Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 10:10 pm

wimpey schreef:Dat vermoeden had ik al. Wat valt er over die wedstrijd te zeggen? Een half uur lang walste Barca volledig over Bremen heen. Jouw vriend Wome kwam tekort, maar toppers als Frings, Klose, Diego en Mertesacker waren in die fase ook nergens. Daarna kreeg Werder een schijnoverwicht, maar Barca is beter dan Bremen. Dat lijkt me geen nieuws. Dus ik snap eigenlijk waarom je je zo op mijn reactie hebt verheugd. Het was een abc-tje.
Ik wil niet met de eer strijken hoor. :D Wome is jouw vriend. Ik vind het maar een prutser.
wimpey schreef:Bremen won wel ff met 2-6 bij Frankfurt vandaag trouwens. Ze zijn niet zo goed als Barca, maar in een 'normale' poule waren ze zeker bij de bovenste 2 geeindigd.
Zeker weten. Bremen hoort bij de beste 16 van Europa. Veel meer dan Porto, Lille en Milan bijvoorbeeld.
wimpey schreef:Barca met een beetje mazzel (kans laatste minuut voor Sociedad knap gered door Valdez), nu eens kijken wat Sevilla - Real wordt.
Ik gok op 0-1 voor Real. Zonder groots voetbal natuurlijk.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 10:14 pm

Wome speelt een voortreffelijk seizoen in de BL, Thomas. Geloof me. Hertha-thuis is natuurlijk wel effe wat anders dan Barca-uit. En Giuly is toch echt effe wat beter dan dat jij het wil doen geloven.

Probleem van Bremen was dat Frings, Klose en Diego tegen Barca aanvankelijk geen poot aan de grond kregen. Barca was gewoon te goed, simpel zat.

Beckham en Ronaldo spelen: Sevilla wint dus. Ik zie dat Guti ook speelt, dus dan wint Sevilla zeker. En met capitano Raul erbij kan er voor Andalucia al helemaal niets mis gaan.

Goed gezien, Willem: 0-1, Beckham! :D

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 10:16 pm

En een hééééle mooie, wel een fout van de keeper.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 10:20 pm

wimpey schreef:Wome speelt een voortreffelijk seizoen in de BL, Thomas. Geloof me. Hertha-thuis is natuurlijk wel effe wat anders dan Barca-uit. En Giuly is toch echt effe wat beter dan dat jij het wil doen geloven.

Probleem van Bremen was dat Frings, Klose en Diego tegen Barca aanvankelijk geen poot aan de grond kregen. Barca was gewoon te goed, simpel zat.
Volgens mij komt Wome regelmatig in de problemen wanneer er echt verdedigd moet worden.

En Giuly kan natuurlijk wel goed voetballen, maar het is echt geen wonder hoor. Z'n grote kracht is dat hij zonder bal sterk loopt. Hij staat bijna altijd vrij.
wimpey schreef:Beckham en Ronaldo spelen: Sevilla wint dus. Ik zie dat Guti ook speelt, dus dan wint Sevilla zeker. En met capitano Raul erbij kan er voor Andalucia al helemaal niets mis gaan.

Goed gezien, Willem: 0-1, Beckham! :D
:D

Ronaldo heeft het de laatste twee weken overigens veel beter gedaan dan z'n partner in crime, RvN.
Verder is het fijn om te horen dat jij ook al zo'n fan bent van Guti. Een overschatte speler en een mooi weer voetballer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 10:25 pm

wimpey schreef:En een hééééle mooie, wel een fout van de keeper.
Palop doet week in week uit z'n best om te bewijzen dat hij slecht is bij hoge ballen, Wimpey.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 10:26 pm

Kanouté met 1-1 na een bal op de lat van..... geen idee.

Roberto Carlos probeert het weer eens op z'n Oliseh's van 48 meter.

Escudé staat weer rustig te verdedigen daar trouwens. Misschien wel wat voor Ajax, die jongen. :sad: Never nooit gedacht dat Ajax nog eens enorme spijt van het verkopen van Escudé zou krijgen, hij bijt nu zelfs van zich af...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 10:28 pm

wimpey schreef:Kanouté met 1-1 na een bal op de lat van..... geen idee..
Luis Fabiano, geloof ik.
wimpey schreef:Escudé staat weer rustig te verdedigen daar trouwens. Misschien wel wat voor Ajax, die jongen. :sad: Never nooit gedacht dat Ajax nog eens enorme spijt van het verkopen van Escudé zou krijgen, hij bijt nu zelfs van zich af...
Hij doet het over het algemeen vrij goed, maar hij is zeker niet onfeilbaar hoor. Nog gezien hoe hij vorige week tegen Espanyol voor schut werd gezet bij die goal van Tamudo?

