts door allerlei provinciaalse clubjes ingehaald, het is absoluut niet meer iets dat de hedendaagse Ajacied kenmerkt. Blind was ook een excuustruus, maar in mijn herinneringen heeft het toch een jaar geduurd (halverwege vorig seizoen is het begonnen) voordat het aan de scheidsrechter, bestuur, e.d. lag. Henkie Penkie begon er na een paar weken al mee. Slechte voorbereiding, interlands, het veld, de scheidsrechters, de KNVB, de media, de tegenstander. Noem het allemaal maar op.

BZ en Spijker lijken dit te begrijpen en gedragen zich hier ook naar. Ik heb in de afgelopen maanden eigenlijk geen onvertogen woord over de hierbovengenoemde zaken gehoord. Terwijl de joey's, Raymons, Neefkens, etc. zoveel mogelijk verzachtende omstandigheden proberen te zoeken. Bullshit! Ajax presteert wederom slecht vanwege dezelfde reden als de afgelopen jaren. Een verrotte mentaliteit en labiele identiteit die er door geen enkele trainer uit te krijgen is. Zelfs niet door halfgodhenk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 11, 2006 2:05 pm

Daar ben ik het mee eens. Ajax zou de hand eens in eigen boezem moeten steken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 2:07 pm

Die conclusie vind ik wel erg kort door de bocht. Wij weten niet wat zich binnen Ajax afspeelt en kunnen dus ook niet stellen dat Ajax dat niet doet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 11, 2006 2:10 pm

Uiteraard weet ik dat niet. Ik beoordeel Ten Cate, Jaakke, Sneijder etc. op wat zij naar buiten toe uitdragen.

Maar je hebt een punt. Ik corrigeer mijn opmerking derhalve naar 'Ajax zou naar buiten toe de hand meer in eigen boezem moeten steken'.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma dec 11, 2006 2:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 11, 2006 2:13 pm

Ten Cate is constant bezig met de buitenwereld overal de schuld van te geven
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 11, 2006 2:15 pm

Henk ten Cate is achteraf toch meer een PSV'er dan een Ajacied. :D

Hoe frusterend het ook is, Ten Cate moet wel leren om zich daar overheen te zetten. Vakinhoudelijk heb ik geen twijfels over hem, op dit soort punten moet ie nog wel het één en ander leren, zijn lontje is nog steeds vrij kort, en ik heb de indruk dat de spelers daar óók wel wat van meekrijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 11, 2006 2:16 pm

En ik meen toch ook niet continu naar excuses te zoeken volgens mij. Sterker nog, ik ben juist uiterst positief over Ajax dit seizoen. En dat er nog genoeg mankeert aan dit team is ook duidelijk. Met 2 goede buitenspelers heb je opeens een heel ander team staan. Een team dat meedoet om het kampioenschap. Dus waarom ik dan vooral zum kotzen ben snap ik niet helemaal.

Maar volgens mij gaf Ten Cate ook aan dat hij teleurgesteld was in de spelers in de periode dat de 1-1 en 1-2 viel. Dat hij vervolgens ook klaagt over de scheidsrechter is misschien niet netjes volgens sommigen, maar blijkbaar was er wel reden toe, gezien het feit dat Van Gaal ook niet te spreken was over de leiding. Niet te vergeten de dagbladen en verschillende websites. Dus er zal best een kern van waarheid in zitten. Heeft alleen Ajax daar last van? Nee natuurlijk niet. En dat beweert volgens mij ook niemand.

Misschien stoort het je dat niemand het over PSV heeft? Die wint z'n wedstrijdjes op dezelfde zakelijke manier als altijd en is, als ik sommige mensen mag geloven, geen pest aan om naar te kijken. Ik heb alleen de wedstrijd tegen Ajax gezien en daar vond ik Ajax de betere partij en PSV de gelukkigste. In ieder geval geen onoverbrugbare afstand qua klasse zoals je het wilt doen laten geloven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 2:18 pm

Jöhnk schreef:Uiteraard weet ik dat niet. Ik beoordeel Ten Cate, Jaakke, Sneijder etc. op wat zij naar buiten toe uitdragen.

