Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 12, 2006 2:28 pm

ajaxhome schreef:P$V Kampioen :X
:D

De pessimist van het jaar. Seizoen duurt gelukkig nog lang en je weet maar nooit wat er in de winterstop gebeurd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 12, 2006 2:28 pm

Vond het niet onverdiend. Wel jammer. ;)

PSV is 'gewoon' dodelijk efficient. Weinig weggeven en die paar kansen die men elke wedstrijd wel krijgt benutten. Knap, PSV is een erg sterke ploeg. Ajax krijgt ook enkele kansen, benut ze niet, Tja, dan verlies je dus. So be it, zal een hele kluif worden het PSV dit seizoen echt lastig te maken.

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 12, 2006 2:30 pm

wimpey schreef:Vond het niet onverdiend. Wel jammer. ;)

PSV is 'gewoon' dodelijk efficient. Weinig weggeven en die paar kansen die men elke wedstrijd wel krijgt benutten. Knap, PSV is een erg sterke ploeg. Ajax krijgt ook enkele kansen, benut ze niet, Tja, dan verlies je dus. So be it, zal een hele kluif worden het PSV dit seizoen echt lastig te maken.
P$V speelt op de manier als Ac Milan. :sad:

Feest

Bericht door Feest » zo nov 12, 2006 2:31 pm

Peter schreef:
ajaxhome schreef:P$V Kampioen :X
:D

De pessimist van het jaar. Seizoen duurt gelukkig nog lang en je weet maar nooit wat er in de winterstop gebeurd.
Winterstop?

January transfer window bedoel je. Stoppen doen we niet meer aan.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 12, 2006 2:31 pm

Steef schreef:Afgelopen. Ajax was het helemaal kwijt toen Vayrinen voor Hetinga ging spelen, ipv. Affelay die in de rug van Heitinga wilde spelen.

Salcido fantastisch.
Slecht gewisseld en geanticipeerd door onze trainer. Koeman behaalt een tactische overwinning op HtC. We hebben een goede trainer, alleen wel een die ertoe neigt om in de echt belangrijke wedstrijden het hoofd te verliezen en domme zetten te doen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo nov 12, 2006 2:32 pm

Goeie verdediging heeft Psv. Voorin zijn we er nauwelijks aan te pas gekomen. Was een typische 0-0 wedstrijd. Lullige tegengoal. Op naar de volgende partij.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 12, 2006 2:35 pm

Dubbel schreef:Goeie verdediging heeft Psv. Voorin zijn we er nauwelijks aan te pas gekomen. Was een typische 0-0 wedstrijd. Lullige tegengoal. Op naar de volgende partij.
0-0 wedstrijden eindigen steevast met 3 punten voor PSV. ;)

Enfin, ik kan hier mee leven. PSV was volwassener in het veld en op de bank. Met de voorhoede waarmee Ajax de wedstrijd beeindigde, pak je Fortuna Sittard nog niet eens.

Het goede nieuws is dat Koeman na dit seizoen op zoek moet naar vervangers voor Alex en Cocu. Volgend jaar worden we dus kampioen. :D

Starring

Bericht door Starring » zo nov 12, 2006 2:35 pm

Steef schreef:Afgelopen. Ajax was het helemaal kwijt toen Vayrinen voor Hetinga ging spelen, ipv. Affelay die in de rug van Heitinga wilde spelen.

Salcido fantastisch.
Dat gaf PSV net wat extra ruimte en dus grip op het middenveld inderdaad, waardoor zij er voetballend makkelijk uit konden komen. Als je het mij vraagt, heeft Koeman (lees: Tonnie Bruin Slot) tactisch lopende de wedstrijd een grotere stempel op deze wedstrijd gedrukt als HTC. Al verdiende deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar, want beiden ploegen deden weinig voor elkaar onder...

Maar het is duidelijk dat Ajax er nog niet is, wij zijn weliswaar gegroeid t.o.z. van het vorige seizoen, maar hebben nog een lange weg te gaan...

