Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 12, 2006 8:06 pm

Goed dat hij meevoetbalt. Gabri en Sneijder krijgen zo meer kansen.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » zo nov 12, 2006 8:58 pm

Rishi schreef:Goed dat hij meevoetbalt. Gabri en Sneijder krijgen zo meer kansen.
Gabri zal al die kansen missen, dan heb ik daar liever Huntelaar staan. Vandaag was hij regelmatig aan de zijlijn aan de bal, maar wie moet er dan scoren? Gabri kan het niet, Sneyder moet koppen??? (ik zag zelfs Mitea een keer koppen), Ajax mag wat mij betreft de linksbuiten links laten staan (Aan het eind stond zelfs Jaap Stam een keer rechtsbuiten!) en Huntelaar in de spits, daan kun je ook (leren) voetballen, zie Petterson.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 9:23 pm

Dat Huntelaar aan de zijkant staat is misschien wat overdreven (al heb ik hem regelmatig aardige crosspasses zien geven) maar dat hij meevoetbalt komt het voetbal en het spel van z'n medespelers ten goede. Die goals komen wel weer, denk ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 10:36 pm

De bedoeling zal zijn geweest om Alex uit het centrum weg te lokken.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 10:42 pm

Dat heb ik nog maar weinig aanvallers voor elkaar zien krijgen. Dat lukt je volgens mij alleen als je Huntelaar voorin opstelt met snelle, doelgerichte vleugelspelers om hem heen. Dan moet Alex keuzes maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 10:45 pm

Thomas schreef:Dat heb ik nog maar weinig aanvallers voor elkaar zien krijgen. Dat lukt je volgens mij alleen als je Huntelaar voorin opstelt met snelle, doelgerichte vleugelspelers om hem heen. Dan moet Alex keuzes maken.
Die moet je wel hebben, Thomas. Babel had iets kunnen doen, maar verder... :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 10:46 pm

Dat weet ik. Ik geef alleen aan dat ik de missie 'lok Alex uit het centrum' niet zo'n reële vind.

Ik had Mitea of Manu laten spelen, denk ik. Desnoods allebei een helft.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 10:49 pm

Mitea is maanden geblesseerd geweest (niet gezien) en Manu is nog te licht.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 13, 2006 1:20 pm

‘Klaas in moeilijke fase’
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Klaas Jan Huntelaar was zojuist simpel afgetroefd door PSV-verdediger Manuel da Costa toen Henk ten Cate opstond en Markus Rosenberg bij zich riep. De Zweed moest zich na 76 minuten snel gereed maken voor een invalbeurt, om in de slotfase nog een gelijkmaker af te dwingen voor Ajax.

Dat Huntelaar naar de kant werd gehaald en niet een verdediger, bevreemde de spits zelf enigszins. ,,Verbaasd was ik ook weer niet, maar ik had het niet verwacht,’’ zei Huntelaar na afloop van de 1-0 nederlaag. ,,Ik dacht dat we in de slotfase iets wilden forceren met veel mensen voor het doel.’’

Over de wissel van Ten Cate kon je discussiëren, maar onbegrijpelijk was hij niet. Huntelaar oogde machteloos tegen het granieten duo Da Costa/Alex, dat hem geen decimeter vrijheid gaf.

,,Klaas zit in een moeilijke fase,’’ aldus Ten Cate. ,,Daar komt hij wel bovenop, want hij heeft heel veel kwaliteiten. Maar het zou prettig zijn als hij het juist in dit soort wedstrijden zou laten zien.’’

Met die laatste opmerking raakt de Ajax-coach een gevoelig punt. Huntelaar brak afgelopen seizoen door als glansrijke topscorer van de eredivisie, maar moet dit seizoen de laatste stap maken naar de absolute top. Dat proces verloopt voorlopig moeizaam. In topwedstrijden – tegen PSV, met Oranje of in de Champions League – heeft Huntelaar nog te weinig laten zien om onomstreden te zijn. Woensdag wacht tegen Engeland een nieuwe test, tenzij Dirk Kuyt de voorkeur krijgt van bondscoach Marco van Basten.

Ten Cate wil dat Huntelaar zich voetballend verder ontwikkelt, om ook op internationaal niveau een spits van formaat te worden. Af en toe laat de Ajacied zien dat hij dat oppikt, zoals vorige week tegen Austria Wien, maar nog niet vaak genoeg. Het scoren zal hij niet verleren, maar wordt Huntelaar ook beter dan pak ‘m beet Wim Kieft of John Bosman? Goede spitsen in de eredivisie, maar Europees gezien subtoppers.

,,Eigenlijk kan alles nog wel iets beter aan mij,’’ vindt Huntelaar zelf. ,,Of het snel genoeg gaat? Dat vind ik moeilijk te zeggen. Maar ik ben er iedere training mee bezig.’’ Het pleit voor de Achterhoeker dat hij er tot nu toe steeds in geslaagd is zichzelf te verbeteren.

Huntelaar is zich als geen ander bewust van zijn kracht én zwaktes. Om te werken aan zijn startsnelheid, ging Huntelaar aan de slag met atletiektrainer Troy Douglas. Bij Ajax wordt hij wekelijks gedwongen om zijn spel aan de bal te verbeteren. ,,Omdat hij nu vaker met zijn rug naar het doel van de tegenstander staat,’’ zei Ten Cate eerder al.

