Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 28, 2006 3:43 pm

Ik vind een doodschop nog altijd wel een paar slagen erger hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 28, 2006 4:02 pm

Lucas schreef:Ik vind een doodschop nog altijd wel een paar slagen erger hoor.
Natuurlijk. Dat spreekt vanzelf.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 28, 2006 4:04 pm

Dan vind ik eerlijk gezegd de eis van 3 wedstrijden buiten proporties

Jim

Bericht door Jim » di nov 28, 2006 4:13 pm

joey schreef:
Lucas schreef:De reactie van Sneijder blijft fout, maar ik vind wel dat Sneijder met name in het begin van veel wedstrijden erg veel schoppen te verduren krijgt zonder dat er ook maar 1 scheidsrechter tegen optreedt. De scheidsrechters in nederland zijn van een zeer treurig nivo
Kan zijn, maar dat hoort erbij. Sneijder gaat misschien naar Italië- daar lusten de tegenstanders hem rauw.
Ik ben het er niet mee eens dat de leiding van Ajax net doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is om tegenstanders uit te schelden voor ik weet niet wat. Voetballers hebben een voorbeeldfunctie. Op zo'n moment denk ik met waardering aan LVG, die praatte wangedrag van zijn spelers niet goed. Ik vind dat Ajax nu te opportunistisch reageert- van topvoetballers mag je discipline verwachten.
Mee eens.
Bovendien komt de handelwijze van Sneijder niet voort uit het aantal schoppen dat hij krijgt maar puur uit frustratie over het slechte spel.
In Utrecht kreeg Sneijder namelijk ook een aantal overtredingen te verwerken. Hij was vantevoren zelfs openlijk tot doelwit uitgeroepen door van Dijk. Omdat het toen bij Ajax speltechnisch allemaal een stuk beter liep stond Sneijder daar toen wel boven, incasseerde wel op een volwassen manier, waardoor van Dijk uiteindelijk zelf de grote schlemiel werd.
Wat ik het meest stuitend vind is dat Sneijder zijn uitlatingen als 'niet schokkend' typeert maar vervolgens niet even wil herhalen wat hij heeft gezegd. Dat natuurlijk niet.
Terwijl dat toch niet zo'n probleem zou moeten zijn als het allemaal 'niet schokkend' is, dunkt me.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 28, 2006 4:26 pm

Jim schreef:In Utrecht kreeg Sneijder namelijk ook een aantal overtredingen te verwerken. Hij was vantevoren zelfs openlijk tot doelwit uitgeroepen door van Dijk. Omdat het toen bij Ajax speltechnisch allemaal een stuk beter liep stond Sneijder daar toen wel boven, incasseerde wel op een volwassen manier, waardoor van Dijk uiteindelijk zelf de grote schlemiel werd.
Doet niets af aan het feit dat hij flink gepakt werd. Je kunt toch niet zeggen dat iemand die een lekkere wedstrijd wel gepakt mag worden en iemand die een zaakpot speelt maar beter met rust gelaten kan worden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di nov 28, 2006 5:28 pm

joey schreef:Het gaat mij meer om de redenering van Ten Cate en Sneijder achteraf.

Ik vind het geen stijl hebben en niet bij Ajax passen.
Postma vond zijn daad achteraf ook geen probleem...... :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 28, 2006 5:32 pm

Postma heeft geen vlieg kwaad gedaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 28, 2006 5:37 pm

Sneijder wel, want hij heeft iemand uitgescholden. Dit betekent echter wel dat hij hiervoor gestraft moet worden en niet voor het feit dat Talpa het uitzond.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di nov 28, 2006 5:38 pm

Heb je de rest wel doorgelezen?
joey schreef:Niets moet, maar je kunt gepakt worden. Dat is het risico van het vak.