Mijn grote vriend Navas speelt overigens. :cheer:

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 10:32 pm

Nee, voor dat soort wedstrijden loop ik niet warm... Espanyol - Sevilla, het zal wel. Niettemin heeft Escudé zich goed ontwikkeld, al was ie net RVN na een pirouette even kwijt. Ajax had begin vorig seizoen beter Heitinga aan Sevilla kunnen verpatsen, de kans lag er...

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 09, 2006 10:34 pm

De vraag is of hij zich ook zo bij Ajax had ontwikkeld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 09, 2006 10:36 pm

Precies. Bij Sevilla is het 'iets' lekkerder voetballen dan bij Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 10:39 pm

wimpey schreef:Nee, voor dat soort wedstrijden loop ik niet warm... Espanyol - Sevilla, het zal wel. Niettemin heeft Escudé zich goed ontwikkeld, al was ie net RVN na een pirouette even kwijt.
Ach, ik kijk om goed voetbal te zien. En dat kan in topcompetities zomaar in de raarste wedstrijden te zien zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=fCiXgVMrthY

At your service, Wimpey. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 10:44 pm

Jöhnk schreef:Precies. Bij Sevilla is het 'iets' lekkerder voetballen dan bij Ajax.
Zeker, maar een bankzitter van Ajax speelt in een ploeg die de UEFA Cup wint en die Barca in de PD op de hielen zit. Sevilla speelt anders dan Ajax - beter vooral :D - maar de Escudé van Sevilla is een heel andere dan die van Ajax. Da's toch vreemd...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 11:10 pm

En weer wordt er een verdediger van Real in de rust naar de kant gehaald omdat hij rood dreigt te krijgen. Salgado eruit voor Mejia.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 12:13 am

Het is 2-1 geworden dankzijk, jawel, een omhaal van Chevanton. Wat is dat dit seizoen toch met omhalen. Ik heb echt het gevoel dat er onevenredig veel op die manier gescoord wordt.

De overwinning van Sevilla was niet onterecht te noemen. Sevilla speelde beter, al kreeg Real een aantal grote kansen. Ronaldo miste een dot van een kans toen hij 1 op 1 met de keeper (na een pass van RvN) te lang twijfelde. Z'n compaan was verder weer behoorlijk onzichtbaar en scoorde wederom niet. Hij is al een tijdje geen topscoorder meer van La Liga dus inmiddels mag ik wel kritiek op hem hebben. ;) In slechts 3 van de 14 wedstrijden scoren is gewoon veel te weinig. Vergelijkbaar met de stats van Huntelaar dit seizoen.

De beleving tijdens de wedstrijd was fantastisch. Zowel bij het publiek als bij de spelers. Het publiek in het Ramón Sánchez Pizjuán stadion zorgde zoals altijd voor een topsfeer. Op het veld ging het er ook fel aan toe. Invaller Enzo Maresca zorgde voor een mooi en tekenend moment. Hij ging zowat knockout na een hoofd op hoofd botsing met Reyes. Ondanks het feit dat hij z'n ogen niet normaal open leek te kunnen houden wilde hij het veld weer op toen hij wat bij was gekomen. Sevilla had namelijk al drie wissels gemaakt en zou de wedstrijd dus met 10 man moeten uitspelen als hij uit zou vallen. Hij trok zich zelfs los van de clubarts, die het natuurlijk onverantwoord vond om hem weer te laten spelen. Uiteindelijk kon trainer Juande Ramos hem gelukkig wel overhalen om gewoon van het veld te stappen.

De scheidsrechter verdient trouwens ook een dikke pluim. In mijn ogen leidde hij de wedstrijd goed. Het was vooral mooi om te zien hoe hij de keer op keer duikende Sevilla-spelers negeerde. :xyxthumbs:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 10, 2006 10:09 am

Schandalig trouwens dat ze die Maresca het veld nog in lieten gaan. Die wist echt niet meer waar hij was na die kopbotsing met een Madrileen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 12:21 pm

Uhm, Jinne:
Invaller Enzo Maresca zorgde voor een mooi en tekenend moment. Hij ging zowat knockout na een hoofd op hoofd botsing met Reyes. Ondanks het feit dat hij z'n ogen niet normaal open leek te kunnen houden wilde hij het veld weer op toen hij wat bij was gekomen. Sevilla had namelijk al drie wissels gemaakt en zou de wedstrijd dus met 10 man moeten uitspelen als hij uit zou vallen. Hij trok zich zelfs los van de clubarts, die het natuurlijk onverantwoord vond om hem weer te laten spelen. Uiteindelijk kon trainer Juande Ramos hem gelukkig wel overhalen om gewoon van het veld te stappen.
Ik dacht dat hij er uiteindelijk wel af ging.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 14, 2006 6:20 pm

Update: Transfer Higuaín om 19:00 officieel
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 14 december om 13:17

Volgens de Spaanse sporkrant Marca hebben River Plate en Real Madrid zojuist overeenstemming bereikt over Gonzalo Higuaín. De 19-jarige aanvaller verkast voor een slordige 13 miljoen euro naar de Spaanse hoofdstad.

