Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
MHF

Bericht door MHF »

joey schreef: Mwah, het initiatief overnemen is sterk uitgedrukt. PSV bleef met veel spelers achter de bal spelen.
Gecontroleerd ja. Bijzonder veel afvallende ballen waren in de tweede helft voor PSV waardoor men meer druk naar voren kon uitoefenen, er was wat mij betreft zeker sprake van een ander wedstrijd beeld.
Afellay mocht niet mopperen dat hij geen rood kreeg.
PSV was in de eerste helft gefrustreerd want het liep achter de feiten aan. De mening dat PSV het professioneel speelde, klopte in elk geval niet voor die periode. Het zal niet de bedoeling zijn geweest dat Ajax steeds simpel de bal terugveroverde.
Het gaat mij erom dat men een signaal moet kunnen afgeven, iets in de trant van 'over mijn lijk'. Dat ontbrak er aan in de tweede helft, zeker toen men het tegen 10 man moest opnemen. Ik vond het te lief.
We weten dat Ajax zo'n speler niet heeft. Desondanks overtroefde Ajax PSV in de eerste helft op het middenveld, dus wat zegt het? En een speler als Cocu vind je niet zomaar, dat zal PSV wel merken. Die man heeft zoveel klasse en ervaring.
Het zegt niet alles maar de wedstrijd ging nu een beetje als een nachtkaars uit. Ik bedoel, had jij het gevoel dat Ajax nog een goal zou scoren? Ik mis iemand die voorin het vuurtje op kan stoken, iemand die de spreekwoordelijke knuppel in het hok gooit.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik had ook het gevoel dat het niets meer zou worden. Iedereen in het stadion, geloof ik, want het publiek ging niet achter de ploeg staan. Het tij was gekeerd.

PSV had in de tweede helft iets meer grip op de wedstrijd, zonder te domineren. Maar dat kan al snel, want in de eerste helft hadden ze dus geen grip op de wedstrijd.
Wat ons opbreekt in mijn ogen, is niet zozeer het ontbreken van een controleur (al zou die welkom zijn), maar van een creatieve speler die de actie durft te maken. Het is nu vrij voorspelbaar: Sneijder en Perez moeten het gat zien te vinden (combineren, combineren) of Tom de Mul rent langs de zijlijn en slingert voor. Daar liggen topverdedigers niet wakker van. De organisatie wordt met de week beter, maar om iets te kunnen forceren moeten spelers voordeel halen uit 1 tegen 1 situaties.
Het stinkt aan alle kanten!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

joey schreef:Ik had ook het gevoel dat het niets meer zou worden. Iedereen in het stadion, geloof ik, want het publiek ging niet achter de ploeg staan.
Ik vond het vrij stil idd. wel een mooie tifo actie trouwens.
joey
Erelid

Bericht door joey »

brigade zuid schreef:Ik vond het vrij stil idd. wel een mooie tifo actie trouwens.
Ja, fantastisch. Hulde! :worshippy:

De boertjes waren heel stil tot het doelpunt. Daarna begonnen ze opeens kinderliedjes te zingen. :aai:
Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned »

Wie heeft er genoten van deze prachtwedstrijd? Ik niet... X'C
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
MHF

Bericht door MHF »

joey schreef:Ik had ook het gevoel dat het niets meer zou worden. Iedereen in het stadion, geloof ik, want het publiek ging niet achter de ploeg staan. Het tij was gekeerd.

PSV had in de tweede helft iets meer grip op de wedstrijd, zonder te domineren. Maar dat kan al snel, want in de eerste helft hadden ze dus geen grip op de wedstrijd.
Wat ons opbreekt in mijn ogen, is niet zozeer het ontbreken van een controleur (al zou die welkom zijn), maar van een creatieve speler die de actie durft te maken. Het is nu vrij voorspelbaar: Sneijder en Perez moeten het gat zien te vinden (combineren, combineren) of Tom de Mul rent langs de zijlijn en slingert voor. Daar liggen topverdedigers niet wakker van. De organisatie wordt met de week beter, maar om iets te kunnen forceren moeten spelers voordeel halen uit 1 tegen 1 situaties.
Wellicht omdat de ploeg ook uitstraalde er niet meer in te geloven? Dus moet er iemand opstaan die daar invulling aan geeft. Stam doet dat incidenteel door met een rush naar voren te stomen maar het zou zo fijn zijn om er op het middenveld ook nog eentje van dat kaliber bij te hebben.

