Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb ook wel eens iets heel verschrikkelijks geroepen op het sportveld, ik moest me bij de clubleiding melden en kreeg een preek, terecht, maar .... ik meende er niets van. Het is frustratie omdat het niet loopt zoals je wilt dat het loopt, je roept maar wat.T82 schreef:Hij roept neger omdat die man gekleurd was. Ik roep bril als iemand een bril heeft. En iemand anders roept rooie als iemand rood haar heeft. Dat kan gebeuren als je zo in de wedstrijd zit en je emtioneel en geirriteerd reageert. Wat nog niet betekent dat het mag. Een boete en klaar dus.
Neemt niet weg dat het heel erg fout is. Dat beseft Perez inmiddels zelf ook. Hij is door het stof gekropen en dat zal ook wel moeten, want als er enige twijfel blijft bestaan vertrouwen zijn ploeggenoten hem niet meer. Perez staat nu voor heel Nederland te boek als verdacht (racist?), dat is een verschrikking als je geen racist bent. (Ik ga er nu vanuit dat hij dat niet is, omdat er in al die jaren nog nooit iets van is gebleken. Ik ken hem niet goed genoeg om te weten wat hij werkelijk denkt.)