:Dajaxhome schreef:P$V Kampioen :X
De pessimist van het jaar. Seizoen duurt gelukkig nog lang en je weet maar nooit wat er in de winterstop gebeurd.
P$V speelt op de manier als Ac Milan. :sad:wimpey schreef:Vond het niet onverdiend. Wel jammer. ;)
PSV is 'gewoon' dodelijk efficient. Weinig weggeven en die paar kansen die men elke wedstrijd wel krijgt benutten. Knap, PSV is een erg sterke ploeg. Ajax krijgt ook enkele kansen, benut ze niet, Tja, dan verlies je dus. So be it, zal een hele kluif worden het PSV dit seizoen echt lastig te maken.
Slecht gewisseld en geanticipeerd door onze trainer. Koeman behaalt een tactische overwinning op HtC. We hebben een goede trainer, alleen wel een die ertoe neigt om in de echt belangrijke wedstrijden het hoofd te verliezen en domme zetten te doen.Steef schreef:Afgelopen. Ajax was het helemaal kwijt toen Vayrinen voor Hetinga ging spelen, ipv. Affelay die in de rug van Heitinga wilde spelen.
Salcido fantastisch.
0-0 wedstrijden eindigen steevast met 3 punten voor PSV. ;)Dubbel schreef:Goeie verdediging heeft Psv. Voorin zijn we er nauwelijks aan te pas gekomen. Was een typische 0-0 wedstrijd. Lullige tegengoal. Op naar de volgende partij.
Dat gaf PSV net wat extra ruimte en dus grip op het middenveld inderdaad, waardoor zij er voetballend makkelijk uit konden komen. Als je het mij vraagt, heeft Koeman (lees: Tonnie Bruin Slot) tactisch lopende de wedstrijd een grotere stempel op deze wedstrijd gedrukt als HTC. Al verdiende deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar, want beiden ploegen deden weinig voor elkaar onder...Steef schreef:Afgelopen. Ajax was het helemaal kwijt toen Vayrinen voor Hetinga ging spelen, ipv. Affelay die in de rug van Heitinga wilde spelen.
Salcido fantastisch.
Vond ik ook enigszins, zie mijn bovenstaande post, maar HTC had daarentegen minder mogelijkheden op de bank als Koeman. De selectie van PSV is veel uitgebalanceerder...wimpey schreef:
Slecht gewisseld en geanticipeerd door onze trainer. Koeman behaalt een tactische overwinning op HtC. We hebben een goede trainer, alleen wel een die ertoe neigt om in de echt belangrijke wedstrijden het hoofd te verliezen en domme zetten te doen.
Net als Afellay in de eerste helft. PSV heeft echt veel harde schoppen uitgedeeld.Steef schreef:Vayrinen komt heel goed weg met geel.
Pfff, bal wegtrappen is geel. Wist je dat?Frank schreef:Hoezo Wegereef meehebben.... een BELACHELIJKE tweede gele kaart.... zeker gezien het feit dat Grygera voor die overtreding in de eerste helft geen geel kreeg.Steef schreef:Mendez rood.
Hoezo, jij vond Rosenberg toch helemaal niet zo slecht?wimpey schreef:Game over, ik ga wat anders doen.Duke schreef:Rosenberg voor Huntelaar, nog een kwartiertje.
Dan hebben we het dus nog niet gehad over de schandalige overtredingen van een aantal PSV'ers. Die van Cocu op Huntelaar was bijvoorbeeld ook geel.Frank schreef:Nee, natuurlijk valt Wegereef jullie niet op en mij wel. 5 gele kaarten voor PSV (waarvan ik er minimaal twee belachelijk vind en die van Afellay niet gezien heb) en geen enkele voor Ajax (waar er ook minstens twee hadden moeten vallen).
Maar goed, dat is het verschil in beleving van supporters/fans van verschillende clubs.
Jij trekt de juiste conclusies i.m.o. En Steef ook. Er lopen bij Ajax nog te veel 'niet-jes' en 'net-niet-jes'. PSV is gewoon verder, daar hoeven we niet moeilijk over te doen.Starmaker schreef: Als je het mij vraagt, heeft Koeman (lees: Tonnie Bruin Slot) tactisch lopende de wedstrijd een grotere stempel op deze wedstrijd gedrukt als HTC.
Maar het is duidelijk dat Ajax er nog niet is, wij zijn weliswaar gegroeid t.o.z. van het vorige seizoen, maar hebben nog een lange weg te gaan...
Vooral de opties op het middenveld zijn veel beter en gevarieerder. Had ik het een paar weken geleden ook al over tegen GP.Starmaker schreef:Vond ik ook enigszins, zie mijn bovenstaande post, maar HTC had daarentegen minder mogelijkheden op de bank als Koeman. De selectie van PSV is veel uitgebalanceerder...wimpey schreef:
Slecht gewisseld en geanticipeerd door onze trainer. Koeman behaalt een tactische overwinning op HtC. We hebben een goede trainer, alleen wel een die ertoe neigt om in de echt belangrijke wedstrijden het hoofd te verliezen en domme zetten te doen.
Als de middelste van 3 aanvallers lijkt me duidelijk dat ie het totaal niet uit de voeten kan. Rond een target-man en in de diepte kan ie wel wat, dat hebben we vorig seizoen gezien.Thomas schreef: Hoezo, jij vond Rosenberg toch helemaal niet zo slecht?
Koeman ging beter om met de hem ter beschikking staande middelen. HtC verviel in paniek en bracht de ene na de andere aanvaller.Thomas schreef: Vooral de opties op het middenveld zijn veel beter en gevarieerder. Had ik het een paar weken geleden ook al over tegen GP.
Je moet de spelers wel hebben, Wimpey.wimpey schreef:Koeman ging beter om met de hem ter beschikking staande middelen. HtC verviel in paniek en bracht de ene na de andere aanvaller.Thomas schreef: Vooral de opties op het middenveld zijn veel beter en gevarieerder. Had ik het een paar weken geleden ook al over tegen GP.
Dat heeft niet zozeer met opties te maken, als wel met analyseren en anticiperen. Maar sinds FCK-thuis weten we dat HtC dat aspect van zijn vak niet geweldig beheerst.
Onzin. Vayrinen kwam er pas in de 61ste minuut in. Vlak voor de goal. PSV was daarvoor al sterker. Heeft dus niks met de wissel te maken. PSV zette gewoon meer druk in de 2e helft en Kromkamp schoof vaker door naar het middenveld. Hierdoor verloor Ajax de controle over de wedstrijd en niet door de wissel Affelay-Vairynen.Steef schreef:Afgelopen. Ajax was het helemaal kwijt toen Vayrinen voor Hetinga ging spelen, ipv. Affelay die in de rug van Heitinga wilde spelen.
Salcido fantastisch.