Omdat de Surinaamse trainer van Ajax Perez heeft opgesteld? :DJabukajaja schreef:Het is wel een interessante kwestie. Ik kan mij namelijk voorstellen dat de negroïde spelers en andere werknemers van Ajax zich teleurgesteld in hun werkgever voelen.
Ajax heeft wel degelijk iets gedaan. Perez heeft een boete gehad, hij heeft zijn excuses gemaakt (moeten maken), hij gaat een clinic geven in de Bijlmer. Dit is de uitkomst van 'goed overleg' tussen Perez en Ajax.
Die bepaling is er voor het geval een werknemer in een racistische omgeving moet werken. Dat is niet aan de orde. Maar ach, zulke advocaten heb je nu eenmaal. Die willen belangrijk doen. Herinnert me aan die advocaat die ooit meende te moeten stellen dat de Ghanese jeugdspeler John Quansah recht had op tonnen in euro's omdat hij een tijdje in de jeugdopleiding had gezeten (Quansah werd heel moe van de trainingen volgens die advocaat, dus was er sprake van werk. :D ). Daar heb ik nooit meer iets van vernomen, jullie wel?
BTW, ik vraag me af of Vermeer veel heeft aan de transfervrije status. Bij Ajax heeft hij een aardig contract. ;)