Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 12:35 pm

T82 schreef:Hij roept neger omdat die man gekleurd was. Ik roep bril als iemand een bril heeft. En iemand anders roept rooie als iemand rood haar heeft. Dat kan gebeuren als je zo in de wedstrijd zit en je emtioneel en geirriteerd reageert. Wat nog niet betekent dat het mag. Een boete en klaar dus.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb ook wel eens iets heel verschrikkelijks geroepen op het sportveld, ik moest me bij de clubleiding melden en kreeg een preek, terecht, maar .... ik meende er niets van. Het is frustratie omdat het niet loopt zoals je wilt dat het loopt, je roept maar wat.

Neemt niet weg dat het heel erg fout is. Dat beseft Perez inmiddels zelf ook. Hij is door het stof gekropen en dat zal ook wel moeten, want als er enige twijfel blijft bestaan vertrouwen zijn ploeggenoten hem niet meer. Perez staat nu voor heel Nederland te boek als verdacht (racist?), dat is een verschrikking als je geen racist bent. (Ik ga er nu vanuit dat hij dat niet is, omdat er in al die jaren nog nooit iets van is gebleken. Ik ken hem niet goed genoeg om te weten wat hij werkelijk denkt.)
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo nov 26, 2006 1:09 pm

Denen staan over het algemeen niet bekend om hun racistische uitlatingen en denkwijze. :hypocrite:
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 1:24 pm

Kaboem! schreef:Denen staan over het algemeen niet bekend om hun racistische uitlatingen en denkwijze. :hypocrite:
Perez is zelf een halve Spanjool.

Zoiets kan lang nawerken. Vraag maar aan Thijs Libregts.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo nov 26, 2006 1:27 pm

Halve Spanjool die zijn hele leven in Denemarken heeft doorgebracht, toch?

Van Libegts heb ik sinds Dil niks meer gehoord. Jij?
Bertje for President!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 26, 2006 3:09 pm

Jij zou dan juist denken dat hij, als een Spanjaard die zijn hele leven in een andere land opgroeit en doorbrengt, veel meer begrip zou tonen wat betreft racisme. Daarom vind ik dit ook niks meer dan een incident en maakt het hem nog geen racist.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arwin

Bericht door Arwin » zo nov 26, 2006 3:49 pm

Pff, natuurlijk is Perez geen racist. Het kan absoluut niet, wat hij gezegd heeft, maar dat hij kanker neger zegt, komt omdat er toevallig een neger voor hem staat. Had er op dat moment een vrouw gestaan, had hij kankerwijf geroepen. Gewoon uit woede, het lijkt me dat hij wel genoeg gestraft wordt zo met al die aandacht en hij heeft er ook zeker spijt van.

Alexander

Bericht door Alexander » zo nov 26, 2006 3:56 pm

Bossen trekt vandaag rood voor Sneijder dankzij de uitlatingen van Perez. Kost de man ons ook nog is 3 punten. Geweldig die jongen!

Arwin

Bericht door Arwin » zo nov 26, 2006 3:58 pm

Alexander schreef:Bossen trekt vandaag rood voor Sneijder dankzij de uitlatingen van Perez. Kost de man ons ook nog is 3 punten. Geweldig die jongen!
Indirect wel, Sneijder moet ook gewoon zijn bek houden natuurlijk.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 3:58 pm

En Bossen mag dit natuurlijk nooit laten meewegen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 26, 2006 5:00 pm

Arwin schreef:Pff, natuurlijk is Perez geen racist.
Ik denk het wel. Anders zeg je zoiets niet. Blijkbaar maakt hij in zijn hoofd bewust of onbewust onderscheid tussen verschillende rassen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 5:01 pm

Dus als je iemand een neger noemt ben je een racist?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 26, 2006 5:07 pm

Waarom zou je iemand een neger noemen? Is dat belangrijke informatie?

Als je iemand voor 'klootzak' of 'lul' uitscheldt, OK, dat kan als je gefrustreerd bent. Maar 'kankerneger'? Ja, dan ben je een racist.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 5:13 pm

Het gaat dan alleen om het woord 'neger'. Zoals iemand anders al aangaf: als daar een vrouw had gestaan had hij waarschijnlijk 'kankerwijf' geroepen. Ik denk dat je héél veel racisten in Nederland hebt, als je dat bent als je iemand een neger noemt. Ik vind het iets te zwaar.