V.w.b. het stukje creativiteit ben ik het met je eens. Ik ben blij met de ontwikkeling van Sneijder maar gaf volgens mij al aan het begin van het seizoen aan dat ook hier nog het nodige aan schort binnen deze selectie. Op 'voorslingeren' kan trouwens wel getraind worden! :eusa_pray:

Overigens, Alhoewel ik de eerste helft van Ajax overtuigender vond dan PSV in het eerste deel van de tweede helft, kwam Ajax evenmin tot veel kansen. Al met al is die 'dominantie' dus maar relatief geweest, PSV zal ook weer niet zo erg van zijn stuk zijn geweest als jij nu doet vermoeden.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
joey
Erelid

Bericht door joey »

MHF schreef:[Wellicht omdat de ploeg ook uitstraalde er niet meer in te geloven? Dus moet er iemand opstaan die daar invulling aan geeft. Stam doet dat incidenteel door met een rush naar voren te stomen maar het zou zo fijn zijn om er op het middenveld ook nog eentje van dat kaliber bij te hebben.
En jij denkt dat Davids het nog kan brengen?
V.w.b. het stukje creativiteit ben ik het met je eens. Ik ben blij met de ontwikkeling van Sneijder maar gaf volgens mij al aan het begin van het seizoen aan dat ook hier nog het nodige aan schort binnen deze selectie. Op 'voorslingeren' kan trouwens wel getraind worden! :eusa_pray:
Maar als de bal van de zijkant wordt voorgezet en alles 'staat', dan is dat gemakkelijk te verdedigen. Zeker als daar nog een Alex opdoemt. Om een verdediging van PSV te kunnen slechten, moet je zorgen voor verrassing. Een passeeractie (en dan bedoel ik niet hollen zo hard je kunt en hopen dat je sneller bent, maar een actie op techniek) dwingt verdedigers te kiezen.
Dit speelt des te meer als je een centrumspits hebt die vrij traag is en geen actie in huis heeft. Dan is ruimte maken essentieel. Ik ben niet verbaasd dat KJH minder scoort dan vorig seizoen, want toen speelde Ajax countervoetbal. Nu zijn de ruimtes veel kleiner, waardoor hij zich slechter vrij kan spelen.
Overigens, Alhoewel ik de eerste helft van Ajax overtuigender vond dan PSV in het eerste deel van de tweede helft, kwam Ajax evenmin tot veel kansen. Al met al is die 'dominantie' dus maar relatief geweest, PSV zal ook weer niet zo erg van zijn stuk zijn geweest als jij nu doet vermoeden.
Mwah, Cocu sprak na afloop met veel respect over Ajax. PSV kwam er niet uit, het was keer op keer balverlies.
999

Bericht door 999 »

Jesse schreef:
Voetske schreef: Ik zal nog eens een keertje kijken en dan tellen hoeveel kansen wij hebben gehad, veel zijn het er niet geweest ...
Tel je ook gelijk de kansen van PSV?
Onzin, dit gaat over het overwicht van AJAX waar niet een uitgespeelde kans door is onstaan.Hoge ballen in de zestien, zelfs toen we tegen tien man kwanen te staan bleef men de ballen in de zestien pompen en was Psv veel gevaarlijker.

Psv oogt veel degelijker, hebben lak aan dat gezever over " leuk " voetbal en staan dus nu bovenaan in de NLD Competitie en zijn met 2 vingers in de neus geplaatst voor de 2e champions L.

En dan beginnen er hier weer een paar te lullen " ja maar misschien al in de winterstop, maar zeker volgend jaar als Alex, Cocu en Farfan vertrekken gaat het wat AJAX betreft gebeuren ", tja, dat roept men nu weer enkele jaren.Of Koeman betekend het einde van Psv, Koeman is bezig zowel Psv financieel er weer bovenop te brengen, en sportief gezien doet ie het ook goed ...