Sneijder beweerde dat 'tyfushond' echt geen erg scheldwoord was. En Ten Cate ook. Dat is een beetje belachelijk.
Bertje schreef:Dat hoeft Talpa toch niet uit te zenden? Mag ik ook niet meer vloeken omdat er een kans is dat er een camera van Talpa in de buurt is, waardoor Talpa het om zeven uur kan laten zien?

Edit: als je het zo bekijkt is Postma er schuldig aan zijn dat het zoontje van Hugo Borst seksuele voorlichting heeft gehad van RTL.
En ik reageerde op de reactie van Joey.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 28, 2006 5:43 pm

Bertje schreef:Dit betekent echter wel dat hij hiervoor gestraft moet worden en niet voor het feit dat Talpa het uitzond.
Ja, natuurlijk.

jabu

Bericht door jabu » di nov 28, 2006 6:36 pm

Lucas schreef:Ik vind een doodschop nog altijd wel een paar slagen erger hoor.
Vond jij dan det er sprake was van een doodschop? Ik vond de actie van die Vlug wel meevallen.

Beloki

Bericht door Beloki » di nov 28, 2006 6:38 pm

Ik denk dat Lucas doelt op de straf. 3 wedstrijden krijg je normaal ook voor een doodschop.

jabu

Bericht door jabu » di nov 28, 2006 6:39 pm

:blush: In dat geval heeft hij daar natuurlijk gelijk in. Dan Beloki. :xyxthumbs:

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » di nov 28, 2006 10:04 pm

Dus als ik het goed begrijp horen doodschoppen erbij maar owee als het slachtoffer boos reageert, dan is de wereld te klein.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 28, 2006 10:14 pm

Wim schreef:Dus als ik het goed begrijp horen doodschoppen erbij maar owee als het slachtoffer boos reageert, dan is de wereld te klein.
Wie zegt dat?

Dat de scheidsrechter een doodschop (of een belediging zoals in het geval Zidane) onbestraft laat, wil niet zeggen dat het slachtoffer eigen rechter mag spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 28, 2006 10:25 pm

Sneijder zit nog steeds in Zeist. Hij heeft een aantal getuigenverklaringen bij zich. Urby is er ook om zijn verhaal te doen.

Ten Cate voor de tuchtcommissie: Bossen heeft toegegeven dat niet hijzelf de 'tyfushond' was maar die speler van Sparta. Ook zou Bossen een verband hebben gelegd met de uitspraak van Perez, zoals eerder gemeld. Bossen ontkent. De vierde official (Wiedemeijer of zoiets) zou de lezing van Ten Cate bevestigd hebben.

Tegen Ten Cate is een wedstrijd voorwaardelijk en 500 euro boete geëist. De uitspraak is morgen.

Bron: Sportjournaal

Jim

Bericht door Jim » di nov 28, 2006 11:07 pm

Ach, hoe dit ook afloopt. Wel of geen schorsing, al dan niet terecht, de een vindt van wel, de ander van niet, eindeloze discussie.
Ten Cate zal hoe dan ook zijn doen en laten moeten veranderen.
Nooit de hand in eigen boezem (zichzelf en zijn spelers) steken, maar voortdurend de boze buitenwereld (tegenstander, veld, arbitrage) de zware piet toespelen over al het negatieve wat Ajax overkomt.
Hoog van de toren blazen over een trendsettende speelwijze etc., terwijl daartoe qua vertoond spelniveau vooralsnog geen enkele aanleiding is.
Als dat niet verandert kun je wachten op de volgende rel.
Werken bij een topclub vraagt wat meer dan het geven van trainingen met fraai positiespel. Rust en zelfbeheersing kunnen bewaren en evenwichtig leiderschap uitstralen onder extreme druk, met name in mindere periodes, is nog vele malen belangrijker.
Vraag me zeer af, of Ten Cate daartoe in staat is.