Blijft natuurlijk staan dat het niet kan, maar als iemand zoiets één keer in het heetst van de strijd roept, is het in mijn ogen nog geen racist.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 26, 2006 5:17 pm

Ik heb ook wel eens iemand een neger genoemd. :blush: Ben ik nu een racist? :sad:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 5:21 pm

Ik vind van niet, Bertje. :aai:

;)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 26, 2006 5:33 pm

Bertje schreef:Ik heb ook wel eens iemand een neger genoemd. :blush: Ben ik nu een racist? :sad:
Ik neem niet aan dat je de intentie had om iemand te beledigen. Dus nee.

Maar ik vind 'neger' sowieso geen fijn woord, net als de meeste donkere mensen.

Ik vind het moeilijk om uit te leggen, maar ik denk dus wel dat Perez in zekere mate racistisch is. Juist omdat het in een opwelling gebeurde. Blijkbaar was dit het eerste wat in hem opkwam.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 6:24 pm

Alexander schreef:Bossen trekt vandaag rood voor Sneijder dankzij de uitlatingen van Perez. Kost de man ons ook nog is 3 punten. Geweldig die jongen!
Dát is niet de schuld van Perez. Als dit zo is, gaat Bossen ver over de schreef in mijn ogen.

Jesse, als je iemand uitscheldt, bedenk je altijd iets wat die ander (heel erg) kwetst. Tuinkabouter. Dwerg. Vuurtoren. Kutmarokkaan. En als je niets weet: vuile teringhond. Je neemt waar hoe iemand eruit ziet, en kiest het toepasselijke scheldwoord. Onbewust, denk ik, het komt er zomaar uit. Of dat racistisch/ discriminerend is? Discriminerend in de letterlijke zin van het woord wel, want je maakt onderscheid. Maar iemand uitschelden voor 'teringaap' is waarschijnlijk niet erger bedoeld dan iemand uitschelden voor 'ouwe zak', je hebt alleen een ander iemand voor je.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 6:58 pm

Eens, joey. Maar wat ik daarna ook zeg:
Blijft natuurlijk staan dat het niet kan, maar als iemand zoiets één keer in het heetst van de strijd roept, is het in mijn ogen nog geen racist.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 7:05 pm

In elk geval heeft hij zichzelf aardig in de nesten gewerkt. Zou niet graag Urby of Babel onder ogen komen als ik hem was. :aai: ;)

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 26, 2006 7:36 pm

Nou ja, hij is zelf ook bepaald geen hoogblonde Arische Deen... :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 8:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nou ja, hij is zelf ook bepaald geen hoogblonde Arische Deen... :D
Misschien daarom juist. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 12:39 pm

Sinds wanneer is het woord neger een scheldwoord ?
De grens is een neger, ik weet eigenlijk ook niet waarom sommigen moeite hebben met dit woord...als hij hem bijv. nikker had genoemd was het anders.

Maar natuurlijk maakt de toevoeging kanker het wel een scheldwoord.
Ik vind echter dat Perez oprecht zjin excuses heeft gemaakt, hij doneert geld aan een goed doel en hij gaat een clinic geven in de Bijlmer.

Iedereen maakt fouten en Perez laat nu zien dat hij er echt spijt van heeft, dan is voor mij de kous af. Hem een racist noemen vind ik onzin.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 12:43 pm

Ik ben het er mee eens dat deze uitbarsting niet automatisch betekent dat Perez een racist is. Al heb ik zelf wel moeite met het woord neger.

Het is trouwens maar goed dat Ajax Perez niet disciplinair gestrafd heeft, zeg. Dan zaten we komend weekend zonder Sneijder en Perez. :blush:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 27, 2006 12:45 pm

Daar denkt Ajax (en ik, en Perez zelf, en zo ongeveer alle bewoners van de Bijlmer- maar dat terzijde) kennelijk anders over, Baseman. Het gaat in deze kwestie wel degelijk om het woord 'neger'. Of denk je dat elke Ajacied die het woord 'kanker' in de mond neemt zijn excuses aanbiedt/moet aanbieden op de officiele website?

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma nov 27, 2006 1:18 pm

Heeft die Neger van een Kah ook een schorsing gehad toen hij onze grote vriend Sneijder uitgemaakt heeft voor Smurf?

Plaats reactie