Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do nov 30, 2006 11:16 pm

Een directe schorsing dreigt voor het reddeloos verloren Feyenoord.
Al is de dip nog zo diep, een blik op Rotterdam-Zuid helpt je er zo weer bovenop.

http://www.telesport.nl/voetbal/article891203.ece

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 30, 2006 11:21 pm

Giacomo Puccini schreef:Een schande voor het Nederlandse voetbal.... Hopelijk wordt dit nou eens een keer aangegrepen om die voetbalwet op poten te zetten.
Laat ze ff wachten tot April 2007, ik heb geen zin om elke keer als AJAX speelt me te melden bij het politieburo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 30, 2006 11:36 pm

Zouden hier nou ook gasten tussen zitten die om het vertrek van de GKL roepen omdat hij de club kapot zou maken? Daar hebben ze vandaag dan toch ook een aardig handje bij geholpen.

Feyenoord zal hiervoor gezien het verleden wel een hoge straf voor krijgen. Nu ben ik niet van de details op de hoogte maar je zou je kunnen afvragen wat de club hier aan kan doen. Als het gaat om supporters die buiten de club om naar Frankrijk zijn gegaan sta je als club toch redelijk machteloos.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 01, 2006 8:51 am

Hier kan feyenoord zelf weinig aan doen. Ze weten precies wat er in het uitvak zit, maar niet wat er allemaal 'los' gaat. Stom dat Nancy gewoon stadionverkoop houdt trouwens.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 01, 2006 8:56 am

Spijker schreef:Hier kan feyenoord zelf weinig aan doen.
Ik denk niet dat dit de Uefa veel zal uitmaken, die popelen om weer eens een voorbeeld te stellen: een club met een (recente) hooligangeschiedenis uit een klein land: ideaal!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 01, 2006 9:05 am

Ben ik met je eens hoor, maar het is wel zuur voor feyenoord iig.

M..

Bericht door M.. » vr dec 01, 2006 9:21 am

Ach.. of ze nou terecht of onterecht aangepakt gaan worden door de uefa kan me niet zo veel schelen. Ik vind het gewoon een heerlijk gezicht hoe die rotzooi steeds dieper in de maas zinkt..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 01, 2006 10:17 am

Ik kan ook niet ontkennen dat ik er wel van kan genieten dat het daar zo slecht gaat. Maar bekijk deze situatie eens alsof het bij Ajax zou gebeuren:

Ajax verkoopt uitsluitend kaarten aan geregistreerde supporters die met de combi naar de wedstrijd tegen Waregem gaan. Volledig buiten Ajax om gaat er een groep op eigen gelegenheid richting Gent, slaan daar het centrum kort en klein en komen, met door de Belgen verkochte kaarten, in het stadion. Daar gaan ze nog even verder met rellen met als gevolg dat de wedstrijd moet worden gestaakt. En dat alles terwijl het vak met de door Ajax meegenomen supporters zich normaal gedraagd.

Het gevolg van dat alles is dat de UEFA besluit om Ajax voor twee seizoenen uit te sluiten van europees voetbal waardoor de club een hoop geld misloopt, spelers willen vertrekken en nieuwe spelers niet willen komen. Is dat dan eerlijk?

Kijk, met het staafincident in De Meer bij Ajax en het gooien van vuurwerk naar de keeper van Sporting Lissabon bij Feyenoord kun je de club wat verwijten. Maar als het inderdaad allemaal is gegaan zoals Feyenoord claimt kunnen ze er volgens mij weinig aan doen. Neemt niet weg dat ze een behoorlijke straf zullen krijgen maar eerlijk vind ik het in dat geval niet.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 10:23 am

Eens met Marillion. Nancy is de ploeg die straf verdient

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 01, 2006 10:28 am

Het blijven natuurlijk wel "supporters" van Feyenoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 01, 2006 10:30 am

Onzin. Trouwens, dat verhaaltje van je over Zulte kon misschien nog best wel eens gaan kloppen. Je denkt toch niet dat er niemand 'los' heen gaat he? De schuld ligt allereerst bij de feyenoordsupporters natuurlijk. Daarnaast had de gemeente van Nancy beter voorbereid moeten zijn. Ajax en feyenoord hebben toch een naam in Europa wat hooliganisme betreft. Ook utrecht laat Europees nog wel eens van zich horen. Waarom houd je stadionverkoop op de dag zelf? Beetje vreemd

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 10:32 am

Ik heb begrepen dat er 'supporters' van Feyenoord met een stadionverbod gewoon naar deze wedstrijd zijn geweest. Nancy is verantwoordelijk voor die verkoop, niet Feyenoord

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 01, 2006 10:33 am

Lucas schreef:Ik heb begrepen dat er 'supporters' van Feyenoord met een stadionverbod gewoon naar deze wedstrijd zijn geweest. Nancy is verantwoordelijk voor die verkoop, niet Feyenoord
Maar we gaan ondertussen wel vrolijk te stad slopen en als we toch het stadion in mogen slopen we die ook nog even! Die gasten zijn rijp voor het gesticht.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 10:34 am

Dat lijdt geen twijfel!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 01, 2006 10:35 am

Spijker schreef:Ben ik met je eens hoor, maar het is wel zuur voor feyenoord iig.
Ja echt vreselijk. :D

Bij Fnoord is er altijd wat aan de hand.. Basel, Sporting Lissabon, Blackburn en nu weer dit.. en ze hebben al een slechte naam bij de Uefa, ze moeten nou maar gewoon een keer keihard aangepakt worden.

M..