En laten we het over Kone maar niet hebben, die kon niet scoren ...
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Voetske schreef:Psv oogt veel degelijker, hebben lak aan dat gezever over " leuk " voetbal en staan dus nu bovenaan in de NLD Competitie en zijn met 2 vingers in de neus geplaatst voor de 2e champions L.
Maar jij 'zevert' toch ook over 'leuk' voetbal als Ajax wint maar niet goed speelt?
999

Bericht door 999 »

Thomas schreef:
Voetske schreef:Psv oogt veel degelijker, hebben lak aan dat gezever over " leuk " voetbal en staan dus nu bovenaan in de NLD Competitie en zijn met 2 vingers in de neus geplaatst voor de 2e champions L.
Maar jij 'zevert' toch ook over 'leuk' voetbal als Ajax wint maar niet goed speelt?
Waar dan ?.
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Nou, normaal gesproken wil jij ook altijd goed voetbal zien. Na iedere wedstrijd van Ajax heb je wel kritiek. Maakt me verder niet uit, maar dat jij het gezever noemt vind ik raar.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Voetske schreef:
Jesse schreef:
Voetske schreef: Ik zal nog eens een keertje kijken en dan tellen hoeveel kansen wij hebben gehad, veel zijn het er niet geweest ...
Tel je ook gelijk de kansen van PSV?
Onzin, dit gaat over het overwicht van AJAX waar niet een uitgespeelde kans door is onstaan.Hoge ballen in de zestien, zelfs toen we tegen tien man kwanen te staan bleef men de ballen in de zestien pompen en was Psv veel gevaarlijker.

Psv oogt veel degelijker, hebben lak aan dat gezever over " leuk " voetbal en staan dus nu bovenaan in de NLD Competitie en zijn met 2 vingers in de neus geplaatst voor de 2e champions L.

En dan beginnen er hier weer een paar te lullen " ja maar misschien al in de winterstop, maar zeker volgend jaar als Alex, Cocu en Farfan vertrekken gaat het wat AJAX betreft gebeuren ", tja, dat roept men nu weer enkele jaren.Of Koeman betekend het einde van Psv, Koeman is bezig zowel Psv financieel er weer bovenop te brengen, en sportief gezien doet ie het ook goed ...

En laten we het over Kone maar niet hebben, die kon niet scoren ...
Helemaal mee eens Voetske.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Goed voetbal is niet per definitie hetzelfde als mooi voetbal, Thomas. Zie Psv.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:Goed voetbal is niet per definitie hetzelfde als mooi voetbal, Thomas. Zie Psv.
Ok. Maar Voetske wil Ajax-voetbal zien. Dat staat gelijk aan goed en mooi voetbal.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Voetske schreef:En laten we het over Kone maar niet hebben, die kon niet scoren ...
Meneer miste weer eens een dot van een kans. :yes:
Koné kwam er trouwens sowieso niet aan, ik heb hem amper gezien.

Ook verder ben ik het totaal niet met je eens. Doen alsof PSV alles onder controle had, kom op zeg! Dat is achteraf praten, Ajax was grote delen van de wedstrijd niets minder of zelfs beter. Koeman gaf na de wedstrijd ook ruiterlijk toe dat zijn ploeg geluk had gehad.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Dat vraag ik me af. Na Heracles-Ajax was hij vrij positief.
999

Bericht door 999 »

Thomas schreef:Nou, normaal gesproken wil jij ook altijd goed voetbal zien. Na iedere wedstrijd van Ajax heb je wel kritiek. Maakt me verder niet uit, maar dat jij het gezever noemt vind ik raar.
Onzin ... PSV heeft lak aan dat euwige gezever dat je ook leuk moet voetballen en zo je punten moet pakken, Psv heeft daar lak aan ... en dat gezever dat ik na elke wedstrijd kritiek heb zou je eens mee stoppen .. want dat is gelogen ...
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