,,Klaas was altijd gewend om met zijn neus richting goal te spelen. Als je ver op de helft van de tegenstander speelt, zoals wij nu doen, vraagt dat een ander soort spel van hem.’’ Slechts twee keer kwam Huntelaar gisteren los van zijn Latijnse bewakers. De eerste keer bediende hij Wesley Sneijder met een kaats, maar diens schot zeilde over. De tweede keer besloot Huntelaar zelf te schieten, op dik 25 meter van de goal. De wedstrijd was ruim een half uur oud, maar de poging had iets weg van een wanhoopsschot.

Binnen het strafschopgebied beroerde de Ajax-spits zelden tot nooit de bal. ,,Alex is heel erg goed,’’ erkende Huntelaar na afloop. ,,En als hij er even niet was, zat Da Costa ertussen.’’ De PSV-defensie wekte respect én frustratie bij de Amsterdammers. Voor rust speelde Ajax uitstekend en deed het nagenoeg niets fout, maar verder dan zestien meter van het doel kwam de thuisploeg zelden. Slechts via vrije trappen van Kenneth Perez had Ajax uitzicht op een goal, maar John Heitinga en Zdenek Gryegera kopten naast.

,,Voor rust speelden we goed,’’ vond Huntelaar. ,,We creëerden misschien niet veel kansen, maar we gaven ook niets weg. Na de 1-0 en die rode kaart hebben we het tactisch niet goed gedaan. We hadden meer over de zijkanten moeten spelen, om via een voorzet iets te creëren.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 16, 2006 8:14 am

Dit verhaal over Klaas Jan Huntelaar werd ook tijdens de Ledenvergadering nogmaals bevestigd door HTC. En wat hem opviel, dat hij vind dat KJH hem dus het meest tegenviel. ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 16, 2006 8:50 am

Als ie zo weinig blijft scoren moet je op een gegeven moment een ander de kans geven.

Jesse

Bericht door Jesse » do nov 16, 2006 10:22 am

Rosenberg?

:huh:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 16, 2006 12:13 pm

Lekker laten staan. Die jongen gaat echt wel weer scoren. Aan het einde van het seizoen staan er gewoon weer 20 of 25 op zijn lijstje. Toen hij vorig jaar kwam had hij in het begin ook een periode dat hij niet scoorde. Dat heeft ie daarna toch aardig rechtgezet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 16, 2006 6:46 pm

brigade zuid schreef:Als ie zo weinig blijft scoren moet je op een gegeven moment een ander de kans geven.
Ach, in de beker en UEFA Cup heeft hij wel veel gescoord. Bovendien profiteren Perez en Sneijder dit seizoen veel van zijn aanwezigheid en z'n nieuwe, voetballende inbreng.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 16, 2006 10:45 pm

Ik heb liever dat ie gewoon weer eens gaat scoren.

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » do nov 16, 2006 10:52 pm

Jij hebt ook overal een oplossing voor. :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 18, 2006 11:37 am

'Prijskaart Huntelaar vijfentwintig miljoen'
Zaterdag 18 november, door SV, Amsterdam,, 10.49u GMT+01.00, Corriere dello Sport

In de Italiaanse krant Corriere dello Sport stond vrijdag dat Klaas Jan Huntelaar in de belangstelling staat van Juventus. De krant meldt verder dat Ajax vijfentwintig miljoen euro vraagt voor de spits.

Hiermee maakt Ajax duidelijk dat de hoofdprijs betaald moet worden voor Huntelaar, die ook al op interesse van Olympique Lyon kan rekenen.

Drie weken geleden reageerde Huntelaar op de intenties van Manchester United om hem in januari misschien wel een bod op te leggen. Toen zei de topschutter nog dat hij bij Ajax wil blijven. Vooralsnog wordt door geen enkele club concrete stappen genomen.
AS
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 2:47 pm

25 Miljoen kan ik mee leven. Ajax legt dan wat aan de kant om wat tekorten weg te poetsen en haalt er zo alsnog 3 of 4 spelers voor terug.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za nov 18, 2006 8:35 pm

Dat vraag ik mij af. Volgens mij moet er dan ook nog het nodige vanaf voor Heerenveen en PSV.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 8:45 pm

Nee joh. Die percentages van de opleidingskosten stellen niets voor.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za nov 18, 2006 8:46 pm

Had Heerenveen dan geen clausule bedongen dat er bij een dikke transfer van Ajax naar het buitenland wat aan de strijkstok blijft hangen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 18, 2006 9:12 pm

Volgens mij is er een afspraak gemaakt dat er nog 1 miljoen euro richting Heerenveen gaat wanneer Ajax hem verkoopt. Ik weet niet precies meer waar ik dat heb gelezen maar volgens mij zat het zo in elkaar. Geen percentage dus maar een vast bedrag. Daarnaast zullen de opleidingskosten gewoon moeten worden overgemaakt.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 18, 2006 11:12 pm

Ach, als we 20 miljoen overhouden aan Klaas Jan vind ik dat best.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 19, 2006 4:25 pm

Zoals hij dit hele (!) seizoen al speelt is hij niet eens 10 waard...
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 19, 2006 4:42 pm

Het ligt lang niet allemaal aan hem (zie Ajax-Twente topic).

Gesloten