Starring

Bericht door Starring » zo nov 12, 2006 2:38 pm

wimpey schreef:
Slecht gewisseld en geanticipeerd door onze trainer. Koeman behaalt een tactische overwinning op HtC. We hebben een goede trainer, alleen wel een die ertoe neigt om in de echt belangrijke wedstrijden het hoofd te verliezen en domme zetten te doen.
Vond ik ook enigszins, zie mijn bovenstaande post, maar HTC had daarentegen minder mogelijkheden op de bank als Koeman. De selectie van PSV is veel uitgebalanceerder...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 2:38 pm

Catenaccio was er niets bij, wat PSV deed. Maargoed, Ajax moet niet het hoofd verliezen en gewoon door gaan waar men mee bezig was voor deze wedstrijd. Een domper zat er dit weekend in maar lang niet alles is verloren.
Steef schreef:Vayrinen komt heel goed weg met geel.
Net als Afellay in de eerste helft. PSV heeft echt veel harde schoppen uitgedeeld.
Frank schreef:
Steef schreef:Mendez rood.
Hoezo Wegereef meehebben.... een BELACHELIJKE tweede gele kaart.... zeker gezien het feit dat Grygera voor die overtreding in de eerste helft geen geel kreeg.
Pfff, bal wegtrappen is geel. Wist je dat?
wimpey schreef:
Duke schreef:Rosenberg voor Huntelaar, nog een kwartiertje.
Game over, ik ga wat anders doen.
Hoezo, jij vond Rosenberg toch helemaal niet zo slecht?

We moeten van die gast af. Same goes for Rosales. Die speelden niets klaar.
Frank schreef:Nee, natuurlijk valt Wegereef jullie niet op en mij wel. 5 gele kaarten voor PSV (waarvan ik er minimaal twee belachelijk vind en die van Afellay niet gezien heb) en geen enkele voor Ajax (waar er ook minstens twee hadden moeten vallen).

Maar goed, dat is het verschil in beleving van supporters/fans van verschillende clubs.
Dan hebben we het dus nog niet gehad over de schandalige overtredingen van een aantal PSV'ers. Die van Cocu op Huntelaar was bijvoorbeeld ook geel.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 12, 2006 2:39 pm

Starmaker schreef: Als je het mij vraagt, heeft Koeman (lees: Tonnie Bruin Slot) tactisch lopende de wedstrijd een grotere stempel op deze wedstrijd gedrukt als HTC.

Maar het is duidelijk dat Ajax er nog niet is, wij zijn weliswaar gegroeid t.o.z. van het vorige seizoen, maar hebben nog een lange weg te gaan...
Jij trekt de juiste conclusies i.m.o. En Steef ook. Er lopen bij Ajax nog te veel 'niet-jes' en 'net-niet-jes'. PSV is gewoon verder, daar hoeven we niet moeilijk over te doen.

Sneyder speelde trouwens een sterke pot. Een van de weinigen bij ons die aantoonde een echte topwedstrijd aan te kunnen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 2:39 pm

Starmaker schreef:
wimpey schreef:
Vond ik ook enigszins, zie mijn bovenstaande post, maar HTC had daarentegen minder mogelijkheden op de bank als Koeman. De selectie van PSV is veel uitgebalanceerder...
Vooral de opties op het middenveld zijn veel beter en gevarieerder. Had ik het een paar weken geleden ook al over tegen GP.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 12, 2006 2:44 pm

Thomas schreef: Hoezo, jij vond Rosenberg toch helemaal niet zo slecht?
Als de middelste van 3 aanvallers lijkt me duidelijk dat ie het totaal niet uit de voeten kan. Rond een target-man en in de diepte kan ie wel wat, dat hebben we vorig seizoen gezien.

Vraag me af wat HtC bezielde om hem als aanspeelpunt in een overvolle 16 neer te zetten, waarin geen enkele ruimte te bekennen viel. Mission impossible, slechte wissel.

Deze wedstrijd is onderhand een traumatische ervaring voor Ajax-fans. Geen goal(s), geen punten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 12, 2006 2:44 pm

Lijkt me dat Perez aanspeelpunt was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 2:46 pm

Ik werd vooral gek van dat pompen of verzuipen voetbal tegen een ploeg als PSV die ook nog eens met 10 man speelt.

Ten Cate lijkt het moeilijk te hebben om tijdens de wedstrijd omzettingen te maken. In eerste instantie komt hij prima voor de dag, maar (en dat komt ook door de spelers die hij tot z'n beschikking heeft) maar de omzettingen lopen soms wat stroef.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 12, 2006 2:48 pm

Thomas schreef: Vooral de opties op het middenveld zijn veel beter en gevarieerder. Had ik het een paar weken geleden ook al over tegen GP.
Koeman ging beter om met de hem ter beschikking staande middelen. HtC verviel in paniek en bracht de ene na de andere aanvaller.

Dat heeft niet zozeer met opties te maken, als wel met analyseren en anticiperen. Maar sinds FCK-thuis weten we dat HtC dat aspect van zijn vak niet geweldig beheerst.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 12, 2006 2:48 pm

Ach, het idee was wel redelijk. Twee diepe mensen aan de zijkant (Rosales en Mitea) die ballen moeten voorgeven op de inlopende Rosenberg en Perez, met Sneijder voor de afvallende bal. Het probleem is gewoon dat de voorzetten niet goed genoeg zijn, de twee aanvallers geen duel winnen en Sneijder lenzen nodig heeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 2:48 pm

Zie m'n vorige post, Wimpey.