Jöhnk schreef:Dat vraag ik me af. Na Heracles-Ajax was hij vrij positief.
Klopt AJAX was t.o.v. Herales heer en meester, maar goed was het zeker niet en dat heb ik ook nergens beweert ..
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Voetske schreef:
Thomas schreef:Nou, normaal gesproken wil jij ook altijd goed voetbal zien. Na iedere wedstrijd van Ajax heb je wel kritiek. Maakt me verder niet uit, maar dat jij het gezever noemt vind ik raar.
Onzin ... PSV heeft lak aan dat euwige gezever dat je ook leuk moet voetballen en zo je punten moet pakken, Psv heeft daar lak aan ... en dat gezever dat ik na elke wedstrijd kritiek heb zou je eens mee stoppen .. want dat is gelogen ...
Jezus, ik bedoelde het helemaal niet verkeerd. Ik vind het prima dat je altijd kritisch bent. Ik vind het gewoon raar dat jij het 'gezever' noemt, aangezien jij ook goed en leuk voetbal wilt zien van Ajax. Toch?
999

Bericht door 999 »

joey schreef:
Voetske schreef:En laten we het over Kone maar niet hebben, die kon niet scoren ...
Meneer miste weer eens een dot van een kans. :yes:
Koné kwam er trouwens sowieso niet aan, ik heb hem amper gezien.

Ook verder ben ik het totaal niet met je eens. Doen alsof PSV alles onder controle had, kom op zeg! Dat is achteraf praten, Ajax was grote delen van de wedstrijd niets minder of zelfs beter. Koeman gaf na de wedstrijd ook ruiterlijk toe dat zijn ploeg geluk had gehad.
Jij doet alsof AJAX de pannen van hey dak speelde, maar in feite heeft AJAX geen enkele uitgespeelde kans gecreeerd
"WE STAAN BOVENAAN, DAAR GING HET OM"

Ronald Koeman onderstreepte op de persconferentie na afloop dat de verschillen tussen PSV en Ajax klein zijn. "Maar eigenlijk zijn we niet echt in de problemen gekomen, ook niet met tien man. We staan bovenaan, en daar ging het om."

Tja, daar staat het toch duidelijk ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 12, 2006 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Jezus, ik bedoelde het helemaal niet verkeerd. Ik vind het prima dat je altijd kritisch bent. Ik vind het gewoon raar dat jij het 'gezever' noemt, aangezien jij ook goed en leuk voetbal wilt zien van Ajax. Toch?
Ik wil in eerste instantie punten zien Thomas. Wat heb je eraan dat je naar een " leuke " film zit te kijken maar nooit het einde mag zien ?.
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Nee, ok. Daar ben ik het mee eens. Maar ook na wedstrijden waarin Ajax gewoon de drie punten haalde heb jij kritiek gehad op het spel.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Koeman: 'Misschien iets te veel gekregen'

PSV is na de winst tegen Ajax weer koploper in de Eredivisie. De winnende coach Ronald Koeman was uiteraard blij met het resultaat, maar plaatste ook kanttekeningen. 'Misschien hebben we wel iets te veel gekregen.'
Koeman vond dat Ajax qua volwassenheid naar PSV is toegegroeid. Hij roemde met name het spel van Jaap Stam, maar constateerde tegelijkertijd dat zijn ploeg meer spelers herbergt die tot het gaatje willen en kunnen gaan.

'Ajax was in de eerste helft beter. De tweede helft waren wij denk ik tot aan de rode kaart voor Edison Méndez de bovenliggende partij. Na onze goal zijn we nooit meer in problemen gekomen. Voor hetzelfde geld maakt Koné er nog 0-2 van.'

Koeman gaf toe dat de drie punten misschien wel iets te veel van het goede waren voor het optreden van zijn ploeg. 'Ajax heeft aangetoond dat de verschillen niet zo groot zijn.'

VI
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Ik zie leuk voetbal als een fijne bijkomstigheid maar de punten zijn toch echt het belangrijkste hoor.
999

Bericht door 999 »

brigade zuid schreef:Ik zie leuk voetbal als een fijne bijkomstigheid maar de punten zijn toch echt het belangrijkste hoor.
Zeker te weten ..
Blij met de punten ...
Plaats reactie