SC Heerenveen-AJAX
-
- AT Toto winner 15/16
Door bij Heerenveen dan zo'n makkelijke overwinningen te boeken voor het eerst in jaren, maken ze voor mij die tweede helft tegen Ado (waarin ze echt niets meer deden) weer helemaal goed.
De laatste jaren spaarden ze zich tegen ploegen als Ado en verloren ze ook nog eens de moeilijke wedstrijd erna.
Overigens vallen die opmerkingen over Perez wel mee denk ik. In moeilijke uitwedstrijden liggen de accenten nu gewoon even anders bij Ajax, Perez past daarbij niet in de basisopstelling. Maar hij zal nog vaak genoeg spelen, want hij bewijst gewoon een hele goede voetballer te zijn.
De laatste jaren spaarden ze zich tegen ploegen als Ado en verloren ze ook nog eens de moeilijke wedstrijd erna.
Overigens vallen die opmerkingen over Perez wel mee denk ik. In moeilijke uitwedstrijden liggen de accenten nu gewoon even anders bij Ajax, Perez past daarbij niet in de basisopstelling. Maar hij zal nog vaak genoeg spelen, want hij bewijst gewoon een hele goede voetballer te zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
Het is dan wel van voetbalzone, maar toch...Ajax-selectie krijgt twee dagen vrij
Geschreven door Pieter Hanson op zondag, 29 oktober om 12:22
De spelers van Ajax hebben twee dagen vrijaf gekregen van trainer Henk ten Cate. De selectie hoeft pas aankomende dinsdag weer op het trainingsveld naast de Arena te verschijnen.
Met de twee vrije dagen wil Ten Cate zijn spelers extra rust gunnen. Zo kunnen zij zich optimaal voorbereiden op het drukke programma van de komende weken.
De eerstvolgende wedstrijd van Ajax is aankomende donderdag. De Amsterdammers spelen dan thuis tegen Austria Wien.
Voor de een is het een straf, voor de ander een beloning :D
Ik ook. Ajax speelt sinds Utreg-uit uitstekend voetbal. En dat dat met 4-4-2 of met 2,5 i.p.v. 3 aanvallers gebeurt, zal me echt een rotzorg zijn. Ik ben niet zo'n Ajacied die aan nostalgie en dogma's hangt. Goed voetbal en goede resultaten tellen en daar zorgen trainer en spelers momenteel voor. Wanneer je, zoals Ajax gisteren, wedstrijden wint die PSV niet wint, kun je kampioen worden. Prima dus!joey schreef::cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Zou Lucas al progressie zien? Ik wel! :headbang:
Laat KJH en Sneyder a.u.b niet teveel van dit soort wedstrijden spelen, want dan zijn ze na de winterstop al elders. Dát en het missen van een kans of 19 is mijn enige kritiek op het spel van gisteravond. ;)
Echt, zó goed als gisteren heeft Ajax dit millenium nog niet vaak gespeeld. Chapeau, het begint weer op Ajax te lijken!
Van dat kansen missen ben ik ook niet zo'n fan ( ;) ), maar ik denk dat Sneijder en KJH het seizoen wel afmaken, hoor. Aan het einde van het seizoen zijn ze niet minder waard.wimpey schreef:Ik ook. Ajax speelt sinds Utreg-uit uitstekend voetbal. En dat dat met 4-4-2 of met 2,5 i.p.v. 3 aanvallers gebeurt, zal me echt een rotzorg zijn. Ik ben niet zo'n Ajacied die aan nostalgie en dogma's hangt. Goed voetbal en goede resultaten tellen en daar zorgen trainer en spelers momenteel voor. Wanneer je, zoals Ajax gisteren, wedstrijden wint die PSV niet wint, kun je kampioen worden. Prima dus!joey schreef::cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Laat KJH en Sneyder a.u.b niet teveel van dit soort wedstrijden spelen, want dan zijn ze na de winterstop al elders. Dát en het missen van een kans of 19 is mijn enige kritiek op het spel van gisteravond. ;)
Echt, zó goed als gisteren heeft Ajax dit millenium nog niet vaak gespeeld. Chapeau, het begint weer op Ajax te lijken!
Liever een kans of 19 missen en toch winnen door goed voetbal, dan toevalsvoetbal spelen en winnen door een bevlieging van KJH, zoals eind vorig seizoen gebeurde (Roda voor de beker is het ultieme voorbeeld). Ajax dwingt het dit seizoen af.wimpey schreef:Ik ook. Ajax speelt sinds Utreg-uit uitstekend voetbal. En dat dat met 4-4-2 of met 2,5 i.p.v. 3 aanvallers gebeurt, zal me echt een rotzorg zijn. Ik ben niet zo'n Ajacied die aan nostalgie en dogma's hangt. Goed voetbal en goede resultaten tellen en daar zorgen trainer en spelers momenteel voor. Wanneer je, zoals Ajax gisteren, wedstrijden wint die PSV niet wint, kun je kampioen worden. Prima dus!
Ook heb ik liever dat onze spelers in de belangstelling staan van andere clubs, dan dat we ze aan de straatstenen niet kwijtraken. Sneijder en KJH hebben trouwens allebei gezegd dat ze dit seizoen in elk geval willen afmaken bij Ajax. Geen wonder- hebben ze eindelijk een trainer van wie ze iets kunnen leren, en dan zouden ze opstappen? Dacht het niet.
Dat kan al snel. :sad:Echt, zó goed als gisteren heeft Ajax dit millenium nog niet vaak gespeeld.
Zeker, maar we staan pas aan het begin. Als je ziet waar we vandaan komen....Chapeau, het begint weer op Ajax te lijken!
Het stinkt aan alle kanten!
Nogmaals, het heeft niets met de prestaties van Perez te maken dat hij er niet in stond. Ten Cate kiest terecht voor het team. Jammer. Volgende week beter (of niet).brigade zuid schreef:Dat verongelijkte valt wel mee toch en gezien zijn prestaties de laatste weken verdient ie het ook gewoon, wat moet je nog meer doen dan.
M'n vader heeft de wedstrijd niet kunnen zien maar las ergens dat Ajax slecht speelde. Om zijn ongelijk te bewijzen zei ik tegen hem: Kijk pap, dit is een reactie van Wimpey. Wimpey vindt dat Blind het helemaal niet zo verkeerd heeft gedaan en vroeg zich af wat die hele Ten Cate nou eigenlijk toevoegde.wimpey schreef:Ik ook. Ajax speelt sinds Utreg-uit uitstekend voetbal. En dat dat met 4-4-2 of met 2,5 i.p.v. 3 aanvallers gebeurt, zal me echt een rotzorg zijn. Ik ben niet zo'n Ajacied die aan nostalgie en dogma's hangt. Goed voetbal en goede resultaten tellen en daar zorgen trainer en spelers momenteel voor. Wanneer je, zoals Ajax gisteren, wedstrijden wint die PSV niet wint, kun je kampioen worden. Prima dus!joey schreef::cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Toen heb ik jouw reactie voorgelezen en was hij overtuigd. ;)
Mooi dat je het toegeeft, Wimpey. :xyxthumbs:
Ik vond Huntelaar gisteren ook zeker niet slecht spelen. Ik vond het jammer dat Ten Cate hem niet de wedstrijd liet uitspelen. Die jongen heeft gewoon weer wat doelpuntjes nodig, al heeft hij ook zonder doelpunten veel waarde voor het elftal.
Het missen van kansen komt dit seizoen wel veel terug in de wedstrijdverslagen. RKC thuis had 8-0 moeten worden, Vitesse thuis 5-0, Feyenoord uit 0-8, Heerenveen uit 0-5, Kopenhagen thuis 4-2 en de wedstrijden tegen Start en Jong RKC hadden vast ook hoger uit mogen vallen.
Neef zegt het juist:
Natuurlijk is het niet leuk voor Perez om op de bank te zitten, maar dat is het voor andere spelers ook niet. Het kan niet zo zijn dat degene die het meeste zeurt wordt opgesteld. Als ik HTC was, zou ik me er niets maar dan ook niet van aan trekken.Neefkens schreef:Het is gewoon een heel duidelijk signaal naar iedereen: we doen het samen, elke speler is waardevol en IK ben de baas.
Bij Barca zaten natuurlijk ook van die mannekes die bij hun vorige club DE man waren en nog steeds zo dachten. Ook dáár is toen een stokje voor gestoken.
Het stinkt aan alle kanten!