Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Feest

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 12:00 pm

Villarreal lijkt eindelijk Mati Fernandez binnen te hebben. Transfersom zo'n 7 miljoen Euro.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 18, 2006 12:30 pm

Ik heb hem alleen in samenvattingen gezien. Goede deal?

Feest

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 12:39 pm

Hij past daar perfect, denk ik.

Colo Colo

Matias Fernandez (15-5-1986)

Overbekend, uitermate getalenteerde rechtspoot die al jaren het uithangbord is van de Chileense jeugdselecties. Inmiddels ook A-international en compleet uitgeleerd in Chili. Schitterend rechterbeen, mooie dribbel, kan de eindpass geven en zelfs scoren, maar een echte vedette en een jongen die in de omschakeling niets doet en waaromheen je je gehele elftal moet bouwen, danwel aanpassen. Zal vanzelf in Zuid Europa terecht komen, al vraagt Colo Colo een fortuin. Wordt genoemd bij Villarreal, maar de Chilenen willen zo’n 8 miljoen Euro zien, minimaal. Mooie speler, maar niet haalbaar of echt bruikbaar in Nederland.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 18, 2006 12:44 pm

Exit Riquelme?

jabu

Bericht door jabu » wo okt 18, 2006 12:47 pm

Je zou inderdaad wel zeggen dat er geen plaats is voor twee van deze spelers. Eigenlijk is deze Fernandez dus de opvolger van Roger. ;)

Feest

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 12:50 pm

Fernandez speelt meestal kort achter de spits. Vlak voor de Riquelme dus. Het kan dus wel dat ze allebei spelen, maar dan moet je daarachter wel een enorm sterk blok zetten van Somoza, Senna en Tacchinardi.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 22, 2006 7:49 pm

Valencia, Sevilla en Zaragoza weer gewonnen, maar Atletico is extreem ongelukkig nu ook Mista geblesseerd is geraakt. Die gaan nog afzakken. Nu Villarreal en Real nog wat omhoog klimmen en het begint ergens op te lijken.

1 Barcelona 5 1 0 16 16 - 5
2 Valencia CF 5 1 1 16 13 - 5
3 Sevilla 5 0 2 15 15 - 9
4 Deportivo La Coruña 4 2 1 14 9 - 5
5 Real Zaragoza 4 1 2 13 16 - 10
6 Atlético Madrid 4 1 2 13 10 - 6
7 Getafe CF 4 1 2 13 6 - 4
8 Real Madrid 3 2 1 11 8 - 3
9 Recreativo Huelva 3 1 3 10 9 - 8
10 Celta de Vigo 3 1 3 10 10 - 11
11 Villarreal CF 2 3 2 9 6 - 7

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo okt 22, 2006 8:06 pm

Raul kopt Real al na 2 minuten op 1-0

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo okt 22, 2006 9:04 pm

Wat een geweldenaar die Messi. Nou nog scoren. Barcelona laat wel wat kansjes liggen hoor, al had Raul ook de 2-0 op zijn schoen (raakte de lat).
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Feest

Bericht door Feest » zo okt 22, 2006 9:11 pm

2-0, RvN.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo okt 22, 2006 9:18 pm

Steef schreef:2-0, RvN.
Ruudje, onze man in Peking... :chinese:

Zou hij iets met een van die hockeysters hebben? Eerst voor Bulgarije bedanken omdat hij al kaartjes voor de hockeyfinale had en zich daarna voor Jong Oranje opgeven om mee te kunnen naar de OS.

Feest

Bericht door Feest » zo okt 22, 2006 9:20 pm

Wat een onzin. RvN is zeer gelukkig getrouwd met Leontien.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo okt 22, 2006 9:28 pm

Hij zal niet de eerste gelukkig getrouwde man zijn die zijn hoofd verliest voor een of andere lorelei. Daarnaast is het natuurlijk maar een poging van mij om een Psv-er zwart te maken.