Maar je hebt een punt. Ik corrigeer mijn opmerking derhalve naar 'Ajax zou naar buiten toe de hand meer in eigen boezem moeten steken'.
Ben ik het mee eens.

Ondertussen zie ik Ajax nog steeds beter worden en vooral spelers individueel beter worden. Dat gaat vooralsnog gepaard met goed voetbal en we halen ongeveer even veel punten als AZ, die een jaar langer bezig zijn (en daarvoor al een beter fundament hadden staan, maar wel net als Ajax een wisseling van de wacht hadden) maar iets minder echte individuele hoogvliegers hebben.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 11, 2006 2:20 pm

Lucas schreef:Ten Cate is constant bezig met de buitenwereld overal de schuld van te geven
Niet alleen ten Cate. Na een verloren wedstrijd ziet de gemiddelde topic er ongeveer zo uit hier...

Bleh.. X'C Psv, AZ, of .... spelen helemaal geen mooi voetbal. :pukey:
Bleh.. X'C Wat was de scheidrechter toch weer slecht. :redcard:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 2:21 pm

Volgens mij ziet de gemiddelde topic er inmiddels eerder zo uit:
brigade zuid schreef:
Lucas schreef:Ten Cate is constant bezig met de buitenwereld overal de schuld van te geven
Niet alleen ten Cate. Na een verloren wedstrijd ziet de gemiddelde topic er ongeveer zo uit hier...

Bleh.. X'C Wat was de scheidrechter toch tegen weer slecht. :redcard:

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 2:28 pm

De scheidsrechter was slecht. Is een constatering. Iedereen heeft het kunnen zien. En, voor de zoveelste keer, ik geef de scheidsrechter NIET de schuld van het puntverlies. Ajax heeft tien zwakke minuten gehad, dat heeft AZ optimaal uitgebuit. Er had gefloten moeten worden voor die overtreding op Urby, maar dat gebeurde nu eenmaal niet. Dan moet je niet staan pitten, zoals Lindenbergh en Stekelenburg wel deden.

Ik vind wel dat Ajax het vrij goed verder, en ik ben blij dat Babel terug is. :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

marnixAFCA

Bericht door marnixAFCA » ma dec 11, 2006 2:30 pm

joey schreef:De scheidsrechter was slecht. Is een constatering. Iedereen heeft het kunnen zien. En, voor de zoveelste keer, ik geef de scheidsrechter NIET de schuld van het puntverlies. Ajax heeft tien zwakke minuten gehad, dat heeft AZ optimaal uitgebuit. Er had gefloten moeten worden voor die overtreding op Urby, maar dat gebeurde nu eenmaal niet. Dan moet je niet staan pitten, zoals Lindenbergh en Stekelenburg wel deden.

Ik vind wel dat Ajax het vrij goed verder, en ik ben blij dat Babel terug is. :cheer:
Inderdaad van de zogenaamde ''ajax-crisis'' is zeker geen sprake meer. Babel speelde heel sterk! :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 2:30 pm

joey schreef:Dan moet je niet staan pitten, zoals Lindenbergh en Stekelenburg wel deden.
Stekelenburg deed het goed bij het eerste doelpunt. De tweede bal had hij klem moeten hebben. Bij het eerste doelpunt gingen Lindenbergh en Grygera in de fout. Grygera stond weer eens lucht te dekken, zoals hij wel vaker staat te doen in dit 'fantastische' seizoen van hem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 2:38 pm

De bal gaat vlak voor Stekelenburg langs. Een idee om in te grijpen? Een topkeeper pakt die bal gewoon.

