Spanje
Moderator: mods
Hij past daar perfect, denk ik.
Colo Colo
Matias Fernandez (15-5-1986)
Overbekend, uitermate getalenteerde rechtspoot die al jaren het uithangbord is van de Chileense jeugdselecties. Inmiddels ook A-international en compleet uitgeleerd in Chili. Schitterend rechterbeen, mooie dribbel, kan de eindpass geven en zelfs scoren, maar een echte vedette en een jongen die in de omschakeling niets doet en waaromheen je je gehele elftal moet bouwen, danwel aanpassen. Zal vanzelf in Zuid Europa terecht komen, al vraagt Colo Colo een fortuin. Wordt genoemd bij Villarreal, maar de Chilenen willen zo’n 8 miljoen Euro zien, minimaal. Mooie speler, maar niet haalbaar of echt bruikbaar in Nederland.
Colo Colo
Matias Fernandez (15-5-1986)
Overbekend, uitermate getalenteerde rechtspoot die al jaren het uithangbord is van de Chileense jeugdselecties. Inmiddels ook A-international en compleet uitgeleerd in Chili. Schitterend rechterbeen, mooie dribbel, kan de eindpass geven en zelfs scoren, maar een echte vedette en een jongen die in de omschakeling niets doet en waaromheen je je gehele elftal moet bouwen, danwel aanpassen. Zal vanzelf in Zuid Europa terecht komen, al vraagt Colo Colo een fortuin. Wordt genoemd bij Villarreal, maar de Chilenen willen zo’n 8 miljoen Euro zien, minimaal. Mooie speler, maar niet haalbaar of echt bruikbaar in Nederland.
Valencia, Sevilla en Zaragoza weer gewonnen, maar Atletico is extreem ongelukkig nu ook Mista geblesseerd is geraakt. Die gaan nog afzakken. Nu Villarreal en Real nog wat omhoog klimmen en het begint ergens op te lijken.
1 Barcelona 5 1 0 16 16 - 5
2 Valencia CF 5 1 1 16 13 - 5
3 Sevilla 5 0 2 15 15 - 9
4 Deportivo La Coruña 4 2 1 14 9 - 5
5 Real Zaragoza 4 1 2 13 16 - 10
6 Atlético Madrid 4 1 2 13 10 - 6
7 Getafe CF 4 1 2 13 6 - 4
8 Real Madrid 3 2 1 11 8 - 3
9 Recreativo Huelva 3 1 3 10 9 - 8
10 Celta de Vigo 3 1 3 10 10 - 11
11 Villarreal CF 2 3 2 9 6 - 7
1 Barcelona 5 1 0 16 16 - 5
2 Valencia CF 5 1 1 16 13 - 5
3 Sevilla 5 0 2 15 15 - 9
4 Deportivo La Coruña 4 2 1 14 9 - 5
5 Real Zaragoza 4 1 2 13 16 - 10
6 Atlético Madrid 4 1 2 13 10 - 6
7 Getafe CF 4 1 2 13 6 - 4
8 Real Madrid 3 2 1 11 8 - 3
9 Recreativo Huelva 3 1 3 10 9 - 8
10 Celta de Vigo 3 1 3 10 10 - 11
11 Villarreal CF 2 3 2 9 6 - 7
VI'Is Rijkaard in de war en mist hij Ten Cate?'
Uiteraard was de Madrileense pers lovend over Real Madrid, dat dankzij de zege weer op weg is een team te worden en het gat met Barcelona duidelijk aan het dichten is. De Catalaanse media zijn redelijk mild, al worden er vraagtekens gezet bij de tactische keuzes van Frank Rijkaard in topduels dit seizoen.
'Waar is de Rijkaard gebleven zoals we die gewend waren?', vraagt El Mundo Deportivo zich af. 'We houden van de Rijkaard die de laatste drie jaar steeds goede keuzes maakte, de spelers beloonde, de bank tevreden hield, en met de hulp van Ten Cate - we missen je! - langs de lijn zijn vedetten, die knap konden verbergen dat ze moe waren, aanstuurde.'
De liefde is niet voorbij, daar is het krediet dat Rijkaard opbouwde te groot voor, benadrukte de sportkrant. Maar verbazing is er wel. 'Frank brengt ons in verwarring. Hij begint tegen Chelsea met een driemansverdediging en stelt tegen Real een middenveld op dat alleen de Madrilenen zal hebben behaagd.'
De Nederlandse trainer koos in Bernabéu voor een gewaagd spelconcept met al zijn kleine, vaardige middenvelders maar zonder fysiek sterke breker of controleur. 'Natuurlijk zien al die tikkies en trucjes van de kleintjes er lekker uit. Maar speelde Barça mét een defensieve kracht niet eveneens spectaculair?'
Rijkaard haalde aan dat de vlotte 1-0 van Real Madrid zijn plannen met Xavi, Deco én Iniesta in de war stuurden. 'Ik wilde de bal in de ploeg houden en snel spelen op het middenveld. Maar door die treffer waren we aangeslagen.'
'We hebben wel gereageerd maar om een wedstrijd te winnen, moet je ook doorbijten. Ik zal ook kritisch naar mijn eigen inbreng moeten kijken', bekende de Nederlandse trainer. Toch wil Rijkaard niet al te zwaar tillen aan de nederlaag. 'We hebben deze wedstrijd verloren maar nog niet de Liga.'
Ze krijgen hem niet terug! :headbang:
Het stinkt aan alle kanten!
-
Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).wimpey schreef:
Met Eto´o i.p.v. die IJslander zou Barca deze pot gewonnen hebben. Bij die Eidur ging alles mis.
Barça had 1 grote kans en wat schietkansjes maar verder was het getik in de marge zonder stootkracht omdat Real gewoon ijzersterk verdedigde. Cannavaro speelde zijn beste partij van het seizoen en Rijkaard overspeelde zijn hand met zijn veel te lichte middenveld.
Prima pot van Real, 2 prachtige goals ook. Raúl en Ruud mixen prima, het is ook een zegen dat Ronaldo zichzelf uit het team heeft gelaten.
Nee, Eto'o wordt node gemist(niet omdat Gudjohnson niet goed zou zijn -het is een uitstekende voetballer- maar vanwege zijn productie) maar gisteravond had ook hij het verschil niet gemaakt. Laat Barça zich maar een druk maken over het goddelijke tandvlees(die nog mooi aan rood ontsnapte). Nu hij vorige week zijn jaarlijkse vrije trap heeft gescoord zal hij tot in het oneindige riante mogelijkheden(uit vrije trappen) mogen verprutsen op basis van zijn status. Een speler die 1 keer per 100 pogingen een bal tussen de palen krijgt en 1 op de 3 strafschoppen mist en toch elk dood spelmoment opeist, dát is nou zo'n punt waar de trainer moet ingrijpen. :yes:
Maar who cares. Real speelde de beste wedstrijd die ik in tijden gezien heb. :cheer:
Leuk dat nog eens iemand ook ziet dat Ronaldinho geen vrije trappen kan nemen. Ik beweer dit ook al tijden, maar anderen weigeren dit over het algemeen te geloven. Echter let maar op: de verhouding ballen die hij opeist - ballen die er in vliegen, is dramatisch laag bij Ronaldinho. De penalty's zou hij ook niet moeten nemen, overigens.Raul Gonzalez Blanco schreef:Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).wimpey schreef:
Met Eto´o i.p.v. die IJslander zou Barca deze pot gewonnen hebben. Bij die Eidur ging alles mis.
Barça had 1 grote kans en wat schietkansjes maar verder was het getik in de marge zonder stootkracht omdat Real gewoon ijzersterk verdedigde. Cannavaro speelde zijn beste partij van het seizoen en Rijkaard overspeelde zijn hand met zijn veel te lichte middenveld.
Prima pot van Real, 2 prachtige goals ook. Raúl en Ruud mixen prima, het is ook een zegen dat Ronaldo zichzelf uit het team heeft gelaten.
Nee, Eto'o wordt node gemist(niet omdat Gudjohnson niet goed zou zijn -het is een uitstekende voetballer- maar vanwege zijn productie) maar gisteravond had ook hij het verschil niet gemaakt. Laat Barça zich maar een druk maken over het goddelijke tandvlees(die nog mooi aan rood ontsnapte). Nu hij vorige week zijn jaarlijkse vrije trap heeft gescoord zal hij tot in het oneindige riante mogelijkheden(uit vrije trappen) mogen verprutsen op basis van zijn status. Een speler die 1 keer per 100 pogingen een bal tussen de palen krijgt en 1 op de 3 strafschoppen mist en toch elk dood spelmoment opeist, dát is nou zo'n punt waar de trainer moet ingrijpen. :yes:
Maar who cares. Real speelde de beste wedstrijd die ik in tijden gezien heb. :cheer:
Real heeft zeker verdiend gewonnen, maar Barcelona had voor de 2-0 genoeg mogelijkheden om terug te komen in de wedstrijd. De stootkracht op het middenveld en in de voorhoede werd echter gemist.Raul Gonzalez Blanco schreef:Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).
Nou was daar ook niet zo heel veel voor nodig. ;)Raul Gonzalez Blanco schreef:Barça had 1 grote kans en wat schietkansjes maar verder was het getik in de marge zonder stootkracht omdat Real gewoon ijzersterk verdedigde. Cannavaro speelde zijn beste partij van het seizoen en Rijkaard overspeelde zijn hand met zijn veel te lichte middenveld.
Dat waag ik te betwijfelen.Raul Gonzalez Blanco schreef:Nee, Eto'o wordt node gemist(niet omdat Gudjohnson niet goed zou zijn -het is een uitstekende voetballer- maar vanwege zijn productie) maar gisteravond had ook hij het verschil niet gemaakt.
Balen dat Barcelona nou net deze wedstrijd verliest maar Real verspeelt volgende week net zo makkelijk weer punten tegen bijvoorbeeld Celta de Vigo of Osasuna. Nee, de race om het kampioenschap zie ik Real niet lang volhouden. Als ze nou een echt constant goede spelverdeler hadden.
Roberto Carlos ook zo een typetjeArwin schreef:Leuk dat nog eens iemand ook ziet dat Ronaldinho geen vrije trappen kan nemen. Ik beweer dit ook al tijden, maar anderen weigeren dit over het algemeen te geloven. Echter let maar op: de verhouding ballen die hij opeist - ballen die er in vliegen, is dramatisch laag bij Ronaldinho. De penalty's zou hij ook niet moeten nemen, overigens.Raul Gonzalez Blanco schreef:Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).wimpey schreef:
IK GELOOF!!!!!!