Speelt Real beter dan Barca of is het een onterechte 1-0?

generaal

Bericht door generaal » zo okt 22, 2006 10:11 pm

Real is gewoon beter dan de "onverslaanbare Catalanen". Ik hoop dat Valencia de titel wint: Prachtige club en bovendien echt Spaans.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 23, 2006 12:11 am

David Villa is echt mijn held. Gruwelijke gozer. Leverde me ooit nog eens 90 miljoen op bij Zaragoza ;)
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 23, 2006 5:11 am

Steef schreef:Wat een onzin. RvN is zeer gelukkig getrouwd met Leontien.
Steef weet echt alles! :cheer:

Met Eto´o i.p.v. die IJslander zou Barca deze pot gewonnen hebben. Bij die Eidur ging alles mis.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 5:31 am

Inderdaad. Barcelona was zeker niet minder dan Real. Van Nistelrooij speelde overigens ijzersterk en maakte weer een mooie goal.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 7:12 am

Jammer dat zijn lob slechts de lat raakte, anders had hij helemaal een mooie avond gehad :xyxthumbs:

Ik betwijfel overigens of Barca met Eto´o wel gewonnen had, ik vond Barca namelijk weinig imponerend...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 9:53 am

'Is Rijkaard in de war en mist hij Ten Cate?'

Uiteraard was de Madrileense pers lovend over Real Madrid, dat dankzij de zege weer op weg is een team te worden en het gat met Barcelona duidelijk aan het dichten is. De Catalaanse media zijn redelijk mild, al worden er vraagtekens gezet bij de tactische keuzes van Frank Rijkaard in topduels dit seizoen.
'Waar is de Rijkaard gebleven zoals we die gewend waren?', vraagt El Mundo Deportivo zich af. 'We houden van de Rijkaard die de laatste drie jaar steeds goede keuzes maakte, de spelers beloonde, de bank tevreden hield, en met de hulp van Ten Cate - we missen je! - langs de lijn zijn vedetten, die knap konden verbergen dat ze moe waren, aanstuurde.'

De liefde is niet voorbij, daar is het krediet dat Rijkaard opbouwde te groot voor, benadrukte de sportkrant. Maar verbazing is er wel. 'Frank brengt ons in verwarring. Hij begint tegen Chelsea met een driemansverdediging en stelt tegen Real een middenveld op dat alleen de Madrilenen zal hebben behaagd.'

De Nederlandse trainer koos in Bernabéu voor een gewaagd spelconcept met al zijn kleine, vaardige middenvelders maar zonder fysiek sterke breker of controleur. 'Natuurlijk zien al die tikkies en trucjes van de kleintjes er lekker uit. Maar speelde Barça mét een defensieve kracht niet eveneens spectaculair?'

Rijkaard haalde aan dat de vlotte 1-0 van Real Madrid zijn plannen met Xavi, Deco én Iniesta in de war stuurden. 'Ik wilde de bal in de ploeg houden en snel spelen op het middenveld. Maar door die treffer waren we aangeslagen.'

'We hebben wel gereageerd maar om een wedstrijd te winnen, moet je ook doorbijten. Ik zal ook kritisch naar mijn eigen inbreng moeten kijken', bekende de Nederlandse trainer. Toch wil Rijkaard niet al te zwaar tillen aan de nederlaag. 'We hebben deze wedstrijd verloren maar nog niet de Liga.'
VI

Ze krijgen hem niet terug! :headbang:
Het stinkt aan alle kanten!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma okt 23, 2006 11:01 am

David Villa is echt geweldig! heeft alles wat een spits moet hebben... momenteel vind ik hem de beste spits van Europa!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma okt 23, 2006 4:59 pm

wimpey schreef:
Met Eto´o i.p.v. die IJslander zou Barca deze pot gewonnen hebben. Bij die Eidur ging alles mis.
Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).
Barça had 1 grote kans en wat schietkansjes maar verder was het getik in de marge zonder stootkracht omdat Real gewoon ijzersterk verdedigde. Cannavaro speelde zijn beste partij van het seizoen en Rijkaard overspeelde zijn hand met zijn veel te lichte middenveld.
Prima pot van Real, 2 prachtige goals ook. Raúl en Ruud mixen prima, het is ook een zegen dat Ronaldo zichzelf uit het team heeft gelaten.

Nee, Eto'o wordt node gemist(niet omdat Gudjohnson niet goed zou zijn -het is een uitstekende voetballer- maar vanwege zijn productie) maar gisteravond had ook hij het verschil niet gemaakt. Laat Barça zich maar een druk maken over het goddelijke tandvlees(die nog mooi aan rood ontsnapte). Nu hij vorige week zijn jaarlijkse vrije trap heeft gescoord zal hij tot in het oneindige riante mogelijkheden(uit vrije trappen) mogen verprutsen op basis van zijn status. Een speler die 1 keer per 100 pogingen een bal tussen de palen krijgt en 1 op de 3 strafschoppen mist en toch elk dood spelmoment opeist, dát is nou zo'n punt waar de trainer moet ingrijpen. :yes:

Maar who cares. Real speelde de beste wedstrijd die ik in tijden gezien heb. :cheer:

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 23, 2006 5:12 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
wimpey schreef:
Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).
Barça had 1 grote kans en wat schietkansjes maar verder was het getik in de marge zonder stootkracht omdat Real gewoon ijzersterk verdedigde. Cannavaro speelde zijn beste partij van het seizoen en Rijkaard overspeelde zijn hand met zijn veel te lichte middenveld.
Prima pot van Real, 2 prachtige goals ook. Raúl en Ruud mixen prima, het is ook een zegen dat Ronaldo zichzelf uit het team heeft gelaten.