Grygera maakt elke wedstrijd wel een fout. Nu was Shota hem weer te slim af. Maar Lindenbergh ging nog erger de mist in. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 11, 2006 2:42 pm

Maar Lindenbergh wil niet naar Italië, die gaat terug naar De Graafschap. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » ma dec 11, 2006 2:45 pm

Raymon schreef:En ik meen toch ook niet continu naar excuses te zoeken volgens mij. Sterker nog, ik ben juist uiterst positief over Ajax dit seizoen. En dat er nog genoeg mankeert aan dit team is ook duidelijk. Met 2 goede buitenspelers heb je opeens een heel ander team staan. Een team dat meedoet om het kampioenschap. Dus waarom ik dan vooral zum kotzen ben snap ik niet helemaal.

Maar volgens mij gaf Ten Cate ook aan dat hij teleurgesteld was in de spelers in de periode dat de 1-1 en 1-2 viel. Dat hij vervolgens ook klaagt over de scheidsrechter is misschien niet netjes volgens sommigen, maar blijkbaar was er wel reden toe, gezien het feit dat Van Gaal ook niet te spreken was over de leiding. Niet te vergeten de dagbladen en verschillende websites. Dus er zal best een kern van waarheid in zitten. Heeft alleen Ajax daar last van? Nee natuurlijk niet. En dat beweert volgens mij ook niemand.

Misschien stoort het je dat niemand het over PSV heeft? Die wint z'n wedstrijdjes op dezelfde zakelijke manier als altijd en is, als ik sommige mensen mag geloven, geen pest aan om naar te kijken. Ik heb alleen de wedstrijd tegen Ajax gezien en daar vond ik Ajax de betere partij en PSV de gelukkigste. In ieder geval geen onoverbrugbare afstand qua klasse zoals je het wilt doen laten geloven.
Nu ben je weer degene die PSV er bij denkt te moeten slepen lieve Raymond... Jaloers ofzo?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 2:47 pm

Ik wel, in ieder geval, want ik zou ook wel dergelijke spelers bij Ajax willen.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » ma dec 11, 2006 2:53 pm

Voetske schreef: Correctie, AJAX kreeg mogelijkheden, uitgespeelde kansen heeft het de eerste helft in principe ( Urby ) maar 1 gehad.In de honger naar progressie zien mensen zoals jij al in elk afstandschot een kans. En de rechterkant deed weer niet mee .. kwam Henk er na 80 minuten achter dat de Mul er niks van bakte, stond de achterhoede weer lekker te schutteren bij de 2 AZ goals en laten we het over Henkie z'n wissel van Mitea op rechts maar niet hebben ...
Je moet mij geen dingen in de mond leggen Fred. Ik had het over kansen, niet over uitgespeelde kansen. En kansen, of mogelijkheden zoals jij ze in deze noemt, kreeg Ajax in tegenstelling tot AZ. Nergens heb ik het verder over een excellerende rechterkant ook al was deze ook weer niet zo zwak als jij nu doet voorkomen. Bovendien vond ik het optreden van Ogararu in opbouwende/aanvallende zin bemoedigend. De Mul werd na 70 minuten gewisseld voor een al even bleue Mitea. Het idee er achter zal zijn geweest dat De Cler over zijn zwakkere been moest verdedigen in het bezit van een gele kaart. Naast hem stond Obdam, een niet al te snelle centrumverdediger met eveneens geel op zak. Dat het uiteindelijk niet uitpakte zoals gewenst had vooral te maken met het zwakke optreden van Mitea zelf.
Dan de doelpunten. Daarin gingen enkele spelers niet geheel vrijuit nee, eens. Daarmee zeg ik niks nieuws. Ik heb al aangegeven dat een Ajax met iets meer gogme (‘streetwise’ zijn) zoiets waarschijnlijk niet was overkomen. Alhoewel bij de eerste goal allang afgefloten had moeten worden, had Lindenbergh die bal een hengst over de zijlijn moeten geven en lette –ik meen- Grygera niet goed op waar Arveladze zich bevond. De tweede goal was weer een twijfelmoment van Stekelenburg in een periode waar het halve team even de kluts kwijt was. Dat mag niet gebeuren. Prima, ik heb ook nergens gezegd dat we er al zijn of dat het allemaal even goed is onder HtC. Naast de positieve elementen probeer ik namelijk ook manco’s te benoemen. Ik ben namelijk geen perschef van Ajax of HtC maar een supporter die betaalt om mooi voetbal te zien i.c.m. resultaten. Echter, waar bij mij het glas half vol is, is het bij jou half of nee, op een druppel na leeg.
Voetske schreef: Vooruit laat ik je effe quoten
MHF schreef: Ach, dit zal hoogstwaarschijnlijk voorlopig weer de laatste keer zijn dat er echt te k*nkeren valt op HtC dus ziet men zijn kans schoon.
Vervolgens zakt AJAX tegen Twente, Sparta Praag, Sparta, Espanyol volledig voor het examen, hebben we 7 wedstrijden schorsingen aan onze broek omdat 2 spelers zich niet kunnen beheersen, doet HtC dunnetjes Danny Blind na van vorig seizoen, en jankt in elk interview HtC de mussen van het dak, en kunnen we het kampioenschap wel vergeten ...