Bericht door M.. » vr dec 01, 2006 10:38 am

Lucas schreef:Eens met Marillion. Nancy is de ploeg die straf verdient
Lucas schreef:Ik heb begrepen dat er 'supporters' van Feyenoord met een stadionverbod gewoon naar deze wedstrijd zijn geweest. Nancy is verantwoordelijk voor die verkoop, niet Feyenoord
bezopen idee! te bizar voor woorden wat je hier stelt. Wanneer deze wedstrijd geen historie heeft is het geen risico wedstrijd dus is vrije verkoop niet goed. Moet je bij een wedstrijd van Ajax tegen espanyol ook maar geen vrije verkoop houden voor het geval er espanyol supporters mee komen? Wanneer Ajax verantwoordelijk gehouden kan worden voor het gedrag van een supporter die een staaf gooit of wanneer dh verantwoordelijk gehouden kan worden voor het gedrag van de supporters die het veld op komen dan kunnen die kakkerlakken verantwoordelijk worden gehouden van het gedrag van de supporters die een stad en een deel van het stadion slopen.

Jouw stelling lijkt op het verhaal 'als ze niet zo'n kort rokje had gehad was ze niet verkracht, het is haar schuld en niet die van de verkrachter!'

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 10:40 am

Nee hoor, mijn verhaal lijkt erop dat als je een veroordeelde pedofiel voor een klas kleuters zet je niet verbaasd moet zijn dat het mis gaat.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 01, 2006 10:41 am

Lucas schreef:Eens met Marillion. Nancy is de ploeg die straf verdient
Vind ik onzin, die kakkerlakken slopen ongevraagd hun stad en van wat ik op tv hoorde zijn er gisteren geen kaarten verkocht maar was er een grote groep die buiten het stadion voor grote onrust zorgde en toen hebben ze ze met zn allen maar in 1 vak gegooid onder het mom van dat ze daar wellicht minder tot last waren dan in de stad.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 01, 2006 10:43 am

Spijker schreef:Onzin. Trouwens, dat verhaaltje van je over Zulte kon misschien nog best wel eens gaan kloppen. Je denkt toch niet dat er niemand 'los' heen gaat he? De schuld ligt allereerst bij de feyenoordsupporters natuurlijk. Daarnaast had de gemeente van Nancy beter voorbereid moeten zijn. Ajax en feyenoord hebben toch een naam in Europa wat hooliganisme betreft. Ook utrecht laat Europees nog wel eens van zich horen. Waarom houd je stadionverkoop op de dag zelf? Beetje vreemd
Maar wat heeft de club die straks met een fikse straf achterblijft nou verkeerd gedaan? Volgens mij niet zoveel.

Dat er Ajax supporters los naar Waregem gaan weet ik ook wel. Ik koos dit voorbeeld niet voor niets. Maar wat kan Ajax er aan doen als het straks net zo loopt als gisteren in Nancy? Ook niet zoveel maar dan hebben we toch ook een probleem.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 10:44 am

Dan moeten we misschien de feiten maar even afwachten. Ik heb gisteren op radio 1 gehoord dat Nancy kaarten heeft verkocht aan Feyenoorders met stadionverbod. Sowieso is het kaarten verkopen aan Feyenoorders al eigenaardig, de supporters hebben immers al een zeer slechte reputatie in Europa, maar als er dan ook nog verkocht wordt aan Feyenoordsupporters met stadionverbod, dan is het wel degelijk vragen om moeilijkheden. Hoe vervelend ook, de reputatie van Feyenoord is zodanig dat verkoop van de kaarten zorgvuldig had moeten gebeuren.

Nihad

Bericht door Nihad » vr dec 01, 2006 10:46 am

Het is natuurlijk gewoon de schuld van die idioten die zich supporter noemen. Feyenoord en Nancy kunnen hier niks aan doen. De enige die je wat zou kunnen verwijten is de lokale overheid. Het is ook niet zo heel gek dat ze in Belgie bijzonder streng zijn wanneer bijvorbeeld Ajax op bezoek komt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

M..

Bericht door M.. » vr dec 01, 2006 10:47 am

Lucas schreef:Nee hoor, mijn verhaal lijkt erop dat als je een veroordeelde pedofiel voor een klas kleuters zet je niet verbaasd moet zijn dat het mis gaat.
Maar dan nog moet in de eerste plaats die pedofiel aangepakt worden

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 01, 2006 10:48 am

Helemaal waar

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 01, 2006 10:50 am

Lucas ik vind toch dat je van het slachtoffer een beetje de dader maakt hoor, er zullen best wat dingen fout gegaan zijn maar het zijn toch kakkerlakken die de boel verknalt hebben.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 01, 2006 10:51 am

Feyenoord heeft totaal geen grip op haar harde kern, dat hebben ze verkeerd gedaan. Ze praten alleen met die pannekoeken van de supportersvereniging, maar hun achterban bestaat alleen uit Club Card houders en zo'n Kids club. Mensen die dus weinig 'feeling' met de club zelf hebben, weinig wedstrijden bezoeken, laat staan uitwedstrijden. Feyenoord had kunnen weten dat er veel mensen los zouden gaan, dan kon er bij voorbeeld Nederlandse politie mee om de aanstichters gelijk op te pakken. Gooi het in een fuik, geen kaart is geen toegang tot de stad. Er is genoeg mogelijk hoor. Gezien de grootte van de groep zaten er heel wat 'gelegenheidshoolies' bij.

Wat Ajax betreft is Ajax zelf verantwoordelijk als het mis gaat. Ze hadden die combi nooit moeten accepteren. Alsof de mensen die voor problemen kunnen zorgen die combi instappen. Alsof dan alles opgelost is. Hoe naief. Dat uitvak blijft in Gent heerlijk rustig, ik weet niet wie of wat er allemaal die combi induikt, maar ik ken niemand uit mijn omgeving die daar in stapt. Veel 'nieuw vlees' dus waarschijnlijk.

Gesloten