Nee, Eto'o wordt node gemist(niet omdat Gudjohnson niet goed zou zijn -het is een uitstekende voetballer- maar vanwege zijn productie) maar gisteravond had ook hij het verschil niet gemaakt. Laat Barça zich maar een druk maken over het goddelijke tandvlees(die nog mooi aan rood ontsnapte). Nu hij vorige week zijn jaarlijkse vrije trap heeft gescoord zal hij tot in het oneindige riante mogelijkheden(uit vrije trappen) mogen verprutsen op basis van zijn status. Een speler die 1 keer per 100 pogingen een bal tussen de palen krijgt en 1 op de 3 strafschoppen mist en toch elk dood spelmoment opeist, dát is nou zo'n punt waar de trainer moet ingrijpen. :yes:

Maar who cares. Real speelde de beste wedstrijd die ik in tijden gezien heb. :cheer:
Leuk dat nog eens iemand ook ziet dat Ronaldinho geen vrije trappen kan nemen. Ik beweer dit ook al tijden, maar anderen weigeren dit over het algemeen te geloven. Echter let maar op: de verhouding ballen die hij opeist - ballen die er in vliegen, is dramatisch laag bij Ronaldinho. De penalty's zou hij ook niet moeten nemen, overigens.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 5:34 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Wat een totale onzin. Real heeft (tot mijn eigen verrassing overigens)dikverdiend gewonnen van Barcelona. Beter, sterker, feller, gediciplineerder. Ik denk dat Barça eerder van geluk mag spreken dat het bij 2-0 is gebleven met 2 maal de lat en veel te lakse afwerking in de laatste 20 minuten(toen Barça echt open huis hield) dan dat men zich zal beklagen over een onterecht resultaat(dat doet men dan ook wijselijk niet).
Real heeft zeker verdiend gewonnen, maar Barcelona had voor de 2-0 genoeg mogelijkheden om terug te komen in de wedstrijd. De stootkracht op het middenveld en in de voorhoede werd echter gemist.
Raul Gonzalez Blanco schreef:Barça had 1 grote kans en wat schietkansjes maar verder was het getik in de marge zonder stootkracht omdat Real gewoon ijzersterk verdedigde. Cannavaro speelde zijn beste partij van het seizoen en Rijkaard overspeelde zijn hand met zijn veel te lichte middenveld.
Nou was daar ook niet zo heel veel voor nodig. ;)
Raul Gonzalez Blanco schreef:Nee, Eto'o wordt node gemist(niet omdat Gudjohnson niet goed zou zijn -het is een uitstekende voetballer- maar vanwege zijn productie) maar gisteravond had ook hij het verschil niet gemaakt.
Dat waag ik te betwijfelen.

Balen dat Barcelona nou net deze wedstrijd verliest maar Real verspeelt volgende week net zo makkelijk weer punten tegen bijvoorbeeld Celta de Vigo of Osasuna. Nee, de race om het kampioenschap zie ik Real niet lang volhouden. Als ze nou een echt constant goede spelverdeler hadden.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 23, 2006 7:51 pm

Arwin schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:
wimpey schreef:

Leuk dat nog eens iemand ook ziet dat Ronaldinho geen vrije trappen kan nemen. Ik beweer dit ook al tijden, maar anderen weigeren dit over het algemeen te geloven. Echter let maar op: de verhouding ballen die hij opeist - ballen die er in vliegen, is dramatisch laag bij Ronaldinho. De penalty's zou hij ook niet moeten nemen, overigens.
Roberto Carlos ook zo een typetje
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 8:16 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Maar who cares. Real speelde de beste wedstrijd die ik in tijden gezien heb. :cheer:
Gefeliciteerd, Raul! :xyxthumbs:

(En je krijgt gelijk, Van Nistelrooij maakt het ook in Spanje. :yes: )
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie