Gecontroleerd ja. Bijzonder veel afvallende ballen waren in de tweede helft voor PSV waardoor men meer druk naar voren kon uitoefenen, er was wat mij betreft zeker sprake van een ander wedstrijd beeld.joey schreef: Mwah, het initiatief overnemen is sterk uitgedrukt. PSV bleef met veel spelers achter de bal spelen.
Het gaat mij erom dat men een signaal moet kunnen afgeven, iets in de trant van 'over mijn lijk'. Dat ontbrak er aan in de tweede helft, zeker toen men het tegen 10 man moest opnemen. Ik vond het te lief.Afellay mocht niet mopperen dat hij geen rood kreeg.
PSV was in de eerste helft gefrustreerd want het liep achter de feiten aan. De mening dat PSV het professioneel speelde, klopte in elk geval niet voor die periode. Het zal niet de bedoeling zijn geweest dat Ajax steeds simpel de bal terugveroverde.
Het zegt niet alles maar de wedstrijd ging nu een beetje als een nachtkaars uit. Ik bedoel, had jij het gevoel dat Ajax nog een goal zou scoren? Ik mis iemand die voorin het vuurtje op kan stoken, iemand die de spreekwoordelijke knuppel in het hok gooit.We weten dat Ajax zo'n speler niet heeft. Desondanks overtroefde Ajax PSV in de eerste helft op het middenveld, dus wat zegt het? En een speler als Cocu vind je niet zomaar, dat zal PSV wel merken. Die man heeft zoveel klasse en ervaring.