999

Bericht door 999 » di nov 28, 2006 11:10 pm

Tegen Espanyol 2 rode kaarten, HTC doet z'n nummertje en de selectie krijgt 6 dagen vrij ...
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 29, 2006 2:03 am

Ajax maakt een zeer slechte beurt met dit incident. Zowel voorzitter, trainer als speler. Na zo'n rode kaart past eigenlijk alleen nederigheid. Ook al zou Sneijder niet iets naar de scheidsrechter maar naar een speler hebben geroepen (ik geloof er niks van), dan nog is het niet slim om in beroep te gaan want zo'n zaak win je toch nooit. Bovenal vind ik het signaal niet goed. Ajax toont zich van zijn slechtste kant.
Ajax!

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » wo nov 29, 2006 7:49 am

Ondertussen is duidelijk dat de 4e official de lezing van Ten Cate onderschrijft en die van zijn collega Bossen dus niet.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 29, 2006 10:45 am

Sneijder dus 2 wedstrijden, is er tegen Willem II en AZ niet bij. :sad:
Face your fears and live your dreams, No Fear

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo nov 29, 2006 11:19 am

Voor de volledigheid:
Wesley Sneijder twee duels aan de kant

29/11/2006 10:50

Wesley Sneijder is voor twee duels geschorst. Dat bepaalde de tuchtcommissie van de KNVB woensdagochtend. Daarmee kreeg noch de Ajacied noch de aanklager van de voetbalbond zijn zin.
Sneijder is gestraft vanwege zijn rode kaart in het competitieduel met Sparta Rotterdam van afgelopen zondag. Scheidsrechter Ruud Bossen stuurde de middenvelder van het veld omdat deze hem zou hebben uitgescholden.

Sneijder ging niet akkoord met het schikkingsvoorstel van drie duels, waarvan één voorwaardelijk. Hij beweerde tegenstander Jeffrey Vlug te hebben beledigd en niet Bossen. Toch hoorde hij dinsdagavond tijdens de zitting de aanklager drie wedstrijden onvoorwaardelijk eisen, omdat Sneijders getuigen hem niet volop hadden gesteund.

Henk ten Cate is vrijgesproken. Bossen had de Ajax-coach tijdens de rust naar de tribune gestuurd vanwege aanhoudend commentaar. De tuchtcommissie oordeelde echter dat onvoldoende is gebleken dat Ten Cate zich daaraan schuldig heeft gemaakt. Tegen de trainer was een boete van vijfhonderd euro geëist.
vi.nl

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 29, 2006 11:29 am

Al met al blijft het dus een onduidelijk verhaal.
Maar ik vind ook dat Ajax het anders had kunnen oplossen, men had een statement kunnen maken tegen het taalgebruik van Sneijder. Of hij dat nu wel of niet direct tegen Bossen had gezegd, of tegen Bossen over Vlug.

Uitspraken als dat de taal van de straat is en dus voor kan komen passen niet bij een club als Ajax. Bij Perez nam Ajax wel afstand van de uitspraken en kroop Perez zo ongeveer door het stof om zijn excuses te maken (wat ik overigens klasse vond, zowel van de club als van Perez).
Maar waarom is niet hetzelfde gedaan bij de uitspraken van Sneijder ? Die heeft notabene niet eens laten merken spijt te hebben van zijn uitbarsting :nooo:

PS: En jullie missen Sneijder dus tegen AZ, dat gaat lastig worden.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo nov 29, 2006 11:32 am

Weet je wat het is. Dit soort dingen gebeuren de hele wedstrijd door. Het kan zo zijn dat Sneijder bedoelde dat Vlug er als een blinde in ging, maar ik kan me ook goed voorstellen dat Bossen zich aangesproken voelde (hoe die man af en toe fluit :D). Al met al blijft het een lastig verhaal.

999

Bericht door 999 » wo nov 29, 2006 11:33 am

Volgende keer gewoon maar weer een doodschop voor die " witte ty .. ".Maakt toch geen verschil .. we schieten wel lekker door in ons kikkerlandje :pukey:
Blij met de punten ...

Plaats reactie