Op dit moment wordt het contract door beide partijen samengesteld. El Pipita zal de komende zesenhalf seizoen voor De Koninklijke uitkomen.

Real Madrid heeft uiteindelijk dieper in de buidel moeten tasten dan verwacht. In eerste instantie was er sprake van een bod van zes miljoen euro en wilde het uiterlijk tot tien miljoen gaan. Uiteindelijk heeft de club iets meer dan dertien miljoen euro neergelegd voor één van de grootste talenten van het Argentijnse voetbal.

Update 16:36 uur: De penningmeester van River Plate, Héctor Grimberg, heeft zojuist bekend gemaakt dat de transfer van Gonzalo Higuaín naar Real Madrid rond de klok van 19:00 uur officieel zal zijn.

Naar verluidt onderhandelen beide partijen slechts nog over de wijze waarop de transfersom van 13 miljoen euro moet worden overgemaakt.
voetbalzone.nl

jabu

Bericht door jabu » vr dec 15, 2006 2:08 pm

Gonzalo Higuaín has joined Real Madrid

Real Madrid CF have confirmed the signing of Argentinian teenager Gonzalo Higuaín on a six-year contract from CA River Plate.

Fee of €13m
Higuaín will join Madrid when the transfer window opens on 1 January after the Merengues concluded protracted negotiations with River, agreeing a fee of approximately €13m for the young forward. The Estádio Bernabéu club are wasting no time strengthening their squad for the second half of the campaign, having already secured the €7m transfer of Brazilian full-back Marcelo from Fluminense FC.

Just 19
Nicknamed 'Pipita', Higuaín has spent three seasons in River Plate's senior ranks, featuring in 35 league games and scoring 13 goals. Having turned 19 only last week, the youngster will be just 25 when his newly-penned deal with Madrid expires in June 2013 and given his relative inexperience, it remains to be seen how much coach Fabio Capello will use him this term. However, with first-choice strikers Ronaldo and Ruud van Nistelrooy both the wrong side of 30, Higuaín certainly offers a youthful alternative.
©uefa.com

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 15, 2006 2:19 pm

Zat dus half Italië ook achteraan. Ben benieuwd, hoor. Hij heeft verder ook een Franse achtergrond, heb ik gehoord.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za dec 16, 2006 4:49 pm

Franse vader inderdaad, paspoort technisch komt het allemaal wel goed uit natuurlijk ;)

Ik heb hem nog niet zo heel vaak zien spelen maar voetballen kan hij wel. Heel kwikzilverachtig voor zo'n lange jongen, fraaie techniek ook. Piepjong nog maar een enorm talent, dat kunnen we wel met zekerheid stellen. Eigenhandig de topper tegen Boca beslist. Hij neemt wel de reputatie van een blandito mee naar Spanje, een beetje een verlegen, teer jochie.

Maar wat verjonging is zeker niet slecht.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 17, 2006 1:28 pm

:drecul2: Barcelona :drecul2:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 17, 2006 1:31 pm

Internacional verslaat Barcelona

**Het Braziliaanse Internacional heeft
het wereldkampioenschap voor clubs op
zijn naam geschreven.In de eindstrijd
in Yokohama won de ploeg door een late
goal van Adriano met 1-0 van Barcelona.

Voor rust waren de ploegen aan elkaar
gewaagd,na rust was Barcelona sterker,
in een duel waar weinig aan te beleven
viel.Kansen waren schaars,al maakte de
enige goal nog wel wat goed.Aarzelend
ingrijpen van Barca-verdediger Pujol
werd flitsend afgestraft.Deco had even
later de 1-1 op zijn schoen,maar zijn
schot werd uit de kruising getikt.

In blessuretijd schampte een vrije trap
van Ronaldinho nog de buitenkant van de
Braziliaanse paal.

Nos-tt

Mooi. Dit gun ik die koopzieke club wel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 1:33 pm

Bertje schreef::drecul2: Barcelona :drecul2:
Wat is er zo grappig aan?

Mooi shit trouwens. Nu is die jetlag en vermoeidheid voor niks geweest. Sowieso vind ik het maar onzin dat Barcelona een weekend Primera Division moet overslaan voor dit toernooi.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 17, 2006 1:33 pm

Verslagen door Internacional. Prachtig, zeg.

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 17, 2006 1:34 pm

Koopziek? Dan denk ik toch eerder aan Arsenal,Chelsea,Real,Bayern en Man Utd.

Jammer dat ze verloren hebben.

Plaats reactie