Leve de progressie ...
Makkelijk hè, achteraf je gelijk halen. Bovenstaande uitspraak van mij was na Ajax-PSV. Ajax was in de voorgaande reeks wedstrijden doorgaans prima bezig en in de wedstrijd tegen PSV bleek duidelijk dat we partij konden bieden –Ajax was de eerste helft veruit de sterkste maar vergat te scoren- en minimaal een gelijkspel verdienden. Dat Ajax het daarna een aantal wedstrijden liet afweten kon ik toen niet bevroeden. Op de één of andere manier is er toch iets geknakt na de wedstrijd tegen PSV. Wellicht had men zelf –niet geheel onterecht- de verwachting dat men PSV wel kon hebben en deed de manier waarop men de uiterst efficiente deksel op de neus kreeg meer pijn dan gedacht. Wie zal het zeggen. Aan een DB-HtC discussie begin ik niet meer. Die strijd heeft HtC in mijn ogen allang op punten gewonnen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 11, 2006 2:54 pm

Harm schreef:
Raymon schreef:En ik meen toch ook niet continu naar excuses te zoeken volgens mij. Sterker nog, ik ben juist uiterst positief over Ajax dit seizoen. En dat er nog genoeg mankeert aan dit team is ook duidelijk. Met 2 goede buitenspelers heb je opeens een heel ander team staan. Een team dat meedoet om het kampioenschap. Dus waarom ik dan vooral zum kotzen ben snap ik niet helemaal.

Nu ben je weer degene die PSV er bij denkt te moeten slepen lieve Raymond... Jaloers ofzo?
Ik ben zeker jaloers op de stabiliteit van PSV Harmd. Ze winnen hun wedstrijden en hoe ze het doen maakt uiteindelijk niet uit. Maar ik ben en blijf Ajacied. Hoe slecht ze ook moge zijn. Maar ik pak de wedstrijd er tegen PSV bij omdat jij, bij mijn weten, nog steeds PSV'er bent en jouw verhaal duidelijk door een PSV bril gezien is. Jij geeft aan dat Ajax zo ontzettend beroerd is en ik probeer aan te geven dat het, gezien de top wedstrijden tegen PSV, Feyenoord en AZ, qua voetbal wel meevalt. Dat het verschil niet zo groot is als sommigen willen zien. Dat neemt niet weg dat er nog genoeg verbeterd kan worden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 11, 2006 3:05 pm

brigade zuid schreef:
Bleh.. X'C Wat was de scheidrechter toch weer slecht. :redcard:
Of: Bleh.. X'C Wat heeft Feyenoord toch een mazzel.

