Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Gabri zal al die kansen missen, dan heb ik daar liever Huntelaar staan. Vandaag was hij regelmatig aan de zijlijn aan de bal, maar wie moet er dan scoren? Gabri kan het niet, Sneyder moet koppen??? (ik zag zelfs Mitea een keer koppen), Ajax mag wat mij betreft de linksbuiten links laten staan (Aan het eind stond zelfs Jaap Stam een keer rechtsbuiten!) en Huntelaar in de spits, daan kun je ook (leren) voetballen, zie Petterson.Rishi schreef:Goed dat hij meevoetbalt. Gabri en Sneijder krijgen zo meer kansen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Die moet je wel hebben, Thomas. Babel had iets kunnen doen, maar verder... :sad:Thomas schreef:Dat heb ik nog maar weinig aanvallers voor elkaar zien krijgen. Dat lukt je volgens mij alleen als je Huntelaar voorin opstelt met snelle, doelgerichte vleugelspelers om hem heen. Dan moet Alex keuzes maken.
Het stinkt aan alle kanten!
www.ad.nl‘Klaas in moeilijke fase’
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Klaas Jan Huntelaar was zojuist simpel afgetroefd door PSV-verdediger Manuel da Costa toen Henk ten Cate opstond en Markus Rosenberg bij zich riep. De Zweed moest zich na 76 minuten snel gereed maken voor een invalbeurt, om in de slotfase nog een gelijkmaker af te dwingen voor Ajax.
Dat Huntelaar naar de kant werd gehaald en niet een verdediger, bevreemde de spits zelf enigszins. ,,Verbaasd was ik ook weer niet, maar ik had het niet verwacht,’’ zei Huntelaar na afloop van de 1-0 nederlaag. ,,Ik dacht dat we in de slotfase iets wilden forceren met veel mensen voor het doel.’’
Over de wissel van Ten Cate kon je discussiëren, maar onbegrijpelijk was hij niet. Huntelaar oogde machteloos tegen het granieten duo Da Costa/Alex, dat hem geen decimeter vrijheid gaf.
,,Klaas zit in een moeilijke fase,’’ aldus Ten Cate. ,,Daar komt hij wel bovenop, want hij heeft heel veel kwaliteiten. Maar het zou prettig zijn als hij het juist in dit soort wedstrijden zou laten zien.’’
Met die laatste opmerking raakt de Ajax-coach een gevoelig punt. Huntelaar brak afgelopen seizoen door als glansrijke topscorer van de eredivisie, maar moet dit seizoen de laatste stap maken naar de absolute top. Dat proces verloopt voorlopig moeizaam. In topwedstrijden – tegen PSV, met Oranje of in de Champions League – heeft Huntelaar nog te weinig laten zien om onomstreden te zijn. Woensdag wacht tegen Engeland een nieuwe test, tenzij Dirk Kuyt de voorkeur krijgt van bondscoach Marco van Basten.
Ten Cate wil dat Huntelaar zich voetballend verder ontwikkelt, om ook op internationaal niveau een spits van formaat te worden. Af en toe laat de Ajacied zien dat hij dat oppikt, zoals vorige week tegen Austria Wien, maar nog niet vaak genoeg. Het scoren zal hij niet verleren, maar wordt Huntelaar ook beter dan pak ‘m beet Wim Kieft of John Bosman? Goede spitsen in de eredivisie, maar Europees gezien subtoppers.
,,Eigenlijk kan alles nog wel iets beter aan mij,’’ vindt Huntelaar zelf. ,,Of het snel genoeg gaat? Dat vind ik moeilijk te zeggen. Maar ik ben er iedere training mee bezig.’’ Het pleit voor de Achterhoeker dat hij er tot nu toe steeds in geslaagd is zichzelf te verbeteren.
Huntelaar is zich als geen ander bewust van zijn kracht én zwaktes. Om te werken aan zijn startsnelheid, ging Huntelaar aan de slag met atletiektrainer Troy Douglas. Bij Ajax wordt hij wekelijks gedwongen om zijn spel aan de bal te verbeteren. ,,Omdat hij nu vaker met zijn rug naar het doel van de tegenstander staat,’’ zei Ten Cate eerder al.
,,Klaas was altijd gewend om met zijn neus richting goal te spelen. Als je ver op de helft van de tegenstander speelt, zoals wij nu doen, vraagt dat een ander soort spel van hem.’’ Slechts twee keer kwam Huntelaar gisteren los van zijn Latijnse bewakers. De eerste keer bediende hij Wesley Sneijder met een kaats, maar diens schot zeilde over. De tweede keer besloot Huntelaar zelf te schieten, op dik 25 meter van de goal. De wedstrijd was ruim een half uur oud, maar de poging had iets weg van een wanhoopsschot.
Binnen het strafschopgebied beroerde de Ajax-spits zelden tot nooit de bal. ,,Alex is heel erg goed,’’ erkende Huntelaar na afloop. ,,En als hij er even niet was, zat Da Costa ertussen.’’ De PSV-defensie wekte respect én frustratie bij de Amsterdammers. Voor rust speelde Ajax uitstekend en deed het nagenoeg niets fout, maar verder dan zestien meter van het doel kwam de thuisploeg zelden. Slechts via vrije trappen van Kenneth Perez had Ajax uitzicht op een goal, maar John Heitinga en Zdenek Gryegera kopten naast.
,,Voor rust speelden we goed,’’ vond Huntelaar. ,,We creëerden misschien niet veel kansen, maar we gaven ook niets weg. Na de 1-0 en die rode kaart hebben we het tactisch niet goed gedaan. We hadden meer over de zijkanten moeten spelen, om via een voorzet iets te creëren.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
AS'Prijskaart Huntelaar vijfentwintig miljoen'
Zaterdag 18 november, door SV, Amsterdam,, 10.49u GMT+01.00, Corriere dello Sport
In de Italiaanse krant Corriere dello Sport stond vrijdag dat Klaas Jan Huntelaar in de belangstelling staat van Juventus. De krant meldt verder dat Ajax vijfentwintig miljoen euro vraagt voor de spits.
Hiermee maakt Ajax duidelijk dat de hoofdprijs betaald moet worden voor Huntelaar, die ook al op interesse van Olympique Lyon kan rekenen.
Drie weken geleden reageerde Huntelaar op de intenties van Manchester United om hem in januari misschien wel een bod op te leggen. Toen zei de topschutter nog dat hij bij Ajax wil blijven. Vooralsnog wordt door geen enkele club concrete stappen genomen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Volgens mij is er een afspraak gemaakt dat er nog 1 miljoen euro richting Heerenveen gaat wanneer Ajax hem verkoopt. Ik weet niet precies meer waar ik dat heb gelezen maar volgens mij zat het zo in elkaar. Geen percentage dus maar een vast bedrag. Daarnaast zullen de opleidingskosten gewoon moeten worden overgemaakt.
- Giacomo Puccini