Maar het heeft wel degelijk met de opties te maken. Koeman heeft de betere. Ajax heeft geen Aissati in de basis staan. Koeman heeft hem zelfs op de bank zitten.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo nov 12, 2006 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 12, 2006 2:48 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Vooral de opties op het middenveld zijn veel beter en gevarieerder. Had ik het een paar weken geleden ook al over tegen GP.
Koeman ging beter om met de hem ter beschikking staande middelen. HtC verviel in paniek en bracht de ene na de andere aanvaller.

Dat heeft niet zozeer met opties te maken, als wel met analyseren en anticiperen. Maar sinds FCK-thuis weten we dat HtC dat aspect van zijn vak niet geweldig beheerst.
Je moet de spelers wel hebben, Wimpey.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo nov 12, 2006 2:52 pm

Salcido fantastisch.
Onzin. Vayrinen kwam er pas in de 61ste minuut in. Vlak voor de goal. PSV was daarvoor al sterker. Heeft dus niks met de wissel te maken. PSV zette gewoon meer druk in de 2e helft en Kromkamp schoof vaker door naar het middenveld. Hierdoor verloor Ajax de controle over de wedstrijd en niet door de wissel Affelay-Vairynen.
Ben met Wimpey eens dat Ten Cate tactisch sterk is en vooraf prima zijn huiswerk doet, maar tijdens een wedstrijd niet sterk coacht. Van Perez weet je dat hij niet graag achter zijn man aan loopt en van Kromkamp weet je dat het meer een middenvelder is dan een verdediger. Dan lijkt het mij logischer om met Mitea een echte linksbuiten in te brengen. Niet dat dat het verschil had uitgemaakt, maar toch. En op de man meer situatie is ook niet goed op ingespeeld. Waarom een rechtsbuiten voor een rechtsbuiten wisselen en een spits voor een spits? En dan nog 2 spelers, Rosenberg en Rosales, die kwalitatief veel minder zijn. Lijkt mij logischer dat wanneer PSV met 1 spits speelt dat je er op het middenveld wat bij gooit of een verdediger door laat schuiven. Het laatste kwartier was elke afvallende bal voor PSV terwijl Ajax 1 man meer had. Dan klopt er iets niet.
Voor de rest is PSV gewoon ontzettend sterk. Op basis van de 1e helft had Ajax een gelijkspel verdiend, maar helaas. Onze vrienden uit Eindhoven worden gewoon weer kampioen.
En Wimpey, jij bent wel hoopvol voor volgend seizoen doordat Cocu en Alex er dan waarschijnlijk niet meer bij zijn bij PSV, maar vergeet niet dat een Sneijder en Huntelaar ook zomaar kunnen vertrekken. En het is maar te hopen dat Japie gevrijwaard blijft van blessures.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 12, 2006 2:54 pm

Stilletjes blijf ik toch altijd hoop houden dat Sneijder nog even doorgroeit bij Ajax, voordat hij vertrekt. Eerst echt compleet worden en dan vertrekken. :eusa_pray:

Maxwell

Bericht door Maxwell » zo nov 12, 2006 3:35 pm

Het mag knap zijn wat PSV doet, ik vind het niet leuk om naar te kijken. Zeker na die wat gelukkige treffer en na de rode kaart trokken ze zich helemaal terug op eigen helft.

Complimenten overigens voor onze verdediging, het was niet voor niks dat de goal uit een vrije trap kwam, want Koné en Farfan waren prima onder controle.

PSV gaat zeker nog wel punten laten liggen en Ajax moet dit seizoen nog verder gaan doorgroeien. Kampioenschap is geen gelopen race.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 12, 2006 3:40 pm

Hopelijk komt PSV lekker ver in de CL. Dat kost ze waarschijnlijk nog wel wat punten.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo nov 12, 2006 3:41 pm

For those in the US of A who missed the game live on Setanta-USA, it is being shown again at 13h00 Pacific Standard Time, on Telemundo (e.g. KVEA in LA), a Spanish UHF network. You should be able to get that on most cable as well as both satellite services but check the time in your area.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo nov 12, 2006 3:50 pm

Frustrerende wedstrijd, maarja wat else is new tegen psv.
In Eindhoven pakken we ze!

Choreografie was schitterend. :yes:

Plaats reactie