MHF

Bericht door MHF » ma dec 11, 2006 3:08 pm

Harm schreef: Nu ben je weer degene die PSV er bij denkt te moeten slepen lieve Raymond... Jaloers ofzo?
Ik weet wel dat jij je de laatste tijd opstelt als een arrogante kwal. Daar zullen maar weinig mensen jaloers op zijn...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 11, 2006 3:10 pm

MHF schreef:
Harm schreef: Nu ben je weer degene die PSV er bij denkt te moeten slepen lieve Raymond... Jaloers ofzo?
Ik weet wel dat jij je de laatste tijd opstelt als een arrogante kwal. Daar zullen maar weinig mensen jaloers op zijn...
Laat maar gaan MHF. Het is het niet waard om je daar druk over te maken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 3:18 pm

Aha. :hypocrite:

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma dec 11, 2006 4:15 pm

MHF schreef:
Voetske schreef: Correctie, AJAX kreeg mogelijkheden, uitgespeelde kansen heeft het de eerste helft in principe ( Urby ) maar 1 gehad.In de honger naar progressie zien mensen zoals jij al in elk afstandschot een kans. En de rechterkant deed weer niet mee .. kwam Henk er na 80 minuten achter dat de Mul er niks van bakte, stond de achterhoede weer lekker te schutteren bij de 2 AZ goals en laten we het over Henkie z'n wissel van Mitea op rechts maar niet hebben ...
Je moet mij geen dingen in de mond leggen Fred. Ik had het over kansen, niet over uitgespeelde kansen. En kansen, of mogelijkheden zoals jij ze in deze noemt, kreeg Ajax in tegenstelling tot AZ. Nergens heb ik het verder over een excellerende rechterkant ook al was deze ook weer niet zo zwak als jij nu doet voorkomen. Bovendien vond ik het optreden van Ogararu in opbouwende/aanvallende zin bemoedigend. De Mul werd na 70 minuten gewisseld voor een al even bleue Mitea. Het idee er achter zal zijn geweest dat De Cler over zijn zwakkere been moest verdedigen in het bezit van een gele kaart. Naast hem stond Obdam, een niet al te snelle centrumverdediger met eveneens geel op zak. Dat het uiteindelijk niet uitpakte zoals gewenst had vooral te maken met het zwakke optreden van Mitea zelf.
Dan de doelpunten. Daarin gingen enkele spelers niet geheel vrijuit nee, eens. Daarmee zeg ik niks nieuws. Ik heb al aangegeven dat een Ajax met iets meer gogme (‘streetwise’ zijn) zoiets waarschijnlijk niet was overkomen. Alhoewel bij de eerste goal allang afgefloten had moeten worden, had Lindenbergh die bal een hengst over de zijlijn moeten geven en lette –ik meen- Grygera niet goed op waar Arveladze zich bevond. De tweede goal was weer een twijfelmoment van Stekelenburg in een periode waar het halve team even de kluts kwijt was. Dat mag niet gebeuren. Prima, ik heb ook nergens gezegd dat we er al zijn of dat het allemaal even goed is onder HtC. Naast de positieve elementen probeer ik namelijk ook manco’s te benoemen. Ik ben namelijk geen perschef van Ajax of HtC maar een supporter die betaalt om mooi voetbal te zien i.c.m. resultaten. Echter, waar bij mij het glas half vol is, is het bij jou half of nee, op een druppel na leeg.
Voetske schreef: Vooruit laat ik je effe quoten
MHF schreef: Ach, dit zal hoogstwaarschijnlijk voorlopig weer de laatste keer zijn dat er echt te k*nkeren valt op HtC dus ziet men zijn kans schoon.
Vervolgens zakt AJAX tegen Twente, Sparta Praag, Sparta, Espanyol volledig voor het examen, hebben we 7 wedstrijden schorsingen aan onze broek omdat 2 spelers zich niet kunnen beheersen, doet HtC dunnetjes Danny Blind na van vorig seizoen, en jankt in elk interview HtC de mussen van het dak, en kunnen we het kampioenschap wel vergeten ...

Leve de progressie ...
Makkelijk hè, achteraf je gelijk halen. Bovenstaande uitspraak van mij was na Ajax-PSV. Ajax was in de voorgaande reeks wedstrijden doorgaans prima bezig en in de wedstrijd tegen PSV bleek duidelijk dat we partij konden bieden –Ajax was de eerste helft veruit de sterkste maar vergat te scoren- en minimaal een gelijkspel verdienden. Dat Ajax het daarna een aantal wedstrijden liet afweten kon ik toen niet bevroeden. Op de één of andere manier is er toch iets geknakt na de wedstrijd tegen PSV. Wellicht had men zelf –niet geheel onterecht- de verwachting dat men PSV wel kon hebben en deed de manier waarop men de uiterst efficiente deksel op de neus kreeg meer pijn dan gedacht. Wie zal het zeggen. Aan een DB-HtC discussie begin ik niet meer. Die strijd heeft HtC in mijn ogen allang op punten gewonnen.
Ik leg je geen woorden in de mond, ik zeg alleen maar dat het wat die kansen betreft wel meeviel.

Makkelijk nee, volgens mij ben ik niet de enige die vindt dat dit elfal lang niet zo goed is als andere denken.Kijk tegen Psv kan je verliezen, maar dan ga je niet 4 wedstrijden flink op je bek, verspeel je niet het kampioenschap en tis dat je in een Uefa groep zit waar 3 clubs zich plaatsen, m.a.w. het moest wel heel gek gaan wilde AJAX niet de volgende ronde halen, want anders had je dat ook alweer kunnen schudden.Een Uefa groep met bijna allemaal clubs van een nivo ( bij wijze van spreken want anders krijgen we dat ook weer ) eerste divisie wel te verstaan.

DB discussie, tja volgens mij heb ik het daar niet over gehad.Wat ik wel constateer, maar dat is mij mening, is dat de " verlosser " zoals HtC door velen gezien werd, regelmatig flink de fout in gaat, verbaal flink aan zijn PR werkt.Blijkbaar niet heeft ingeschat dat ie een paar " goede buitenspelers " nodig heeft, Charisteas laat vertrekken terwijl je Rosenberg een schop onder z'n .. moet geven en nu met de " top " aankoop Leonardo op de proppen komt.

Denk je dat dat de stap is die AJAX moet maken om weer AJAX te worden ?.

oja, als je het niet meer weet, mijn naam is Voetske.Anders lijkt het net of dat alleen jou(w) mening telt ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 11, 2006 4:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma dec 11, 2006 4:33 pm

Na een afwezigheid van bijna twee maanden keerde Ryan Babel zondag weer terug in de basisformatie van Ajax. Tegen AZ liet de international direct zien dat hij dit seizoen heel belangrijk is voor de Amsterdamse club. Met zijn acties en dreiging zorgde hij er voor dat Ajax offensief een stuk beter voor de dag kwam dan de afgelopen weken. FCUpdate.nl sprak met hem.

Vorige week tegen Willem II mocht Babel als invaller al wat spelritme opdoen, tegen AZ was hij vanaf het eerste fluitsignaal van de partij. "Ik ben er een tijdje uit geweest, maar ik heb de afgelopen weken redelijk goed getraind. Conditioneel ging het allemaal weg tegen AZ, maar op een gegeven moment wilden mijn benen gewoon niet meer. Ik kreeg kramp, daarom moest ik er uit."

In de 77 minuten dat hij in het veld stond, zorgde Babel voor veel gevaar. Hoewel hij niet scoorde of direct betrokken was bij de Amsterdamse doelpunten, was zijn spel duidelijk één van de redenen waarom Ajax vooral voor rust over AZ heen walste. Het verschil met de afgelopen weken, toen Ajax aanvallend letterlijk en figuurlijk vleugellam leek, was enorm.

"Met mij op links heb een ander Ajax dan in de voorgaande weken", geeft hij toe. Toch wil hij zijn eigenlijk rol niet belangrijker maken dan hij is. "Ik zorgde tegen AZ voor dreiging en gevaar, maar dat is ook mijn taak. Daarvoor sta ik in het veld."

"Of ik tevreden ben over mijn rentree in de basis? Jawel, redelijk tevreden. Het kan beter, ik had in sommige situaties misschien beter een andere keuze kunnen maken, maar een beetje tevreden mag ik wel zijn, denk ik", aldus de linkerspits.
fcupdate.nl

Plaats reactie